Gazdaság

15 százalékkal is növelhető a kereskedők árbevétele a halasztott fizetéssel

Képek: Pastpay.com

Akár 90 napot kaphatnak a vevők a vételár kifizetésére a webshopokban.

Egyre inkább kezdik felismerni a Buy Now Pay Later (BNPL) – azaz „vásárolj most, fizess később” – digitális megoldás előnyeit a felhasználók, ami már az online kereskedők eredményeiben is visszatükröződik. Berényi Benjamin, a hét országban jelenlévő Pastpay.com társalapítója elmondta, adataik szerint a cégek 15-20 százalékos árbevétel-növekedést is realizálhatnak a halasztott fizetés alkalmazásával. Mint mondta, az innováció adaptációja felgyorsult 2023-ban, és hatalmas potenciál rejlik még benne.

A B2B e-kereskedelmi fizetések új korszakát hozta el Magyarországra és Közép-Európába a PastPay: a vállalat modellje 15-90 napos fizetési határidőket biztosít a webshopok vásárlóinak, ezáltal segíti elkerülni a késedelmes fizetéseket, ezzel jelentős forgótőkét felszabadítva, és javítja a vevők likviditását, miközben a cégek a tranzakciót követően azonnal a pénzükhöz jutnak.

Réti Bálint, a PastPay.com társalapítója elmondta, az indulás óta eltelt egy évben 1500 körüli tranzakció folyt végig a BNPL rendszerükön, a visszajelzések és a statisztikák pedig egyértelműen alátámasztják, hogy jelentős üzleti igény mutatkozik az új típusú fizetési megoldás iránt.

„Ha valaki PastPay-jel fizet, akkor az első, automatikus azonosítást követően az adott webshopba integrálódva másodpercek alatt elbíráljuk a kérelmet, és le is zajlik a vásárlás. Így a vállalat azonnal bevételhez jut, miközben a vevők rugalmas feltételek mellett fizethetnek, és akár 90 nappal később egyenlíthetik ki a teljes vételárat”

– mutatott rá.

Hozzátette, a bedőlési arányt továbbra is 1 százalék alatt tudják tartani, ami főleg az exponenciális növekedésük és a nehéz gazdasági helyzet miatt nagy szó.

Van, ahol már a tranzakciók 50 százalékát PastPay-jel rendezik

Berényi Benjamin, a PastPay másik társalapítója arról beszélt, mint minden innováció, a PastPay is lassan kezdett el beépülni a köztudatba üzleti körökben, de máris szemmel látható eredményeket tudnak felmutatni. Rendkívül magas a visszatérő vásárlók aránya, vagyis azok a felhasználók, akik már fizettek PastPay-jel, nagy százalékban a következő vásárlásnál is igénybe veszik a szolgáltatást – ez is jól jelzi a nagyfokú piaci igényt a megoldásra.

Mindeközben a kereskedők is egyre nyitottabbak a BNPL digitális megoldásra, hiszen azon túl, hogy a tranzakciót követően rögtön ott van a számlájukon a pénz, a bevételeik is látványosan növekedhetnek a vevők javuló vásárlási hajlandóságának eredményeként.

„A rendelkezésre álló statisztikák alapján elmondható, hogy 15-20 százalékkal is növelhető az árbevétel, ha egy webshop halasztott fizetési opciót kínál fel a vevőinek. A felhajtóereje tehát meglehetősen nagy a PastPay-nek. Így tulajdonképpen egy win-win szituáció alakul ki a vevők és az eladók között, ezzel fejlesztve az üzleti kapcsolatokat is”

– jelentette ki.

Kérdésre válaszolva beszélt arról is, bizonyos szegmensekben a teljes forgalomnak már az 50 százalékát a PastPayen keresztül bonyolítják le egyes webáruházak. A BNPL fizetési megoldás a fizetési kockázatot is leveheti a kereskedő válláról, ami nem csak a magyar vevők esetében segítség, a külföldre értékesítők is hátradőlhetnek, hiszen nem kell attól tartaniuk, hogy az ismeretlen, más országba bejegyzett partnereikkel elszámolási vita alakulhat ki, hiszen a PastPay előre kifizeti a vásárlás ellenértékét.

Berényi Benjamin azzal zárta gondolatait, hogy az elkövetkező években egy elég erőteljes felfutása lesz a B2B e-kereskedelmi fizetéseknél a BNPL-nek, és egy óvatos becslés szerint is a kereskedők forgalmának 10-15 százaléka PastPay-jel mehet majd végbe hamarosan a teljes piacon. De itt nem állnak meg, tovább terjeszkednek, jövőre a szolgáltatás már az egész Európai Unióban, Svájcban és az Egyesül Királyságban is elérhetővé válik majd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Fiatal innovátorokkal az agrárszektor és élelmiszeripar fejlesztéséért

Az élelmiszeripar és az agrárszektor jelenleg olyan kihívásokkal néz szembe, melyek megkövetelik az új és innovatív megoldásokat.

Az EIT Food Challenge Labs eseménysorozata egyedülálló lehetőséget kínál a fiatal innovátoroknak és szakértőknek, hogy ötleteljenek és prototípusokat építsenek a jövő élelmiszerellátásának fejlesztésére és az élelmiszeripari digitalizációra.

A digitális technológia hatalmas előrelépéseket hozott az élelmiszeriparban az elmúlt évtizedek során, ígéretes megoldásokat kínál a blockchain technológia bevezetése, mely nemcsak pénzügyi tranzakciókra korlátozódik, hanem az agráriumban is forradalmi változásokat hozhat. Lehetővé teszi az információk nyomon követését a teljes élelmiszerellátási láncban, ami kulcsfontosságú lehet a fenntarthatóság, az átláthatóság és az élelmiszerbiztonság szempontjából is.

Az Agrifood kihívásokkal való szembenézés során az egyik kiemelkedő téma a globális élelmiszer-rendszer által okozott környezeti terhelés csökkentése. Az éves karbonkibocsátás jelentős hányada, mintegy 21-37%-a a mezőgazdaságból és az élelmiszeriparból ered.

További problémák többek között az élelmiszerellátási lánc hosszú, követhetetlen útja, az élelmiszerhamisítás és minőségi problémák, élelmiszerbiztonság vagy az erőforrások nem megfelelő felhasználása.

Az AI bevezetése az élelmiszeriparban új szintre emeli a hatékonyságot és minőséget. Az intelligens algoritmusok képesek előrejelezni a termésátlagokat, felismerni betegségeket a növényeknél, és optimalizálni az öntözést és trágyázást. Ezzel csökkentik a felesleges erőforrásfelhasználást és növelik a termelékenységet. Az AI alapú gépek a feldolgozási és csomagolási folyamatokat is felgyorsíthatják, csökkentve a veszteségeket és az élelmiszerpazarlást.

A blockchain technológia alapja az elosztott adatbázis rendszer, ahol minden tranzakciót és adatot blokkokba rögzítenek. Az újabb információkat hozzáadják a korábbiakhoz, létrehozva egy láncot, amely időrendi sorrendben tartalmazza az összes tranzakciót. Ez az elrendezés nemcsak az adatok biztonságát és integritását garantálja, hanem lehetővé teszi az adatok átlátható megosztását és ellenőrzését a hálózaton résztvevő szereplők számára.

A blokklánc technológia az agráriumban tehát lehetővé teszi az összes fázisban rögzített információk gyűjtését és megosztását. Például egy termék útját a földtől az asztalig nyomon lehet követni, beleértve a termesztési körülményeket, a trágyázást, növényvédőszer-használatot, az érési időpontot és még sok más tényezőt. Ez az átfogó adatgyűjtés lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy valós idejű információkat kapjanak az élelmiszerek eredetéről és minőségéről.

Az EIT Food Challange Labs névre hallgató másfél napos workshop a PANNON Pro Innovációs Szolgáltató szervezésében 2023-ban is sikeresen zajlott. A közel két napon át tartó eseményen a résztvevők csapatokat kialakítva olyan kiemelt kihívásokkal foglalkoztak mint, az élelmiszer-ellátási lánc átláthatatlan útja, az élelmiszer hamisítás és minőségi problémák, az élelmiszerbiztonság javítása, továbbá a vásárlók, felhasználók segítése és ösztönzése a tudatosabb vásárlásra, illetve az iparági résztvevők, termelők közösségi kohéziójának erősítése.

A csapatok design thinking és service design módszerekkel is megismerkedhettek, ezen metodológiák mentén dolgozták ki ötleteiket. A blockchain technológián belül számtalan hasznos információ hangzott el, többek között olyanok, mint az adathitelesítés, a smart contract, avagy digitális szerződések, a tokenizáció, amely fizikai és anyagi értékek digitális formája. Ezek alkalmazásával találtak ki újszerű módszereket a problémák megoldására. A Budapesti Műszaki Egyetem, az Alpha Management Advisory és a BlockBen támogatásával olyan szakértők mentorálták a csapatokat, akik élen járnak az élelmiszeripar, a pénzügy, befektetés, a fin-tech és startup területeken is. A támogató mentorok minden innovátort buzdítottak a munkák és megoldások további fejlesztésére, megvalósítására, jövőbeli segítségüket felajánlva.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Idén is megválasztják a startup-ökoszisztéma legjeit!

startup

A Tőkeportál, az MBH Fintechlab, a MAFISZ (HFA), az ÓUVC Venture Studio, a Startup Grind, a Pozi.io, a Startitup Győr, a Startup Hungary, a HUNBAN, a Global Startup Awards, a CIB bank, a 500VC és még sorolhatnánk a startupok fejlesztésével foglalkozó szolgáltatókat, amelyek immáron harmadszor választják meg a szakma legjobbjait az Év Startupja, az Év Befektetője, az Év Ökoszisztéma-építője, az Év Mentora és az Év közösségi finanszírozási Kampánygazdája kategóriában.

Az ünnepélyes díjátadóra december 7-én kerül sor a Create26-ban, ahol a díjakat a tavalyi győztes, a jelenlegi legsikeresebb magyar startup, a SEON egyik alapítója, Kádár Tamás adja át, aki mellett a tavalyi győztesek is gratulálnak az ideieknek. Tavaly két startup vette át a díjat: a SEON mellett az ételmentő Munch nyert, és két befektetőt díjazott a közösség: a Tuxera-alapító Szakacsits Szabolcsot és a tőzsdére lépő STRT-ot alapító Balogh Petyát. Az Év Mentorai Hild Imre (OUVC), Verő Barbara (Futureproof Consulting) és Várdy Zoltán (The Launch Code) voltak. Az Év Kampánygazdája a Fehér Nyúl kisüzemi sörfőzde volt, amely 120 millió forinttal zárta a tőkebevonását, míg a Brancson a Birsbirtokra esett a legtöbb szavazat.

Még november 30-ig lehet szavazni a linken, ahol pár napig még jegyet is lehet venni: https://tokeblog.hu/startup-mikulas-best-of-startups-gala/

További információ: ecosystem@tokeportal.com

A tavalyi beszámoló


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics

A globális piac gyors változásaira növekedési tervvel reagál a vállalat.

A vállalat működésében rejlő képességek és az üzleti versenyképesség megerősítése érdekében szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amely újabb lépést jelent a júliusban bejelentett Future Vision 2030 megvalósítása felé. A cél az, hogy az LG olyan intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá alakuljon át, amely az elektronikai készülékek gyártásán túl arra is képes, hogy összekapcsolja a fogyasztók különféle tereit és az azokhoz kapcsolódó felhasználói élményeket.

Az előremutató stratégia egyik kulcseleme az az újonnan létrehozott ún. tengerentúli értékesítési és marketing divízió, amely közvetlenül William Cho, az LG vezérigazgatója alá tartozik. A divíziót Thomas Yoon vezeti majd, aki korábban az LG Electronics észak-amerikai elnök-vezérigazgatója volt.

Az új értékesítési és marketing divízió döntő szerepet játszik majd a változások és a növekedés felgyorsításában, valamint az LG globális márkaerejének növelésében. Az új szervezet a külföldi leányvállalatok értékesítési tevékenységét fogja irányítani Észak-Amerikában, Európában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában, valamint felelős lesz a vállalat globális marketingcsoportja és a közvetlen értékesítési (Direct-to-Customer D2C) üzleti csoport működéséért.

A vállalat nem csak a stratégiai szempontból kritikus fontosságú üzletágak, például az üzleti megoldások divízió külföldi működését igyekszik megerősíteni, hanem az ottani értékesítési szakértelem fejlesztésével, valamint a platformalapú vállalkozások és az új közvetlen értékesítési modellek fejlesztésének felgyorsításával az összes többi üzletág minőségi növekedéséhez is támogatást nyújt. A közvetlen értékesítési üzleti csoport szerepet vállal az ügyfélkapcsolati pontok bővítésében az online márkaboltok (Online Brand Shop, OBS) és az ügyféladatokon alapuló digitális marketing megerősítésével.

Miközben az LG mind a négy üzletágán fenntartja agilis és alkalmazkodó döntéshozatali rendszerét, az egyes területeken a saját technológiák továbbfejlesztésére is törekszik, és támogatja a vállalat üzleti átalakulását.

A háztartási elektronika és légkondicionálók üzletág légtechnikai megoldások divíziója létrehoz egy mérnöki értékesítési részleget, hogy a mérnöki képességek fejlesztése révén maximalizálja az üzleti szinergiát a fűtés, szellőzés és légkondicionálás (HVAC), azaz az üzleti megoldások divízió fő területén. Az otthoni szépségápolási divízió a szórakoztatóelektronikai üzletágból  átkerül a háztartási elektronika és légkondicionálók üzletágba, hogy az otthoni térbe szánt termékek egységesen jelenjenek meg.

A szórakoztatóelektronikai üzletág tovább gyorsítja növekedését a média- és szórakoztatóiparban. A webOS okostévé-platform megerősítése érdekében az LG létrehozza a webOS fejlesztési csoportot, amely közvetlenül Park Hyoung-sei, a szórakoztatóelektronikai üzletág elnöke alá tartozik majd. Emellett létrejön a kiterjesztett valóság divízió (eXtended Reality, XR) is, amely szintén közvetlenül a központnak jelent majd.

A vállalatot 2019 óta vezető Park elnököt előléptették, így ismerve el a vállalat üzleti portfóliójának korszerűsítése, a prémium termékcsaládok jövedelmezőségének javítása, a webOS platform bővítése, valamint a globális OLED TV-piacon a vállalat pozíciójának megerősítése terén elért eredményeit..

Közvetlenül a járműalkatrészek üzletág központja alá tartozik majd a globális ügyfélstratégiai divízió (Global Customer Strategy Division), amelynek feladata az lesz, hogy integrált stratégiát alakítson ki a megrendelések és az értékesítés kezelésére, és megerősítse a marketingfunkciókat az üzletág növekedésének felgyorsítása érdekében

Az üzleti megoldások divízió bővíteni fogja értékesítési és üzleti tevékenységét a főbb régiókban, vagyis Észak-Amerikában, Európában, Közép-Ázsiában, Ázsiában és Latin-Amerikában. A jelenlegi indiai üzleti megoldások osztály teljes üzleti divízióvá bővül, hogy ebben a régióban is garantált legyen a folyamatos növekedés.

Minden kinevezés december 1-jén lép hatályba, az előléptetések pedig az új év első napján lépnek életbe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss