Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

15 százalékkal is növelhető a kereskedők árbevétele a halasztott fizetéssel

Képek: Pastpay.com

Akár 90 napot kaphatnak a vevők a vételár kifizetésére a webshopokban.

Egyre inkább kezdik felismerni a Buy Now Pay Later (BNPL) – azaz „vásárolj most, fizess később” – digitális megoldás előnyeit a felhasználók, ami már az online kereskedők eredményeiben is visszatükröződik. Berényi Benjamin, a hét országban jelenlévő Pastpay.com társalapítója elmondta, adataik szerint a cégek 15-20 százalékos árbevétel-növekedést is realizálhatnak a halasztott fizetés alkalmazásával. Mint mondta, az innováció adaptációja felgyorsult 2023-ban, és hatalmas potenciál rejlik még benne.

A B2B e-kereskedelmi fizetések új korszakát hozta el Magyarországra és Közép-Európába a PastPay: a vállalat modellje 15-90 napos fizetési határidőket biztosít a webshopok vásárlóinak, ezáltal segíti elkerülni a késedelmes fizetéseket, ezzel jelentős forgótőkét felszabadítva, és javítja a vevők likviditását, miközben a cégek a tranzakciót követően azonnal a pénzükhöz jutnak.

Réti Bálint, a PastPay.com társalapítója elmondta, az indulás óta eltelt egy évben 1500 körüli tranzakció folyt végig a BNPL rendszerükön, a visszajelzések és a statisztikák pedig egyértelműen alátámasztják, hogy jelentős üzleti igény mutatkozik az új típusú fizetési megoldás iránt.

„Ha valaki PastPay-jel fizet, akkor az első, automatikus azonosítást követően az adott webshopba integrálódva másodpercek alatt elbíráljuk a kérelmet, és le is zajlik a vásárlás. Így a vállalat azonnal bevételhez jut, miközben a vevők rugalmas feltételek mellett fizethetnek, és akár 90 nappal később egyenlíthetik ki a teljes vételárat”

– mutatott rá.

Hozzátette, a bedőlési arányt továbbra is 1 százalék alatt tudják tartani, ami főleg az exponenciális növekedésük és a nehéz gazdasági helyzet miatt nagy szó.

Van, ahol már a tranzakciók 50 százalékát PastPay-jel rendezik

Berényi Benjamin, a PastPay másik társalapítója arról beszélt, mint minden innováció, a PastPay is lassan kezdett el beépülni a köztudatba üzleti körökben, de máris szemmel látható eredményeket tudnak felmutatni. Rendkívül magas a visszatérő vásárlók aránya, vagyis azok a felhasználók, akik már fizettek PastPay-jel, nagy százalékban a következő vásárlásnál is igénybe veszik a szolgáltatást – ez is jól jelzi a nagyfokú piaci igényt a megoldásra.

Mindeközben a kereskedők is egyre nyitottabbak a BNPL digitális megoldásra, hiszen azon túl, hogy a tranzakciót követően rögtön ott van a számlájukon a pénz, a bevételeik is látványosan növekedhetnek a vevők javuló vásárlási hajlandóságának eredményeként.

„A rendelkezésre álló statisztikák alapján elmondható, hogy 15-20 százalékkal is növelhető az árbevétel, ha egy webshop halasztott fizetési opciót kínál fel a vevőinek. A felhajtóereje tehát meglehetősen nagy a PastPay-nek. Így tulajdonképpen egy win-win szituáció alakul ki a vevők és az eladók között, ezzel fejlesztve az üzleti kapcsolatokat is”

– jelentette ki.

Kérdésre válaszolva beszélt arról is, bizonyos szegmensekben a teljes forgalomnak már az 50 százalékát a PastPayen keresztül bonyolítják le egyes webáruházak. A BNPL fizetési megoldás a fizetési kockázatot is leveheti a kereskedő válláról, ami nem csak a magyar vevők esetében segítség, a külföldre értékesítők is hátradőlhetnek, hiszen nem kell attól tartaniuk, hogy az ismeretlen, más országba bejegyzett partnereikkel elszámolási vita alakulhat ki, hiszen a PastPay előre kifizeti a vásárlás ellenértékét.

Berényi Benjamin azzal zárta gondolatait, hogy az elkövetkező években egy elég erőteljes felfutása lesz a B2B e-kereskedelmi fizetéseknél a BNPL-nek, és egy óvatos becslés szerint is a kereskedők forgalmának 10-15 százaléka PastPay-jel mehet majd végbe hamarosan a teljes piacon. De itt nem állnak meg, tovább terjeszkednek, jövőre a szolgáltatás már az egész Európai Unióban, Svájcban és az Egyesül Királyságban is elérhetővé válik majd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

A vásárlók 160 000 forint felett is hajlandóak költeni a Black Friday alatt, a kedvezmény mértéke a fő motivátor

Weboldalának látógatói között tartott felmérést az Alza.hu.

A 1618 megkérdezett arra kérdésre, hogy mennyit tervez költeni a december 1 éjfélig futó Black Friday időszakban, 37 százalék felelte azt, hogy akár 160.000 forint felett is. 23 % tervez 80 001 és 160 000 forint között, 19% 16 001 és 50 000 forint között, míg 17% 50 001 és 80 000 forint között és a legkevesebben 16 000 forint alatt kívánnak költeni.

“A válaszadók 58% csak megfelelő ajánlat esetén tervez az akciós időszak alatt vásárolni, míg 30% a már előre kinézte a terméket és készült az akcióra. A Black Friday időszakkal egyidőben indult 0% THM-es kezdőrészlet nélküli akciónk is sokak számára nagy segítség”

– fűzte hozzá Nagy Dávid, az Alza.hu PR managere.

Elmondható, hogy a kedvezmények mértéke a fő motivátor, hiszen arra a kérdésre, hogy mi a legfontosabb a Black Friday akció során, 1130 válaszadóból 71% ezt a választ adta.

Az Alza.hu novemberi BF kínálatban a kedvezmények mértéke akár a 81%-ot is eléri, ahogy például a Konix My Hero Academia ” Himiko Toga” Nintendo Switch  tok esetében. A kedvezmények az összes kategóriában impozánsak, hiszen a Dove Care izzadásgátló spray is 73% kedvezménnyel fut.

“A vevőink 25% egy már előre kiválasztott termék árcsökkenése miatt döntött a vásárlás mellett. Az eladások alapján feltételezzük, hogy a jelenleg 209 890 forint helyett 144 890 forintért kapható PlayStation 5 (Slim) Digital Edition akcióját sokan várták”

 

– mondta el a PR manager, hozzátéve:

 

“a  maradék válaszok egyenlő arányban oszlottak meg az ingyenes szállítás és a vásárlás gyorsasága és kényelme között, ami az AlzaPlus+ tagoknak automatikusan jár, a megjelölt termékek esetében pedig az éjfélig megrendelt termékek már másnap délelőtt az AlzaBoxokból átvehetőek.”

Az elektronikai termékek vezetik magasan, 47%-kal a tervezett vásárlások kategóriáinak listáját.

Az 1177 válaszadó második kedvence 16%-kal a kis háztartási gépek kategóriája, például az eladási lista harmadik helyén álló Philips Series 800 Panarello automata kávéfőző is ide tartozik, ami jelenleg 305%-os árcsökkenéssel 89 990 forintért kapható. 13% a hűtőket, mosógépeket és más nagyháztartási gépeket várták legjobban, népszerű közöttük az Alza sajátmárkás Siguro elöltöltős mosógépe fekete színben, ami most 159 990 forintra van árazva.

“Rengetegen használják ki az kedvezményeket a 0% THM akciónkkal kombinálva, aminek keretein belül akár kezdőrészlet nélkül, 20 havi törlesztéssel vehetik meg új készüléküket. A vásárlóink 10%-a a játékokat és szórakoztató cikkeket keresi inkább, állandó favoritok a LEGO ® termékek és a konzolok világa. 4% a drogéria és kozmetikai miatt keresi fel az oldalunkat, toplistások az ajándékszettek és a prémium parfümök. A sport és kültéri tevékenységek kategóriát 2% választotta, a maradék 8% pedig olyan egyéb kategóriákba eső termékeket tervez vásárolni, mint az autó-motor vagy épp irodai felszerelés, sőt, a Bery Jones dióféléket, aszalt- és szárított gyümölcsöket is sokan itt szerzik be az ünnepek előtt, az 1 kilogrammos pörkölt, sós pisztácia például 6900 forintért rendelhető most”

– tette hozzá a szakember.

1160 válaszadóból 715-en, azaz 62% választotta azt, hogy főként magának vásárol a december 1 éjfélig tartó Black Friday alatt. 236-an azt jelölték meg válaszul, hogy fele-fele arányban vásárolnak másoknak és maguknak.

“209 válaszadó főként ajándékba vásárol családnak, illetve barátoknak, ilyenkor előfordulhat, hogy nem a legmegfelelőbb a választás. Kétirányú rendszerünk lehetővé teszi a már meglévő, vagy netán rosszul kiválasztott ajándékok egyszerű visszaküldését, elég a legközelebbi AlzaBoxba helyezni őket és nagyjából egy perc alatt kezelhető az elállási szándék”

– fűzte hozzá Nagy Dávid.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric

A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata bejelentette, hogy SE Advisory Services néven új globális tanácsadói márkát indít.

Az SE Advisory Services széles körű, testreszabott megoldásokat kínál szervezeteknek és magánszemélyeknek egyaránt, hogy az elektrifikáció, az automatizálás és a digitalizáció révén kezelhessék az energiahatékonyság, a fenntarthatóság és a technológia területén felmerülő komplex kihívásokat.

Mivel globális szinten a villamosenergia iránti kereslet 2030-ig várhatóan évente több mint 3 százalékkal fog növekedni, a dekarbonizációs törekvések megvalósítása még összetettebbé teszi az üzleti tevékenységet. Ugyanakkor a globális kereskedelmi környezet és az egyre bonyolultabb ellátási láncok további nyomást gyakorolnak a szervezetekre. Ezek a kihívások átfogóbb, integráltabb megközelítést igényelnek mind a stratégia, mind a végrehajtás vonatkozásában. Ez a piaci igény vezetett az SE Advisory Services létrehozásához.

„A bizonytalan időkben mindenekelőtt arra van szükség, hogy tisztán lássunk és tudjuk, hogy mit vagyunk képesek irányítani. Ezért a Schneider Electric világszínvonalú tanácsadási képességeit összefogtuk, hogy ügyfeleink gyorsabban és magabiztosabban tudjanak haladni, és felszabadítsuk azokat a képességeket, amelyek révén megoldást találhatunk a sürgető energia-, fenntarthatósági és technológiai kihívásokra. A tanácsadási szolgáltatások nem új keletűek a Schneider Electricnél, és a múltban már bizonyították, hogy mennyire értékesek az ügyfeleink számára. Most továbbfejlesztjük ezt az ajánlatunkat, hogy ügyfeleinknek biztosítsuk a tisztánlátást és jól követhető utat vázoljunk számukra a nettó zéró kibocsátás eléréséhez”

– mondta el Frédéric Godemel, a Schneider Electric „Energy Management” területért felelős ügyvezető alelnöke.

Újragondolt tanácsadási élmény

Az SE Advisory Services elindítása a Schneider Electric tanácsadási képességeinek stratégiai fontosságú továbbfejlesztését jelenti, amely a hagyományos tanácsadáson túlmutatva magában foglalja a szoftvereket és a projektek megvalósítását is. Ez a teljes körű megközelítés a már bizonyított tanácsadási szolgáltatások egyre növekvő portfólióját egyesíti, segítve a szervezeteket a jövőbiztos működésben az energiaátmenetet és a technológiai átállást felgyorsító agilis, intelligens és integrált szolgáltatások révén.

Az SE Advisory Services négy alapvető területen támogatja mind a vállalatok egészét érintő kezdeményezéseket, mind a telephelyek szintjén zajló folyamatokat:

  • Fenntartható üzleti és ipari átalakulás: Az átmenet tervezésének támogatása a digitális átalakulás, a folyamatok elektrifikációja, a dekarbonizáció, a megújuló energia, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású infrastruktúrák, a körforgásos gazdaság, a természetalapú megoldások és a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése révén, az energiafolyamatok és az alaptevékenységhez tartozó ipari műveletek átalakítása érdekében.
  • Kockázatkezelés és reziliencia: A szervezetek védelme az energiaárak ingadozása, a kiberbiztonsági fenyegetések, az éghajlati kockázatok és a rendszereikben fellépő zavarok ellen, a leállások csökkentése, a kapcsolódó rendszerek megerősítése és a működésük ellenállóképességének kialakítása érdekében.
  • Erőforrások és eszközök teljesítménye: Az erőforrások és rendszerek stratégiai értékelése a megbízhatóság javítása, a pazarlás csökkentése és a növekedést támogató erőforrások felszabadítása érdekében.
  • Intelligens szoftverek: Speciális, beépített mesterségesintelligencia-képességekkel rendelkező, átfogó tanácsadói szakértelemre épülő szoftverek biztosítása az elkülönült munkafolyamatok összekapcsolásához, valamint az adatalapú cselekvéshez.

Átfogó megközelítés az energetikai-technológiához

A Schneider Electric tanácsadási szolgáltatásai egymást támogatva biztosítják az elvárt teljesítményt egy adott szervezet egészében, olyan kulcsfontosságú tényezőkre fókuszálva, mint a dekarbonizáció és a körforgásos gazdaság, a kiberbiztonság, az eszközök, a rendszerek és folyamatok átalakítása, valamint az infrastruktúra modernizációja. Ez az átfogó megközelítés kulcsszerepet játszik abban, hogy a Schneider Electric ügyfelei eljuthassanak az ambíciótól a hatékony működésig.

„Az energia, a technológia és a szoftver ma már elválaszthatatlanul összekapcsolódnak az ipari fejlődés motorjaiként. A tanácsadással kapcsolatos koncepciónk segít ügyfeleinknek azonosítani az átalakulás kritikus tényezőit, felszabadítani az elektrifikáció teljes potenciálját, felgyorsítani az automatizálást, élni a digitalizáció kínálta lehetőségekkel és megerősíteni a kiberbiztonságot. A szoftverekre építve lehetővé tesszük, hogy rugalmasan, a jövőbeli kihívásokra felkészülten, a piaci változásokhoz alkalmazkodva működhessenek”

– jelentette ki Gwenaelle Avice Huet, a Schneider Electric „Industrial Automation” területért felelős ügyvezető alelnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program

Az Otthon Centrum harmadik negyedéves elemzése szerint továbbra is a panellakások kelnek el a leggyorsabban.

A friss adatok érdemi különbséget jeleznek az értékesítési időkben az egyes lakástípusok között.

,,Mindhárom ingatlanpiaci szegmensben módosult az értékesítéshez szükséges idő”

– kommentálta a harmadik negyedév adatait Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője.

A szakember arról is beszámolt, hogy idén a korábbitól eltérő tendencia rajzolódik ki a forgási sebesség terén. Amíg az év első felében a lakások forgási sebessége gyorsult, addig a házak eladásához szükséges idő tovább nőtt. A harmadik negyedévben azonban mindegyik szegmensben elmozdulás tapasztalt az Otthon Centrum: a legszembetűnőbb fordulat a házak értékesítési idejének csökkenése volt, miközben a lakások esetében minimális növekedés volt megfigyelhető, vagyis mérséklődött a különbség a két ingatlantípus között.

Az év harmadik negyedévében a társasházi lakások átlagos értékesítési ideje 85 nap volt.

Leggyorsabban a budai kerületekben lehetett értékesíteni az ingatlanokat, itt a sikeres tranzakcióhoz elég volt 74 nap, míg a régióközpontokban 77 napra volt szükség egy ingatlan eladásához. Az átlaghoz közeli érték jellemző a főváros pesti oldalára, valamint a kisebb városokra és az agglomerációra is. Ezzel szemben a megyei jogú városokban 97 nap, a vízpartok közelében pedig 130 nap volt az átlagos értékesítési idő, ami már lényegesen hosszabb időszakot jelent.

A használt házak átlagos értékesítési ideje az év első felében mért 200 napról 162 napra csökkent a harmadik negyedévben, ami érdemi rövidülés.

A panellakások értékesítési ideje is változott, de még mindig ez az ingatlantípus tölti a legrövidebb időt a piacon: a második negyedévben irányadó 50 napról a harmadik negyedévben 69 napra nőtt a házgyári technológiával épült lakások értékesítési ideje.

„Mindez szoros összefüggésben van az Otthon Start Program révén igénybe vehető kedvezményes kamatozású hitel bevezetésével: az eladók a várható keresletbővülésre áremeléssel reagáltak, miközben a vevők – különösen az első lakást keresők – kivártak, hogy tisztában legyenek a program pontos részleteivel”

– magyarázta a folyamatokat Soóki-Tóth Gábor.

A szakember elmondta, hogy az említett időszakban a régió központokban találtak leggyorsabban új tulajdonosra a panellakások, átlagosan 59 nap alatt. A fővárosban és a kisebb megyei jogú városokban 70 nap körüli értékesítési idő az irányadó, míg Pest vármegyében 73 nap. A kisvárosok panelpiacán egyelőre kevésbé érződött a kedvezményes hitel hatása, hiszen a 80 napos átlag valamivel még több is, mint az előző negyedéves érték.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss