Ipar

A Volkswagen felvásárolhatja a Huawei önvezető autós üzletét

volkswagen
Kép: Treehugger

Német lapértesülések szerint hónapok óta tárgyalnak a sok milliárd eurós üzletről, bár ezt egyelőre sehonnan sem erősítették meg hivatalosan.

A Volkswagen tárgyalásokat folytat a Huaweijel a kínai nagyvállalat autonóm vezetési rendszereket fejlesztő egységének több milliárd euró értékű felvásárlásáról – számolt be róla csütörtökön a német Manager Magazin. A lap bennfentes forrásaira hivatkozva arról ír, hogy a két társaság vezetői már hónapok óta tárgyalnak a megállapodásról, amely olyan technológiai rendszereket is érintene, ahol a Volkswagen által még nem rendelkezik saját kompetenciával.

Már nem újdonság, hogy az autógyártók és a technológiai cégek dollármilliárdokat fektetnek az önvezető technológiák fejlesztésébe, hogy idejében biztosítsák vezető szerepüket a mobilitás jövőjének tekintett területeken. A Reuters ezzel kapcsolatban felidézi, hogy a Volkswagen vezérigazgatója egy nappal korábban kijelentette: 25 éven belül biztosan elterjednek széles körben is az autonóm járművek, vállalata pedig új együttműködésekkel kívánja növelni szoftveres önellátó képességét.

A Volkswagen szóvivője egyelőre nem kommentálta a Manager Magazin értesüléseit, így az állítólagos felvásárlás részleteiről sem tudunk még túl sokat. A hírügynökség riportja emlékeztet rá, hogy a Huawei intelligens járművekért felelős üzletágának egyik vezetője tavaly arról beszélt, hogy a vállalat 2025-ig tervezi kifejleszteni saját önvezető technológiáját. A Huawei, melynek nevéhez fűződik a világ első 5G autókommunikációs moduljának néhány évvel ezelőtti bemutatása is, más nagy techcégekhez hasonlóan építi EV-részlegét.

Mindenki kavar mindenkivel

Ahogy a „technológiai bajnokok” már szinte mindenhol, úgy Kínában a Tencent, a Didi, a Xiaomi, az Alibaba, az Oppo vagy a Vivo is mind rendelkeznek ilyen üzlettel. A német Continental előrejelzése szerint már az évtized végére is a szoftver adja majd a járművek értékének legalább 30 százalékát, ami itt is a félvezetőiparból ismert „fabless” gyártási modell megjelenését vetíti előre; a technológiai nagyvállalatok piacra lépésének felforgató hatásáról és a hagyományos autóipar átalakulásáról januári cikkünkben írtunk részletesebben.

A Huawei tavaly már stratégiai partnerségre lépett az ugyancsak kínai Hozon Auto járműgyártóval, áprilisban pedig 1 milliárd dollár értékű k+f programot jelentett be a 2021-es évre az intelligens vezetési technológiák fejlesztésére. Az akkori tervek szerint a vállalat járművekkel foglalkozó részlegét 5 ezer fősre duzzasztották volna, ebből pedig nagyjából 2 ezer szakember munkája kapcsolódott volna kifejezetten az Huawei önvezető rendszeréhez.

Eközben a globális járműgyártók is folyamatosan keresik a partnerséget a kínai cégekkel, hogy pozíciókat építsenek maguknak a világ legnagyobb autóipari piacán. Maga a Volkswagen tavaly már megállapodott a drónjairól ismert DJI-jal, októberben pedig arról szóltak a hírek, hogy éppen a Huaweijel kezdenének közös vállalkozásba az autonóm vezetési technológiák fejlesztésében. Ebben a tervek szerint a VW lett volna az irányító többségi tulajdonos, a Huawei pedig elsősorban saját szakértelmével és szellemi tulajdonával támogatta volna a dolgot. A kínai 36Kr.com akkori értesüléseit, hasonlóan a Manager Magazin mostani információjához, a felek nem erősítették meg.

Forrás: Bitport

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss