Gazdaság
Óriási kedvezmények várják az egyetemistákat a Diákhitel Számlát kínáló bankoknál
A felsőoktatásba most felvett hallgatók új rendszerben igényelhetnek Diákhitelt.
A pályázaton számlavezetésre kiválasztott pénzintézetek egymással komoly harcot vívnak, a számos kötelező kedvezményen felül extra konstrukciókat is kínálnak, amelyek nemcsak a diákéveket, de a családalapítást, az új otthon megteremtését is segíthetik – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Tegnap este óta tudható, hogy a több mint 126 ezer jelentkezőből hányan pályáztak sikeresen valamelyik felsőoktatási intézménybe. A jelentkezők száma 27 százalékkal nőtt az idén, ezen belül 34 százalékkal, százezer fölé nőtt azok száma, akik még nem rendelkeznek korábbról diplomával, azaz a pályakezdő fiatalok között is nagyobb az érdeklődés a felsőoktatás iránt.
Ők azok, akik számára a tanulmányok folytatásához kiemelt segítséget nyújthat a szintén megújult diákhitel rendszer. Az eddigi tapasztalatok szerint tanévenként 8-10 ezer hallgató igényel diákhitelt, az elmúlt évben a tanulás melletti jövedelmet biztosító, szabadfelhasználású Diákhitel1 konstrukcióban 108 ezren voltak.
Négy banknál nyitható számla
A következő tanévtől új Diákhitel1 csak Diákhitel Számlára (Diákszámla) igényelhető. A hitelt folyósító Diákhitel Központ pályázat alapján választotta ki azt a négy pénzintézetet – Erste Bank, Gránit Bank, MBH Bank, OTP Bank -, akik előre meghatározott, egységes feltételek mellett vállalták a Diákhitel Számlák vezetését a felsőoktatásban tanulók számára – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Fontos tudni, hogy a többféle kötelező és opcionális díjkedvezményt biztosító új számlakonstrukciót nemcsak új, hanem régi diákhitelesek (aktív és passzív jogviszonyban lévők is) is igényelhetik, diákhitel szerződés nélkül. A tanulmányok befejezését követően már törlesztési szakaszban lévő korábbi diákhitelesek számára ugyanakkor a kedvezményeket nyújtó számla nem nyitható meg.
Az ingyenes utalás a legnagyobb újdonság
A Diákhitel Számla nyitását a diakhiteldirekt.hu felületen lehet elindítani, itt kell kiválasztani, melyik banknál akarja a hallgató megnyitni a számláját. A hallgatói hitelszerződés megkötését követően a kiválasztott bank keresi majd meg az ügyfelet a számlanyitás részleteivel.
A Diákhitel Számlák esetében a feltüntetett bankok:
- a számlavezetést,
- a bankkártya éves díját,
- az internetbank, a mobilapplikáció, a telefonbank (személyes megjelenés nélküli ügyintézés) használatát,
- az elektronikus átutalásokat,
- és a folyószámla megszüntetését ingyenesen biztosítják ügyfeleik számára.
A fentiek kapcsán Gergely Péter jelezte: a bankoknál eddig is elérhető hagyományos, diákoknak kínált számlacsomagok is általában tartalmazták az ingyenes számlavezetést és bankkártyát, valamint az elektronikus csatornák ingyenes igénybevételét, ám az átutalások díjmentessége csak az új Diákhitel Számlákkal érhető el.
Emellett a bankok olyan egyéb kedvezményeket is biztosíthatnak, amelyek, ha nem is egyből, de a későbbiekben jól jöhetnek – hívta fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Kedvezményeket kaphat a Diákhitel Számlával rendelkező ügyfél például az értékpapírszámla számlavezetési díjából, kedvezményesen köthet biztosítást, vagy épp kedvezőbb feltételek mellett köthet lakáshitel-szerződést a számlavezető bankjánál.
Akciódömping várja a számlanyitókat
A pályázaton kiválasztott négy bank természetesen a kötelezően nyújtandó szolgáltatások mellett akciókkal is igyekszik meggyőzni a diákhitel-igénylőket arról, hogy náluk érdemes a Diákhitel Számlát megnyitni. Természetesen, ezen külön kedvezmények egy része nem csak a Diákhitel Számlát nyitó ügyfeleknek érhetőek el. A BiztosDöntés.hu csokorba szedte ezeket a kedvezményeket.
Az Erste Bank minden Diákszámla nyitónak
- egy kulacsot és egy filcet (POSCA marker) ajándékoz
- 30 ezer forintos díjkedvezményt ad a számlához kapcsolt (nem ingyenesen nyújtott) szolgáltatások díjából
- díjmentesen nyújtja a számlán és a bankkártyával történő tranzakciókról (sms-ben vagy a George appban megküldött) tájékoztató Őrszem szolgáltatást
- 1 százalékos kedvezményt ad a folyószámlahitel kamatából
- 5 000 forint egyszeri kedvezményt biztosít Erste Kandalló Extra otthonbiztosítási és 2 000 forint Erste Védelem utasbiztosításából
- piaci lakás- és szabad felhasználású hitel igénylésekor 25-50 bázispontos kamatkedvezményt, valamint számos költség- és díjkedvezményt kínál. Elengedi a bank a közjegyzői díjat, a tulajdoni lap másolat, illetve a térképmásolat lekérdezésének díját, a hitelbírálati és hitelfolyósítási díjat, visszatéríti az értékbecslés költségét. Díjmentesen enged évi 500 000 forintig előtörlesztést, ha az munkáltatói lakáscélú támogatásból (cafetéria) történik
- A Babaváró hitel igénylésekor 150 000 forint kedvezményt ad.
A Gránit Banknál a Diákszámlát igénylők
- 32 000 forintot kapnak a számlájukra, ha szelfivel nyitják meg a bankszámlát és aktiválják a Gránit eBank applikációját a mobiljukon, valamint hozzájárulnak a marketingcélú megkeresésekhez és 3 db sikeres bankkártyás vásárlásuk van (vásárlásonként minimum 1 000 forint értékben) 60 napon belül
- félévente 4 százalékos extra, akár 30 000 forintos jóváírást kapnak a banktól a folyósított diákhitel összege után
- a számlán lévő összeg extra magas, a mindenkori jegybanki alapkamat mínusz 5 százalékos (most évi 8 százalékos) kamattal kamatozik lekötés nélkül
- folyószámlahitelt 1 százalékos kamatkedvezménnyel vehetik igénybe
- kamatkedvezménnyel igényelhetnek jelzálog és szabad felhasználású hiteleket is,
- feltétel nélkül köthetnek le KamatMax Plusz betétet
- Babaváró Kölcsön igénylése esetén 205 000 forint jóváírást kapnak
- gépjárműlízing igénylésekor 0,5 százalékos kamatkedvezmény kapnak
- 10 százalékos éves díjkedvezménnyel igényelhetnek Platinum bankkártyát
- és 10 százalékos kedvezményt kapnak az utas- és poggyászbiztosítás díjából.
MBH Diákszámlás ügyfelek
- a 100 százalékban újrahasznosított anyagból készült Mastercard Diákhitel Bankkártyához beépített „Bázis 5” utasbiztosítást kapnak
- 10 százalékos kedvezménnyel igényelhetnek Lakótárs Lakásbiztosítást, Csoportos élet- és balesetbiztosítást
- speciális kamatkedvezményt kapnak lakáshitel és szabad felhasználású lakáshitel igénylésekor – a kedvezmény maximum szintje az MBH Flotta Kiemelt Partner Programra jogosult ügyfelek kamatkedvezménye lehet – ez idén júliusban 163 bázispontos kedvezményt jelent.
Az OTP Bank a Diákszámlával rendelkező ügyfeleknek
- díjmentes éves utasbiztosítást kínál
- a diákhitel mellé kötött lakásbiztosításra 5 százalékos kedvezményt ad
- kedvezményt kínál a standard értékpapír számlavezetési díjból – normál értékpapírszámla, a Tartós Befektetési Értékpapírszámla (TBSZ) és a Nyugdíj előtakarékossági számla (NYESZ-R) esetében is
- olcsóbb számlavezetési díj mellett biztosítja az OTP Alapkezelő és OTP Ingatlan Alapkezelő által kibocsátott befektetési jegyek vásárlását
- jelzáloghitel igénylés esetén nincs hitelbiztosítéki érték-megállapítási díj, fedezetkezelési költség, közjegyzői szerződéskötés díj, TakarNet lekérdezéssel kapcsolatos ügyintézési díj, folyósítási díj, illetve – OTP Zöld Lakáshitel igénylésekor – az Energetikai Tanúsítvány díját visszatérítik.
A fenti cikkben szereplő megállapításokat a Biztos Döntés Kft. a releváns tények és körülmények lehető leggondosabb szakmai értékelése alapján igyekezett megfogalmazni. Ebből adódóan a fenti írás nem tényközlés, hanem a Biztos Döntés Kft. – megfontolt és felvállalt – szakmai véleményét jeleníti meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Szintet lép az adatközpontok és szuperszámítógépek folyadékhűtése a Motivair by Schneider Electric új megoldásaival
Két új, a folyadékhűtéses rendszereknél használható hűtőfolyadék-elosztó egységet mutatott be a Motivair by Schneider Electric.
Az új berendezéseket kimondottan a mesterséges intelligencia alkalmazásokat kiszolgáló adatközpontok és a szuperszámítógépek (HPC) hűtési igényeire tervezték.
A Motivair by Schneider Electric új hűtőfolyadék-elosztó egységei (CDU) a vállalat első, kifejezetten a szervizfolyosókba történő telepítésre tervezett CDU-i, amelyek nagyobb rugalmasságot, teljesítményt és integrálhatóságot kínálnak az adatközpontok üzemeltetői számára. Az új, MCDU-45 és MCDU-55 jelzésű berendezések már világszerte elérhetők, gyártásukat pedig 2026 elején futtatja fel a vállalat.
Mindkét készülék szélesebb hűtési kapacitást, funkciókat és tervezési lehetőségeket kínál, ezáltal a hűtőfolyadék tágabb hőmérsékleti tartományban lesz elérhető az üzemeltetők számára, ami lehetővé teszi a telepítés és a működtetés optimalizálását. A Motivair by Schneider Electric end-to-end hűtési portfóliója – amely most kiegészült az CDU-kkal – további, padlóra szerelhető, valamint rackekbe beépíthető CDU-kat is kínál, amelyet úgy alakítottak ki, hogy támogassák a különböző hűtési stratégiák megvalósítását a hiperméretű, mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat kiszolgáló vagy éppen szerverelhelyezéses szolgáltatást nyújtó adatközpontokban, valamint az edge és felújított környezetekben egyaránt.
Az MCDU-45 és MCDU-55 főbb előnyei
Az új hűtőfolyadék-elosztó egységek fejlesztése során figyelembe vették azt a tendenciát, hogy egyre gyakrabban telepítenek CDU-kat az adatközpont kiszolgálóterületén kívül. Azáltal, hogy széleskörű lehetőségek állnak rendelkezésre a CDU-k telepítése kapcsán, az üzemeltetők az adott mesterséges intelligencia-infrastruktúrához, az adatközpont kialakításához, illetve a terhelési igényekhez igazíthatják hűtési stratégiájukat, biztosítva ezáltal az optimális hőfokot és a megfelelő rugalmasságot még a számítási sűrűség folyamatos növelése mellett is.
Az MCDU-45 és MCDU-55 legfontosabb előnyei a következők:
- A rendelkezésre álló tér optimalizálása és rugalmasság: Az új és meglévő CDU-opcióknak köszönhetően az üzemeltetők nagyobb rugalmassággal választhatják ki a konkrét telepítési céljaiknak megfelelő modellt.
- Energiamegtakarítás: Az új CDU-k tágabb működési tartománnyal rendelkeznek, így a hőelvezető rendszerek energiahatékonyságot biztosítanak és javítják a PUE (Power Usage Effectiveness) értéket.
- Egyszerűsített karbantartás és hozzáférhetőség: A CDU-k sokféle elhelyezési lehetősége javítja a hozzáférést, így a mesterséges intelligencia alkalmazások vagy az IT műveletek zavarása nélkül valósítható meg a szervizelés.
- Továbbfejlesztett integráció a hűtőberendezésekkel: A CDU-k teljes skálája (MCDU-25-től MCDU60-ig) pontos áramlásszabályozással, valós idejű felügyelettel és adaptív terheléselosztással támogatja a fejlett hőkezelési stratégiák megvalósítását az optimális berendezés teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.
„Az adatközpontok folyadékhűtése esetében a rugalmasság kulcsfontosságú, mivel az ügyfelek egyre változatosabb és szélesebb körű end-to-end megoldásokat igényelnek. Az új hűtőfolyadék-elosztó egységeink lehetővé teszik számukra, hogy stratégiáikban a gyorsított számítási alkalmazások szélesebb köre jelenjen meg, miközben több évtizedes speciális hűtési tapasztalatunkat kihasználva biztosíthatják az optimális teljesítményt, megbízhatóságot és a felkészültséget a jövőbeli kihívásokra”
– mondta el Andrew Bradner, a Schneider Electric „Cooling Business” üzletágának alelnöke.
Bizonyított szakértelem és globális jelenlét
A Motivair by Schneider Electric CDU-k az első új termékek, amelyeket a Motivair bemutatott azóta, hogy a Schneider Electric 2025 februárjában felvásárolta a céget. Az új CDU-k kifejlesztését – amelyek hatékony és skálázható folyadékhűtési megoldást kínálnak a nagy sűrűségű számítási igények robbanásszerű növekedésének kiszolgálására – az AI-alkalmazások exponenciális bővülése indokolta.
„A Motivair megbízható partner a fejlett folyadékhűtési megoldások területén, és új technológiáink lehetővé teszik az adatközpontok üzemeltetői számára, hogy magabiztosan navigáljanak az AI-korszakban. A Schneider Electric-kel közösen célunk olyan, új generációs hűtési megoldások szállítása, amelyek bármilyen HPC, mesterséges intelligencia vagy fejlett adatközponti igényhez alkalmazkodnak, és zökkenőmentes skálázhatóságot, teljesítményt és megbízhatóságot nyújtanak, amikor az a legfontosabb”
– hangsúlyozta Rich Whitmore, a Motivair vezérigazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?
Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.
A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.
Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet
A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.
A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:
- Kifli: 15,75 gramm
- Ecofamily: 20,81 gramm
- Auchan: 20,95 gramm
- Foodora: 30,77 gramm
- Wolt: 33,76 gramm
- GRoby Online: 34,36 gramm
- Aldi: 34,55 gramm
- Tesco: 73,00 gramm
A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.
(Nem) egy csepp a tengerben
Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1
A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.
Forrás:
1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint
Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.
A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.
A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.
A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.
A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.
„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”
– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.
Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között
A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.
A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.
A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.
„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”
– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak
-
Okoseszközök2 hét ago
Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója
-
Gazdaság2 hét ago
Magyar Innováció a szállodaiparban: Bemutatkozik a HotelMentor.ai
-
Tippek2 hét ago
A design és a funkcionalitás találkozása: itt az új Gorenje keresztajtós hűtőszekrény
-
Tippek2 hét ago
A hatékony a karácsonyi készülődés alapja – Hogyan készülhet el a karácsonyi vacsora a konyhai főzőlapon?
-
Mozgásban2 hét ago
Látványosan csökkent a dízelek iránti érdeklődés, több mint 40%-os növekedéssel az elektromos autók nyerték a novembert
-
Gazdaság2 hét ago
Az energiaátmenetet segítő tanácsadók élvonalában a Schneider Electric
-
Tippek2 hét ago
A szakirányú továbbképzés mellett már modulonként is elvégezhető a Széchenyi István Egyetem pilótaképzése





