Connect with us

Ipar

Új érintőkijelzős vezérlők az energiahatékonyságért és a kényelemért

Akár 30 százalékos energiamegtakarítás és az üzemeltető-, valamint karbantartó személyzet munkájának nagy mértékű egyszerűsítése – többek között ilyen előnyöket kínál a felhasználók számára a Schneider Electric új „SpaceLogic™ Touchscreen Room Controller” érintőkijelzős kezelőjét is magában foglaló épületautomatizálási vezérlőrendszere.

A megoldás egy olyan, a modern technológia kínálta lehetőségeket kihasználó eszköz, amely egyesíti az innovatív felhasználói felületet és a fejlett funkciókat, új szintre emelve az épületek energiagazdálkodását és az intelligens helyiségvezérlést.

Az épületek tulajdonosai és a létesítmény-üzemeltetők mind az új, mind az utólagos átalakítási projektek esetében egyre nagyobb nyomás alatt állnak, hogy megfeleljenek a szabályozási követelményeknek, és csökkentsék az energiafogyasztást, valamint a CO2-kibocsátást – ráadásul mindezt úgy, hogy közben biztosítsák a lakók kényelmét és jólétét. A Schneider Electric új, „SpaceLogic™ Touchscreen Room Controller” vezérlője az egyszerűség és a fejlett funkcionalitás közötti szakadék áthidalásával kínál megoldást ezekre a kihívásokra. A hagyományos termosztátokkal – amelyek ugyan könnyen kezelhetők, de nem rendelkeznek fejlett hatékonysági funkciókkal – ellentétben a most megjelent készülék egyesíti az egyszerű használhatóságot a közvetlen digitális vezérlés képességeivel, lehetővé téve a hatékony energiagazdálkodást és a lakók elégedettségének fenntartását.

„Az egyszerűség és a kifinomultság ötvözésével olyan megoldást hoztunk létre, amely megfelel a modern létesítmények sokrétű igényeinek, miközben a hatékonyság révén csökkenti az energiafelhasználás költségeit. A „SpaceLogic™ Touchscreen Room Controller” újradefiniálja a kényelmet és a technológiát azáltal, hogy jól használható információkat és automatizálási lehetőségeket nyújt, amely növeli az üzemeltetés hatékonyságát, csökkenti az energiapazarlást és a CO2-kibocsátást. Azáltal, hogy innovatív, könnyen kezelhető technológiával válaszolunk az ügyfelek igényeire, kivételes felhasználói élményt nyújtva ösztönözzük az épületek szén-dioxid-mentesítését és hatékonyabb üzemeltetését”

– mondta el Sadiq Syed, a Schneider Electric „Digital Buildings” részlegéért felelős alelnöke.

A „SpaceLogic™ Touchscreen Room Controller” mesterséges intelligencia (MI) alapú HVAC-optimalizálási (fűtés, szellőztetés, légkondicionálás) képességekkel fog bővülni a közeljövőben, mellyel megkönnyíti a felhasználók részvételét az energiatakarékossági programokban, valamint segíti a személyre szabott energiacsökkentési stratégiák megvalósítását. Ez az iparág egyik első olyan vezérlője, amely dinamikusan optimalizálja a helyiségek körülményeit az ASHRAE 55-nek megfelelő komfortnormáknak megfelelően, a felhő helyett magába a készülékbe beágyazott MI segítségével. Ez a megoldás javítja az energiaoptimalizálást és az általános komfortérzetet, ami a lakók panaszainak akár 23 százalékos csökkenését is eredményezheti.

„Ez a rugalmas és gyorsan bevezethető technológia arra szolgál, hogy segítse az épületüzemeltetéssel foglalkozókat az energiahatékonyság növelésében és az ingatlant használók változó elvárásaihoz való alkalmazkodásban. Ideális megoldás szállodák és irodák számára, ahol a működési kiválóság és az ügyfélelégedettség a legfontosabb, valamint oktatási épületek és utólagosan felújított épületek számára, amelyeknek előnyösek a vezeték nélküli lehetőségek”

– mutatott rá Justin Lavoie, a Schneider Electric „Channel Development” területért felelős alelnöke.

Látványos előnyök

A „SpaceLogic™ Touchscreen Room Controller” egy konfigurálható szobavezérlő, amely zökkenőmentesen integrálható például a szállodák felügyeleti rendszereibe (PMS), így egy végponttól végpontig tartó vendégszoba-kezelési megoldást kínál. Tartalmazza a hőmérséklet, a páratartalom és a foglaltság érzékelését. A HVAC, a világítás és a redőnyök egyetlen szobavezérlőbe történő integrálásával akár 30 százalékos energiamegtakarítás is elérhető.

Az új megoldás alkalmas a helyiségek kihasználtság alapú vezérlésére. Ezáltal a létesítményüzemeltetőknek fejlett, rugalmas eszköz áll majd rendelkezésükre, amely csökkenti az energiapazarlást, miközben intelligens hőmérséklet- és környezetbeállítások révén növeli az épületet használók komfortérzetét. Az egyszerű mérnöki eszközök és a vezeték nélküli csatlakozási lehetőségek révén akár 25 százalékkal is csökkenthető a karbantartó személyzet ráfordított ideje. Az elterjedt, modern HVAC-alkalmazások támogatása széles körű alkalmazhatóságot biztosít a különböző épülettípusokban. A számos bemeneti és kimeneti csatlakozási ponttal – amely kiemelkedőnek számít a piacon elérhető helyiségvezérlők között – a vezérlő új mércét állít fel a sokoldalúság terén.

A „SpaceLogic™ Touchscreen Room Controller” már jelenleg is elérhető, idén pedig további funkciókat vezet be a Schneider Electric az új megoldáshoz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Új telephelyvezető a Dachser Hungary Food Logistics élén

Prazsák Gábor irányítja telephelyvezetőként 2025 májusától a Dachser Hungary Food Logistics budapesti élelmiszerlogisztikai kirendeltségét.

A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakember a raktározási tevékenységért, a szerződéses logisztikáért, a belföldi disztribúcióért, az ügyfélszolgálatért és az értékesítési területért felel a Dachser budapesti telephelyén.

Prazsák Gábor közgazdász, ezen belül logisztikai szakirányon végzett. Több mint 20 éve dolgozik a logisztika területén, az elmúlt 11 évben pedig a hőmérséklet-szabályozott áruszállítás gyakorlatilag minden területével foglalkozott az értékesítéstől, operatív irányítástól kezdve a nemzetközi területeken át az üzletfejlesztésig. Május elején csatlakozott a Dachser Food Logistics csapatához, és a budapesti telephely vezetőjeként a hűtött és szárazélelmiszer-raktározási és szállítmányozási feladatokért felel. Közel 70 kolléga munkáját irányítva dolgozik az operatív vezetés mellett a folyamatok optimalizálásán, szabványos rendszerszerű működtetésén, valamint az üzletfejlesztésen.

„A fenntarthatóságra és az innovációkra, például a digitalizációra való törekvés tette számomra igazán vonzó lehetőséggé a munkavállalást a Dachsernél”

– mondta el Prazsák Gábor.

„Úgy vélem, csak ezen szempontok mentén lehet egy logisztikai vállalat hosszú távon is magas minőségben hangsúlyos szereplője a piacnak, és teljes mértékben azonosulni tudok ezekkel a vállalati értékekkel. Mindemellett remek csapat fogadott a Dachsernél, nagyon jók a kezdeti tapasztalataim, sok támogatást kapok a kollégáktól. Jó volt egy ilyen közegbe megérkezni.”

„Az élelmiszerlogisztika egy különösen kényes, nagy szakértelmet, odafigyelést, precizitást igénylő terület a tevékenységeinken belül”

– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary cégvezetője.

„Ahogy mindenben, itt is a legmagasabb minőségre törekszünk, bőven az előírások betartásán túl, célunk, hogy ügyfeleink megbízható partnerei legyünk. Gábor kiváló szakember, aki pontosan érti az élelmiszerlogisztika mögött rejlő felelősséget, látja a fejlődési lehetőségeket, így nagyon örülünk, hogy csatlakozott a csapathoz.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies

A Robotizálunk Kft. 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai.

Az akvizíció növekedési lehetőséget nyújt mindkét cég számára, egyúttal erősödnek szakmai kompetenciáik. A Delta akvizíciós stratégiájába szorosan illeszkedő tranzakciót várhatóan a közeljövőben továbbiak is követni fogják. 

A Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai az átvilágításokat követően szándéknyilatkozatot írtak alá a társaság 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A megállapodás egyúttal rögzíti a további részesedésnövelés lehetőségét is középtávon. A tranzakció zárásának előfeltétele a felek közötti adásvételi szerződés aláírása, valamint az abban meghatározott esetleges zárási feltételek teljesülése.

A Delta Technologies Nyrt. hosszútávú stratégiájában meghirdetettek szerint a vállalat keresi az olyan, többek között az ipari automatizáció (Ipar 4.0) területén működő társaságokat, amelyekkel fejlesztheti a jelenlegi szolgáltatás portfólióját. A mostani tranzakció a stratégiával összhangban egyrészt tovább erősíti a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat piaci pozícióját, másrészt mérföldkövet jelent a cégcsoport szakmai profiljának erősítésében az ipari automatizáció és a digitalizáció területén. Céljuk, hogy nagyságrendileg 6 milliárd forintos tőkebevonással 3-5 év alatt további értékteremtő akvizíciókat hajtsanak végre, melynek során első körben főként a hazai, majd középtávon a releváns régiós piacokon keresnek potenciális akvizíciós célpontokat.

A Robotizálunk Kft.-t 2017-ben alapították, győri székhelyén 20 munkavállalót foglalkoztat. Az elmúlt évek során a cég stabil szereplővé vált az ipari automatizálás és robottechnológia hazai piacán. Fő tevékenységük az ipari automatizálás, azon belül is a robotizálás, a robottechnológiai tervezés és kivitelezés. Szakembereik több mint egy évtizedes tapasztalata a célgéptervezés, illetve robotprogramozás területén garanciát nyújt az elvégzett munka minőségére, melynek köszönhetően számos iparágban építettek ki hosszú távú, stabil kapcsolatokat ügyfeleikkel. A Robotizálunk Kft.-t a mérnöki precizitás, a testreszabott műszaki megoldások és a partnereik versenyképességét támogató hozzáállás határozza meg. Céljuk, hogy továbbra is meghatározó és megbízható technológiai partnerként segítsék ügyfeleiket a gyártási hatékonyság és minőség növelésében.

A Delta Technologies Nyrt. az akvizícióval a meglévő ügyfélbázisára és meghatározó piaci jelenlétére alapozva támogatni szeretné a Robotizálunk Kft. további növekedését, valamint elősegítené a társaság külpiaci terjeszkedését, kihasználva a Robotizálunk Kft. komplex ipari automatizációs referenciáit. A tranzakció zárását követően a társaság változatlan formában fog tovább működni.

Az elmúlt időszakban a Delta Technologies Nyrt. és 100%-os tulajdonú leányvállalata, Magyarország egyik legjelentősebb rendszerintegrátora, a Delta Systems Kft. is számos organikus üzletfejlesztést és hatékonyságjavító kezdeményezést valósított meg, új szakmai képviselőkkel erősítette meg felügyelőbizottságát, ezáltal is növelve a befektetők bizalmát.

Az akvizíciókkal és a további üzletfejlesztéssel céljuk a jövedelmezőség javítása, a szinergikus lehetőségek kihasználása, a rugalmasságuk erősítése és a cégcsoporton belüli digitalizációs kompetencia biztosítása.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ez mentheti meg az e-töltős benzinkutakat

Nem fog elszállni a villanyszámla.

Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt, lehetőleg gyorstöltést biztosító berendezés. Ezek az akár 300-400 kW teljesítményű töltők jelentős villamosenergia-igénnyel bírnak, az üzemeltetőnek ráadásul fel kell készülnie, hogy elegendő teljesítmény álljon rendelkezésre akkor is, ha egyszerre használják az összes töltőpontot.

Biztosíthatják ezt úgy, hogy a csúcskapacitásnak megfelelő hálózati teljesítményt kötik le az áramszolgáltatónál, ezért azonban a kihasználtságtól függetlenül fizetniük kell. Ez nem túl költséghatékony megoldás, ráadásul a kapacitásbővítést lehetővé tevő, új villamos infrastruktúrák kiépítése is költséges, illetve akár éveket jelentő, időigényes folyamat. Ha azonban alacsonyabb teljesítménylimitet határoznak meg, és átlépik, bírságot kell fizetniük, illetve a védelmi készülékek esetleges működésbe lépése pedig átmeneti áramszünethez, így üzemkimaradáshoz is vezethet.

Erre nyújt megoldást a Siemens új fejlesztése. A dinamikus terhelésmenedzsmentet biztosító eszköz plug-and-play kialakítással, könnyen telepíthető hardveregységgel nem csupán a töltőberendezések, hanem a teljes telephely teljesítményét egyetlen közös rendszerben szabályozza. Azaz optimalizálható úgy a villamosenergia-gazdálkodás, hogy szükség esetén kielégítő töltési teljesítmény álljon rendelkezésre minden egyes töltőponton, miközben az akár alacsonyabb teljesítménylimitet sem lépi át az üzemeltető.

Ez az előrekonfigurált, és szabadon paraméterezhető hardvereszköz egyszerűbbé teszi az elektromos hálózat és a hozzá kapcsolódó eszközök felügyeletét, irányítását. Az ún. Multipurpose Automation Box hidat képez az elektromos fogyasztók, termelők és a szoftveres vezérlőrendszerek között, lehetővé téve az eszközök egy platformon történő vizualizációját, adatainak gyűjtését, illetve kezelését, elemzését.

A megoldás bármilyen Modbus-kommunikációval rendelkező készülékkel összeköthető, így például e-töltők mellett napelem, kiserőmű vagy mikrogrid szabályozásra is alkalmas. Egy automatizációs egység legalább 10 töltő menedzsmentjére képes, gyártótól függetlenül, de skálázhatóságának köszönhetően akár 250 eszköz is kezelhető ezzel a megoldással. Integrálható a távoli felügyeletet biztosító, felhőalapú szoftveres alkalmazásokba, így a Siemens Electrification X portfóliójába is, amelynek segítségével például helyszíni kiszállás nélkül elvégezhető a töltőberendezések hibaelhárítása vagy újraindítása.

Az egység tervezésekor a helytakarékos kialakítás és a zord környezeti feltételekkel szembeni ellenállóképesség mellett kiemelt figyelmet kapott az kiberbiztonság is, ezáltal megbízható, erőforrás- és költséghatékony, valamint fenntartható energiaoptimalizálási megoldást biztosít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss