Connect with us
Hirdetés

Ipar

Magyarország egyik legnagyobb új, automatizált logisztikai központját építi fel az eMAG-Extreme Digital Dunaharasztiban

extreme digital

Hamarosan egy új, közel 117 ezer négyzetméteres alapterületű, számos automatizált megoldást is alkalmazó logisztikai központból szolgálja majd ki vásárlóit az eMAG-Extreme Digital.

A Dunaharasztiban mintegy 35 milliárd forint értékű beruházással épülő, ultramodern óriás raktár a tervek szerint már az idei karácsonyi szezonban kezdi meg működését – biztosítva a vállalat és a több ezer hazai eMAG Marketplace kereskedő partnere számára a vásárlók által megrendelt termékek gyors és hatékony kiszállítását. A beruházás a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával valósul meg.

A magyarországi e-kereskedelem az elmúlt két évben is megállíthatatlanul bővült: 2021-ben közel 70 millió hazai rendelés által generált 1203 milliárd forintos forgalom pörgette a szektort, stabil harminc százalék feletti növekedést hozva.

A válság közepette a piacvezető e-kereskedő előre menekül: egy ultramodern, hatalmas magyarországi logisztikai központ létesítésével biztosítja hatékony működését a következő évekre a másik pillér, az eMAG easybox csomagautomata-hálózat bővítése mellett. A fejlesztést az eMAG-Extreme Digital rohamosan növekvő kínálata önmagában is indokolja, hiszen az eMAG.hu webáruházban mostanra csaknem 4 millió fajta termék található a mosogatókapszulától kezdve az elektromos rollerig.

Az ágazat, a digitális gazdaság talán leginkább látható szegmense ugyanakkor nemzetgazdasági jelentőséggel is bír, ennek köszönhetően új raktárbázis a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával, az eMAG-Extreme Digital 30 milliárd forintos saját invesztíciója révén valósul meg. A beruházás amellett, hogy tovább erősiti a vállalat és több ezer magyar kereskedői partnere szerepét a magyar e-kereskedelmi piacon, munkahelyeket is teremt a régióban: az eMAG-Extreme Digital az első évben mintegy 350 ember számára biztosít majd munkalehetőséget, de a vállalat várakozásai szerint négy éven belül várhatóan 600 főre bővülhet majd az itt dolgozó logisztikai munkatársak száma.

“A Nemzeti Befektetési Ügynökség 4,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít a dunaharaszti raktárbázis létesítéséhez az eMAG-Extreme Digital számára, hiszen Magyarország számára komoly előnyt jelent, hogy ez a hat országot kiszolgáló logisztikai központ itthon létesülhet. Ez is jól jelzi, hogy a logisztikai ágazat mostanra a hazai gazdaság zászlóshajójává vált”

jelentette ki Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, aki megtekintette az eMAG-Extreme Digital kiemelkedő magyarországi beruházását.

A Dunaharasztiban épülő 117 ezer négyzetméteres alapterületű logisztikai központ jóval nagyobb lesz az itthon jelenlévő online kereskedők hasonló létesítményeinél, az offline szereplők körében is előkelő helyen szerepel majd új raktárbázisával az átadását követően. A létesítmény jelentős alapterületére tekintettel elengedhetetlen, hogy számos ultramodern robotizált megoldásokkal segítsék az itt dolgozók munkáját, hiszen nem csak magyarországi, de hat további piacra (horvát, szlovén, szlovák, osztrák, német, cseh) is szállítanak majd innen termékeket.

A saját logisztikai központ felépítésén túl eMAG-Extreme Digital több mint 5 milliárd forint értékben ruház be olyan, magas fokú automatizációt kínáló logisztikai eszközök beszerzésébe is, amelyek alkalmazásával tovább gyorsulhat a rendelések kiszolgálása.

„Jelentős fejlődésen ment keresztül a magyarországi e-kereskedelmi szektor az elmúlt években: a hazai vásárlók elvárásai is egyre magasabbak, nem akarnak napokig várni egy termék érkezésére, gyorsabb és kényelmesebb átvételre vágynak. Annak köszönhetően, hogy május eleje óta egységesen az eMAG.hu platfromon kínáljuk a teljes szolgáltatási és termékportfóliónkat, lehetővé tette, hogy a technikai és logisztikai fejlesztésekre nagyobb fókuszt helyezzünk. Hamarosan következő fokozatba kapcsoltunk a logisztika terén, és egy minden eddiginél nagyobb raktárbázist építünk ki, hogy minél hatékonyabb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatást nyújthassunk a vásárlóinknak. Az új raktárbázis révén nem csupán az eMAG-Extreme Digital saját rendeléseinek kiszolgálása gyorsulhat tovább, hanem annak a több mint hatezer magyarországi és régióbeli vállalkozásé is, amelyek az eMAG Marketplace piactéren kínálják termékeiket és szolgáltatásaikat a hazai vásárlóknak. Beruházásunkkal a hazai kisvállalatokat is segítjük abban, hogy profi internetes kereskedővé válva versenyképesek maradjanak a régiónkban terjeszkedő külföldi online óriásokkal szemben”

mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezetője az új bázis bejelentése kapcsán megrendezett sajtóeseményen.

Az eMAG-Extreme Digital számára fontos a minél fenntarthatóbb működés: a csomagolások és göngyölegek raktári újrahasznosítása mellett a vállalat folyamatosan bővíti a jelenlegi leginkább környezetbarát kiszállítást nyújtó Easybox csomagautomata-hálózatát. Egy-egy automata ugyanis több mint 50 rendelést képes kiszolgálni, és a visszaküldést is gazdaságos feltételekkel biztosítja. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében a vállalat 150 fát telepít az új dunaharaszti raktárbázis közelében – az első fát Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezetője közösen ültette el a bejelentés napján.

Az eMAG-Extreme Digital high-tech dunaharaszti raktárbázisa a romániai székhelyű eMAG-vállalatcsoport első külföldi országban létesített, saját tulajdonú logisztikai központja lesz. A létesítmény építése már megkezdődött, a projekt generál kivitelezője ai Baupartner Construct, amely több hasonló raktárat épített a cégcsoportnak Romániában. A dunaharaszti raktár létesítése az eMAG-cégcsoport hosszú távú stratégiájának fontos része – melynek keretében mintegy 255 milliárd forintnak megfelelő összeget fektet be a vállalat regionális terjeszkedésbe, technológiába és infrastruktúrába.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

30 éves hazánk legkomplexebb építőipari szolgáltatásokat nyújtó cégcsoportja, a DVM group

Miként válhat egy 100 százalékban magyar tulajdonú, kezdetben elsősorban irodatervezéssel és belsőépítészettel foglalkozó vállalat 30 év alatt hazánk legkomplexebb építőipari szolgáltatásokat nyújtó, 40 milliárd forintot meghaladó éves árbevételű cégcsoportjává?

A DVM group három évtizedes történetét a piac igényeire reagáló organikus fejlődés és a folyamatos növekedés jellemzi. Az alapítása óta nyereségesen működő cég munkafolyamatait a minőség iránti elkötelezettség, az integrált szemlélet és a diverzifikált mérnöki tudás határozza meg. Meghatározó szereplői a kereskedelmi ingatlanfejlesztéseknek, a szálloda- és irodapiacnak, valamint lakóingatlanokat, ipari létesítményeket és erőműveket is építenek. Mérnöki csapatuk jelenleg mintegy 28 kivitelezési és több mint 60 tervezési feladatot végez. 

A DVM-et Kovács Attila alapította 1995-ben tervezőirodaként, hogy nyugat-európai színvonalú szolgáltatást nyújtson az akkoriban formálódó hazai irodapiacon. A Magyarországon akkor még szinte ismeretlen, angolszász hagyományokra építő koncepció lényege az integrált megközelítés és a folyamatok összehangolása, amely lehetővé teszi egy adott projekt teljes körű kezelését, beleértve a tervezési, kivitelezési és felügyeleti feladatokat is. Ez a megközelítés nemcsak a korai belsőépítészeti munkáiknál volt jellemző, hanem ma is meghatározza tevékenységüket az irodai, szállodai, lakó- és ipari fejlesztések során. Gyorsabb és költséghatékonyabb megvalósítást tesz lehetővé, valamint csökkenti a fejlesztői kockázatokat is, különösen műemléki környezetben vagy komplex beruházások esetében.

„A tevékenységi kör bővülése ellenére az eredeti elköteleződésünk, a minőség, a precizitás és a részletekre való odafigyelés továbbra is változatlan. Ezeknek a sztenderdeknek a fenntartása komoly kihívás, hiszen teljesen másfajta szakmai fókuszt igényel egy műemléki épület alapozásának megerősítése, homlokzatának restaurálása vagy gépészeti rendszereinek korszerűsítése, mint az ugyanabban az épületben megvalósuló luxus belső terek tökéletes kidolgozása. A DVM-nél ezekért külön szakterületek felelnek, de a végeredménynek minden esetben kompromisszummentesen magas színvonalúnak kell lennie – az épület egészére nézve”

– teszi hozzá Haberl Péter, a cégcsoport ügyvezető partnere.

A DVM mindig a minőségi épületekkel és munkákkal akart kitűnni. Több európai országban van megvalósult projektjük, jelenleg Franciaországban, Bulgáriában, Németországban is dolgoznak. „A munkáink többsége Magyarországon zajlik, de szinte minden évben végzünk tervezési vagy projektmenedzsment-feladatokat külföldön is. Számos ügyfelünk nemzetközi vállalat, akiknek már több alkalommal is dolgoztunk más országokban. Ezt a vonalat természetes módon szeretnénk továbbfejleszteni, jelenleg is ígéretes tárgyalásokat folytatunk” – emeli ki Czár Balázs, a DVM group ügyvezető partnere.

Szolgáltatási palettájukat az ügyfelek igényeihez igazítva folyamatosan bővítették: mára teljeskörű design & build szolgáltatással, saját tervező, projektmenedzsment, kivitelezési és környezettudatos tanácsadói csapattal dolgoznak.  2024 pedig megalakult a DVM-Greenfield, ami az ipari ingatlanszektorban kínál teljeskörű szolgáltatást a fenntartható raktár- és gyártócsarnokok kulcsrakész generálkivitelezésétől, a projektmenedzsmenten át a mindenre kiterjedő szakmai tanácsadásig. A kezdeti négyfős tervezőirodai csapat mára több mint százötven fős, főleg magasan képzett mérnökökből álló szervezetté fejlődött, az éves árbevétel pedig 2004 óta megtízszereződött, 2024-ben meghaladva a 40 milliárd forintot. A cégcsoport vezetési modellje is speciális: az ügyvezető partnerek – Massányi Tibor, Haberl Péter és Czár Balázs – egyben tulajdonosok is, köszönhetően a néhai alapító egyedi hozzáállásának.

„Mindig úgy gondoltam, hogy ha valakit magam mellé veszek, annak tulajdonrészt is felkínálok”

– nyilatkozta 2017-ben Kovács Attila.

A három évtized alatt 1,5 millió m2 kivitelezési és tervezési terület kapcsolódik a DVM grouphoz. Olyan ikonikus luxusmárkáknak terveztek és kiviteleztek, mint az Armani, a Burberry és a Jaguar, dolgoztak a Huaweinek, a Wizz Airnek, az Amerikai és a Kanadai Nagykövetségnek. Integrált építőipari és építészeti szolgáltatásaiknak büszkeségei a Deloitte, a British Petrol (bp) székháza, a belső Váci út egyik legnagyobb irodafejlesztése, a Promenade Gardens vagy a Szervita Square Buildings.  Számos projektjüket a szigorú műemlékvédelmi szempontok szerinti rekonstrukció jellemzi, ilyen az Eiffel Palace urbanisztikai, valamint fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő újjáépítése, a szecessziós Váci1 irodaház, az UNESCO világörökségi helyszínen álló Balettintézet épületének felújítása, abban pedig az ötcsillagos W Budapest Hotel kialakítása. A Györgyi Dénes műépítész tanár tervei alapján készült ház, az Attila 99 Loft átalakításánál is kiemelt szempont volt, hogy megőrizzék az épület eredeti karakterét.  Jelenleg is több ikonikus generálkivitelezési projekt zajlik a DVM group közreműködésével: a St. Regis Hotel a Klotild Palotában, a Mandarin Oriental szálloda a Gellértben, vagy épp a 632 lakásos Duna Terasz Vista lakópark a Foka-öbölnél. Emellett részt vesznek a Hungaroring teljeskörű megújításában, a Nilfisk, a Morgan Stanley, a Wise iroda projektek és a Saint James magánklinika kivitelezésében is.  Saját fejlesztésű lakóprojektjük, az Andor Liget kivitelezése jelenleg is zajlik.

„Nem gondolom, hogy a DVM jövője új szektorok meghódításában rejlik. Sokkal inkább abban hiszek, hogy a meglévő tervezési és építési szolgáltatásainkat kell tovább finomítanunk. Fejlesztenünk kell a napi folyamatainkat, javítani a csapatmunka gördülékenységét, hatékonyabb munkamódszereket kell kialakítanunk, és tudatosabban kell megterveznünk és megvalósítanunk projektjeinket. Még nagyobb figyelmet kell fordítanunk a környezettudatosságra, és fel kell ismernünk azt a felelősséget, amely ránk hárul a környezetünk alakításában”

– emeli ki Massányi Tibor, a DVM group ügyvezető partnere.

A DVM group tehát a jövő kihívásaira is készül: elkötelezett az ESG és fenntarthatósági szempontok iránt, belső szakértői csoportjai már több mint 10 éve alkalmazzák a zöld minősítéseket Két napelemparkot is létesítettek Magyarországon, melynek célja a környezettudatos működés erősítése, és a portfólió tudatos diverzifikálása olyan szektor felé, amely hosszú távon is fenntartható és gazdaságilag is stabil lábat jelent a cégcsoport számára. A vállalat mérnöki diverzifikáltsága, nemzetközi tapasztalata és adaptív működése biztosítja, hogy a jelenlegi piaci bizonytalanságok ellenére is stabilan fejlődjön tovább.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Forradalmi megoldás az építőiparban

Falazórobotot mutatott be a Wienerberger Magyarországon

Magyarországra is megérkezett a Wienerberger új falazórobotja, amely teljes kőművescsapatok munkáját láthatja el az építkezéseken. Az innovatív technológiai fejlesztés gyorsan, tökéletes pontossággal dolgozik, és megoldást kínál az építőipart sújtó jelentős munkaerőhiányra. Az építőanyaggyártó magyar csapata azon dolgozik, hogy a robotot minél előbb a hazai kivitelező cégek rendelkezésére bocsájtsa, így javítva az építkezések hatékonyságát és minőségét.

Több száz építőipari szakember, kivitelező, beruházó és kereskedő társaságában mutatkozott be idehaza a WLTR – ejtsd Valter – névre keresztelt innovatív falazórobot. A piacvezető építőanyaggyártó Wienerberger és a cseh GreenBuild forradalmi újdonsága óránként akár 10 négyzetméter falazat kivitelezésére képes tökéletes pontossággal, akár 3,25 méteres magasságig. A kereskedelmi, ipari, valamint lakóépületek külső-belső teherhordó falainak és válaszfalainak felépítésére alkalmas robot hozzávetőleg egy ötfős kőműves csapat munkájának megfelelő kapacitással rendelkezik. WLTR a falazóelemeket a tervrajzot pontosan követve, gépi precizitással helyezi el, ezáltal kiküszöbölve a hibázás lehetőségét és biztosítva a munka egyenletes minőségét.

Az építőipar egyre súlyosbodó munkaerőhiánnyal néz szembe egész Európában, amely nemcsak az építkezések költségeit növeli, de a kivitelezések idejét is jelentősen meghosszabbítja. Ezzel az egyedi fejlesztéssel a Wienerberger célja, hogy megoldást kínáljon a szakemberhiánnyal küzdő építőipari cégek problémáira, és jelentősen hozzájáruljon az építőipari hatékonyság növeléséhez.

„A WLTR falazórobot nem csupán egy egyedülálló technológiai fejlesztés, hanem valós megoldás egy égető piaci igényre. A munkaerőhiány ugyan nem az egyedüli probléma az ágazatban, de jelentős gondokat okoz, és ezzel együtt a fenntartható megoldások és a hatékonyság javítása iránti igény is folyamatosan nő”

– mondta Potos János, a Wienerberger Zrt. kereskedelemért és marketingért felelős igazgatósági tagja.

„Különösen büszkék vagyunk arra, hogy ezzel a megoldással egy olyan nagy múltra visszatekintő, ma is meghatározó szerepet betöltő építőanyagot, mint az égetett kerámia, sikerült a legmodernebb technológiával párosítani. A Wienerberger célja, hogy a kiváló minőségű kerámia építőanyagok mellett olyan megoldásokkal segítse az építőipari szereplők munkáját, amik javítják a kivitelezések minőségét, valamint csökkentik az építkezések idejét és költségeit”

– tette hozzá a szakember.

A robot jelenleg a Wienerberger által fejlesztett Porotherm Robot Ready falazóelemekkel dolgozik, amelyek speciális, európai szabadalommal védett, a robot által könnyen megfogható kialakításuk révén teszik lehetővé az automatizált falazást. A technológia a paneles építési megoldásokkal szemben egy sokkal fenntarthatóbb alternatívát nyújt, miközben megőrzi az égetett kerámia használatából fakadó előnyöket.

A cseh piacon már nagy sikerrel alkalmazott WLTR hamarosan a magyar kivitelezők számára is elérhetővé válik. Az építőanyaggyártó néhány éven belül tömeges elterjedésre számít, ugyanis a robotizált falazás teljes költsége versenyképes a hagyományos építési technológiákkal. Ez a lépés itthon is elősegítheti a digitalizáció térnyerését és a fenntartható építési gyakorlatok elterjedését a szektorban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Milliméteres pontosság és adatvezérelt működés

Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is forradalmat hoz. Jelenleg a magyarországi kis- és középvállalkozások döntő többsége még nem alkalmaz fejlett Operational Intelligence (üzemeltetési intelligencia, OI) rendszereket.

Az Operational Intelligence rendszer valós idejű adatgyűjtéssel és -elemzéssel segíti a vállalatokat abban, hogy gyorsan és megalapozottan hozzanak döntéseket az üzleti működésük optimalizálására. Az iparági átlagos teljesítményszint 25–30% között mozog, szemben a nemzetközi élmezőny – például a Toyota – által elért 80% feletti értékekkel. Ennek a szintnek az eléréséhez elengedhetetlen az adatalapú döntéshozatal és a fejlett monitoringrendszer. Az Sz. Variáns célkitűzése, hogy jelentősen szűkítse ezt a különbséget, és hosszú távon is versenyképes pozíciót építsen ki a hazai és akár nemzetközi piacokon egyaránt. A cég ezen irányelveket veszi alapul mikor újabb és újabb beruházásokat hajt végre. Így a cég legfrissebb beruházása is ezt az elképzelését bizonyítja, amely egy újtípusú, pontosabban egy bígelést kiváltó marógép a papíralapú csomagolástechnikában. Az eszköz nemcsak a gyártási pontosságot, azaz a dobozon lévő hajtóélek pontosságát növeli, hanem az Ipar 4.0 elveire építve azonnali adatkinyeréssel segíti a gyártás, vizualizált teljesítménymutatókkal és mikroszintű elemzésekkel támogatja a gyártás hatékonyságát.

Az új eszköz mellett a vállalat kiemelt figyelmet fordít a belső kommunikáció fejlesztésére is. Az üzemi és irodai monitorhálózattal, napi hangulatmérő barométerrel, valamint strukturált vezetői párbeszéddel alakítja ki azt az emberközpontú működést, amely hosszú távon is versenyelőnyt jelent a munkaerőpiacon.

Lehet, hogy a jövő luxus dobozai is Debrecenben készülnek majd?

A csúcstechnológiás zónamotorokkal működő biegelést kiváltó élmarógép nemcsak a gyorsaság, hanem a precizitás terén is kimagasló teljesítményt nyújt. A gép lehetőséget biztosít arra, hogy a korábbi gyártási paraméterek egyetlen gombnyomásra visszanyerhetők legyenek, így az átállási idő akár több óráról mindössze 15 percre csökkenthető. A hagyományos biegelési technikákkal ellentétben a gép roncsolásmentes, kimart vájatokat készít, amelyek garantálják a szabályos, éles és esztétikus hajtásokat.

„Az új berendezés nem a meglévő technológia kiváltására, hanem annak kiegészítésére és továbbfejlesztésére szolgál, lehetőségeket nyitva meg a gyártás diverzifikálása előtt. A régióban, illetve Magyarországon mindössze egy-két vállalat rendelkezik ilyen berendezéssel, így ez a technológiai újdonságnak számít. A speciális dobozformák előállítása, a töltőgépes konfekcionálás támogatása, valamint a finoman kialakított hajtóélek precíz gyártása révén az Sz. Variáns képessé válik olyan iparágak kiszolgálására – mint például az elektronikai, a luxuscikkeket gyártó vállalatok – amelyek korábban technológiai korlátok miatt nem voltak elérhetők.”

– fejtette ki Szakál János, az Sz.Variáns ügyvezető igazgatója.

Valós idejű termelési adatok a hatékonyság szolgálatában

Az új generációs biegelőgép tökéletesen illeszkedik az Ipar 4.0 szemléletébe, amely a rendszerszintű gondolkodást, az automatizációt és az adatvezérelt döntéshozatalt helyezi előtérbe. A berendezés a működés során folyamatosan gyűjti és naplózza a teljesítményadatokat, lehetővé téve a mikromegállások, a termelési hatékonyság valós idejű nyomon követését és elemzését. Ennek köszönhetően a munkatársak nem csupán utólagos értékelésekre hagyatkozhatnak, hanem azonnali beavatkozással optimalizálhatják a folyamatokat, jelentősen növelve ezzel az üzemi hatékonyságot.

Digitális kijelző alapú kommunikáció – Információ ott és akkor, ahol valóban szükség van rá

Az Sz. Variáns nemcsak technológiai innovációban jár élen, hanem a belső információáramlás újra szervezésében is meghatározó szerepet vállal. A gyártósorokhoz telepített monitorok lehetővé teszik, hogy a munkatársak valós időben, közvetlenül férjenek hozzá a műszaki utasításokhoz, a teljesítménymutatókhoz (KPI-okhoz), valamint a napi célkitűzésekhez és eredményekhez.

A megoldás egyszerre biztosít célzott, területspecifikus tájékoztatást és átfogó, digitális vállalati szintű kommunikációt is. Nemcsak a gyártási folyamatok, hanem a „real time” kommunikáció is digitalizált módon segíti a hatékonyságot.

Mérhető munkavállalói élmény – Tudatos employer branding az ipari környezetben

Az Sz. Variáns a digitalizációt nem csupán technológiai, hanem humán fókuszú eszközként is alkalmazza. Az üzemben elhelyezett, egyszerűen kezelhető „smiley készülék” lehetőséget biztosít a dolgozók számára, hogy napi szinten, anonim módon jelezhessék aktuális közérzetüket. Az így nyert adatok valós időben segítenek feltárni a szervezeti hangulat alakulását. A rendszeres, strukturált 1:1 felső, középvezetői és a termelésben lévő kollégákkal folytatott megbeszélések – heti vagy kétheti vagy havi gyakorisággal – nemcsak a személyes visszacsatolás platformjai, hanem az értékalapú vezetés megerősítésének is hatékony eszközei.

Az Sz. Variáns fejlesztései azt mutatják, hogy a versenyképes ipari működéshez ma már elengedhetetlen az adatvezérelt technológia és az emberközpontú vállalatirányítás összehangolása. Az új biegelőgép és a kapcsolódó digitális megoldások nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem hosszú távon is erősítik a munkavállalói elkötelezettséget, ezzel erősítve az Sz.Variáns cégértékét és a piaci pozícióját.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss