Egészség
Mentes termékek: az ételintoleranciával élőket is érzékenyen érintette a drágulás
Sokan inkább csak az alapanyagokat vásárolják meg és otthon sütik a pékárut
Az élelmiszerárak drágulása talán még érzékenyebben érintette a mentes termékeket fogyasztókat, hiszen ezek az élelmiszerek eleve a drágább árkategóriába esnek. Világosan látható tendencia, hogy egyre többen választják azt a megoldást, hogy a kész termékek helyett a hozzávalókat vásárolják meg, hogy otthon, olcsóbban készítsék el például a pékárukat.
Egyre több vlogger és influenszer oszt meg recepteket és elkészítési módokat a mentes ételeket fogyasztók számára. A laktóz-, glutén- és tojásérzékenyek, valamint a cukorbetegek számára hiánypótló ez a kezdeményezés, hiszen a különböző ételintoleranciával élőknek eleve nagy kiadás a speciális élelmiszerek beszerzése. Az élelmiszerárak drágulása pedig még jobban érintette ezt az egyre szélesedő réteget.
„Egy éve működünk, de ez alatt az időszak alatt nekünk is háromszor kellett árat emelnünk a gyártók árainak drágulása miatt. Akik bármilyen ételallergiával vagy intoleranciával élnek, azoknak most még mélyebben kell a zsebükbe nyúlniuk. Azt figyeltük meg az elmúlt időszakban a vásárlási szokásokkal kapcsolatban, hogy sokan egyre inkább az alapanyagokat, legfőképp a speciális liszteket vásárolják meg és aztán otthon készítik el a pékárut”
– tudtuk meg a Mentes Market tulajdonos-ügyvezetőjétől, Török Endrétől.
A tulajdonos azt is elárulta, hogy az alapanyagok mellett a mentes édességek, félkész ételek és a pékáruk is töretlen népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében.
„Sokaknak kevés az ideje, ezért is vásárolnak a webshopban, és ezért is nagyon közkedveltek a különböző mentes félkész és instant ételek. A mentes snackek a nyitás óta nagyon kelendőek, hiszen az ételintoleranciával élők nem találnak akárhol nagy kínálatot az ilyen édességekből”
– tette hozzá a vásárlási szokásokkal kapcsolatban Török Endre.
Sorstársainak szeretett volna elérhető mentes termékeket kínálni
A speciális, legfőképpen gluténmentes termékeket forgalmazó webshopot sokan csak a „gluténmentes Kánaánként” emlegetik, hiszen az övék az egyik legszélesebb hazai gluténmentes kínálat: a magyar élelmiszerek mellett számos olyan külföldi gyártó terméke kapható náluk, ami eddig Magyarországon nem volt elérhető. A webshop egyik tulajdonosa, Rózsa Fanni maga is érintett az ételintoleranciában: gyerekkorától fogva gluténérzékeny. Személyes érintettsége és tapasztalatai vezették aztán oda, hogy egy olyan webshopot hozzon létre, ahol a sorstársai minél szélesebb kínálatban megtalálják a nekik szánt termékeket.
„Édesapám gluténmentes éttermet és pékséget üzemeltet és mivel én magam is gluténérzékeny vagyok, szerettem volna, ha az ételintoleranciával élők könnyebben és gyorsabban hozzájutnának a mentes élelmiszerekhez. Nálunk nagyon gyors a szállítás, akár egy nap alatt, de tervezzük, hogy hamarosan Budapesten már néhány órán belül szállítsunk. Mindemellett a csomagolásra is nagy hangsúlyt fektetünk, hisz a vásárlók számára kiemelten fontos, hogy a termékek sérülésmentesen érkezzenek meg”
– avatott be a webshop történetébe Rózsa Fanni.
A Mentes Market a glutén-, laktóz-, tojás- és cukormentes, illetve bio és vegán élelmiszerek széles választéka mellett hűségpontokkal és állandó akciókkal is igyekszik kielégíteni vásárlóik igényeit, de a jövőben is számos újítást terveznek.
„A regisztrált vásárlók hűségpontjai forintban értendőek és levásárolhatók, emellett rendszeresen vannak akcióink is, hogy kedvezőbben hozzájussanak a fogyasztók a termékeinkhez. Már nyitottunk egy szűkített kínálattal üzemelő boltot, de a jövőben továbbiak nyitását is tervezzük. A másik nagy tervünk a szállítási idő még rövidebbé tétele, illetve további olyan új termékek elérhetővé tétele, amelyek eddig még nem voltak kaphatóak Magyarországon, hiszen egyre szélesedik itthon azok köre, akik érintettek valamiféle ételérzékenységben”
– tette hozzá Rózsa Fanni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Fogatlan igazság: Európa egyik legrosszabb szájhigiéniája a miénk
A fogmosás sokak számára csupán gyors napi rutinként él a mindennapokban – ennek következményei pedig jól tükröződnek a világszerte tapasztalható súlyos szájüregi problémákban.
Az Oral-B most újraírta ezt a rutint: idén tavasszal bemutatta az iO2 elektromos fogkefét, amely a legújabb technológiával nemcsak hatékonyabb tisztítást kínál, de intelligens funkciói révén visszajelzést ad, oktat és támogat. Az iO2 célja, hogy a napi fogmosást új szintre emelve, valódi eszközzé váljon a szájüregi egészség hosszú távú megőrzésében.
A WHO legutóbbi jelentése szerint a szájegészségügyi válság riasztó méreteket öltött világszerte, így Európában is. A legfrissebb adatok szerint a világ népességének közel fele – mintegy 3,5 milliárd ember – szenved valamilyen szájüregi betegségben, míg Európában ez az arány meghaladja az 50%-ot. A 60–65 év közötti korosztályban ez az arány már 70–85%, ami példa nélküli közegészségügyi kihívást jelent. Különösen aggasztó, hogy a szájüregi daganatok mára a nyolcadik leggyakoribb rákos megbetegedéssé váltak világszerte, és az Európai Unióban a férfiaknál a tizenkettedik leggyakoribb rákos megbetegedésként tartják számon.
Magyarországon a fogszuvasodás előfordulása az egyik legmagasabb Európában. A 12 éves gyermekek átlagosan 2,3 szuvas, hiányzó vagy tömött foggal rendelkeznek (DMFT index), ami ugyan jelentős javulás az 1985-ös 5,0-hoz képest, de még mindig elmarad a WHO célkitűzéseitől. A 65 év feletti magyar lakosság 30%-a, míg a 75 év felettiek 40%-a teljes fogatlanságban szenved. Emellett hazánkban a legmagasabb a szájüregi rák előfordulási aránya az Európai Unióban, évi mintegy 3 000 új esettel és több mint 1 600 halálesettel. Mindez kiemeli a megfelelő szájhigiénia és a megelőző eszközök – például az innovatív technológiával rendelkező elektromos fogkefék – kritikus fontosságát a lakosság egészségi állapotának javításában.
Az Oral-B filozófiája egyszerű: a szájhigiénia nem csupán esztétikai kérdés, hanem az egész test egészségének egyik legfontosabb alappillére. Tudományos kutatások sora igazolja, hogy a rossz szájhigiénia hozzájárulhat szív- és érrendszeri betegségekhez, krónikus gyulladásokhoz, sőt egyes fertőzésekhez is. E felismerés vezette többek közt a világ egyik leginnovatívabb szájápolási márkáját egy új korszak hajnalához – az Oral-B iO™ technológia megalkotásához.
Technológia, amely tanít – és gondoskodik
Az új Oral-B iO2 elektromos fogkefe egy személyre szabott, intelligens társ a napi szájápolási rutinban. Az új iO2 modell:
- 100%-kal több lepedéket távolít el, mint a hagyományos Oral-B kézi fogkefék, még a nehezen elérhető helyeken is,
- a kerek, fogorvosok által ajánlott fej pontosan és precízen körbeöleli a fogakat,
- az új intelligens sörtefej színe teljesen fehérre változik, így egyértelműen jelzi, mikor jött el a csere ideje,
- a beépített kétperces időzítő támogatja a fogorvosok által javasolt tisztítási időt,
- az intelligens nyomásérzékelő piros fénnyel figyelmeztet, ha túl nagy nyomást alkalmazunk – így védve az íny egészségét.
Az iO2 emellett háromféle csendes tisztítási intenzitással rendelkezik, amelyek közül a legalacsonyabb, „szuperkímélő” mód az alapértelmezett – így azoknak is ideális, akiknek érzékeny az ínyük. Mindez egyetlen gombbal vezérelhető.
Hat év kutatás, 250 szabadalom – és a fogyasztó a középpontban
Az Oral-B iO™ fogkefék fejlesztése több mint hat évnyi kutatómunka eredménye, és 250 szabadalom fémjelzi az innováció jelentőségét. A technológia mögött álló csapat a németországi Kronbergben, a P&G Innovációs Központjában dolgozott, szoros együttműködésben fogorvosokkal és valódi fogyasztókkal.
A Procter & Gamble világszerte több mint 800 millió embert szolgál ki termékeivel, és évente közel 2 milliárd dollárt fektet kutatás-fejlesztésbe, hogy olyan megoldásokat alkosson, amelyek tényleg számítanak a mindennapokban. Az új Oral-B iO2 fogkefe ékes példája ennek az elkötelezettségnek.
Nem találgatnak – figyelnek és megfigyelnek
A P&G innovációs szemlélete nem a véletlenre épül. Minden új fejlesztést alapos viselkedéselemzés, fogyasztói kutatás és tesztelés előz meg. A vállalat szakemberei nemcsak kérdeznek, hanem megfigyelnek, interjúkat készítenek, a vásárlókkal tartanak a boltba és bepillantást nyernek az otthoni használatba is. Ennek köszönhető, hogy az Oral-B iO2 valóban a fogyasztói igényekre ad választ: egyszerű, intuitív, mégis csúcstechnológiás eszköz, amely az árképzésének köszönhetően szélesebb kör számára válik elérhetővé, mint valaha.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
8 hónapos volt a legidősebb kórházban ragadt csecsemő
Felgyorsította a kormány a kórházban hagyott babák örökbeadását, egy részük élete megoldódott.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Amit a látásról és a szemről tudnia kell a kontaktlencsét viselőknek
Ha a szemünkről beszélünk, akkor a legtöbb esetben a látásunkra gondolunk. Sokan használják például azt a mondatot, hogy “nekem nem jó a szemem, ezért hordok kontaktlencsét”. Természetesen a gyakorlatban komoly különbség van: a szem egy szerv, a látás pedig egy vizuális ingereket feldolgozó biológiai mechanizmus.
A szem fontos része a látásnak
Ezzel a mondattal valószínűleg nem sok újdonságot mondtunk el, de mégis kevesen tudják, hogy mégis hogyan működik ez a szervünk. Amolyan komplex, fényképezőgépek optikai rendszeréhez hasonlítható, egyfajta közvetítő csatorna, aminek az elemei a szaruhártya, a pupilla, a szemlencse és az üvegtest. Az általuk leképezett információ a szemgolyó hátsó pólusán fut össze. Amire ránézünk, sok-sok kockából áll, ami majd egész képpé áll össze. Ha ez a kép “nem stimmel”, ott kerülhet szóba például a CooperVision myopia kontroll, ami kontaktlencse segítségével történik.
Természetesen a folyamat ott nem áll meg, hogy a különálló mini mozaikkockák egy egész képpé alakulnak. Ahhoz, hogy ez megjelenjen számunkra, tehát lássunk, tovább utazik a kép a látóideg mentén, a tekervényes út végén pedig megjelenik a kép a látókéregben. Röviden és tömören így néz ki a látás folyamata, de egy szakember erről sokkal bővebben is tudna mesélni.
Kontaktlencse-viselőként érdemes tisztában lenni azzal, hogy pontosan hova is kerül a lencse. A szemgolyó három rétegéből a legkülsővel van kapcsolatban. Idetartozik az ínhártya, a szem fehér része és a szaruhártya, ami a legérzékenyebb része a szemnek. Alapvetően a kontaktlencse a könnyfilmben úszkál, de a szaruhártya előtt helyezkedik el, így hatnak egymásra.
Ha nem figyelünk oda a lencse helyes használatára, akkor általában a szaruhátya az elszenvedője a szabályok be nem tartásának. Probléma lehet a nem megfelelő ápolás okozta gyulladás, a nem ideális higiéniai körülmények a kontaktlencse be- és kivétele közben, a gyakori viselési idejű változatok 30 napon túli hordása, illetve az alvásra nem alkalmas kontaktlencsék folyamatos viselése.
Az oxigénáteresztő képesség
Ez egy fontos tényező minden kontaktlencse esetében. A megfelelő típus kiválasztásában szakember tud segítséget nyújtani. Ez azért is elsődleges, mert a kontaktlencse egyfajta gátat képez a levegő és a szaruhártya között.
Érdemes több típust is kipróbálni, mire megtaláljuk az ideálisat, továbbá mindenképpen konzultáljunk szakemberrel mielőtt belevágunk a kontaktlencse viselésébe.
Mindenre van megoldás
Napjainkban a piacon többféle kontaktlencse érhető el. Például vannak kifejezetten gyerekeknek készült változatok is. Előnyük, hogy biztonságos, egyszerű használatot biztosítanak, illetve a rövidlátás súlyosbodását is lehet lassítani a segítségükkel. Kezdőknek érdemes a napi lencsékkel próbálkozni, majd ha elég gyakorlatot szereztek, jöhetnek a havi változatok.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök1 hét ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Kiszolgáltatottság helyett kiszolgálás
-
Gazdaság2 hét ago
Bizonytalanabbá váltak a munkáltatók a külföldi munkaerő-kölcsönzésben
-
Okoseszközök2 hét ago
A TCL 2025-ben elismert nemzetközi design díjakkal erősíti meg vezető szerepét
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora
-
Mozgásban2 hét ago
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
-
Ipar6 nap ago
Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét