Német lapértesülések szerint hónapok óta tárgyalnak a sok milliárd eurós üzletről, bár ezt egyelőre sehonnan sem erősítették meg hivatalosan.
A Volkswagen tárgyalásokat folytat a Huaweijel a kínai nagyvállalat autonóm vezetési rendszereket fejlesztő egységének több milliárd euró értékű felvásárlásáról – számolt be róla csütörtökön a német Manager Magazin. A lap bennfentes forrásaira hivatkozva arról ír, hogy a két társaság vezetői már hónapok óta tárgyalnak a megállapodásról, amely olyan technológiai rendszereket is érintene, ahol a Volkswagen által még nem rendelkezik saját kompetenciával.
Már nem újdonság, hogy az autógyártók és a technológiai cégek dollármilliárdokat fektetnek az önvezető technológiák fejlesztésébe, hogy idejében biztosítsák vezető szerepüket a mobilitás jövőjének tekintett területeken. A Reuters ezzel kapcsolatban felidézi, hogy a Volkswagen vezérigazgatója egy nappal korábban kijelentette: 25 éven belül biztosan elterjednek széles körben is az autonóm járművek, vállalata pedig új együttműködésekkel kívánja növelni szoftveres önellátó képességét.
A Volkswagen szóvivője egyelőre nem kommentálta a Manager Magazin értesüléseit, így az állítólagos felvásárlás részleteiről sem tudunk még túl sokat. A hírügynökség riportja emlékeztet rá, hogy a Huawei intelligens járművekért felelős üzletágának egyik vezetője tavaly arról beszélt, hogy a vállalat 2025-ig tervezi kifejleszteni saját önvezető technológiáját. A Huawei, melynek nevéhez fűződik a világ első 5G autókommunikációs moduljának néhány évvel ezelőtti bemutatása is, más nagy techcégekhez hasonlóan építi EV-részlegét.
Mindenki kavar mindenkivel
Ahogy a „technológiai bajnokok” már szinte mindenhol, úgy Kínában a Tencent, a Didi, a Xiaomi, az Alibaba, az Oppo vagy a Vivo is mind rendelkeznek ilyen üzlettel. A német Continental előrejelzése szerint már az évtized végére is a szoftver adja majd a járművek értékének legalább 30 százalékát, ami itt is a félvezetőiparból ismert „fabless” gyártási modell megjelenését vetíti előre; a technológiai nagyvállalatok piacra lépésének felforgató hatásáról és a hagyományos autóipar átalakulásáról januári cikkünkben írtunk részletesebben.
A Huawei tavaly már stratégiai partnerségre lépett az ugyancsak kínai Hozon Auto járműgyártóval, áprilisban pedig 1 milliárd dollár értékű k+f programot jelentett be a 2021-es évre az intelligens vezetési technológiák fejlesztésére. Az akkori tervek szerint a vállalat járművekkel foglalkozó részlegét 5 ezer fősre duzzasztották volna, ebből pedig nagyjából 2 ezer szakember munkája kapcsolódott volna kifejezetten az Huawei önvezető rendszeréhez.
Eközben a globális járműgyártók is folyamatosan keresik a partnerséget a kínai cégekkel, hogy pozíciókat építsenek maguknak a világ legnagyobb autóipari piacán. Maga a Volkswagen tavaly már megállapodott a drónjairól ismert DJI-jal, októberben pedig arról szóltak a hírek, hogy éppen a Huaweijel kezdenének közös vállalkozásba az autonóm vezetési technológiák fejlesztésében. Ebben a tervek szerint a VW lett volna az irányító többségi tulajdonos, a Huawei pedig elsősorban saját szakértelmével és szellemi tulajdonával támogatta volna a dolgot. A kínai 36Kr.com akkori értesüléseit, hasonlóan a Manager Magazin mostani információjához, a felek nem erősítették meg.
Forrás: Bitport