Egészség
Mesterséges intelligenciával méri fel a szemek és az agy egészségét az LG nemzetközi startup-versenyének győztese
Az LG Electronics észak-amerikai innovációs központja (LG NOVA) saját szervezésű innovációs fesztiválon hirdette ki nemzetközi startup-versenyének győzteseit.
Az LG NOVA Innovációs Fesztivál célja, hogy az újító gondolkodók egy helyen találkozzanak, ahol diskurzust folytathatnak azokról a következő generációs technológiai megoldásokról, amelyek a világ fejlődését szolgálják.
Az Innovációs Fesztivál lehetőséget biztosít az olyan új, növekvő fázisban lévő startupok bemutatására, amelyek képesek pozitív hatást gyakorolni a világra. Idén a digitális egészségügy, a tiszta technológia és fenntarthatóság, a jövő technológiája és az innováció a változásért kategóriákban több mint 100 startup cég jelentkezett a versenyre. Az eseményen a közülük kiválasztott tizenkét vállalat versengett a 15 000 dolláros fődíjért. A digitális egészségügy kategóriában olyan szoftvereken, szolgáltatásokon és technológiai megoldásokon dolgozó vállalatok jelentkezhettek, amelyek az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés, az ellátás és a szolgáltatások terén hordoznak újdonságot az iparágban. A tiszta technológia és fenntarthatóság kategóriában a hatékony energiagazdálkodást, a fenntarthatóságot és az ESG-kezdeményezéseket támogató szoftvereken és platformokon dolgozó vállalatok mérettethették meg magukat. A jövő technológiája kategória pedig az olyan újonnan megjelenő technológiák konvergenciájára összpontosított, mint az AI, a virtuális és kiterjesztett valóság, a robotika, az automatizálás és más innovatív technológiák. Az innováció a változásért kategóriában a zsűri olyan kiemelkedő technológiai alkalmazást vagy vállalkozást keresett, amelynek küldetése, hogy kézzelfogható hatást gyakoroljon az emberekre vagy a bolygóra. A verseny zsűrijében az LG vezetői, befektetők és az iparág veteránjai kaptak helyet.
Az idei startup-verseny győztesei:
- Első helyezett: a Light Technologies egy egészségügyi technológiai vállalat, amelynek célja, hogy mesterséges intelligenciával támogatott megoldást hozzon létre a szemek és az agy egészségének felmérésére, valamint a neurodegeneratív és neuroinflammatorikus betegségek, agysérülések, agyrázkódások, illetve retinabetegségek korai felismerésére és beavatkozására. A C. Light egy szemkövető eszközzel szeretné segíteni az egészségügyi szolgáltatókat abban, hogy bizonyítékokon alapuló, célzott ellátást nyújthassanak a betegségek lehető legkorábbi stádiumában.
- Második helyezett: a SafeBeat olyan szoftvert készít, amely a diagnosztikán túlmenően a szívgyógyászati terápiát is segíti, mégpedig telefonról. A SafeBeat szoftver mesterséges intelligenciát használ a szívgyógyászati folyamat teljeskörű automatizálásához és egyszerűsítéséhez, és még személyre szabott gyógyszeradagolást is ajánl, amit a beteg kezelőorvosa hagyhat jóvá. A csapat elkötelezett amellett, hogy a mérnöki tudományok segítségével forradalmasítsa az egészségügyet, kezdve azokkal az igényekkel, amelyeket a klinikai gyakorlatban közvetlenül azonosítottak.
- Harmadik helyezett: A Safire Technology Group fejlett lítiumion-akkumulátor-technológiákat fejleszt. A vállalat fő megoldása, az ún. SAFe Impact Resistant Electrolyte (SAFIRE™) a világ egyetlen szabadalmazott, bármely lítiumion-akkumulátorcellába cseppenthető adalékanyaga, amely a kinetikus ütközések – például elektromos járművek ütközése vagy ballisztikus hatások – esetén azonnal megszilárdítja az akkumulátorfolyadékot, ezzel megakadályozva a kigyulladást vagy a robbanást.
- Innovációs különdíj a változásért: A Key2Enable nagyobb digitális hozzáférhetőséget biztosít a fogyatékkal élők számára. A vállalat Key-X nevű multifunkcionális intelligens billentyűzete lehetővé teszi a mozgáskorlátozottak számára, hogy kényelmesen irányítsák számítógépeiket és más digitális eszközeiket. Mindez az AI-alapú, tanulási célokra kifejlesztett, inkluzív oktatási platformmal együtt lehetővé teszi számukra, hogy fejlesszék motoros és kognitív készségeiket.
Minden győztes pénzjutalomban részesült, és az Innovációs Fesztivál legjobb startup vállalkozásaként kapott elismerést. Az LG NOVA a startup-verseny mind a 12 kiválasztott résztvevőjével megvizsgálja a lehetséges együttműködési lehetőségeket az ún. Mission for the Future program keretében, amelybe bármely cég jelentkezhet földrajzi helytől függetlenül. Az érdeklődő társaságok a www.lgnova.com/join-the-mission weboldalon adhatják be pályázatukat.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy olyan rendkívüli startup-vállalkozásokat támogathatunk, amelyek pozitív változást és egy jobb jövőt hozhatnak el”
– mondta Dr. Sokwoo Rhee, az LG Electronics innovációs alelnöke és az LG NOVA vezetője.
„Az LG NOVA Innovációs Fesztivál továbbra is az úttörő megoldások platformja lesz, és alig várjuk, hogy a most díjazott megoldások hatással legyenek az iparágra.
Az LG NOVA Innovációs Fesztivál egy kétnapos rendezvény, amely összehozza a startupokat, vállalkozókat, befektetőket, iparági vezetőket és az innovációs ökoszisztéma szélesebb körét, hogy tanuljanak, beszélgessenek, és interaktív formában osszák meg egymással ötleteiket.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.
Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.
A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.
A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.
Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:
“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”
Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.
Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:
“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”
Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál
Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.
Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!
A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.
Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS). Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.
„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”
– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.
„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”
– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.
Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.
Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egészség
Közel 100 ember egészségügyi szűrését végezték el egy nap alatt a Prologis parkjában
A Prologis Park Budapest-Gyál parkba egy nap erejéig egészségügyi szűrőbusz költözött – a logisztikai ingatlanfejlesztő vállalat ugyanis ingyenes szűrővizsgálatot szervezett a parkban található ügyfelek alkalmazottai számára.
A dolgozók háromféle szűrésre jelentkezhettek: dermatoszkópos anyajegyszűrésre, InBody készülékkel végzett fittségi állapotfelmérésre, illetve szívstressz meghatározásra. A MediTeam orvosai által végzett vizsgálatokra majdnem 100-an regisztráltak, betöltve az összes szabad helyet a napra.
Több kutatás is igazolja, hogy Magyarországon rendkívül kevesen járnak egészségügyi szűrővizsgálatokra, pedig minél korábban ismernek fel egy betegséget, annál nagyobb a valószínűsége a hatékony kezelésnek. Két évtized alatt például megduplázódott a magyarországi bőrrákos esetek száma, és a betegek negyede még mindig későn fordul orvoshoz. A betegség kockázata az életkorral együtt nő, de 30 évnél fiatalabbaknál is előfordul, sőt ma már ez a fiatal nők és férfiak egyik leggyakoribb daganatos betegsége. Hazánkban a szív- és érrendszeri halálozás képezi a leggyakoribb halálokot, az erre irányuló rizikószűréseken azonban alacsony a lakossági részvétel, ezért az ilyen szűrésekben rejlő lehetőségek nincsenek kellően kiaknázva.
„A parkjainkban dolgozó munkatársak egészsége kiemelten fontos számunkra”
– mondta Gárdonyi Lóránd, a Prologis Magyarország ingatlangazdálkodási és ügyfélélmény igazgatója.
„Tudjuk, hogy egy-egy szűrővizsgálatra mennyire nehezen találnak időt az emberek, ezért házhoz hoztuk a lehetőséget ügyfeleink munkatársai számára. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az egészség megőrzésének fontosságára: szeretnénk, ha a mindennapi gondolkodásba is beépülne ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzése. Nagyszerű volt látni, hogy ilyen sokan vettek részt a szűréseken, és szeretnénk köszönetet mondani az orvosi csapatnak az áldozatos munkájukért.”
Ez a különleges nap az egészségen és a közösségen kívül a segítségnyújtásról is szólt: az ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatok mellett a Prologis gyűjtést is szervezett, minden résztvevő magával hozhatott egy új vagy jó állapotú plüssjátékot, amelyet a Máltai Szeretetszolgálat juttat el a rászoruló gyermekekhez.
„Nagyon szép kezdeményezésnek tartom ezt is”
– mondta Szegedi Réka, a CooperVision toborzási specialistája.
„A kollégák sok plüssállattal készültek, örülünk, hogy olyan gyerekekhez kerülnek, akik szívesen játszanak majd velük.”
A parkokban dolgozók vizsgálata zökkenőmentes volt, csupán egy gyors és egyszerű szünetet igényelt a munkanapjukban.
„Szeretném megköszönni a Prologisnak, hogy egészségmegőrző programokat szervez a parkunkban”
– mondta Szegedi.
„A mai napon én is részt vettem két vizsgálaton: a fittségi állapotfelmérésen és a melanómaszűrésen. Fontosnak tartom, hogy a dolgozóink könnyen részt tudjanak venni az ilyen jellegű egészségügyi szűrővizsgálatokon a munkaidő keretein belül is. A munkavállalóink nagyon hálásak az ilyen jellegű szűrésekért, sőt, külön jelezni is szokták, milyen vizsgálatokra kerüljön sor a jövőben.”
Az egészség és a jólét biztosítása is része a Prologis azon széles körű törekvésének, amellyel a parkok a munkavégzés kellemes terévé válhatnak.
„A PARKlife kezdeményezésünk lényege, hogy többet nyújtsunk, mint egy egyszerű munkahely, mint csak egy logisztikai park. Közösségeket szeretnénk építeni. Teret, időt és lehetőséget adunk a közösségeknek, hogy együtt tölthessenek időt a parkjainkban, akár szabadtéri rendezvényeken, akár sporteseményeken, vagy efféle egészségmegőrző programok keretein belül. Ezzel szeretnénk hozzájárulni partnereink és dolgozóik fizikai jólétéhez, és arra ösztönözni a parkokban dolgozókat, hogy sokat mozogjanak, és aktív közösségi életet éljenek”
– mondta Gárdonyi Lóránd.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung különleges kedvezményekkel hangol az ünnepekre
-
Zöld2 hét ago
Intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban
-
Egészség2 hét ago
Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál
-
Gazdaság2 hét ago
Budapest az újrahasználható csomagolás éllovasa lehetne
-
Okoseszközök2 hét ago
Szabályozta az ELTE a mesterséges intelligencia használatát az oktatásban
-
Mozgásban1 hét ago
A fáradtság és a figyelemzavar kockázata: maradj éber a téli utakon
-
Szórakozás2 hét ago
A Varázslatos Magyarország átadta Az év természetfotósa díjat





