Gazdaság

Magyarország előfizet: így változtatja meg az életünket az előfizetéses e-kereskedelem

kereskedelem

Forradalmasítja a vásárlást, nagyobb megtakarítást, kényelmet, személyre szabott ajánlatokat és exkluzív hozzáféréseket kínál a fogyasztóknak az előfizetéses e-kereskedelem.

Az új modell nem csak a vásárlói élményt gazdagítja, hanem elősegíti a hazai e-kereskedelmi piac dinamikus fejlődését a szaporodó nemzetközi versenytársakkal szemben. Mindezen felül jelentős gazdasági és társadalmi előnyöket is hordoz, amelyek hozzájárulnak a helyi gazdaságok megerősödéséhez és a fenntarthatósághoz.

Néhány éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy nem megvesszük kedvenc zenekarunk albumát CD-n, vagy kedvenc filmünket DVD-n, hanem havidíjat fizetünk szolgáltatóknak azért, hogy bármikor elérjük őket. Az előfizetéssel a zenei és filmes streamingszolgáltatók feje tetejére állították az iparágat. Ehhez hasonló üzleti megoldások alakíthatják át gyökeresen a ma ismert e-kereskedelem világát.

Személyre szabott ajánlatok

Világszerte egyre többen arra vágynak, hogy ne ők keressék meg a nekik való termékeket, hanem a webáruházak lepjék meg őket azzal, amire vágyakoznak. Ez pedig egyre nagyobb üzlet: a The Business Research Company adatai szerint 2024-ben már globálisan 330 milliárdos lesz a forgalma az előfizetéses e-kereskedelemnek, egyetlen év alatt 66 százalékos bővülést várnak.

Magyarországon is egyre több webáruház vezet be előfizetéses csomagokat. A Pixibox meglepetéscsomagokat állít össze márkás kozmetikumokból, natúrkozmetikumokból. A Kutyakajás.hu havi rendszerességgel rendelhető csomagokat kínál. Csorba Anita szülőknek készít Inspibox néven inspirációs ötleteket, amivel aktív programokat tudnak a gyerekeiknek kitalálni.

„Magyarországon még kevesen ismerték fel az előfizetéses e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket. Akik piacukon az elsők között tudnak ilyen szolgáltatást bevezetni, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert”

– hívta fel a figyelmet Stampf Attila, a vásárlói élmény alapú fejlesztésekkel foglalkozó Humanize társalapítója.

Az előfizetéses e-kereskedelem azért terjed ilyen gyorsan, mert a fogyasztóknak nagyon is előnyös. Felmérések szerint a fogyasztók 59 százaléka a kényelem miatt választja az előfizetéseket. Megtakarítják a termékek válogatására szánt időt, sokkal kényelmesebb, tervezhetőbb. Fontos szempont az exkluzivitás: az előfizetőknek számos márka egyedi termékeket, kedvező ajánlatokat tesz lehetővé. A specializált, szakismeretekkel rendelkező webkereskedőknél szívesebben lesznek lojális vásárlók az emberek.

„Célunk, hogy a digitális fizetési megoldások továbbfejlesztésével és az előfizetéses e-kereskedelem szélesebb körű bevezetésével javítsuk a digitális vásárlói élményt és ezzel támogassuk a magyar e-kereskedelmi piac növekedését”

– mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

A rendszeres vásárlók jobb árakat kapnak

Az előfizetéses e-kereskedelem a kereskedőknek számos előnnyel jár. Az egyik legfontosabb, hogy így kiszámíthatóbb és stabilabb lesz az árbevétel. Mivel a vásárlókkal rendszeres kapcsolatban van a cég, fizetett hirdetések helyett saját hírlevelekkel, vagy a weboldalból közvetlenül érik el ajánlataikkal a fogyasztókat. Mivel egy meglévő vásárló megtartása legalább ötször, de akár huszonötször kevesebbe kerül, mint egy új megszerzése a Harvard Business Reviewban megjelent kutatás szerint, a marketingköltségek csökkentésének egyik kulcsa a vásárlók előfizetővé tétele lehet.

Rendszeres vásárlások esetén a logisztika is hatékonyabban szervezhető. Tervezhetőbbé válik a házhozszállítás is, a logisztikai partnerek is jobb díjakat tudnak biztosítani. Mindez jelentős költségcsökkentést tesz lehetővé, amit a kereskedők megosztanak a vásárlóikkal, így mindkét fél jól jár.

Nem kell jelentős beruházás a webkereskedőknek ahhoz, hogy előfizetéses e-kereskedelmi megoldásokat tudjanak kínálni. Az egyik hazai vezető bérelhető webáruház rendszertfejlesztő Shoprenternél már elérhető az ezt lehetővé tevő megoldás.

„Az előfizetéses e-kereskedelmi modell hűségesebb vásárlókat, ritkább áruvisszaküldést és kiszámíthatóbb árbevételt jelent a kereskedőknek. A vásárlók elégedettségét az mutatja, hogy sokszor éveken át megtartják az előfizetést.”

– mondta el Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.

Az egyszeri online kártyás vásárlások során a fizetés sok esetben még nem tudja azt az élményt nyújtani, mint a fizikai térben az érintéses fizetés, gondoljunk csak a kártyaszám beírására, vagy a kétfaktoros azonosításra. Az előfizetéses rendszerben a fizetés kényelmes és szinte észrevétlenül megtörténik, mivel a regisztrált kártyákról, amelyek a tokenizációnak köszönhetően a legnagyobb biztonságban vannak, minden további beavatkozás nélkül lehetséges az előre meghatározott összegek biztonságos levonása.

Nem elhanyagolható az előfizetéses e-kereskedelem haszna társadalmi szinten sem, mert amellett, hogy a fogyasztóknak és a kereskedőknek kínál előnyöket, hozzájárul a fenntarthatósághoz is. A rendszeres, előre tervezett beszerzések lehetővé teszik, hogy a vállalkozások pontosabban tervezhessék a keresletet, csökkentve ezzel a felesleges termelést és a készletezést. Emellett az előfizetéses modell segíthet a helyi gazdaságok támogatásában is, mivel a fogyasztók gyakran helyi termékeket és szolgáltatásokat választhatnak előfizetésük részeként, így erősítve a helyi közösségeket és gazdaságokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss