Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Óriási kedvezmények várják az egyetemistákat a Diákhitel Számlát kínáló bankoknál

diákhitel

A felsőoktatásba most felvett hallgatók új rendszerben igényelhetnek Diákhitelt.

A pályázaton számlavezetésre kiválasztott pénzintézetek egymással komoly harcot vívnak, a számos kötelező kedvezményen felül extra konstrukciókat is kínálnak, amelyek nemcsak a diákéveket, de a családalapítást, az új otthon megteremtését is segíthetik – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Tegnap este óta tudható, hogy a több mint 126 ezer jelentkezőből hányan pályáztak sikeresen valamelyik felsőoktatási intézménybe. A jelentkezők száma 27 százalékkal nőtt az idén, ezen belül 34 százalékkal, százezer fölé nőtt azok száma, akik még nem rendelkeznek korábbról diplomával, azaz a pályakezdő fiatalok között is nagyobb az érdeklődés a felsőoktatás iránt.

Ők azok, akik számára a tanulmányok folytatásához kiemelt segítséget nyújthat a szintén megújult diákhitel rendszer. Az eddigi tapasztalatok szerint tanévenként 8-10 ezer hallgató igényel diákhitelt, az elmúlt évben a tanulás melletti jövedelmet biztosító, szabadfelhasználású Diákhitel1 konstrukcióban 108 ezren voltak.

Négy banknál nyitható számla

A következő tanévtől új Diákhitel1 csak Diákhitel Számlára (Diákszámla) igényelhető. A hitelt folyósító Diákhitel Központ pályázat alapján választotta ki azt a négy pénzintézetet – Erste Bank, Gránit Bank, MBH Bank, OTP Bank -, akik előre meghatározott, egységes feltételek mellett vállalták a Diákhitel Számlák vezetését a felsőoktatásban tanulók számára – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Fontos tudni, hogy a többféle kötelező és opcionális díjkedvezményt biztosító új számlakonstrukciót nemcsak új, hanem régi diákhitelesek (aktív és passzív jogviszonyban lévők is) is igényelhetik, diákhitel szerződés nélkül. A tanulmányok befejezését követően már törlesztési szakaszban lévő korábbi diákhitelesek számára ugyanakkor a kedvezményeket nyújtó számla nem nyitható meg.

Az ingyenes utalás a legnagyobb újdonság

A Diákhitel Számla nyitását a diakhiteldirekt.hu felületen lehet elindítani, itt kell kiválasztani, melyik banknál akarja a hallgató megnyitni a számláját. A hallgatói hitelszerződés megkötését követően a kiválasztott bank keresi majd meg az ügyfelet a számlanyitás részleteivel.

A Diákhitel Számlák esetében a feltüntetett bankok:

  • a számlavezetést,
  • a bankkártya éves díját,
  • az internetbank, a mobilapplikáció, a telefonbank (személyes megjelenés nélküli ügyintézés) használatát,
  • az elektronikus átutalásokat,
  • és a folyószámla megszüntetését ingyenesen biztosítják ügyfeleik számára.

A fentiek kapcsán Gergely Péter jelezte: a bankoknál eddig is elérhető hagyományos, diákoknak kínált számlacsomagok is általában tartalmazták az ingyenes számlavezetést és bankkártyát, valamint az elektronikus csatornák ingyenes igénybevételét, ám az átutalások díjmentessége csak az új Diákhitel Számlákkal érhető el.

Emellett a bankok olyan egyéb kedvezményeket is biztosíthatnak, amelyek, ha nem is egyből, de a későbbiekben jól jöhetnek – hívta fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Kedvezményeket kaphat a Diákhitel Számlával rendelkező ügyfél például az értékpapírszámla számlavezetési díjából, kedvezményesen köthet biztosítást, vagy épp kedvezőbb feltételek mellett köthet lakáshitel-szerződést a számlavezető bankjánál.

Akciódömping várja a számlanyitókat

A pályázaton kiválasztott négy bank természetesen a kötelezően nyújtandó szolgáltatások mellett akciókkal is igyekszik meggyőzni a diákhitel-igénylőket arról, hogy náluk érdemes a Diákhitel Számlát megnyitni. Természetesen, ezen külön kedvezmények egy része nem csak a Diákhitel Számlát nyitó ügyfeleknek érhetőek el. A BiztosDöntés.hu csokorba szedte ezeket a kedvezményeket.

Az Erste Bank minden Diákszámla nyitónak

  • egy kulacsot és egy filcet (POSCA marker) ajándékoz
  • 30 ezer forintos díjkedvezményt ad a számlához kapcsolt (nem ingyenesen nyújtott) szolgáltatások díjából
  • díjmentesen nyújtja a számlán és a bankkártyával történő tranzakciókról (sms-ben vagy a George appban megküldött) tájékoztató Őrszem szolgáltatást
  • 1 százalékos kedvezményt ad a folyószámlahitel kamatából
  • 5 000 forint egyszeri kedvezményt biztosít Erste Kandalló Extra otthonbiztosítási és 2 000 forint Erste Védelem utasbiztosításából
  • piaci lakás- és szabad felhasználású hitel igénylésekor 25-50 bázispontos kamatkedvezményt, valamint számos költség- és díjkedvezményt kínál. Elengedi a bank a közjegyzői díjat, a tulajdoni lap másolat, illetve a térképmásolat lekérdezésének díját, a hitelbírálati és hitelfolyósítási díjat, visszatéríti az értékbecslés költségét. Díjmentesen enged évi 500 000 forintig előtörlesztést, ha az munkáltatói lakáscélú támogatásból (cafetéria) történik
  • A Babaváró hitel igénylésekor 150 000 forint kedvezményt ad.

A Gránit Banknál a Diákszámlát igénylők

  • 32 000 forintot kapnak a számlájukra, ha szelfivel nyitják meg a bankszámlát és aktiválják a Gránit eBank applikációját a mobiljukon, valamint hozzájárulnak a marketingcélú megkeresésekhez és 3 db sikeres bankkártyás vásárlásuk van (vásárlásonként minimum 1 000 forint értékben) 60 napon belül
  • félévente 4 százalékos extra, akár 30 000 forintos jóváírást kapnak a banktól a folyósított diákhitel összege után
  • a számlán lévő összeg extra magas, a mindenkori jegybanki alapkamat mínusz 5 százalékos (most évi 8 százalékos) kamattal kamatozik lekötés nélkül
  • folyószámlahitelt 1 százalékos kamatkedvezménnyel vehetik igénybe
  • kamatkedvezménnyel igényelhetnek jelzálog és szabad felhasználású hiteleket is,
  • feltétel nélkül köthetnek le KamatMax Plusz betétet
  • Babaváró Kölcsön igénylése esetén 205 000 forint jóváírást kapnak
  • gépjárműlízing igénylésekor 0,5 százalékos kamatkedvezmény kapnak
  • 10 százalékos éves díjkedvezménnyel igényelhetnek Platinum bankkártyát
  • és 10 százalékos kedvezményt kapnak az utas- és poggyászbiztosítás díjából.

MBH Diákszámlás ügyfelek

  • a 100 százalékban újrahasznosított anyagból készült Mastercard Diákhitel Bankkártyához beépített „Bázis 5” utasbiztosítást kapnak
  • 10 százalékos kedvezménnyel igényelhetnek Lakótárs Lakásbiztosítást, Csoportos élet- és balesetbiztosítást
  • speciális kamatkedvezményt kapnak lakáshitel és szabad felhasználású lakáshitel igénylésekor – a kedvezmény maximum szintje az MBH Flotta Kiemelt Partner Programra jogosult ügyfelek kamatkedvezménye lehet – ez idén júliusban 163 bázispontos kedvezményt jelent.

Az OTP Bank a Diákszámlával rendelkező ügyfeleknek

  • díjmentes éves utasbiztosítást kínál
  • a diákhitel mellé kötött lakásbiztosításra 5 százalékos kedvezményt ad
  • kedvezményt kínál a standard értékpapír számlavezetési díjból – normál értékpapírszámla, a Tartós Befektetési Értékpapírszámla (TBSZ) és a Nyugdíj előtakarékossági számla (NYESZ-R) esetében is
  • olcsóbb számlavezetési díj mellett biztosítja az OTP Alapkezelő és OTP Ingatlan Alapkezelő által kibocsátott befektetési jegyek vásárlását
  • jelzáloghitel igénylés esetén nincs hitelbiztosítéki érték-megállapítási díj, fedezetkezelési költség, közjegyzői szerződéskötés díj, TakarNet lekérdezéssel kapcsolatos ügyintézési díj, folyósítási díj, illetve – OTP Zöld Lakáshitel igénylésekor – az Energetikai Tanúsítvány díját visszatérítik.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Generációk és percepciók: másért szeretik az irodai munkát az eltérő generációkhoz tartozók

Az iO Partners 2025 nyarán végzett online kutatása szerint a különböző korosztályok eltérően látják az ideális irodai munkafeltételeket, ami bizonyos mértékű véleménykülönbséget jelez közöttük.

Noha minden generáció mást tart a hatékony munkavégzés kulcsának, az irodai jelenlét mindhárom korosztály tagjai számára továbbra is értéket képvisel – csak épp teljesen eltérő okok miatt.

A hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták munkahelyi környezetének jellemzőit az iO Partners 2025 júniusában 500 fős mintán végzett kvantitatív online kutatása. A felmérés jól kirajzolódó generációs eltéréseket mutatott az irodai munkakörnyezet megítélésében, és összességében arra hívta fel a figyelmet, hogy a valódi kérdés nem az, szükség van-e irodára, hanem az, ki, miért és milyen formában tartja azt nélkülözhetetlennek.

Home office vagy iroda?

A kutatás alapján a magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%) dolgozik valamilyen rendszerességgel otthonról. Az arányokban ugyanakkor markáns különbségek mutatkoznak: az Y generáció (30–45 évesek) körében a legmagasabb a heti legalább három napot home office-ban dolgozók aránya (41%), szemben az X generációra (45–60 évesek) jellemző 27%-kal.

Az idősebbek közel kétharmada (64%) egyáltalán nem, vagy csak nagyon indokolt esetben dolgozik otthonról (ez az arány a Y-oknál 43, a Z-knél 42%), miközben a legfiatalabb, 20-30 éves munkavállalókra a heti 1-2 nap otthoni munka a legjellemzőbb: ez 35 százalékukra igaz.

Hol terem a hatékonyság?

A kutatásban résztvevők 39 százaléka a home-office-t tartotta hatékonyabbnak, míg 20 százalék az irodát, de a korosztályok között itt is érdekes mintázat rajzolódik ki. Az X generációban a legmagasabb azok aránya, akik az irodai munkát tartják eredményesebbnek, míg az otthonról elvégzett munkát az Y generáció tagjai érzik a leginkább hatékonynak. A legifjabb munkavállalók csaknem fele (46%) ugyanakkor akként foglalt állást, hogy mindkét munkatér hasonlóan hatékony.

Milyen a vonzó iroda?

Az talán nem meglepő, hogy a Z generáció digitális bennszülöttként magabiztosan dolgozik távolról, ám a kutatás érdekes tanulsága az, hogy számukra különösen fontos előny a társaság és a munkatársak közelsége, ha az irodában végzett munkáról van szó. Preferenciáik tekintetében kiderült, hogy szívesen dolgoznak modern, közösségi terekben, értékelik az ergonomikus berendezést és a nyitott, együttműködést ösztönző irodai környezetet. A fejlesztések közül a telefonfülkék és a csendes zónák bevezetését támogatják leginkább.

Az Y generáció számára az ideális iroda tekintetében a legfontosabb tényező a jó lokáció és a megközelíthetőség. Ez egyébként a teljes vizsgált mintára igaz, de az Y generáció képviselte legmagasabb arányban (74%) ezt a véleményt. Ők azok, akik az otthoni munkát tartják a leginkább hatékonynak, ugyanakkor az irodát a munka-magánélet egyensúly megteremtésének eszközeként is látják. Az irodai dizájn és a vizuális környezet – beleértve a műalkotásokat és dekorációkat – pozitív hatását is ők értékelik legmagasabban. Sokuk számára az iroda olyan tér, ahol rendezettebben, fókuszáltabban tudnak dolgozni.

Az X generáció tagjai a legkonzervatívabb irodahasználók: 48 százalékuk soha nem dolgozik otthonról. Ők tartják leginkább hatékonynak az irodába való bejárást, elsősorban a napi rutin és a struktúra megtartása miatt. Jóllehet az ideális iroda jellemzői közül náluk is a jó elhelyezkedés és a rövidebb utazási idő a leginkább kiemelt, az újfajta irodai terek vagy fejlesztések kevésbé hatnak rájuk ösztönzőleg.

 Lehet hatékony és szerethető az iroda?

Bár a kutatás jól kirajzolja a generációk közötti különbségeket, az eredményekből az is kiderül, hogy minden korosztály számára kialakítható motiváló, inspiráló és a hatékonyságot növelő irodai környezet.

Az iO Partners szakértői szerint a munkatér ma már nemcsak funkcionális kérdés, hanem stratégiai eszköz: a megfelelő környezet nemcsak a meglévő munkatársak elégedettségét és produktivitását növeli, hanem az új tehetségek bevonzásában is versenyelőnyt jelent. Az a vállalat, amely ezekhez az igényekhez tud alkalmazkodni, nemcsak elégedettebb, hanem lojális, elkötelezett dolgozókat is nyer.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A gazdálkodók igényeit kiszolgáló meteorológiai állomással lép piacra a Széchenyi István Egyetem

Innovatív meteorológiai állomást fejlesztettek a Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karán, amelyet a napokban szakmai partnereknek, viszonteladóknak, gazdálkodóknak mutattak be.

Az Unisense névre keresztelt műszer a legmodernebb technológia segítségével pontos adatokat biztosít a mezőgazdasági termelőknek, támogatva a hatékonyság növelését és a kockázatok minimalizálását. Forgalmazása januárban elkezdődhet.

A Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karán kifejlesztett meteorológiai állomás egyaránt szolgálja a kutatás és a gazdálkodók igényeit, hozzájárulva a pontosabb, adatalapú döntések meghozatalához – hangzott el az innováció bemutatóján, amelyet az intézmény mosonmagyaróvári Smart Farm Tangazdaságában tartottak nemrégiben. Az egyetem szakmai partnerei, leendő viszonteladók, gazdálkodók a program során részletesen megismerhették a fejlesztés sajátosságait, funkcióit és az értékesítésre szánt piaci konstrukciót.

 

Dr. Tóth Tamás kutatóprofesszor, a Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának dékánja az intézmény interdiszciplináris előnyére hívta fel a figyelmet. (Fotó: Adorján András/Széchenyi István Egyetem)

Az eseményen dr. Tóth Tamás dékán kiemelte, a precíziós gazdálkodással kapcsolatos kutatások mintegy harminc évre nyúlnak vissza a karon. Ez alapozta meg a Bioműszaki és Precíziós Technológiai Tanszék létrehozását, amely igazi szakmai műhelyként működik. Felhívta a figyelmet a Széchenyi István Egyetem interdiszciplináris szemléletére, amely ebben a fejlesztésben is megmutatkozik, hiszen a tanszék munkatársai mellett többek között a Digitális Fejlesztési Központ szakemberei és az egyetem hasznosítóvállalkozása, az Uni Inno Zrt. is fontos szerepet vállalt a projektben.

„Az intézmény fókuszában álló területek, mint a precíziós mezőgazdaság, a digitalizáció, az adatértékelés és a mesterséges intelligencia egyszerre jelennek meg az innovációban” – hangsúlyozta.

Dr. Teschner Gergely egyetemi docens elmondta, 2019 óta alkalmaznak különböző IoT-szenzorhálózatokat a karon, és az évek során rengeteg tapasztalatot szereztek az adatelemzésben. Ez alapozta meg a saját fejlesztési tevékenységet.

„Másfél éve fogalmazódott meg bennünk annak a meteorológiai állomásnak az ötlete, amely egyszerre kínál minden olyan funkciót, amelyekre a gazdálkodóknak szükségük van. A különböző szenzorok segítségével a műszer többek között a talajnedvességet és a talajhőmérsékletet, a szélirányt és a szélsebességet, a napsugárzás intenzitását, a levegő hőmérsékletét és páratartalmát, valamint a légnyomást, és a levélfelületi nedvességet is méri”

– sorolta.

A gazdálkodókat segítő, élenjáró technológiákat alkalmazó fejlesztésről dr. Teschner Gergely egyetemi docens számolt be. (Fotó: Adorján András/Széchenyi István Egyetem)

Hozzátette, az eszközön különböző adatküldési periódusokat lehet beállítani, és 15 perces periódus esetén teljes sötétségben is nyolc napig üzemképes az akkumulátor, amelynek feltöltéséhez nyári időszakban három óra szükséges. Az Unisense belső memóriája 40 adatküldési ciklus adatait tudja eltárolni, aminek akkor van jelentősége, ha az elküldött adatot valamilyen okból a szerver nem fogadta.

Az előadásból kiderült, a szoftveres hátteret az egyetem Digitális Fejlesztési Központja biztosította. A felhasználói felületet úgy alakították ki, hogy a gazdák egy közösséget alkotva meg tudják nézni egymás adatait. Ez egyrészt költséghatékonysági szempontból fontos, másrészt pedig még komplexebb képet ad az időjárási viszonyokról a mezőgazdasági termelők számára. Az adatok webes és mobilalkalmazáson keresztül is elérhetők: a rendszer előzményeket kezel, hibajelzéseket küld, és a közeljövőben növényvédelmi előrejelzésekkel is kiegészül.

Az értékesítésben kulcsszerepet kap az Uni Inno Zrt. Mint elhangzott, jelenleg havi harminc állomás gyártására van kapacitás, és az első megrendeléseket várhatóan január közepére teljesítik. A piaci értékesítésre három csomagot alakítottak ki a szenzorfelszereltségtől függően, amelyek ára 380 és 550 ezer forint között változik.

Dr. Teschner Gergely összegzésképp elmondta: azért érdemes az Unisense mellett dönteni, mert a fejlesztés stabil egyetemi háttérrel rendelkezik, a gyártás és a terméktámogatás is hazai, ezért a szerviz és alkatrészellátottság is biztosított. Mindemellett kiemelte a jó ár-érték arányt, valamint azt, hogy a termék fejlesztése a jövőben is folytatódik, így a platform további funkciókkal bővül. Az innovációról további részletek itt olvashatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Digitális fordulat a hazai pénzforgalomban

hazai

A hazai pénzforgalom 2025-ben látványosan digitalizálódik: az elektronikus fizetések aránya rekordokat dönt, az AFR és a qvik új fizetési élményt hoz, miközben a központi fraud-szűrés új védelmi szintet teremt.

Az azonnali fizetési rendszer egy negyedév alatt 53 millió tranzakciót bonyolított le, és a neobankok új irányokat jelölnek ki a pénzügyekben. Megjelent a PwC Digitális Pénzügyi Körkép 2025 című elemzése, mely részletesen feltárja a hazai pénzforgalom digitalizációjának legfrissebb trendjeit, adatait és a legújabb fejlesztéseket.

 Fejlett infrastruktúra támogatja a gyors digitalizációt

 A magyar pénzforgalmi infrastruktúra európai összevetésben is kiemelkedő. 2025 második negyedévére az ATM-hálózat elérte az 5 378 darabot (ami +166 db negyedéves növekedést jelent), a fizikai kártyaelfogadóhelyek száma meghaladta a 150 ezret és a POS-terminálok száma 275 559-re bővült. Az internetes elfogadóhelyek száma megközelítette a 45 ezret – ez több mint kétszerese a 2020-as szintnek.

A bankszámlák és kártyák állománya stabilan 10,3 millió darab körül mozog, miközben a használat minősége folyamatosan javul: nő a mobilbankon keresztül történő utalások száma, a kártyás vásárlások darabszáma és értéke is. A mobiltárcába regisztrált kártyák aránya már elérte a 25%-ot, az érintéses POS-tranzakciók részaránya tartósan 99%.

Ezzel párhuzamosan a készpénzfelvételek darabszáma 5,8%-kal, értéke 1,5%-kal csökkent. Az egy ATM-tranzakcióra jutó átlagos összeg 112 ezer forint. Budapest továbbra is élen jár: itt az elektronikus tranzakciók aránya 58% darabszámban és 68% értékben, míg Kelet-Magyarországon a legalacsonyabbak ezek az arányok.

Felfutóban az azonnali fizetés

 Magyarország 2020-ban egyedülállóan, kötelező jelleggel vezette be az Azonnali Fizetési Rendszert (AFR), amelyet 2024-ben az AFR 2.0 intézkedéscsomag és a qvik indítása egészített ki. A qvik valójában négy megoldást jelent – QR-kód, NFC, deeplink és fizetési kérelem –, amelyek egységes, kötelező szabványra építve terjesztik az azonnali fizetést online és bolti környezetben. 2025 második negyedévének végén már több mint 31 ezer helyszínen volt elérhető a qvik, a QR/NFC/Link tranzakciók száma negyedéves alapon 41,2%-kal nőtt.

Látványos a request-to-pay (fizetési kérelem) felfutása: 2025 második negyedévében 1 185 139 darab tranzakciót és 527,4 milliárd forint értéket ért el, ami 48,9%-os növekedés darabszám és 81,4%-os az érték tekintetében egyetlen negyedév alatt. A qvik a felhasználók számára mentes a tranzakciós illetéktől, így különösen nagy kosárértékeknél kínál alternatívát a kártyás fizetéshez képest.

„A qvik megoldások sikeréhez nemcsak a hagyományos és online fizetési rendszerek összehangolt fejlesztése szükséges, hanem a szolgáltatók aktív szerepvállalása a bizalomépítésben és az edukációban, hiszen a piaci várakozások szerint a digitális fizetés csak így válhat széles körben elfogadottá”

– mutatott rá Madar Norbert, a PwC Magyarország digitális kereskedelmi csapatának vezetője.

A PwC Digitális Pénzügyi Körkép 2025 kutatásában gyakorlati példák és piaci adatok is szerepelnek a legújabb fejlesztésekről.

A kiberbiztonság kulcskérdés

 A digitális csatornák térnyerésével párhuzamosan a kiberfenyegetések száma és komplexitása is nő: világszinten 2028-ra 14 000 milliárd dollárra emelkedhet a kiberbűnözés okozta kár; Magyarországon 2024-ben 220 ezer tranzakció során 41,9 milliárd forintnyi veszteség keletkezett. A kártyás visszaélések kibocsátói oldalon 2023 első negyedévétől 2025 második negyedévéig látványosan javultak: a sikeres visszaélések aránya 32%-ról 9,7%-ra esett, az egy esethez kapcsolódó átlagos kárérték pedig 38 756 forintra csökkent. Ezzel párhuzamosan viszont a kártyán kívüli elektronikus pénzforgalomban a sikeres visszaélések aránya 2025 második negyedévére 50%-ra emelkedett, közel 940 ezer forintos átlagos eseti kár mellett.

A támadások csatornái átrendeződtek: a mobil dominanciája 78%-ra nőtt, az internet aránya 20%, a végső célpont pedig jellemzően továbbra is ember (a támadások 46%-a emailen indul). Ebben a környezetben 2025. július 1-jén elindult a Központi Visszaélésszűrő Rendszer (KVR), a GIRO által üzemeltetett hibrid fraud-monitoring megoldás, amely szabály- és MI-alapú kockázati scoringgal 500 milliszekundum alatti időszeletben támogatja a banki döntést.

Az ügyfélélmény új dimenziói a neobankoknál

 A nemzetközi fintechszereplők (Revolut, Wise) néhány év alatt új mércét állítottak az ügyfélélményben: egyszerű, gyors, költséghatékony és fejlett mobilappokkal vonzottak be 1,5–2 millió magyar ügyfelet. A neobankok ügyfélköre jellemzően fiatalabb, digitálisan affinis, városi lakosokból áll; a kártyahasználatban az online és külföldi vásárlások dominálnak, a készpénzfelvétel aránya alacsony.

2023-ban a külföldi fintech-kártyák 69%-át regisztrálták mobilfizetési tárcába (Apple Pay, Google Wallet), szemben a hazai kibocsátású kártyák 23%-ával. A hagyományos bankok válasza érzékelhető: fejlett mobilbankok (virtuális kártya, kedvező devizaváltás), többcsatornás digitális szolgáltatások és gyorsabb onboarding jelenik meg, miközben a bankváltás adminisztratív akadályai – például a számlaszám-hordozhatóság hiánya – továbbra is fékezik a versenyt.

„Az ügyfélélmény 2025-re stratégiai tényezővé vált: az intuitív UX/UI, a hangalapú interakciók, az előfizetéses modellek és az AI-alapú személyre szabás új normát teremt. A neobankok által diktált digitális szint ma már piacszabályozó hatású: a verseny a személyre szabott ajánlatokban, a zökkenőmentes ügyfélutakban és a transzparens díjstruktúrában zajlik. A nyertesek azok lesznek, akik a biztonság, a fogyasztói élmény és a szabályozói megfelelés hármasát egy platformon, adatvezérelt működési modellben integrálják”

– foglalta össze Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss