A Samsung bejelenti a The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorokat, a vállalat legújabb otthoni szórakoztatóipari újításait.
Az ultrarövid vetítési távolságú projektorok lenyűgöző 4K felbontásukkal, magával ragadó hangzásvilágukkal, valamint továbbfejlesztett funkcióikkal akár minden lakóteret prémium minőségű házimozivá alakíthatnak.
„A The Premiere termékcsaláddal a vállalat újraalkotja a prémium házimoziélmény fogalmát. A Samsung korszerű lézertechnológiáját a legmodernebb, felhasználóbarát funkciókkal ötvözzük, hogy a projektorok lenyűgöző képminőséget és magával ragadó hangzást kínálhassanak – mondta Cheolgi Kim, a Samsung vizuális kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke. – Forradalmi újításaink fejlesztése során olyan jövőt tartunk szem előtt, amelyben készülékeink a mindennapokban használt életterekben az otthoni szórakozás központjává válhatnak, és új mércét állíthatnak fel ezen a területen.”
Páratlan kép- és hangminőség
A Samsung The Premiere termékcsalád legújabb tagjai összhangban vannak a minőségi szórakoztató megoldások iránti növekvő igényekkel. A The Premiere 9 három csatornás lézertechnológiája a megnövelt színpontosságért és fényerőért felel, míg mindkét modell ultrarövid vetítési távolságot, valamint élénk 4K felbontást kínál az akár 130 col átmérőjű képernyőkön.
A The Premiere ragyogó 4K felbontása és kivételes színpontossága minden jelenetet életre kelthet. A The Premiere 9 154%-ban, a The Premiere 7 projektor pedig 100%-ban lefedi a DCI-P3 színtartományt, és mindkét modell támogatja a HDR10+-t, így világosabb környezetben is tiszta, élénk képeket biztosít. A The Premiere 9 akár 3450 ISO lumen, a Premiere 7 pedig akár 2500 ISO lumen fényerővel vetít éles és dinamikus képet.
A The Premiere projektorok forradalmi AI képfeljavító – köztük AI Felskálázás és Vision Booster – funkciókkal rendelkeznek, hogy még jobb képminőséget nyújthassanak. Az AI Felskálázás funkcióval a tartalmak magával ragadó 4K minőségben jelenhetnek meg, függetlenül azok eredeti minőségétől. A Vision Booster az optimális képminőséget – a különböző fényviszonyokhoz igazodva – a fényerő és a kontraszt automatikus beállításával éri el.
Az erőteljes és elsöprő hangzásról a beépített Dolby Atmos hangszórók gondoskodnak, miközben további hangberendezés nélkül teremtik meg az igazi házimoziélményt. A The Premiere 9 40W-os 2.2.2 csatornás felfelé irányuló, a The Premiere 7 pedig 30W-os 2.2 csatornás hangszórókkal rendelkezik a gazdagabb térhangzás érdekében.
Stacked from 15 images. Method=B (R=8,S=4)
A Samsung Tizen OS Home operációs rendszere kiterjedt kapcsolódási, streaming és gaming lehetőségeket kínál
Az új The Premiere projektorok Samsung Tizen OS Home operációs rendszerrel érkeznek, ennek köszönhetően pedig a felhasználók streamingszolgáltatások széles körének tartalmaihoz férhetnek hozzá. A széles választéknak köszönhetően kedvenc filmjeiket vagy tévéműsoraikat egyetlen gombnyomással tekinthetik meg, és teljes értékű szórakozásban lehet részük.
A felhasználók a projektorral személyre szabhatják belső lakóterüket, ugyanis a Custom Ambient falra vetíthető widgeteivel testreszabottan dekorálhatják otthonukat. A felhasználók az okostelefonjukon elérhető SmartThings alkalmazásban szabadon kombinálhatják a fényképeket, a videókat és a widgeteket.
A The Premiere akkor is kényelmet és szórakozást garantál a felhasználóknak, amikor nem vetítőeszközként használják a készüléket, hiszen Smart hangszóróként kihangosítható hangvezérléssel, és számos zenei alkalmazással is rendelkezik.
Az új The Premiere projektorok még több csatlakozási lehetőséget kínálnak a zökkenőmentes és integrált szórakozási élmény érdekében. A felhasználók az Érintés nézet és a Mobiltükrözés funkciókkal a könnyedén oszthatnak meg tartalmakat okostelefonjukról a nagyképernyőre, míg az előre telepített hangvezérelt asszisztens-támogatással a projektor és egyéb csatlakoztatott eszközök egyszerű hangutasításokkal irányíthatóak. Emellett a SmartThings integrációja lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a kivetítőn keresztül olyan okos otthoni eszközeiket kezeljék, mint a világítás, a termosztátok vagy biztonsági rendszerek, így létrehozva egy teljesen egységes otthoni környezetet.
Stacked from 6 images. Method=B (R=8,S=4)
Bármilyen otthoni környezetbe illeszkedő kialakítás
A The Premiere projektorok minimalista, melegfehér színű, lekerekített kialakítása egy olyan prémium szövetborítással párosul, amelyet a Kvadrat dán textiltervező cég készített, így tökéletesen passzolhat bármilyen otthoni berendezéshez. Kompakt méretük és könnyű telepítésük révén a projektorok ideálisan illeszkedhetnek bármely helyiségbe.
Bármely The Premiere projektor beállítása egyszerű folyamat – a felhasználóknak elegendő áram alá kell helyezniük az eszközt, és vezeték nélküli hálózathoz csatlakoztatniuk. Az ultrarövid vetítési tartományt megteremtő lehetőségek végett elkerülhetőek az összetettebb telepítések, így a felhasználók minimális erőfeszítésekkel merülhetnek el a nagyképernyős élményben.
Az új The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorok a Samsung hivatalos webáruházában Magyarországon várhatóan az ősz folyamán válnak elérhetővé. A The Premiere 9 2 599 900, a The Premiere 7 pedig 1 399 900 forintos ajánlott fogyasztói áron lesz megvásárolható. További információ a Samsung weboldalán érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Karácsonyi ajándéktrendek: a technológiai eszközök az öt legnépszerűbb kategória között
A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból.
A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai ajándékokra, míg az idősebb korosztály és a nők esetében jóval hátrébb sorolódnak az ilyen típusú meglepetések. Összességében a vásárlók 27 százaléka választ technológiai eszközöket ajándékként, amelyek a ruházati cikkek, ajándékutalványok, játékok, valamint könyvek után következnek. A vásárlók döntően barátok, családtagok vagy online közösségek ajánlásaira alapozzák döntéseiket, és elsősorban az online vásárlást preferálják.
A karácsonyi ajándékok népszerűségi listáját idén az ajándékutalványok vezetik – derül ki egy friss, novemberben megjelent, karácsonyi ajándékvásárlási szokásokat vizsgáló kutatásból. A vásárlók több mint fele választja ezeket, amelyeket szorosan követnek a ruházati cikkek (52 százalék), majd a játékok (37 százalék), a könyvek (29 százalék) és a technológiai termékek, például tévék, okostelefonok, okosórák és fülhallgatók (27 százalék), zárják az öt legkedveltebb kategóriát.
A technológiai eszközök különösen népszerűek a fiatalabb korosztály (18–34 évesek) körében, akik az átlagnál nagyobb arányban választanak ilyen típusú ajándékokat. Ez a trend a férfiak körében mutatkozik meg leginkább, esetükben a technológiai ajándékok a negyedik legnépszerűbb helyet foglalják el. A nemek közötti különbség ugyanakkor a vásárlások tervezésében érthető tetten leginkább: a férfiak 36 százaléka az ünnepet megelőző hónapban szerzi be az ajándékokat, szemben a nők 29 százalékával, akik inkább előre terveznek.
Az ajándékötletek legfőbb forrása továbbra is a személyes ajánlás: a vásárlók 39 százaléka dönt barátok, családtagok vagy online közösségek véleménye alapján. Ez különösen igaz lehet a technológiai termékek esetében, ahol a termékek specifikációja és személyes tapasztalatok nagy súllyal esnek latba. A felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlás népszerűsége továbbra is töretlen. Az amerikai ajándékvásárlók 64 százaléka online tervezi lebonyolítani karácsonyi ajándékvásárlásait, míg 36 százalék inkább a bolti vásárlást preferálja. Az idősebb korosztály (35 év felettiek) azonban hajlamosabb személyesen vásárolni (38 százalék), szemben a fiatalabb generációval (30 százalék).
Túl a hagyományos ajándékokon
Az elmúlt években nőtt azok száma, akik a karácsonyi ajándékvásárlás során olyan innovatív megoldásokat keresnek, amelyek túlmutatnak a hagyományos ajándékokon. A technológia fejlődésével a modern eszközök, például az okosórák, sokkal többet nyújthatnak puszta funkcionalitásnál: egyszerre szolgálnak divatos kiegészítőként és akár praktikus eszközként szolgálhatnak az egészség és az aktív életmód támogatására.
Az olyan okosóra-modellek, amilyenek többek között a HUAWEI WATCH GT 5 sorozat, ma már nemcsak a technológia iránt érdeklődőknek lehetnek ideális ajándékok, hanem azok számára is, akik szeretnék nyomon követni egészségüket, edzéseiket, vagy egyszerűen egy stílusos, mindennapi kiegészítőt keresnek. A különféle anyagok és dizájnok – a bőrszíjas, fémes vagy sportos megoldások – biztosítják, hogy mindenki megtalálja a hozzá illő modellt.
Nem véletlen, hogy az okosórák piaca dinamikus növekedést mutat: az éves átlagos növekedési ütemet (CAGR) 15 százalékra becsülik 2024 és 2032 között.[5] Ez is jól mutatja, hogy a viselhető technológiai eszközök hosszú távon is relevánsak maradnak, és a jövőben is meghatározó szerepet játszanak a fogyasztók életében.
Különleges karácsonyi ajánlatok
December 1. és 31. között különleges ajánlatokkal is találkozhatunk: a MediaMarkt üzleteiben és webshopjában a HUAWEI WATCH GT 5 széria bármelyik modelljének megvásárlása esetén a vásárlók 20.000 forint értékű ajándékkártyát kapnak, míg a Euronics üzleteiben és webshopjában a HUAWEI WATCH GT 5 szériás órák mellé egy HUAWEI Band 9 okoskarkötő jár ajándékba. Az Alza kínálatában a titán, a kerámia és a fehér fluoroelasztomer HUAWEI WATCH GT 5 Pro modell vásárlása esetén szintén egy HUAWEI Band 9 okoskarkötőt kapnak a vásárlók. Az ajánlatok a készlet erejéig érvényesek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Számos innovációs díjjal ismerték el az LG-t a CES 2025 bírái
A legjobb innovációknak járó díjakból hármat is kiérdemeltek a vállalat új termékei
Számos elismerést érdemelt ki az LG Electronics (LG) a CES® 2025 innovációs díjátadón technológiai és dizájnmegoldásaiért. A vállalat csúcskatagóriás életmód-megoldásai több mint 20 elismerést, köztük három rangos, a kiállítás legjobb innovációinak járó Best of Innovation díjat kaptak.
A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakkiállítása, a CES mögött álló amerikai Szórakoztatóelektronikai Szövetség (Consumer Technology Association, CTA) minden évben egy innovációs díjprogram (CES Innovation Award program) keretében, számos eszköz- és technológiai kategóriában ismeri el az év legújítóbb fogyasztói termékeit és szolgáltatásait.
Az LG díjainak hosszú listája – köztük három Best of Innovation díjjal – jól szemlélteti a vállalat elkötelezettségét a formatervezés és a technológiai innovációk iránt. Az LG megoldásait több kategóriában is díjazták, többek között a Mesterséges intelligencia (AI), a Háztartási gépek, a Gaming és eSport, a Képalkotás, a Videokijelzők, a Számítógépes hardverek és alkatrészek, az Okosvárosok és a Kiberbiztonság kategóriákban.
A 2025. januári CES kiállítás díjazott LG eszközei közül a vállalat OLED TV termékkategóriája érdemelte ki a legtöbb elismerést összesen hat innovációs díjjal, köztük egy Best of Innovation elismeréssel a Videokijelzők kategóriájában. Ezzel 2025 immár a harmadik év, hogy az LG OLED televíziói a Best of Innovation címmel büszkélkedhetnek. Az LG OLED TV-k 2013-as debütálásuk óta minden évben legalább egy CES Innovációs Díjat nyertek, ez pedig tovább erősíti a termékek prémium tévépiacon betöltött domináns szerepét.
Az LG webOS okostévé-platformja – amely a vállalat platformalapú szolgáltatási üzletágának egyik sarokköve –, a Kiberbiztonság kategóriában kapott innovációs díjat. Az LG „Affectionate Intelligence” mesterségesintelligencia-alapú okosotthon-hubjai szintén elismerésben részesültek a díjátadón. Ezek a fejlett eszközök a vállalat „AI Home” koncepciójának példái: új felhasználói értéket nyújtanak a vásárlóknak, és jelentős előrelépést jelentenek az intelligens otthonok kialakításában.
Az önállóan közlekedő AI Home Hub, amely mind a Mesterséges intelligencia, mind az Okosotthon kategóriában innovációs díjat nyert, multimodális érzékelési képességekkel rendelkezik, amelyek integrálják a hang- és képfelismerést. Az LG ThinQ ON, a generatív AI-jal működtetett AI okosotthon-hub szintén kiérdemelte a CES innovációs díját. Az AI Home „agyaként” működő LG ThinQ ON éjjel-nappal zökkenőmentes kapcsolatot tart fenn az otthoni készülékek és IoT-eszközök között.
Az LG UltraGear™ OLED Gaming Monitor három díjat is elnyert, köztük a Gaming & eSport kategória legjobb innovációja díját, valamint a Képalkotás kategória innovációs elismerését. Ez a fejlett monitor egyesíti az OLED technológia nyújtotta kivételes képminőséget a játékosokra szabott, optimalizált képmegjelenítési funkciókat.
Az UltraGear™ OLED Gaming Monitor mellett más innovatív LG termékek is díjat kaptak, köztük az LG gram Pro 2-in-1, az LG MyView Smart Monitor, az LG UltraFine monitor és az LG CineBeam projektor is, ami jól szemlélteti a vállalat kiemelkedő szerepét a különféle termékkategóriákban.
A 2025-ös CES kiállítás díjazott LG termékeinek teljes listáját január 5-én, az esemény alatt jelenti be a vállalat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Melody of Europe: Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból
A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán – amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg – Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő lüktetése kapott zenei formát, újszerű módon megjelenítve és hallhatóvá téve azt a szerves kapcsolatot, amely a Telekom hálózatain keresztül az embereket szerte Európában összeköti. A Melody of Europe premierjére november 27-én került sor Berlinben.
A Melody of Europe a Deutsche Telekom egyik leginnovatívabb projektje: egyedi és kreatív módon teszi hallhatóvá az európai emberek életritmusát és a köztük lévő kapcsolatot a digitalizáció és a művészet eszközeivel. A kezdeményezés egyszerre demonstrálja a digitális szolgáltató technológiai vezető szerepét, a zene közösségteremtő erejét, és azt az új korszakot, amelyben az adat, mint az egyik legfontosabb gazdasági-társadalmi erőforrás jelenik meg.
„Mindig izgalmas, amikor ember és gép közös alkotásából formabontó, mégis élvezetes eredmény születik. A Melody of Europe egyrészt a kreativitás, a művészet és a technológia összekapcsolódását testesíti meg, ugyanakkor elkötelezettségünket is tükrözi emberek, közösségek összekapcsolása iránt a kontinens minden szegletében.” – hangsúlyozta Dominique Leroy a Deutsche Telekom igazgatósági tagja.
A projektben használt aggregált és anonim forgalmi adatok mögött a Deutsche Telekom kiterjedt, országokon átívelő telekommunikációs hálózata áll. A vállalatcsoport folyamatosan fejleszti hálózati infrastruktúráját annak érdekében, hogy stabil és gyors felhasználói élményt biztosítson ügyfelei számára. A Magyar Telekom gigabit-képes optikai hálózatához több mint 1 millió ügyfél kapcsolódik, az 5G kültéri lefedettség országosan elérte a 71,8%-ot. A határokon túlra kitekintve, a tíz Németországon kívüli európai leányvállalat szolgáltatási területén jelenleg a lakosság 72%-a fér hozzá az 5G-hez, és ez a szám a következő három évben várhatóan 95%-ra fog emelkedni. Németországban pedig ma már a lakosság 98%-a rendelkezik 5G-hozzáféréssel.
Ezek a hálózati kompetenciák tették lehetővé a Melody of Europe projekt megvalósítását is: a Deutsche Telekom Csoport adatokkal foglalkozó szakértői Balázs András Data Tribe Lead vezetésével, valamint Janosov Milánnal, nemzetközileg elismert adattudóssal együttműködve 109 milliárd mobil távközlési aktivitást (hívás, SMS, cellaváltás, mobil-adat használat) alakítottak anonim adatsorrá, majd zenei kompozícióvá a mesterséges intelligencia közreműködésével. A munka során a forgalom intenzitásának időbeli alakulását hangjegyekké transzformálták, egy egyszerű szabályt követve: a magasabb intenzitás magasabb hangot jelent. Az így kapott hanganyagot egy, kiterjedt klasszikus zenei ismeretanyaggal rendelkező AI alapú szoftver dolgozta fel. Az eredmény egy olyan zenemű lett, amely tükrözi Európa ritmusát, ezért kapta a Melody of Europe címet. „Az adat a szenvedélyem, és éppen ezért izgalmas volt részese lenni annak a folyamatnak, amely az absztrakt információkat kézzelfogható, érzelmileg rezonáló élménnyé alakította. A Melody of Europe egyedülálló példája annak, hogyan állhat szinergiában az emberi szakértelem és az AI képessége egy egyedi és jelentőségteljes projekt létrehozásában” – mondta Janosov Milan.
„Berlin egyik külső kerületében üzemelő mobil cella generálta adathalmaz és egy kottán elhelyezett hangjegy viszonya? Talán elsőre nincs összefüggés. Éppen ezért izgalmas számomra, hogy az AI segítségével, új szemlélettel megmutassuk az adatokban rejlő határtalan lehetőségeket, különösen akkor, ha komplex, több területet lefedő óriási adatmennyiségről van szó.” – egészítette ki Balázs András.
A dallam illusztrációjaként elkészült egy generatív művészeti alkotás is, amely a fővárosok nevezetességeinek 3D-s modelljeit dolgozta fel a zene képi aláfestéseként Hayk Zakoyan médiaművész munkája nyomán. A digitális videó azt az érzetet kelti, mintha a néző az Európa-térképen áramló adatok folyamán utazná körbe Európa nevezetességeit.
Érdekesség, hogy a rendhagyó zenei kísérlet magyar gyökerekkel rendelkezik. Az előképe tavaly született meg Budapesten, a Magyar Telekom szakértői és Janosov Milán együttműködése nyomán, akik három és fél millió SIM kártya anonim és aggregált adatait hanggá komponálva alkották meg a főváros dallamát Budapest 150. születésnapja előtt tisztelegve.
A Melody of Europe premierjére november 27-én került sor Berlinben MISS vio-LINE és DJ Carter közreműködésével.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!