Ipar

Magyarország egyik legnagyobb új, automatizált logisztikai központját építi fel az eMAG-Extreme Digital Dunaharasztiban

extreme digital

Hamarosan egy új, közel 117 ezer négyzetméteres alapterületű, számos automatizált megoldást is alkalmazó logisztikai központból szolgálja majd ki vásárlóit az eMAG-Extreme Digital.

A Dunaharasztiban mintegy 35 milliárd forint értékű beruházással épülő, ultramodern óriás raktár a tervek szerint már az idei karácsonyi szezonban kezdi meg működését – biztosítva a vállalat és a több ezer hazai eMAG Marketplace kereskedő partnere számára a vásárlók által megrendelt termékek gyors és hatékony kiszállítását. A beruházás a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával valósul meg.

A magyarországi e-kereskedelem az elmúlt két évben is megállíthatatlanul bővült: 2021-ben közel 70 millió hazai rendelés által generált 1203 milliárd forintos forgalom pörgette a szektort, stabil harminc százalék feletti növekedést hozva.

A válság közepette a piacvezető e-kereskedő előre menekül: egy ultramodern, hatalmas magyarországi logisztikai központ létesítésével biztosítja hatékony működését a következő évekre a másik pillér, az eMAG easybox csomagautomata-hálózat bővítése mellett. A fejlesztést az eMAG-Extreme Digital rohamosan növekvő kínálata önmagában is indokolja, hiszen az eMAG.hu webáruházban mostanra csaknem 4 millió fajta termék található a mosogatókapszulától kezdve az elektromos rollerig.

Az ágazat, a digitális gazdaság talán leginkább látható szegmense ugyanakkor nemzetgazdasági jelentőséggel is bír, ennek köszönhetően új raktárbázis a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával, az eMAG-Extreme Digital 30 milliárd forintos saját invesztíciója révén valósul meg. A beruházás amellett, hogy tovább erősiti a vállalat és több ezer magyar kereskedői partnere szerepét a magyar e-kereskedelmi piacon, munkahelyeket is teremt a régióban: az eMAG-Extreme Digital az első évben mintegy 350 ember számára biztosít majd munkalehetőséget, de a vállalat várakozásai szerint négy éven belül várhatóan 600 főre bővülhet majd az itt dolgozó logisztikai munkatársak száma.

“A Nemzeti Befektetési Ügynökség 4,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít a dunaharaszti raktárbázis létesítéséhez az eMAG-Extreme Digital számára, hiszen Magyarország számára komoly előnyt jelent, hogy ez a hat országot kiszolgáló logisztikai központ itthon létesülhet. Ez is jól jelzi, hogy a logisztikai ágazat mostanra a hazai gazdaság zászlóshajójává vált”

jelentette ki Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, aki megtekintette az eMAG-Extreme Digital kiemelkedő magyarországi beruházását.

A Dunaharasztiban épülő 117 ezer négyzetméteres alapterületű logisztikai központ jóval nagyobb lesz az itthon jelenlévő online kereskedők hasonló létesítményeinél, az offline szereplők körében is előkelő helyen szerepel majd új raktárbázisával az átadását követően. A létesítmény jelentős alapterületére tekintettel elengedhetetlen, hogy számos ultramodern robotizált megoldásokkal segítsék az itt dolgozók munkáját, hiszen nem csak magyarországi, de hat további piacra (horvát, szlovén, szlovák, osztrák, német, cseh) is szállítanak majd innen termékeket.

A saját logisztikai központ felépítésén túl eMAG-Extreme Digital több mint 5 milliárd forint értékben ruház be olyan, magas fokú automatizációt kínáló logisztikai eszközök beszerzésébe is, amelyek alkalmazásával tovább gyorsulhat a rendelések kiszolgálása.

„Jelentős fejlődésen ment keresztül a magyarországi e-kereskedelmi szektor az elmúlt években: a hazai vásárlók elvárásai is egyre magasabbak, nem akarnak napokig várni egy termék érkezésére, gyorsabb és kényelmesebb átvételre vágynak. Annak köszönhetően, hogy május eleje óta egységesen az eMAG.hu platfromon kínáljuk a teljes szolgáltatási és termékportfóliónkat, lehetővé tette, hogy a technikai és logisztikai fejlesztésekre nagyobb fókuszt helyezzünk. Hamarosan következő fokozatba kapcsoltunk a logisztika terén, és egy minden eddiginél nagyobb raktárbázist építünk ki, hogy minél hatékonyabb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatást nyújthassunk a vásárlóinknak. Az új raktárbázis révén nem csupán az eMAG-Extreme Digital saját rendeléseinek kiszolgálása gyorsulhat tovább, hanem annak a több mint hatezer magyarországi és régióbeli vállalkozásé is, amelyek az eMAG Marketplace piactéren kínálják termékeiket és szolgáltatásaikat a hazai vásárlóknak. Beruházásunkkal a hazai kisvállalatokat is segítjük abban, hogy profi internetes kereskedővé válva versenyképesek maradjanak a régiónkban terjeszkedő külföldi online óriásokkal szemben”

mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezetője az új bázis bejelentése kapcsán megrendezett sajtóeseményen.

Az eMAG-Extreme Digital számára fontos a minél fenntarthatóbb működés: a csomagolások és göngyölegek raktári újrahasznosítása mellett a vállalat folyamatosan bővíti a jelenlegi leginkább környezetbarát kiszállítást nyújtó Easybox csomagautomata-hálózatát. Egy-egy automata ugyanis több mint 50 rendelést képes kiszolgálni, és a visszaküldést is gazdaságos feltételekkel biztosítja. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében a vállalat 150 fát telepít az új dunaharaszti raktárbázis közelében – az első fát Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezetője közösen ültette el a bejelentés napján.

Az eMAG-Extreme Digital high-tech dunaharaszti raktárbázisa a romániai székhelyű eMAG-vállalatcsoport első külföldi országban létesített, saját tulajdonú logisztikai központja lesz. A létesítmény építése már megkezdődött, a projekt generál kivitelezője ai Baupartner Construct, amely több hasonló raktárat épített a cégcsoportnak Romániában. A dunaharaszti raktár létesítése az eMAG-cégcsoport hosszú távú stratégiájának fontos része – melynek keretében mintegy 255 milliárd forintnak megfelelő összeget fektet be a vállalat regionális terjeszkedésbe, technológiába és infrastruktúrába.

Ipar

Már nem elérhetetlen megoldás az IoT a KKV szektornak sem

iot

Miért téma napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT)? Valóban hozzájárulhat ez a technológia a vállalkozások hatékonyságának növeléséhez?

Az IoT nem csupán egy felkapott trend; segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással képes például fenntartani és működtetni gépeit.

A dolgok internetével a vállalatok eddig soha nem látott módon használhatják ki a különféle adatokból kinyert információkat, felfedve ezzel potenciális, eddig rejtett értékeket. Nem véletlen, hogy az ilyen okoseszközök terjedése egyre jellemzőbb függetlenül iparágtól, üzleti funkciótól vagy földrajzi elhelyezkedéstől.

„Előrejelzésünk szerint az IoT globális piaca idén több mint 1 billió dolláros lesz, 2024-ig pedig a megkérdezett vállalatok 80 százaléka tervezi IoT-technológia bevezetését.”

– emelte ki Varró Zsófia, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának tanácsadója.

IoT megoldások a gyakorlatban

 Bár korábban nem feltétlenül volt magától értetődő a technológia valódi hozzáadott értéke, a kapcsolódó költségek csökkenésének, valamint az analitikai megoldások fejlődésének köszönhetően mára az IoT kézzelfogható előnyöket hordoz. Ennek megfelelően már itthon is megannyi példát találni kisebb-nagyobb komplexitású IoT-megoldásokra, amely hozzájárulnak a vállalatok hatékonyabb működéséhez.

  1. Egy hazai gyártócsarnok egységeinek valós idejű felügyelete vezeték nélküli hálózat segítségével vált valóra. Ezáltal a folyamatos monitoring és az aktuális körülményekhez történő alkalmazkodás lehetővé teszi az emberi mulasztásból adódó hibák hatékony elkerülését, a működési és karbantartási költségek csökkentését. Ezen kívül az IoT-alapú prediktív karbantartással előre jelezhető a gépek meghibásodása; ennek segítségével pedig nemcsak a gépek élettartama hosszabbítható meg, de csökkenthető a leállás időtartama és a meghibásodás esélye.
  1. Egy európai cipőmárka látogatószámláló rendszert vezetett be magyar üzleteibe, hogy az eladók számát a betérő vásárlókhoz tudja igazítani a minél magasabb szintű kiszolgálás érdekében. A kiszolgáló személyzet optimalizálásán túl az okosszenzorok segítségével meghatározhatók az üzleten belüli frekventált helyszínek, betekintést nyerhetünk a vásárlók viselkedésébe, pontos visszajelzést kaphatunk a hirdetések, akciók hatékonyságáról, ezáltal is javítva a kereslet tervezhetőségét és a szolgáltatásnyújtás minőségét. A fejlettebb megoldások már azt is képesek meghatározni, hogy milyen nemű a vásárló, merre tart a boltban, van-e rajta maszk, valamint akár azt is, hogy milyen a hangulata, miközben hatékonyan szűrik ki a gyerekeket és az árnyékokat. Ezeket nem pusztán a kereskedelemben lehet felhasználni, hanem alkalmasak például múzeumok látogatottságának monitorozására vagy épp irodai megosztott munkaállomások esetén az irodakihasználtság optimalizálására is.
  1. Az IoT megoldások olcsóbbá teszik és lerövidítik az áruk gyártását és kiszállítását, javítják a termelés hatékonyságát. Jó példa erre raktárak területén az áru- és eszközkövetés. Egy logisztikai vállalat Magyarországon a járművek helyzetét és mozgását valós időben követi nyomon. A cél az, hogy egyszerűen tudják tájékoztatni a vontatóvezetőt a következő feladatról és a jármű helyéről, valamint csökkentsék az üresjárati, kihasználatlan időket.

Nem kell olyan bonyolultnak lennie

 Azt is nagyon fontos látni, hogy az összekapcsolhatóság, azaz szenzorok telepítése és hálózatra kötése önmagában nem teremt valódi üzleti értéket. Ahhoz, hogy a technológia potenciálját kiaknázhassuk, komplex tervezés szükséges, miközben számos kulcsfontosságú kérdés merül fel, ez a vállalkozások számára pedig első látásra elrettentő lehet.  Nem magától értetődő sem a koncepció kialakítása, sem maga az architekturális kivitelezés, hiszen mindez több technológiai területen is szakértelmet igényel. Figyelembe véve a piacon elérhető megannyi eszközt, szenzort, IoT platformot, hálózati technológiát és kommunikációs protokollt, már a kiválasztási, beszerzési folyamat is komoly kihívást jelenthet. Ráadásul a megálmodott IoT megoldást ezt követően még integrálni kell a meglévő IT-rendszerekkel.

Szerencsére ezt a kihívást a technológiai szállítók is felismerték már, és egyre többen állnak elő IoT megoldáscsomagokkal.

„Ezek az megoldáscsomagok már jellemzően egyaránt tartalmazzák a szenzorokat, az adatmenedzsment és az analitikai megoldást, a felhasználói felületet, de akár a hálózati összeköttetést is, ami érzékelhetően és kimutathatóan csökkenti a technológiai összetevők kiválasztásával, fejlesztésével és integrálásával járó időt, erőfeszítést és költségeket”

mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója, aki szerint ezzel egyes IoT megoldások már a kis- és középvállalatok számára is elérhetővé válnak.

Ilyen megoldáscsomagok több nagy technológiai vállalat (például Amazon, IBM, Microsoft, Hitachi) és távközlési cég (például AT&T, Rogers, Verizon) szolgáltatáskínálatában is megtalálhatóak.

Több prominens iparági vezetővel összefogva a Deloitte is rendelkezik saját „kulcsrakész” IoT keretrendszerrel. Ezek a prediktív karbantartás, eszközteljesítmény-menedzsment és eszközmonitoring felhasználási esetekre fókuszáló alacsony kockázatú, előre konfigurált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy jelentősen felgyorsítsák az IoT bevezetését.”

– tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

Az is mellettük szól, hogy hónapok helyett akár már hetek alatt át lehet állni a hatékonyabb működésre. Az IoT ráadásul jól kapcsolható robotikával vagy mesterséges intelligenciával összefüggő projektekhez, így segítségével célirányosan lehet felkészülni a jövő vállalatának működését érintő kihívásokra is.

Tovább

Ipar

A Siemens támogatásával épül a világ legnagyobb szuperkondenzátor gyára

szuperkondenzátor

A Siemens technológiai partnerként segíti a Skeletont a szuperkondenzátorcellák gyártásának bővítésében.

A Skeleton Technologies és a Siemens messzemenő technológiai partneri együttműködésre lépett, hogy teljesen automatizált, digitális gyártási technológiát fejlesszen, tervezzen és vezessen be szuperkondenzátorok gyártásához Németországban. Az együttműködés a szuperkondenzátorok tervezésétől kezdve a gyártáson át a szolgáltatásokig a Skeleton teljes értékláncának digitalizálását célozza. A megvalósuló gyártási technológia öt éven belül várhatóan 90 százalékkal csökkenti majd a termelés költségeit.

Hasonlóan az akkumulátorhoz, a szuperkondenzátor is energiát tárol, de míg előbbi működése kémiai reakción alapul, addig a szuperkondenzátor elektromos mezőben raktározza el az energiát. A Skeleton termékei az autóiparban, a szállítmányozásban, az energiahálózatokban és az ipari alkalmazásokban segítik a fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás csökkentését. Szabadalommal védett „ívelt grafén” anyaguknak köszönhetően a gyártó szuperkondenzátorai a legnagyobb energiasűrűséget kínálják a piacon, szinte azonnali töltés és kisütés, nagy megbízhatóság és nagyon hosszú élettartam jellemzi őket.

A Markranstädtban épülő új gyárban a tervek szerint 2024-ben indul a termelés, amelynek volumene elérheti az évi 12 millió szuperkondenzátor-cellát. A létesítmény második ütemének befejezése 2025-re várható. Az új gyár teljesítménye így a Skeleton mostani, Großröhrsdorfban működő üzemének negyvenszerese lesz.

Tovább

Ipar

20 érv a Mitsubishi Electric ICONICS SCADA rendszerhez

Mitsubishi Electric SCADA ICONICS rendszer-2022

SCADA rendszerek már több évtizede látnak el számos olyan funkciót, melyekkel lehetővé teszik távoli berendezések, vagy akár komplett létesítmények megfelelő irányítását. Elsődleges funkciójuk az adatgyűjtés és olyan elemzések készítése, melyek elősegítik a gyár optimalizációját és üzemelését. Többnyire automatizálás esetén használják, monitorozásra, gépek közötti kommunikációra, ipari robotok távoli felügyeletére, illetve erőforrás és logisztikai tervezésre.

Az ICONICS SCADA szoftvert az autóiparban, gyártósorokon, szállítmányozási folyamatokhoz, illetve kormányzati és hadászati rendszerekben is alkalmazzák. Az egyik legkomplexebb elérhető megoldás jelenleg. A magyar piacra történő bevezetés óta megvalósult az első projekt, valamint számos érdeklődővel indult meg egyeztetés. Ezen kívül megkezdődött az együttműködés három rendszerintegrátor partnerrel is, melyek a 4iG Nyrt., az Evopro System Engineering Kft. és a Sheldon Invest Kft.

A SCADA RENDSZEREK MŰKÖDÉSE

Az összegyűjtött adatokat a rendszer automatikusan, illetve adatlekérdezések során továbbítja a központi számító- és feldolgozó egység, vagy az adattároló szerver felé. Itt feldolgozzák, kiértékelik, majd megjelenítik különböző klienseken az adatokat a rendszerüzemeltetők számára, hogy megfelelő válaszadási és ellenőrzési döntéseket hozhassanak.

MIT TESZ EHHEZ HOZZÁ AZ ICONICS, A MITSUBISHI ELECTRIC ÚJGENERÁCIÓS SCADA RENDSZERE?

A szoftver támogatja az operátorok munkáját a valós időben hozzáférhető adatok megjelenítésével, illetve nyomonkövethetőséggel és jelzi az esetleges problémákat. Ennek segítségével növeli a termelés hatékonyságát és csökkenti az üzemleállások idejét, kockázatát.

Az ICONICS SCADA lehetővé teszi a valós idejű adatok és KPI-ok monitorozását, ezen felül azonnali kimutatásokat és trend elemzéseket is képes készíteni a továbbfejlesztett analitikai program segítségével.

A historikus adattároló rendszer támogatja a visszamenőleges termelési adatok ellenőrzését, és integrálható a legújabb big data technológiákkal. Ha a különböző folyamatokba indokolt a beavatkozás, a rendszer képes megfelelő parancsok kiadására, így korrigálni tudja a működést a megfelelő irányba.

Az ICONICS a Mitsubishi Electric SCADA rendszere

20 ÉRV AZ ICONICS SCADA RENDSZER MELLETT

1. Szkript nélküli HTML5 a kis hardver kapacitású eszközökhöz
A korszerű programozásnak és technológiának köszönhetően a rendszer támogatja a szerver alapú centralizált működést. A számítási feladatok a szerveren folynak, így az operátoroknak nincs szükségük erős hardverre.

2. Skálázható, gazdag 3D vizualizáció minden felületen
Akár animált, 2- és 3 dimenziós grafikák konzisztens megjelenítése a számítógépes és mobilos applikációban, illetve web alapú felületen is.

3. Microsoft Azure, hibrid megoldás és on-premise szerver kompatibilitás, az adatbiztonság veszélyeztetése nélkül

Az ICONICS cloud kompatibilisnek született, hogy az adatbiztonság veszélyeztetése nélkül növelje az együttműködés hatékonyságát.

4. Kiterjesztett valóság alapú megjelenítés

NFC csatlakozással vagy GPS adatok alapján jelenik meg az eszközhöz vagy helyszínhez tartozó felület.

5. Valós időben szerkeszthető, személyre szabható dashboardok

Gyors adatmegjelenítés előre konfigurált felületekkel, melyek egyszerűen, “drag and drop” módszerrel személyre szabhatóak.

6. Esri, Bing vagy Google Maps natív integráció

Térkép alkalmazáson keresztüli gyors eszköz lokalizálás  és hibaazonosítás.

 7. Nagy teljesítményű adatrögzítés és biztonságos adattárolás

A rendszer másodpercenként több mint 100.000 “TAG-et”, változót tud naplózni, és több adatforrással is képes együttműködni a vállalaton belül.

8. Előrejelzés, hibaelemzés és energia monitorozás
Az energiafelhasználás valós idejű vizualizálása, összesítése és összegzése egyedi, biztonságos és mobilbarát felületeken keresztül valósul meg.

9. Fejlett valós idejű és naplózott riasztási rendszer

Vállalati szintű riasztás és az események rögzítése valós időben folyik, még a legösszetettebb folyamatok esetén is.

10. Skálázhatóság és bővíthetőség a fejlődési igényeknek megfelelően

A teljesítmény növelése érdekében a rendszer képes a feladatok szétválasztására és allokálására.

11. Moduláris, többszintű és feladat kritikus redundancia

A rendszer adatáramoltatását úgy tervezik, hogy a terheléseloszlás megfelelő legyen a kisebb egységektől a teljes szervezetig.

12. 64 bites technológia a gyorsaság és nagyobb kapacitás érdekében

A 64 bites konfiguráció nagyobb teljesítményű processzor és nagyobb kapacitású memória technológiát képes kezelni, mint a 32 bites szoftverek.

13. ISA-95 kompatibilis eszköz technológia az egyszerű azonosításért és navigációért

A megfelelő szabványosítás csökkentheti a projekt tesztelési és üzembe helyezési idejét, és megkönnyíti a felhasználó feladatait.

14. Gyors projekt telepítés

Az előre elkészített sablonok könnyen konfigurálhatóak és személyre szabhatóak.

15. Rendszerállapot-felügyelet

A fejlett diagnosztikai eszközök és a riasztás lehetővé teszi a megalapozott döntéshozatalt a rendszer állapotával kapcsolatban.

16. Natív kamera integráció az eszköz-felügyelethez
Nincs szükség harmadik féltől származó szoftverre a kamerák kezeléséhez.

17. Univerzális csatlakoztathatóság és IoT integráció

A tűzfalbarát kommunikáció lehetővé teszi, hogy bárhonnan elérhető legyen bármely adat.

18. Rendszerbe integrálható általános értesítési felületek

SMS, e-mail alapú értesítések és egyéb megoldások is beépíthetőek szükség szerint.

 19. Microsoft kompatibilitás

A Windows 10 és Windows Server 2016 kompatibilitás garantált a Microsoft Arany Minősítésű Partnerséggel.

20. BIM integráció fejlesztéstől a karbantartásig

Fejlesztési idő takarítható meg az előre konfigurált tervezési információk és modellek használatával.

Az ICONICS felhasználási területei

Ha szeretne Ön is többet látni adataiból, szívesen bemutatjuk önnek az ICONICS szoftver megoldásait. Látogasson el weboldalunkra, illetve kérdéseivel bátran forduljon hozzánk, projektmérnökeink állnak a rendelkezésére.

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss