Ipar
Az Anton Paar Hit 300 nano-keménységmérő műszere
Az Anton Paar nagy pontosságú laboratóriumi berendezések és folyamatmérési rendszerek fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával, valamint egyedi kialakítású automatizálási és robotikai megoldások értékesítésével foglalkozik.
A vállalat globális szinten is vezető pozíciót tölt be az anyagfelületek karakterizálása, a sűrűség, a viszkozitás, a koncentráció mérése, valamint a reometria terén. Az Anton Paar vállalat a Santner Foundation jótékonysági alapítvány tulajdonában van.
A műszerezett keménységmérés nagyon fontos, de egyúttal nagyon komplex és költséges módja az anyagok keménység- és rugalmasság vizsgálatának. A Hit 300 egy prémium minőségű, mégis megfizethető árú nano-keménységmérő, amely bármilyen munkakörnyezetben jól használható.
Fő alkalmazási területe a forgácsolószerszámok TiN, CrN, ZrN, vagy DLC bevonatainak vizsgálata, de az autóiparban, és az elektronikában használt legkülönfélébb bevonatok vizsgálatára is ideális megoldás. A műszer egyszerű, intuitív kezelőfelülettel rendelkezik, automata üzemmódban akár 600 keménységmérést is el tud végezni óránként, és a beépített aktív antivibrációs rendszerének köszönhetően bármilyen környezetben pontos mérésre képes. A beüzemelése csak 15 percet vesz igénybe, egyszerű használatának köszönhetően bárki 1 órán belül megtanulhatja a kezelését és a mérési eredmények értékelését.
A Hit 300 egy olyan, korábban nem látott műszer a piacon, amely megnyitja a műszerezett-keménységmérés lehetőségét azon cégek számára is, amelyeknek eddig ez a technológia a magas költsége miatt elérhetetlen volt. A Hit 300 nem csak kedvező árú, de nagyon rugalmasan használható nano-keménységmérő műszer. A kompakt méretű és beépített antivibrációs rendszerrel ellátott műszer közvetlenül a gyártósorra helyezhető. A vizsgálandó tesztdarabok nem igényelnek komplex előkészítést. A keménységmérés helyének nagy pontosságú meghatározását egy lézer célkereszt rendszer teszi egyszerűvé.
A műszer a felsőoktatásban is hatékonyan használható a jövő mérnökeinek képzéséhez. Az Anton Paar a műszerhez egy oktatási csomagot is kínál, amely minden szükséges eszközt tartalmaz a keménységmérés elméleti és gyakorlati oktatásához, például prezentációs anyagokat és teszt darabokat.
TOVÁBBI INFORMÁCIÓK: WWW.ANTON-PAAR.COM, INFO.HU@ANTON-PAAR.COM
A MÉRÉSI ELVRŐL
A műszerezett keménységmérés során egy adott geometriával rendelkező szerszámot nyomunk a felületbe, miközben regisztráljuk a behatolási mélységet és a nyomóerőt is. A hagyományos keménységmérési eljárással szemben ebben az esetben nem a terhelés által okozott lenyomat mérése történik, hanem a terhelés közben felvett erő-benyomódás görbe meghatározása. Ez az erő-benyomódás görbe az anyag komplexebb elemzését is lehetővé teszi – a keménység jellemzésén túlmenően – mint pl. az anyag rugalmas-képlékeny tulajdonságának vizsgálatát.
A felvett görbét a műszer automatikusan elemzi az ISO 14577 szabványnak megfelelően, amely nagy előnyt jelent a hagyományos keménységméréshez képest, ahol minden egyes lenyomatot külön-külön kell optikai mikroszkóppal mérni, és abból mérőszámot származtatni.
További előnye a rendszernek, hogy az ú.n. sinus módban dinamikus mechanikai analízisre is képes, amelynek során a mélység függvényében határozhatók meg az anyag viszkoelasztikus tulajdonságai.
Találkozzon velünk május 10-13. között az IPAR NAPJAI szakkiállításon az A pavilon 313B standon, és tekintse meg a Hit 300 keménységmérő műszert működés közben!
Ipar
2,7 milliárd forintos beruházással lép szintet a SPAR logisztikája
Több mint 700 millió forintot fordított az üllői logisztikai központjának fejlesztésére az elmúlt évben a SPAR Magyarország. A vállalat idén pedig mintegy 2 milliárd forintos beruházással új budapesti átrakodó központot hozott létre, amellyel a fővárosi üzleteinek ellátását teszi hatékonyabbá.
„Az országszerte 652 üzlettel rendelkező üzletláncunk számára a legnagyobb napi feladatot a professzionális logisztika jelenti, amelynek révén elérjük, hogy a termékeink megfelelő minőségben és időben érkezzenek a SPAR és INTERSPAR áruházakhoz. Jelenleg mintegy 1800 kollégánk dolgozik a logisztika területén, közülük 250-en tehergépkocsi-vezetők. Ezen a stratégiai fontosságú területen az áruszállítási feladatok összehangolását, a munkaerő menedzsmentet és a logisztikai ellátórendszer fejlesztését is kiemelt feladatnak tekintjük. Vállalatunk az elmúlt években jelentős beruházást valósított meg: Üllőn új szállítási komplexumot építettünk, amellyel modern munkakörülményeket biztosítunk az itt dolgozó munkatársaink számára. Az idei évben pedig egy új fővárosi átrakó központot hoztunk létre és tovább bővítjük a saját tulajdonú teherautó-parkunkat”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Új szállítási komplexumot épített a SPAR Üllőn
A SPAR üllői logisztikai központja 2024-ben új szállítási komplexummal bővült: a mintegy 700 millió forintos beruházással felépült, 410 négyzetméteres épületben szállítás-szervezési irodák, sofőrváró, a tehergépjármű-vezetők öltözői és szociális helyiségek kaptak helyet. A SPAR célja a beruházással az üllői szállítmányozáson dolgozó munkavállalók munkavégzési körülményeinek javítása volt. Az üllői logisztikai központ déli részén felépült komfortos létesítmény a vállalat 150 munkatársa – tehergépjármű-vezetők, szállításirányítók, szállítási ügyintézők, szállítási adminisztrátorok, garázsmesterek, HR-ügyintézők, valamint a fuvarozó partnerek sofőrjei – számára biztosít modern munkakörülményeket. Az új beruházás jelentős előrelépést jelent a régi irodához képest területét, funkcióját és minőségét tekintve is. A teljes szállításszervezésnek és a járatkiadásoknak is helyet adó épületet 150 férőhelyes, tágas személygépkocsi-parkoló egészíti ki.
Új átrakó központot hozott létre a SPAR idén Budapesten
Mint Maczelka Márk kifejtette: a vállalat 2025-ben egy fővárosi átrakó központot hozott létre közel 2 milliárd forintos beruházással. Az új Budapest-HUB központ a fővárosi üzletek kiszolgálást segíti majd, valamint hozzájárul a logisztikai folyamatok hatékonyságához és ezáltal csökkenti a környezeti terhelést.
Új partnerrel bővült a SPAR fuvarozói flottája
A Waberer’s Csoport belföldi leányvállalata, a WSZL – Waberer’s Szállítmányozási és Logisztikai Kft. – 2024 nyarától részt vesz a Budapest területén található SPAR-áruházak ellátásában. Az együttműködés keretében az üllői raktárból indulva a SPAR partnercégének tapasztalt sofőrjei 10 darab 12 tonnás teherautóval végzik az áruszállítást az igényeknek megfelelően, napi kettő-négy alkalommal. Ezzel havi szinten összesen 1000-1100 kiszállítást biztosítanak, amelyek során mintegy 15 ezer raklapnyi áru jut el az érintett áruházakba.
A SPAR Magyarország így már összesen 7 fuvarozó alvállalkozóval dolgozik együtt, akik összesen 90 járművel hajtják végre a napi szállítmányozási feladatokat. Ezen felül a SPAR a magyar kereskedelmi szektorban unikálisnak számító flottájába 115 forgózsámolyos, pótkocsis, hűtős szerelvény tartozik. Ennek fejlesztése 2025-ben is tovább folytatódik új szerelvények beszerzésével és további sofőrök felvételével.
Továbbra is kifogástalan minőség a logisztikában
A SPAR mindkét logisztikai központja az elmúlt évben is megszerezte a „High level” minősítést a Quality Austria független tanúsító szervezet által végzett auditon. A bicskei és az üllői logisztikai központ is 97,84%-ot ért el a szigorú értékelés során. Emellett a SPAR Magyarország 12. alkalommal szerezte meg az IFS Logistics tanúsítványt, amely az áru beérkezésétől az áruházakba történő kiszállításig garantálja a biztonságot és a minőséget.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A Széchenyi István Egyetem nemzetközi szintű kutatási eredményei erősítik a jövő szakembereinek képzését
Dr. Bokor József, a győri Széchenyi István Egyetem kutatóprofesszora, stratégiai kutatási tevékenységeinek irányításával és koordinálásával kapcsolatos teendők ellátását végző elnöki megbízottja szerint az intézmény mára a nemzetközi felsőoktatás fontos szereplőjévé vált, amely az élenjáró technológiákat, a fenntarthatóságot és a versenyképességet fókuszba helyezve ad gyakorlati válaszokat a globális kérdésekre.
Magas színvonalú képzéseibe folyamatosan beépíti kutatási eredményeit, és hallgatóit is bevonja a tudományos tevékenységekbe. Mindezt a közelmúltban lezajlott kari átalakulások is erősítik.
A Széchenyi István Egyetem az elmúlt évtizedben jelentős fejlődési utat járt be, amelynek eredményeként ma már nemcsak a hazai, de a nemzetközi felsőoktatás egyre meghatározóbb szereplője is – állítja dr. Bokor József, az intézmény kutatóprofesszora, elnöki megbízottja, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja. „Amikor az egyesült államokbeli Massachusettsi Műszaki Egyetemen (MIT) dolgoztam, megtapasztaltam annak előnyeit, ha egy laboratórium több tanszék, így több tudományterület kutatóit fogja össze. A Széchenyi István Egyetem e nemzetközi jógyakorlatokat is felhasználva mára egy széles kapcsolati hálóval rendelkező, a nemzetközi rangsorokon egyre előkelőbb helyeken jegyzett, a valós kihívásokra gyakorlati válaszokat kínáló intézménnyé vált” – mondta.
Hozzátette: már 13 évvel ezelőtt, az intézmény első kompetenciaközpontja, a Járműipari Kutatóközpont (JKK) indulásakor is példaként tekintettek az MIT-re, így a tudományterületek együttműködésével erősödhettek a kutatások. „Ahogy az egyetem, úgy a JKK is jelentős és sikeres utat járt be, hiszen a fenntartható közlekedés, az elektromobilitás és az autonóm járművek meghatározó műhelyévé vált, amely kutatásait többek között olyan jövőbemutató területeken végzi, mint az önvezető járműirányítási rendszerek, a telekommunikáció, a gépi tanulás, a környezetérzékelés és a mesterséges intelligencia” – emelte ki. A Széchenyi-egyetem az aktuális technológiai kihívásokra reagálva és a jövő versenyképességét szem előtt tartva többek között e kompetenciák mentén újította meg műszaki karainak struktúráját, egyszerre szolgálva a tudásalapú gazdaság megerősítését, a hallgatóbarát és piacképes oktatást, a vállalati és ipari kapcsolatok elmélyítését, valamint a nemzetközi láthatóság növelését.
Dr. Bokor József megjegyezte, a Széchenyi-egyetem jól használja ki a több tudományterületet felölelő, multidiszciplináris tudását. Példaként említette a JKK szoros kapcsolatát az intézmény digitalizációval, automatizációval, 5G-vel, mesterséges intelligenciával és drónokkal foglalkozó Digitális Fejlesztési Központjával, a precíziós gazdálkodás terén mosonmagyaróvári Agrár- és Élelmiszeripari Kutatóközpontjával, valamint a széles körű partnerségek kiépítését rangos kutatóintézetekkel, így a Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézettel (SZTAKI) vagy az Autonóm Rendszerek és a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratóriummal. Az intézmény kompetenciaközpontjai olyan kutatási, fejlesztési és innovációs potenciállal rendelkeznek, amelyek megalapozták a tudomány és az ipar találkozásaként szolgáló innovációs parkok létrehozását, azok sikeres működését és a már említett kari strukturális változásokat is.
A kutatóprofesszor úgy látja, hogy mindez rendkívül pozitív hatással van a jövő szakember-generációira is, akik valós, gyakorlati projektekbe kapcsolódhatnak be. „A kutatási eredményeket az intézmény az oktatásba is visszaforgatja, így a kutató kollégák mellett a hallgatók tudományos tevékenysége is egyre erősödhet. A Széchenyi-egyetem korszerű tudást, modern infrastruktúrát és olyan komplex támogatást biztosít, amelyet fiataljaink megfelelően ki is használnak, és világszínvonalú eredményeket érnek el. A SZEnergy Team például olyan elektromos járművet fejleszt, amellyel évről évre világcsúccsal előzi meg Európa meghatározó műszaki egyetemeinek hallgatói csapatait” – húzta alá.
Hangsúlyozta: az intelligens rendszerek a fenntarthatóság szempontjából is fontos kutatási területet jelentenek, hiszen az intelligens város, az energetikai hatékonyság, a fenntartható mobilitás kulcskérdéseket hordoznak az élhető jövő szempontjából, ahogy korunkban a védelmi innovációk is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. „A mesterséges intelligencia magasabb szintű alkalmazása ezeken a területeken ugyancsak kiemelt jelentőségű, amelyeknek a Széchenyi István Egyetem a jövőben is meghatározó szereplője lehet” – fűzte hozzá.
Az intézmény műszaki karai augusztus 1-től működnek az új struktúrában. A megújulás során nagy figyelmet kaptak az informatikai és mesterséges intelligenciához kapcsolódó kompetenciák mellett a járműipari és gépészeti tudás integrálása, valamint a közlekedésmérnöki és logisztikai képzési területek összehangolása. Az egyik újonnan létrejött szervezeti egységet, az Informatikai és Villamosmérnöki Kar Védelmi Innovációs és Kritikus Infrastruktúra Tanszékét dr. Szauter Ferenc vezeti, aki a JKK központvezetőjeként volt részese a részleg fejlődésének. „Az az út, amelyet az egyetem és azon belül a JKK az elmúlt évtizedben bejárt, megalapozta, hogy az intézmény fontos szereplője legyen az élenjáró technológiák kutatásának és fejlesztésének, és hogy ezekkel hozzájáruljon korunk kihívásainak megoldásához. Emellett továbbra is kiemelt figyelmet kívánunk szentelni a tehetséggondozásra, hiszen hallgatóink lesznek a jövő szakemberei, akik az új technológiákat értik, használják és fejlesztik majd” – fogalmazott.
Für Balázs, a SZEnergy Team csapatvezetője hozzátette, nagyon büszkék azokra az eredményekre, amelyekkel a Széchenyi-egyetem hírét öregbíthetik a világban, hiszen sikereikben hatalmas szerepet játszik az a háttér, amelyet az intézmény biztosít. „Az egyetem támogatása, kiváló infrastruktúrája, a JKK mentorálása olyan lehetőségeket teremt számunkra, amelyek révén évről évre fejlődni tudunk, és amelyeknek köszönhetően az idén már negyedszer sikerült világcsúccsal nyernünk Európa legjelentősebb energiahatékonysági versenyén” – hangoztatta.
Dr. Horváth Ernő, a JKK tudományos vezetője végezetül elmondta: nagy hangsúlyt fektetnek kutatási eredményeik publikálására, rangos konferenciákon való bemutatására, valamint a nemzetközi, szakmai és tudományos kapcsolatok fejlesztésére is, hozzájárulva ezzel a Széchenyi István Egyetem tudományos tevékenységének és globális láthatóságának további erősítéséhez.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
Forradalmi újítás segíti a hazai KKV-kat az AI keresésekben való megjelenésben
Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.
A következő 1-2 év döntő lesz a kis- és középvállalkozások számára: aki nem foglalkozik időben az AI keresésekre való optimalizálással, komoly hátrányba kerül a versenytársaival szemben – erre hívja fel a figyelmet a BP Digital, akik válaszul most egy vadonatúj, hazai fejlesztésű eszközt vezetnek be a piacra. A BP Content Optimizer segítségével a vállalkozások úgy jelennek meg a mesterséges intelligencia által vezérelt keresésekben – például a ChatGPT-ben vagy más AI asszisztensekben –, hogy nem kell SEO-szakértőnek lenniük. A BP Digital új terméke gyors, egyszerű és költséghatékony megoldást kínál azoknak a cégeknek, akik nem akarnak lemaradni az AI-forradalomról.
„A generatív keresőmotorok használata berobbant, és ez teljesen új helyzetet teremtett a tartalommarketingben. Már nem elég a klasszikus SEO – a cégeknek olyan tartalmakra van szükségük, amit a mesterséges intelligencia is ’ért’ és beemel a válaszaiba. Mi erre fejlesztettünk ki egy átlátható, könnyen kezelhető, professzionális rendszert” – mondta el Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője.
A BP Content Optimizer SEO-ra és AI-ra is optimalizál:
a meglévő cikkeket, aloldalakat, termékleírásokat képes újrastrukturálni, javítani, és alkalmassá tenni az AI-eszközök által történő feldolgozásra – mindezt magyar nyelven, magyar vállalkozások igényeire szabva.
Évek óta tesztelt, most végre elérhető
A termék mögött nem kísérleti startup, hanem egy közel 10 éve működő, keresőoptimalizálásra specializálódott ügynökség áll. A BP Digital saját belső projektjei során szerzett szakmai tapasztalatát építette ebbe az új, minden keresőmotorban működő,kkv-szektor számára is elérhető rendszerbe.
„Az AI keresőkben való megjelenés nem a jövő, hanem a jelen. Az a célunk, hogy ezt az új lehetőséget, a szakmailag értékes szövegeket mindenki számára elérhetővé tegyük – ne csak azoknak, akik külön csapatot tudnak rá felépíteni” – tette hozzá Szesztay.
Most lehet előnybe kerülni – de az idő számít
A BP Digtial szerint a következő időszakban robbanásszerűen megnő azoknak a cégeknek a száma, akik mesterséges intelligenciára optimalizált tartalommal jelennek meg. Az early adopterek – vagyis akik most lépnek – hosszú távú előnyre tesznek szert, mivel a generatív keresőmotorok gyakran az első beépített forrásaikat részesítik előnyben.
A BP Content Optimizer első verziójához korlátozott számú hozzáférést biztosítanak a vállalkozások számára – a cél az, hogy szoros együttműködésben alakítsák ki a legjobb hazai AI-optimalizálási gyakorlatot.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Újabb fontos mérföldkövek a Schneider Electric fenntarthatósági programjában
-
Ipar5 nap ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Zöld2 hét ago
A klímaváltozás egyik építészeti válasza a tetőn születik
-
Okoseszközök1 hét ago
ZTE Watch K1 Pro: gyerekekre szabott okostechnológia – biztonság az iskolakezdéshez
-
Ipar2 hét ago
A SUSE-t a vezetők közé sorolták a többfelhős konténerplatformokról szóló, 2025. 3. negyedévi elemzői értékelésben
-
Ipar2 hét ago
Már a könyvtárakat is karbonmentesítik a németek
-
Gazdaság1 hét ago
Soha nem volt még ekkora a hitelkártya tartozás
-
Gazdaság2 hét ago
Panelek újabb reneszánsza: a leggyorsabban értékesíthető lakástípus