Connect with us

Gazdaság

Fontosabb lett az ár, mint a minőség

minőség

A vásárlóknak érdemes mérlegelni, hogy hosszú távon milyen kiszerelés éri meg jobban.

A termékek folyamatos drágulása már a gazdaság minden szintjén érezhető, a fogyasztók is kénytelenek átgondolni, hogy mire és mennyit költenek. Milyen hatással van ez a márkahűségre? Mennyire fontos a minőség? Melyek azok a termékek, amikről hajlandóak lemondani? Mit tehetnek a kereskedők? Hogyan lehet a szállítási költséget a vásárlók és a kereskedők számára is előnyös módon elkerülni? Jánvári András, e-kereskedelmi szakértő, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója osztotta meg tapasztalatait.

Az ár lett az elsődleges, kevésbé számít a márkahűség

Elindult egy folyamat, amelynek megfelelően egyre többen vásárolnak lefelé. Ez annyit jelent a gyakorlatban, ha egy termékből több különböző típus is elérhető különböző árakon és különböző minőségben, akkor a vásárlók már sokkal inkább hajlanak az olcsóbb termékek felé, abban az esetben is, ha ez esetleg a minőség rovására megy

– hívta fel a figyelmet Jánvári András.

Pár hónappal ezelőtt még nehéz lett volna megjósolni, hogy mikor jön el az a lélektani határ, amikor a vásárlók lemondanak a kedvenc márkáikról annak érdekében, hogy spórolni tudjanak. Azonban egyre inkább az látszik az eladásokon és a keresési eredményeken is, hogy ez mára már bevett szokássá vált

– tette hozzá a szakértő.

A pandémia óta változnak az alapanyagárak

Már két évvel ezelőtt elindult egy folyamat, amelynek jellemzője az alapanyagárak folyamatos változása.

Az eritrit beszerzési ára például már a pandémia elején a duplájára emelkedett, így a kereskedők is kénytelenek voltak árat emelni, aminek hatására nagymértékben elkezdett csökkenni a termék fogyása

– mutatott rá a Multi-vitamin.hu ügyvezetője. Ez nem egyik pillanatról a másikra történt, hanem fokozatosan. Ezt követően bár 25%-kal csökkent az alapanyag ára, azonban az árfolyamok miatt csak 10-15%-kal lett olcsóbb, ami nem csábította vissza azokat, akik felhagytak ennek vásárlásával. Ez a lehetőség jelenleg is fennáll több termékkel kapcsolatban is. Ezek közé tartozik például a kókuszolaj is, amely esetében több okból hiány és látványos drágulás alakult ki.

Elszállt az olajok ára, csökkent a kereslet

Amely termékeknél jelentős volt a drágulás az utóbbi fél vagy egy évben, azok esetében elkezdett csökkenni a kereslet annak ellenére, hogy a kereskedők igyekeznek ebből minél kevesebbet áthárítani a fogyasztókra.

Mivel az olajok esetében elmondható, hogy sok egymásnak az alternatívája, így, ha az egyik drágul, a másik pedig nem, akkor a vásárlók egyszerűen csak áttérnek. Emellett pedig érdemes figyelembe venni, hogy a hatósági áras napraforgóolaj teljesen torzíthatja a fogyasztási szokásokat

– emelte ki a szakértő.

Vitaminokra továbbra is költünk 

A covid számok újbóli növekedése miatt továbbra is a megszokott mértékben fogynak az alapvitaminok. A C-vitamin esetében már most növekszik picit a keresések száma a júliusi eredményekhez képest.

A pandémia tudatossá tette az embereket az egészségükkel kapcsolatban, és úgy tűnik, jó esély van rá, hogy ez sokak számára a továbbiakban is fontos marad

– emelte ki Jánvári András.

Az élelmiszerárak emelkedtek leginkább

Bizonyos alapanyagok duplájára vagy éppen triplájára drágultak. Sok esetben azonban nemcsak a drágulás a gond, hanem hogy még ennek ellenére is korlátozott darabszámban elérhetőek. Volt olyan termék, aminek 50%-kal emelkedett az ára egyik hónapról a másikra, ennek ellenére vásároltunk volna 1000 darabot, de csak 200-at tudtak szállítani nekünk, mert nem volt készleten a megfelelő mennyiség. Ilyenkor a mi korábbi készletünk is hamarabb fogy el, így kénytelenek vagyunk előbb árat emelni

– mesélte a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

A szállítási költségeken a kereskedők és a vásárlók is tudnak spórolni

Az üzemanyagárak emelkedése miatt egyre nehezebb a webshopoknak a kedvező árakat tartani, így arra számítunk, hogy nőni fog az interneten leadott, azonban személyes átvétellel megvásárolni kívánt csomagok száma

– emelte ki a szakértő.

Mivel mindenkinek drágul a szállítási költsége, ezért a díjak mellett az ingyenes szállítási limitek is mindenhol emelkednek! Ha a vásárlók nem tudják elérni az ingyenes szállítási határokat, akkor megnézik, hogy egyáltalán tudnak-e annyit spórolni a webshopos árakkal, mintha boltban vásárolnának

– tette hozzá Jánvári András. Azokból a termékekből, amikből van nagyobb és kisebb kiszerelés is, elkezdett növekedni a kisebb kiszerelések eladási darabszáma. Ez néha lehet jó döntés is, azonban sok terméknél az egységár jóval magasabb a kisebb kiszerelések esetében, így, ha hosszú távon szeretnének spórolni a vásárlók, érdemes mérlegelni, hogy mikor lehet szükség újra az adott termékre.

„Emellett érdemes az akciókat is mindenképpen figyelni. A cégek a forgalom stagnálására és visszaesésre számítanak, amit majd azzal tudnak ellensúlyozni, hogy megpróbálják időleges nagy akciókkal becsábítani a vásárlókat.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét

A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív mesterséges intelligencia használatával (GenAI) és globális tehetséggondozással reagálnak a gyorsan változó üzleti környezet kihívásaira – derült ki a Deloitte friss felmérésből.

A kutatás öt kulcsterületre fókuszál – a technológiai fejlesztésektől és vezetői hatékonyságtól kezdve a működésre legalkalmasabb országok feltérképezésén át, a képzett munkaerő megtartásáig – bemutatva, hogyan válhatnak ezen szolgáltatóközpontok a vállalatokban az üzleti transzformáció és hatékonyság hajtóerejévé.

A Deloitte 2025-ös Global Business Services (GBS) felmérésben vizsgált vállalatok működésüket tekintve globális és többfunkciós megközelítést alkalmaznak. Stratégiai prioritásként kezelik a mesterséges intelligencia felhasználását és a digitális fejlesztéseket a működési folyamatok hatékonyságának javítása, a költségcsökkentés és a jobb ügyfélélmény elérése érdekében. Működésükben és a hagyományos üzleti szolgáltatásokon túlmutató tevékenység-portfóliójuk bővítésében pedig egyre meghatározóbb szerephez jut a specializált kompetencia központok felépítése, valamint a világ minden tájáról toborzott tehetségek bevonzása és fejlesztése.

A 2025-ös GBS felmérés öt markáns trendet elemez:

  1. Az új generációs képességek (next-gen skills) és a kiemelkedő ügyfélélmény növekvő jelentősége

A kutatás eredménye szerint a szervezetek a következő három évben egyre nagyobb figyelmet fordítanak új generációs kompetenciáik fejlesztésére, és digitális képességeik továbbfejlesztésére. A digitalizációt prioritásként kezelő vállalatok csaknem fele működtet GBS-központokat a jelentős digitális és adatkezelési kompetenciákat kínáló Indiában. Mindemellett az ügyfélélmény javítása azért válik még inkább jelentőssé, mert a szervezetek az ügyfelek hűségének növelése mellett így tudják megkülönböztetni magukat versenytársaiktól.

  1. Egységes vezetés, növekvő megtakarítások

A globális üzleti szolgáltatásokban jellemzően a stratégia meghatározása globálisan történik, míg az ügyfélélményt javító és a napi működést befolyásoló döntések meghozatala a helyi GBS és szakterületi vezetők feladata. A kutatás szerint a globális GBS-vezető pozíciót működtető és hatékony, központi döntéshozatali rendszert kiépítő vállalatok 55 százaléka átlagosan 20 százalékot meghaladó megtakarítást ért el.

  1. Befektetés a generatív mesterséges intelligenciába (GenAI) és az adatbiztonságba

A globális szolgáltató cégek elsősorban technológiai fejlesztésekkel és üzleti folyamataik fejlesztésével igyekeznek elérni hatékonyságnövelési és költségcsökkentési céljaikat, melyek magukban foglalják például a GenAI technológia alkalmazását, különféle automatizációs megoldások bevezetését vagy adatelemzési képességeik javítását. A kutatásban részt vevő vállalatok 58 százaléka már elindult (vagy tervezi az indulást) a generatív mesterséges intelligencia világába. Elsősorban a pénzügyek és az informatika területén alkalmaznak a cégek AI megoldásokat jellemzően a számlakezelésben, chatbotok alkalmazásában és az adatelemzés területén.

  1. A legvonzóbb országok a globális üzleti szolgáltatók szemszögéből

A mezőnyből kiemelkedő India, az Egyesült Államok és Lengyelország 2019 óta minden alkalommal szerepelt a kedveltségi lista első öt helyezettje között. Mexikó a munkaerő és a technológia elérhetősége és a versenyképes költségszint miatt tartja a két éve megszerzett harmadik pozícióját. Feljövőben van és idén bekerült Portugália is a Top 10-be, ahol Magyarország, Malajzia és Spanyolország évek óta stabil szereplők.

  1. Nagy a kereslet a jól képzett munkaerőre

Szolgáltató tevékenységük bővüléséhez igazodva a globális üzleti szolgáltató szervezetek fele tervez létszámbővítést új feladataik ellátására, de a tehetségek felkutatása és megtartása komoly kihívást jelent. A jelentkezők egy részénél a képességek és a képzettség hiánya jelent gondot, míg egyes országokban a magas fluktuáció és a megnövekedett munkaerőköltségek állítják kihívás elé a cégeket. A vállalatok erős és vonzó vállalati kultúra kialakításával, a helyi munkaerőpiaci viszonyokhoz igazított javadalmazási rendszerrel és az ahhoz kapcsolódó, a munkavállók jólétét támogató intézkedésekkel, például a hibrid munkavégzési modell bevezetésével igyekeznek kezelni a problémát.

A Deloitte a globális üzleti szolgáltatások piacát áttekintő, sorrendben a 14. Global Business Services (GBS) Survey című felmérését (korábbi nevén Global Shared Services and Outsourcing Survey) 2024 harmadik és negyedik negyedévében állította össze. A kutatásban több mint 30 ország kétezer iparági szereplőjének válaszait használta fel a Deloitte, amelyeket az elmúlt 8 évben gyűjtött.

A teljes tanulmány ide kattintva érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss