Gazdaság

Nyomkövetés a termelékenység növelése érdekében

Hogyan növelhető a termelékenység az iparban a belső nyomkövetés segítségével. Három konkrét példán keresztül mutatjuk be ezt: Budweiser, VW és ENEL.

Az ipari folyamatoknak az egyik kritikus tényezője az idő. Az idő emellett összeköttetést teremt a maximális eredményesség és a kifejezetten rossz hatékonyságú folyamatokra elköltött pénz, valamint a dolgozók biztonságát befolyásoló kockázatok között is. Cikkünkben röviden bemutatjuk, hogy a Budweiser, a Volkswagen és az ENEL vállalatok miként küzdötték ezt le egy valós idejű helymeghatározó-rendszer használatával a gyártóüzemeikben. A rendszer bevezetésével kedvezőbb rálátást biztosíthatnak a logisztikai és gyártási folyamataikra, valamint nagymértékben megnövelhetik a termelékenységüket és a munkavállalók biztonságát is.

sewio

Sörgyári tapasztalatok

A Budweiser név minden sörfogyasztó számára garancia a jó minőségre. A cég sörfőző üzemükben 20 000 raklapon tárolnak sört kétféle méretben és mintegy 360 változatban. Összesen 76 országot szolgálnak ki innen és nap, mint nap 50 teherautó hagyja el a gyárat. A Budweiser cégnek a különböző országokból érkező megrendelések teljesítése érdekében új valós idős idejű helymeghatározási rendszer kiépítésére volt szüksége. Ezzel minimalizálhatják az emberi hibákat a különböző termékekkel és változattal végzett munka során, továbbá a karbantartásra fordítandó kiadásokat is sikerült alacsony szinten megtartani.

sewio sewio

A raktár teljes területén (15 000 m2) dolgozó 15 targonca mindegyike ultraszélessávú (UWB) címkét kapott, és emellett telepítésre került 70 vevőegység is. Ezzel a Budweiser most már valós időben képes nyomon követni 30 cm-es pontossággal 20 000 raklap mozgását. Ezzel lehetővé vált az ellenőrzése valamennyi targonca-járművezetőnek. Kontrollálhatják, hogy a megfelelő raklapot gyűjtötték-e be a targoncával és a megfelelő helyen rakták-e le, és ha esetleg hiba történt a folyamatban, át lehet irányítani a járművet. Azután, hogy a korábban használt RFID-rendszert a Sewio UWB-alapú RTLS-ére cserélték, a teljes rendszer üzemideje 99%-ot ért el (24%-kal növekedett), a raktárterület kihasználtsága is növekedett 19%-kal. Ezen felül a logisztikai vezetők minden egyes targonca kihasználtságát bemutató mérőszámok teljes spektrumát megkapják.

Ösztönzők az üzletben

A Volkswagen szlovákiai autógyárában öt autómárkát szerelnek össze. Emiatt kiemelt fontosságú az üzem területén mozgó targoncák éppen aktuális állapotának, pontos tartózkodási helyének és mozgási pályájának meghatározása, hogy a targoncaflottát maximálisan kihasználhassák és hatékonyan mozgassák.

sewio

A Volkswagen Slovakia a Sewio ultraszélessávú valós idejű helymeghatározó-rendszerének (RTLS) a bevezetése során egyrészt teljes körű rálátást kapott a járművek aktuális állapotaira, mozgási útvonaluk előzményeire, a spagetti-diagrammokra és hőtérképekre is, másrészt a targoncák és egyéb járművek mérőszámaival, a gépjárművezetőknek is segíteni tudtak az optimális útvonalak lekövetésében. Ennek segítségével sikerült 10%-kal csökkenteni a targoncák és egyéb járművek által megtett összes távolságot. Mind ezek mellett annak a ténynek az ismerete, hogy az egyes targoncák mikor vannak mozgásban vagy mikor állnak, mikor haladnak rakománnyal és mikor üresjáratban rávilágított a nem optimálisan használt raktárterületekre is. Ennek ismeretében a raktárterületek további optimalizálásával 20%-kal „bővítették” bármilyen építkezés nélkül, csupán a hatékonyabb kihasználtsággal.

Az üzemterület digitalizálása segített a célok elérésében, hogy a gyártási és logisztikai folyamatokat digitális innovációval hatékonyabbá tegyék. Emellett az egész üzemterület virtuális modelljével elérhetővé vált a folyamatok előzetes szimulációja, mellyel elkerülhetővé váltak a jövőbeli esetleges csapdák.

A biztonság az első helyen

A biztonság napjainkban kiemelt szempont minden iparvállalat számára. A 30 országban zöld energiát termelő Enel esetében is így van ez. A vállalat a San giacomói hidroelektromos erőműve esetében is folyamatosan rendelkezniük kell azzal az információval, hogy az adott pillanatban mennyi ember és mennyi jármű van jelen. Mindemellett a 2 km hosszú alagút és a további belső területek legpontosabb ismerete életet menthet. Elkerülhetővé válhatnak a további veszélyek, és megakadályozhatják a hozzáférést a korlátozott területekhez, ha vészhelyzet esetén minél gyorsabban és pontosabban képesek segítséget nyújtani. A sokszor nedves környezet, a méret, valamint a 30 km/h-s átlagsebességgel mozgásban lévő járművek azt jelentette, hogy a területeket és tranzitzónákat mikroterületekre osztották fel. Az UWB RTLS-címkék és RGB-kamerák párosításával az Enel ma már valós időben tudja beazonosítani a helyszíneken jelen lévő járműveket és személyeket. A kamerák segítségével képesek arra is, hogy megszámolhatják a jelen lévő személyeket, még abban az esetben is, ha nincs rajtuk azonosító. Mindennek eredményeként 81%-kal csökkent az illetéktelen hozzáférés az egyes zónákhoz, hibamentesebb és egyszerűbb lett ezzel a jelenlét nyilvántartása, továbbá vészhelyzet esetén gyorsabb lett a hozzáférés a sérült emberekhez is.

Ön oldalán van az idő

A digitalizálás útján elérhetjük azt, hogy valós időben ráláthatunk az épületeinkre, üzemcsarnokainkra, továbbá az ott jelen lévő személyekre, járművekre és eszközökre. A folyamatok központjában a kimagasló pontosságot nyújtó helymeghatározás, leegyszerűsítés és a munkavállalók biztonsága áll. További előnyöket hozhat ezen a technológiai lehetőségek használata, valamint jelentős összegek megtakarítását is kínálja. Most már nem szükséges, hogy az időt ellenségünknek tekintsük; immár lehet a szövetségesünk is. Magyarország területén a Sewio RTLS rendszert a megvalósítást nyújtó partnerek szállítják.

sewio

Gazdaság

Rekord a Balatonon: akár már 3,2 millió egy újlakás négyzetmétere

balaton

Változatlanul Siófok az új építésű lakást vásárlók kedvence a Balaton-parton, amit az áremelkedés sem tört meg.

Az Otthon Centrum mérése szerint a tóparton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések újépítésű projektjei között. A rekorder egy fővároshoz közeli község, 3,2 millió forintos négyzetméterárral.

„Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező egy nyaraló árának alakulása során,”

– összegezte a Balaton-parti ingatlanpiac érték befolyásoló tényezőit Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója.

A legnépszerűbb hazai nyaralóövezetben 65 projektben összesen 2500 lakás épül, ezeknek nagyjából a fele érhető el jelenleg. A projektek kínálati fajlagos átlagára 1,81 millió forint négyzetméterenként – jegyezte meg a cég vezérigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a projektszámok ugyan megegyeznek az előző negyedéves értékkel, ám jelenleg 7 százalékkal kevesebb lakás épül. A kínálati négyzetméterárról szólva Kosztolánczy György elmondta, hogy már 1,8 százalékkal magasabb a téli átlagnál. Az év első negyedévében öt projekt 85 lakása jelent meg az online térben, ami ugyancsak több az előző negyedév 3 projektjének 35 lakásánál.

A legtöbb projekt és lakás Siófokon épül: a balatoni új építésű lakások nagyjából harmada köthető a tópart legnagyobb városához, ahol 19 projektben 740 lakás kivitelezése kezdődött el. Siófokon átlagosan 2,1 millió forintért kínálják az új lakások négyzetméterét, ami 2,8 százalékkal múlja felül az előző negyedéves értéket, a többi balatoni projekt átlag értékénél pedig már 15,9 százalékkal magasabb ez az ár. Siófok után kilenc projekttel Balatonlelle a legnépszerűbb, míg Balatonfüreden, Balatonszemesen, Keszthelyen és Zamárdiban négy-négy projekt van folyamatban. A tóparti települések felén, összesen 19 helyen van aktív beruházás.

Az épülő lakások számában szintén Siófok az első (740), majd Balatonszemes következik (~350), ahol egyetlen projektben a tóparti települések legnagyobb beruházása indult el (153 lakással). Keszthely is aktív (263), de a projektekben bővelkedő Balatonlelle sem sokkal maradt el az épülő lakások számában (218).

A szakember kiemelte, hogy a legolcsóbb és a legdrágább település átlagos kínálati négyzetméterára között háromszoros a különbség:

„Talán még soha nem nyílt ennyire szét az árolló”

– kommentálta a vezérigazgató a négyzetméterenkénti átlagot. A legolcsóbb város Balatonfüred 1,18 millió forinttal, amelyet Badacsonytomaj 1,2, Fonyód 1,44 millió forinttal követ.

A tópart legdrágább települése Balatonakarattya, ahol az új építésű lakások négyzetméterét átlagosan 3,2 millió forintért kínálják a fejlesztők. Ezzel Akarattya jócskán lekörözte a második Zamárdit (2,24) és a harmadik Alsóörsöt (2,14 millió forint). A legtöbb településen 1,5–2,0 millió forint közötti sávban mozog egy négyzetméter fajlagos átlagára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég

Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.

Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.

Az ipari szereplők szolgálatában

Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.

A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.

Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt

A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.

„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”

– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.

A cég központi értéke az emberi erőforrás

Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.

Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű

„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”

– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.

Felvillanyozzák a várost

„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”

– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

kyndryl

A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.

Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.

A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.

„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”

– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.

„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”

„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”

– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.

„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”

A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását.  A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.

A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.

A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss