Gazdaság
A felhasználók közel fele megváltoztatná online szokásait 2020-ban
A felhasználók több, mint 40 százaléka újévi fogadalomként megváltoztatná digitális szokásait 2020-ban. A Kaspersky egyik kutatása szerint a többség a kütyüjeikkel eltöltött időt szeretné csökkenteni.
Az előző évben rájárt a rúd a személyes adatainkra. A jelszólopások mértéke 60%-kal nőtt 2018-hoz képest, a bejelentkezési adatok lopásai is emelkedőben voltak – az online pornó és felnőtt oldalak esetében különösen nagyot, több, mint 100%-ot nőttek.
Ez ahhoz vezetett, hogy az internethasználók nagyjából fele (56%) úgy érzi, hogy a teljeskörű személyesadat-biztonság a modern digitális korban lehetetlen, háromból egy ember (32.3%) pedig bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudná online privát szféráját megfelelően megvédeni. Nem meglepetés tehát, hogy egy új Kaspersky kérdőív eredménye szerint 42.3% a klasszikus “fogyás, egészséges életmód” fajta helyett inkább egy digitális újévi fogadalmat szeretne tenni 2020-ban. A Kaspersky kutatás megmutatta, hogy az emberek magasabb online viselkedési elvárásokat szeretnének önmaguk számára állítani az új évre, ezzel pedig biztosítani online egészségüket és biztonságukat olyan megoldásokkal, mint erősebb jelszavak használata és az életben először a kiberstressz szintek csökkentése.
A digitális fogadalmak arról szólnak, hogy megígérjük magunknak a digitális személyesadataink védelmét 2020-ban. Az elvégzett kérdőív megmutatta, hogy több terület is van, ehol az emberek változtatni szeretnének – mint a képernyő előtt töltött idő csökkentése, amit a válaszadók 29.1%-a szeretne megtenni, vagy éppen nem úgy aludni, hogy az okostelefon a párnán hever, amit a felhasználók 18.3%-a választott. Ebből is látszik, hogy a digitális detox népszerűsége továbbra is emelkedik. A válaszadók negyede több biztonsági mentést szeretne készíteni, illetve nagyobb rendszerességgel tisztítani számítógépük asztalát, 11.2% pedig szeretné törölni azokat a Facebook ismerősöket, akikkel sosem találkoztak személyesen. Úgy tűnik, hogy a tudatosabb kiber-életmód mindenképp egy 2020-as trend lesz.
David Emm, a Kaspersky Biztonsági Kutatási Igazgatója a következő tanácsokat adja a digitális élet jobbá tételére 2020-ban:
Célunk a Kaspersky-nél, hogy megvédjük a felhasználókat minden típusú, a privát életüket veszélyeztető online fenyegetéstől, továbbá segítsük az embereket, hogy a lehető legtöbbet tudják kihozni digitális életükből, biztonságban az online veszélyektől. Azért, hogy segítsük a fogyasztókat ebben és segítsük őket 2020-at a legbiztonságosabb online évvé tenni, arra biztatjuk az embereket, hogy bátorítsák barátaikat és szeretteiket digitális fogadalmak tételére digitális biztonságuk támogatására és kövessék ezeket az egyszerű lépéseket digitális adataik privátként való megőrzése érdekében:
- Az összes, online tranzakciókhoz – bankolás, vásárlás, szocializáció, – használt eszköz biztosítása a frissítések és internetbiztonság időben alkalmazásával.
- Egyedi, komplex jelszavak használata az összes online fiókhoz.
- Adatvédelmi és biztonsági beállítások gondos felülvizsgálata, a láthatóság és megoszthatóság korlátozása.
- A használaton kívüli alkalmazások és szolgáltatások letiltása.
- Nyomkövetési és helyszínmeghatározási szolgáltatások letiltása és a sütik rendszeres törlése.
- Az email címek ellenőrzése olyan szolgáltatásokkal, mint például a “Have I Been Pwned”, annak kiderítésére, hogy kompromittálódott-e bármelyik fiók.
Gazdaság
Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása
Október 30-31-én zajlott a Hungexpo területén a világ egyik legnagyobb, Kínai állami támogatással megvalósuló kiállítássorozata, a Shanghai Fair Trade Show budapesti állomása.
A többezer látogatót vonzó eseményen mintegy 130 kínai high-tech vállalkozás képviseltette magát a legkülönbözőbb szegmensekből. Az eseményen mások mellett előadást tartott Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára, a HEPA vezérigazgatója, és Sun Jianping, a Shanghai Services Federation elnöke is.
Az eseményt elsősorban magyar vállalkozások képviselői látogatták, akiknek ez a koncentrált jelenlét kiváló alkalmat kínált, hogy akár több közvetlen kapcsolatot is kialakítsanak kínai gyártókkal és szolgáltatókkal. A minél intenzívebb kapcsolatfelvételt előre egyeztetett személyes találkozók is segítették a kínai és magyar cégek képviselői között ‒ mondta el Szabó Mónika, a rendezvény szervezését és kommunikációját magyar részről támogató a Gold Communications Kft. ügyvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál
A K&H Bank új szintre emelte a mesterséges intelligencia belső alkalmazását.
Elindult az ügyfelek által már jól ismert, Kate nevű, teljes egészében házon belül fejlesztett HR-asszisztens, amely már most több ezer munkavállalónak nyújt azonnali, pontos válaszokat szabadság, juttatások, képzések és adminisztrációs témákban. A rendszer nem egy dobozos megoldás, hanem nulláról felépített, skálázható AI-platform, amely a jövőben más területekre – például pénzügy, beszerzés vagy IT-támogatás – is tovább vihető lesz.
A fejlesztési folyamatban több bankon belüli csapat együttműködésével hozták létre a rendszer szabályozási és technológiai kereteit. Az AI nem kulcsszavak alapján keres, hanem természetes nyelven megfogalmazott kérdéseket értelmez, és validált belső tartalmakra építve ad választ. Fontos szempont volt az AI-hallucinációk minimalizálása, ezért a tudásbázis kizárólag jóváhagyott információkból épül fel. A rendszer használata már a bevezetés első szakaszában intenzív. Eddig minden hetedik kolléga kipróbálta a digitális asszisztenst. A fejlesztők ek visszajelző funkciót is beépítettek, amely valós időben segíti a működés finomhangolását.
A projekt megvalósítása nemcsak technológiai, hanem szervezeti kultúraváltást is jelentett. A hagyományos fejlesztési modell helyett agilis, gyors interakciókra építő működés valósult meg, amelyben több terület dolgozott összehangoltan. A K&H ezzel a fejlesztéssel hosszú távra fektette le egy vállalati AI-tudásmenedzsment rendszer alapjait, amelyre a következő bővítések is épülnek majd.
„A Kate-fejlesztés nemcsak egy sikeres AI-projekt, hanem fontos üzenet a technológiai szakembereknek is. A K&H-nál valódi innováción dolgozhatnak egy stabil, nagyvállalati környezetben, ahol a fenntartható megoldások, a szakmai fejlődés és a jövőálló tudás megszerzése nem ígéret, hanem működési alapelv. Az, hogy ezt a rendszert házon belül építettük fel, jól mutatja, milyen ereje van az agilis gondolkodásnak és a nyitott, együttműködő csapatmunkának. Büszkék vagyunk arra is, hogy nálunk a szakmai átjárhatóság, az emberi oldal ugyanúgy érték, mint a technológiai teljesítmény – ez az, ami hosszú távon is vonzóvá teszi a K&H-t az IT-szakemberek számára”
– mondta Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Mínuszban az e-kereskedelmi mérleg: ezek a cégek javíthatják az egyensúlyt
Erősen negatív Magyarország digitális külkereskedelmi mérlege: a hazai vásárlók egyre nagyobb arányban költenek külföldi webáruházakban, miközben a magyar e-kereskedők exportja csak lassan bővül.
A HungarEcomm Stars díj azokat a legvilágpiacképesebb e-kereskedelmi vállalatokat ismeri el, amelyek teljesítményükkel képesek enyhíteni a digitális kereskedelmi egyensúlyhiányt.
Az e-kereskedelem jelentősége messze túlmutat önmagán: a 2025-ben díjazott 40 vállalat a hazai webáruházak alig egy ezrelékét képviseli, mégis 2024-ben 258 milliárd forintos online forgalmat értek el, ami a teljes magyar e-kereskedelmi piac 20 százalékát adja. A több országba exportáló cégek négyszer gyorsabban növekedtek, mint a kizárólag belföldön működő szereplők, a PwC mezőnyelemzése szerint.
„Az e-kereskedelem a digitális gazdaság egyik legfontosabb innovációs inkubátora. Technológiai újító erejével, adatvezérelt működésével, gyors alkalmazkodóképességével és folyamatos fejlesztésre épülő kultúrájával közvetlenül erősíti a hazai digitális ökoszisztémát”
– hívta fel a figyelmet Szabó László, a díjat alapító Growww Digital alapító partnere.
Magyar világmárka 100 országban
Három kategóriában összesen 15 vállalat kapott elismerést, idén először a Magyarországon leányvállalattal rendelkező nemzetközi omnichannel cégek is nevezhettek.
- Digital Star kategória: 1. Pepita Group Zrt. (pepita.hu); 2. Suller-Táp Kft. (kutyakajás.hu); 3. Webshop Global Kft. (pelenka.hu); 4. Leziter Kft. (homelux.hu); 5. iPon Computer Kft. (ipon.hu)
- Local Omnistar kategória: 1. Euronics, 2. Praktiker, 3. Zákány Szerszámház, 4. Dockyard, 5. Reflexshop
- Global Omnistar kategória: 1. IKEA, 2. MediaMarkt, 3. Rossmann, 4. dm, 5. iStyle
- Exportkülöndíj: BioTechUSA
„A BioTechUSA sztori jól példázza, hogyan válhat egy magyar alapokra épülő vállalat globális sikertörténetté az e-kereskedelemben. A cég a hazai gyártásra, tudásra és szakemberbázisra építve tudott olyan nemzetközi növekedést elérni, amely ma több mint 100 országban biztosít jelenlétet. Fejlődése azt mutatja, hogy a magyar vállalatok is képesek világpiaci szinten versenyezni, ha tudatosan építenek exportpiacokra. Sikere inspiráló példa minden hazai e-kereskedő számára”
– indokolta a döntést Szabó László.
Már a 40-es listára kerülés is komoly nemzetközi mérce szerint mérhető eredmény: a vállalatoknak szigorú szakmai és pénzügyi feltételeknek kellett megfelelniük, és át kellett esniük a PwC, az Oander és a Growww Digital többszempontúértékelésén.
A legvilágpiacképesebb magyarországi omnichannel és e-kereskedők – 2025 (ABC sorrendben)
Alinda; Auchan; BestByte; BHP Gumi; BioTechUSA; Bortársaság; Brendon; Cosori; dm; Dockyard; Euronics; Forex; Fressnapf; Gammo; Heavy Tools; Homelux; IKEA; iPon; iSTYLE; JátékNet; Kutyakajás.hu; Kütyübazár; Libri; Libri-Bookline; Lumenet; MediaMarkt; Nutriversum; online Márkaboltok; Pelenka.hu; Pepita.hu; Petissimo; Praktiker; Reflexshop; REGIO JÁTÉK; Rossmann; SportSarok; Újház Bodrogi; Vágyaim.hu; Warnex; Zákány Szerszámház
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung az egymást követő hatodik évben is megőrizte helyét a gaming monitorok piacán
-
Okoseszközök2 hét ago
Kutyaharapást szőrével – AI javítja az AI által írt kódot
-
Gazdaság2 hét ago
Magyarország a 18. helyre csúszott vissza az európai használtautó-piac átláthatósági rangsorában
-
Egyéb kategória2 hét ago
Európa legtehetségesebb diákjai versenyeznek a Google x Bitget hackathonján
-
Ipar1 hét ago
IT OPEX stabilizáció: Stratégiák és lehetőségek a kiadások optimalizálására
-
Tippek1 hét ago
Extra tippek a legújabb netes csalások felismerésére
-
Zöld1 hét ago
Zöldebbé válhat a rajongás digitális ajándéktárgyakkal
-
Mozgásban1 hét ago
Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude

