Gazdaság

A Skanska átadta a Nordic Light Trio irodaházat Budapesten

A Skanska Magyarország befejezte a XIII. kerületben sikeresen működő Nordic Light irodakomplexum harmadik, egyben utolsó fázisát.

A teljesen bérbeadott ingatlant már egy évvel a befejezése előtt megvásárolta a JR AMC, egy dél-koreai befektetési alap, legnagyobb bérlője a Roche Szolgáltató (Európa) Kft. A Nordic Light Trio fejlesztése során a fenntarthatóság, a dizájn, a digitalizálás és a kényelem korszerű megoldásait alkalmazták. Az épületet úgy tervezték, hogy támogassa használóinak egészségét és jóllétét. Ez lesz a Skanska első magyarországi, WELL minősített projektje, és a Nordic Light Trio a LEED Gold tanúsítvány megszerzésére is törekszik.

A Nordic Light komplexum legújabb, „A” kategóriájú, hétemeletes épülete 14 000 m2-nyi bérelhető területtel, 223 parkolóhelyet biztosító mélygarázzsal és 2 400 m2-es parkosított kerttel rendelkezik. A Váci úti irodafolyosón található projekt tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető – az M3 metró, az 1-es villamos és több trolibusz megállója is kényelmes távolságban található, míg a városközpontból kerékpárral vagy 10 perces autóúttal is elérhető. A Nordic Light Trio teljesen bérbe van adva, a legnagyobb bérlő a Roche Szolgáltató (Európa) Kft. A JR AMC dél-korai befektetési alap első közép-kelet-európai irodabefektetéseként vásárolta meg az ingatlant.

„Örömmel és büszkén adtuk át a Skanska Magyarország legújabb projektjét, a Nordic Light Triót. Mindig csodálatos élmény, amikor ügyfeleinkkel ugyanazon értékeket valljuk magunkénak, és szeretettel üdvözöljük új székhelyében bérlőnket, a Roche Szolgáltató (Európa) Kft-t. Együtt elkötelezettek vagyunk a környezet, az innováció, valamint munkavállalóink és partnereink egészsége és biztonsága iránt. A Nordic Light Triót, mely az első magyarországi WELL tanúsított projektünk lesz, úgy terveztük és építettük meg, hogy minőségi élményeket biztosítson mind a test, mind a lélek számára. Kerékpárosok számára kialakított szekrényes öltözők és zuhanyzók, a multifunkcionális nyilvános kert és zöld teraszok ösztönöznek fizikai aktivitásra, valamint lehetőséget nyújtanak pihenésre, illetve feltöltődésre a munkanapok során. A legkisebb részletekig mindent úgy terveztünk, hogy inspirálóan hasson az emberekre. A Skanska Magyarország csapatának kemény munkával, elkötelezettséggel és értékes együttműködéssel létrehozott kiemelkedő sikere ez”

– mondta Alexandra Tomášková, a Skanska magyarországi és csehországi tevékenységéért felelős ügyvezető alelnöke.

„A Roche új budapesti irodájának elfoglalása igazi mérföldkő cégünk életében, hiszen két év intenzív tervezés van a hátunk mögött. Új környezetünk a legapróbb részletekig úgy lett kialakítva, hogy megfelelő légkört teremtsen hivatásunkhoz, pácienseink életének megváltoztatásához. Különösen örülünk annak, hogy rengeteg innovatív tér színesíti új irodánkat, amelyek számos különböző aktivitásra nyújtanak lehetőséget. Rendkívül büszke vagyok projektcsapatunkra, odaadásuk és lelkesedésük tette lehetővé, hogy új otthonunk tökéletes hely legyen a tanulásra, fejlődésre és arra, hogy a legjobbat hozhassuk ki magunkból együtt, egy közösségként. Nagyon hálás vagyok mindenkinek a Roche-nál, aki hozzájárult ehhez a hatalmas lépéshez, valamint szeretnék köszönetet mondani a Skanska szakembereinek, akik segítettek megvalósítani az elképzeléseinket.”

– mondta Eve Bader, a Roche Szolgáltató (Európa) Kft. ügyvezető igazgatója.

“Szeretnénk megköszönni a Skanskának az elmúlt évben, a szerződésünk 2019. júliusi aláírása óta eltelt időszakban tanúsított transzparenciáját és professzionalizmusát. A világszerte tapasztalható drasztikus változások ellenére, melyek hatással voltak és a mai napig hatással vannak milliárdok életére, a Skanska nagyon nyitott partner volt, ezért nem kételkedtünk egy pillanatig sem abban, hogy a Nordic Light Trio sikeresen elkészül. További szép eredményeket kívánunk bérlőnknek, a Roche Szolgáltató (Európa) Kft.-nek, valamint, hogy nagyszerű emlékekre tegyen szert minden tagjával együtt az új székhelyén. A JR AMC a brit vagyonkezelővel, a KFIM-mel örömmel kíséri tovább a vállalat életét a teljes bérlői elégedettség elérése érdekében, amit a szoros kapcsolat tesz majd lehetővé. Végül hadd fejezzem ki hálámat valamennyi hozzájáruló félnek, aki lehetővé tette ennek a nagyszerű teljesítménynek az elérését: a Skanska Magyarországnak, a Roche Szolgáltató (Európa) Kft.-nek, a KFIM-nek és a Partos & Noblet Hogan Lovells-nek.”

– mondta Hyon Suk Jang, a JR AMC Co., Ltd. ügyvezető igazgatója.

Ahogyan Alex Braithwaite, a KFIM vezető befektetési menedzsere elmondta: “Nagy örömmel működtünk közre a JR AMC immár második Kelet-Közép Európai sikeres akvizícióján. A Nordic Light Trio kiemelkedő ingatlan Budapest fő irodafolyosóján, biztos bevételi forrással a világ egyik legnagyobb gyógyszeripari vállalatától. A COVID-19 által generált kihívások ellenére az építkezés időben befejeződött, egy A kategóriás irodaházat hozott létre a Skanska, mely a várható teljesítmény tekintetében erős eleme a JR AMC portfoliójának.” Kevin Aitchison, a KFIM vezérigazgatója hozzátette:

“Az utóbbi években számos projekten dolgoztunk együtt a JR AMC-vel és ez idő során az egyik nagyra értékelt ügyfelünkké váltak. Reméljük, hogy lesznek még közös projektjeink a jövőben és folytatjuk az Egyesült Királyságban és Európában az erős bevételi lehetőségeket felmutató befektetési források felkutatását.”

A Paulinyi & Partners úgy tervezte a Nordic Light Triót, hogy az épület összhangban legyen a Skanska törekvésével az olyan jövőbiztos munkahelyek létrehozása iránt, amelyek elősegítik az együttműködést a világos, kényelmes, rugalmasan alakítható munkaterületeken. A projekt az emberközeli élményt helyezi előtérbe a környezetvédelmi szempontok érvényesítése mellett, és újszerű módokon hoz létre tereket ebben a forgalmas városban. A kilenc teniszpálya területével megegyező méretű parkosított kert helyet kínál az irodai dolgozóknak és a helyi közösségnek a természetben töltött időre, illetve a külső térben is lehetőséget nyújt munkavégzésre, találkozókra vagy éppen kikapcsolódásra.

A Skanska madárodúkat telepített, 20 fát és több mint 1100 bokrot ültetett a zöld területekre, melyek öntözésére esővizet használnak. A Nordic Light Trio tűzfalára készített új falfestmény az erre járók számára nyújt kellemes élményt, bemutatva Budapest és a kerület jellegzetességeit. Egy kerékpárral is használható passzázst is kialakítottak, amely új, biztonságos átjárót hoz létre a Váci út és a Véső utca között. A Skanska skandináv örökségét tükröző hangulatos lobby otthonos légkörrel egészíti ki a Nordic Light Trio multifunkcionális környezetét.

A Nordic Light Trio egy következő generációs okos épület, amely új mércéket állít fel az intelligens funkciók integrációja terén. A Connected by Skanska rendszer okos megoldásai lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy telefonjuk segítségével mozoghassanak az épületen belül. A virtuális recepció szolgáltatás révén a vendégek is érintés nélküli léphetnek be az épületbe, a látogatók a meghívóban kapják meg a QR kódokat. A garázsban a rendszámfelismerő rendszer kényelmes és könnyű parkolási megoldást kínál. Az érintésmentes funkciók lehetővé teszik a gyakran használt felületekkel való kontaktusok elkerülését és elősegítik a potenciális járvány-kockázat kezelését.

Gazdaság

Rekord a Balatonon: akár már 3,2 millió egy újlakás négyzetmétere

balaton

Változatlanul Siófok az új építésű lakást vásárlók kedvence a Balaton-parton, amit az áremelkedés sem tört meg.

Az Otthon Centrum mérése szerint a tóparton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések újépítésű projektjei között. A rekorder egy fővároshoz közeli község, 3,2 millió forintos négyzetméterárral.

„Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező egy nyaraló árának alakulása során,”

– összegezte a Balaton-parti ingatlanpiac érték befolyásoló tényezőit Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója.

A legnépszerűbb hazai nyaralóövezetben 65 projektben összesen 2500 lakás épül, ezeknek nagyjából a fele érhető el jelenleg. A projektek kínálati fajlagos átlagára 1,81 millió forint négyzetméterenként – jegyezte meg a cég vezérigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a projektszámok ugyan megegyeznek az előző negyedéves értékkel, ám jelenleg 7 százalékkal kevesebb lakás épül. A kínálati négyzetméterárról szólva Kosztolánczy György elmondta, hogy már 1,8 százalékkal magasabb a téli átlagnál. Az év első negyedévében öt projekt 85 lakása jelent meg az online térben, ami ugyancsak több az előző negyedév 3 projektjének 35 lakásánál.

A legtöbb projekt és lakás Siófokon épül: a balatoni új építésű lakások nagyjából harmada köthető a tópart legnagyobb városához, ahol 19 projektben 740 lakás kivitelezése kezdődött el. Siófokon átlagosan 2,1 millió forintért kínálják az új lakások négyzetméterét, ami 2,8 százalékkal múlja felül az előző negyedéves értéket, a többi balatoni projekt átlag értékénél pedig már 15,9 százalékkal magasabb ez az ár. Siófok után kilenc projekttel Balatonlelle a legnépszerűbb, míg Balatonfüreden, Balatonszemesen, Keszthelyen és Zamárdiban négy-négy projekt van folyamatban. A tóparti települések felén, összesen 19 helyen van aktív beruházás.

Az épülő lakások számában szintén Siófok az első (740), majd Balatonszemes következik (~350), ahol egyetlen projektben a tóparti települések legnagyobb beruházása indult el (153 lakással). Keszthely is aktív (263), de a projektekben bővelkedő Balatonlelle sem sokkal maradt el az épülő lakások számában (218).

A szakember kiemelte, hogy a legolcsóbb és a legdrágább település átlagos kínálati négyzetméterára között háromszoros a különbség:

„Talán még soha nem nyílt ennyire szét az árolló”

– kommentálta a vezérigazgató a négyzetméterenkénti átlagot. A legolcsóbb város Balatonfüred 1,18 millió forinttal, amelyet Badacsonytomaj 1,2, Fonyód 1,44 millió forinttal követ.

A tópart legdrágább települése Balatonakarattya, ahol az új építésű lakások négyzetméterét átlagosan 3,2 millió forintért kínálják a fejlesztők. Ezzel Akarattya jócskán lekörözte a második Zamárdit (2,24) és a harmadik Alsóörsöt (2,14 millió forint). A legtöbb településen 1,5–2,0 millió forint közötti sávban mozog egy négyzetméter fajlagos átlagára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég

Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.

Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.

Az ipari szereplők szolgálatában

Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.

A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.

Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt

A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.

„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”

– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.

A cég központi értéke az emberi erőforrás

Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.

Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű

„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”

– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.

Felvillanyozzák a várost

„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”

– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

kyndryl

A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.

Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.

A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.

„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”

– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.

„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”

„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”

– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.

„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”

A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását.  A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.

A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.

A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss