Ipar

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric „zöld” programjához

schneider
Kép: Charles Platiau | Forrás: REUTERS

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján.

A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat.

Ismét a legjobbak közé került a Schneider Electric a Gartner „Supply Chain Top 25” rangsorában, a vállalat a második helyet szerezte meg idén, két pozíciót javítva 2021-hez képest. A Gartner évről-évre többszáz nagyvállalat ellátási láncát vizsgálja meg számos tényező – köztük pénzügyi adatok, a fenntarthatósági törekvések eredményei és a cégről a közösségben kialakult vélemények – alapján, az így kapott pontszám alapján alakul ki a végeredmény. Ebben az évben a Cisco System végzett az első helyen, a dobogó harmadik fokára a Colgate-Palmolive került, az első ötbe pedig a Johnson&Johnson és a PepsiCo fért még be.

A Schneider Electric sorban harmadszor került be az első ötbe, illetve hetedik alkalommal található meg a 25-ös toplistán. A társaság mostani második helye azért is különösen nagy eredmény, mert egy olyan évben sikerült elérni, amikor az ellátási láncok globális szinten különösen nehéz helyzetben vannak.

A COVID-19 világjárvány hatása továbbra is kihívást jelent a vállalatoknak világszerte minden iparágban, a munkaerő korlátozott rendelkezésre állása, a nyersanyagok és az elektronikai termékek globális hiánya és a szállítási problémák miatt. A cégek számára még fontosabbá vált, hogy újragondolják folyamataikat, új prioritásokat határozzanak meg, és megerősítsék beszállítói hálózatukat, valamint növeljék a helyi kapacitásaikat.

„Megtiszteltetés számunkra, hogy a Gartner és partnereink ilyen pozitív véleménnyel vannak rólunk. Azért fektetünk be továbbra is az ellátási láncunk fejlesztésébe, mert rendíthetetlenül elkötelezettek vagyunk ügyfeleink és a fenntarthatóság iránt. Úgy gondoljuk, hogy ez az elismerés újabb bizonyíték arra, hogy jó úton járunk – hogy az emberekbe és a negyedik ipari forradalom technológiáiba történő befektetés konkrét előnyökkel jár a rugalmasság, az agilitás, a hatékonyság és a fenntarthatóság szempontjából”

– mondta el az elismerés kapcsán Mourad Tamoud, a Schneider Electric globális ellátási láncért felelős ügyvezető alelnöke.

A Gartner idén korábban már elismerésben részesítette a Schneider Electric-et innovatív termékéért, amely lehetővé teszi az adaptív gépi tanulással vezérelt „öngyógyító” ellátási lánc működtetését. A vállalat platformja a gépi tanulás segítségével valós időben optimalizálja a teljesítményhez kapcsolódó paramétereket, például a tartalékkészletek mennyiségét, a minimális rendelési mennyiséget és az átfutási időt. Ez a megoldás több mint 100 millió eurós megtakarítást eredményezett a cég számára.

A fenntarthatóság a Schneider Electric céljainak és küldetésének középpontjában áll, és az ellátási lánc stratégiája, a STRIVE (Sustainable, Trusted, Resilient, Intelligent, Velocity and Efficiency) első pillére. A stratégia második évében a társaság felgyorsította az átalakulást annak érdekében, hogy a legagilisabb, leginnovatívabb, leginkább bolygó- és ügyfélközpontú ellátási láncot hozza létre.

Tavaly a Schneider Electric elindította a Zero Carbon Projectet, amelynek célja, hogy csökkentse ellátási láncának szénlábnyomát. Több mint 1000 beszállító – amelyek a társaság szén-dioxid-kibocsátásának 70 százalékát teszik ki -, vállalta a kezdeményezés részeként, hogy 2025-re felére csökkenti működésének CO2-kibocsátását. A projekt része a Schneider Electric 2021-2025-ös fenntarthatósági erőfeszítéseinek, és konkrét lépés afelé, hogy a globális átlaghőmérséklet emelkedését 2050-re 1,5°C-on vagy az alatt tartsuk, ahogyan azt a Párizsi Egyezmény is célul tűzte ki.

A Schneider Electric klímavédelmi erőfeszítéseinek elismeréseként az év elején a Világgazdasági Fórum Sustainability Lighthouse elismerést adott a cég franciaországi Le Vaudreuil-ben található gyárának. Ez a létesítmény a második Schneider Electric üzem a Kentucky állambeli Lexington után, ami elnyerte ezt az elismerést és a világon is mindössze a hatodik. A vállalat indiai Hyderabadban található gyárát pedig iránymutatóként jelölték meg, így ez már a cég ötödik üzeme, ami ilyen minősítést kapott.

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss