Ipar

A Bosch Rexroth a Kassow Robots többségi részesedésével erősíti gyártásautomatizálási üzletágát

Kassow Robots

A Bosch Rexroth a gyártásautomatizálásba invesztál: A vállalat a koppenhágai (Dánia) székhelyű Kassow Robots ApS többségi részesedésének megvásárlását tervezi, amivel bővíti portfólióját a Jövő Gyára számára.

A Kassow Robots ipari alkalmazásokhoz fejleszt és gyárt kollaboratív robotokat (kobotokat), két telephelyen, Koppenhágában és Prágában (Cseh Köztársaság) összesen 25 főt foglalkoztat. A Bosch Rexroth és a Kassow Robots 2022. március 18-án írta alá az erre vonatkozó szerződést. Mindkét fél megállapodott abban, hogy a vételárat bizalmasan kezelik. Az ügylethez a trösztellenes hatóságok jóváhagyása szükséges.

„A kollaboratív ipari robotok a Jövő Gyárának fontos építőelemei”

– mondja Dr. Marc Wucherer, a Bosch Rexroth igazgatóságának értékesítésért és gyártásautomatizálásért felelős tagja. A Kassow Robots könnyűsúlyú robotjai az ipari termelésben többféleképpen használhatók. A kobotok nagy teherbírással és hatótávolsággal bírnak és a legszűkebb helyeken is dolgozni tudnak. A Kassow Robots hét tengellyel felszerelt kobotja eléri a sarkokat is, és így olyan szintű rugalmasságot kínál, amely a mai napig egyedülálló a piacon.

„A rugalmas robotrendszerekre óriási igény van. Az elkövetkező években a kobotok piaca várhatóan évente 15-20 százalékkal fog növekedni. Szeretnénk kihasználni ezt a lehetőséget, és portfóliónkat a Kassow Robots kollaboratív robotjaival bővíteni. Ez ügyfeleink számára is előnyös, különösen a fogyasztási cikkek és a mobilitási megoldások piacán, beleértve az akkumulátorgyártást, valamint a félvezetőgyártást is,”

– mondta Wucherer. 2019-ben a kobotok értékesítése világszerte körülbelül 670 millió dollár volt (forrás: Interact Analysis, 2021).

A Bosch Rexroth elősegíti a Kassow Robots globális terjeszkedését

„A Bosch Rexroth-ban, a gyártásautomatizálás egyik vezető nemzetközi vállalatában olyan partnert találtunk, aki támogat bennünket üzleti tevékenységünk bővítésében. Segítségével új piacokat nyithatunk kobot-portfóliónk számára”

– magyarázta Kristian Kassow, a cég alapítója, ügyvezető igazgatója és társtulajdonosa.

Az első két kobotmodell értékesítését 2019-ben kezdték meg, azóta a vállalat termékskálája öt kollaboratív robotmodellre bővült. Ezek 850-1800 milliméteres hatótávolsággal, 5-18 kilogramm hasznos teherbírással rendelkeznek, és másodpercenként akár 225 fokos csuklósebességet is képesek elérni. Minden modell hét tengelyes, könnyen programozható és kezelhető. A szoftver moduláris platformot kínál, amely perifériás eszközök, például megfogók, képfeldolgozó rendszerek vagy egyéb ügyfélspecifikus funkciók egyszerű integrálását teszi lehetővé.

A hatótávolság és a hasznos teherbírás kombinációjának köszönhetően a kobotok az automatizálási feladatok széles skáláját képesek elvégezni: a csomagolástól, a gépi berakodáson és a pick-and-place alkalmazásokon át az optikai minőségellenőrzésig. Az integrációs költségek a kisebb ipari robotokhoz képest lényegesen alacsonyabbak, mivel a kisebb súlynak és a biztonsági funkcióknak köszönhetően kevesebb ráfordításra van szükség. 2019 óta a Kassow Robots már több száz kobotot értékesített. A Bosch Rexroth azt tervezi, hogy nemzetközi szinten jelentősen bővíti az üzletágat.

A Bosch Rexroth fejleszti a Jövő Gyárát

Csak a padló, a mennyezet és a falak fixek, minden más szabadon és egyszerűen alakítható, rugalmas – a Bosch Rexroth így látja a Jövő Gyárát. A vállalat folyamatosan olyan megoldásokat vezet be, amelyek tökéletesen illeszkednek ebbe a koncepcióba. A portfólió magában foglalja a gyártáshoz, a hajtás- és vezérléstechnikához szükséges szoftvereket, a munkatársak támogatására kialakított digitális asszisztens rendszereket, valamint az intelligens gyártó- és szállítórobotokat. A Kassow Robots kobotjaival a Rexroth portfóliója immár az ipari alkalmazások széles köréhez használható, kollaboratív robotokkal bővült.

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss