Ipar

A piacvezető CTP nyerte Az „Év Raktárbérleti Tranzakciója” díjat

raktárbérleti

Piacformáló és okos technológiai megoldások, partneri és közösségépítő szemlélet, minőségi és hosszútávú kapcsolatok, rugalmas és egyedi csarnokkialakítás, kiváló infrastruktúra és környezettudatosság – többek között ezeket kínálja a CTP bérlőinek.

Sikerét a több mint 95%-os kihasználtság mellett egy új ingatlanszakmai díj is jelzi. A CTP Management Hungary Kft. JV Europe Zrt.-vel kötött megállapodását választották az „Év Raktárbérleti Tranzakciójának”. A díjat a Property Investment Forumon adták át.

Évről-évre nagy sikerrel rendezik meg a hazai ingatlanszakma aktuális kérdéseit, tendenciáit és lehetőségeit bemutató konferenciát, ahol az előadások, kerekasztal-beszélgetések és workshopok mellett átadják a Portfolio Property Awards díjakat, egy szakmai zsűri által odaítélt, a legkiválóbb teljesítményeknek járó elismeréseket. A piac elmúlt 12 hónapjának legfontosabb eredményei közé bekerült a piacvezető ingatlanfejlesztő- és kezelő CTP egyik üzletkötése is. A JV Europe Zrt.-vel kötött megállapodását választották az „Év Raktárbérleti Tranzakciójának”.

Minőség és megbízhatóság

A CTP a minőségi és hosszú távú együttműködésekben hisz. E filozófia mentén tervezi új fejlesztéseit és ez alapján állítja össze portfolióját. Célja a bérlői igények maximális kiszolgálása személyre szabott kialakításokkal és a legmodernebb technológia alkalmazásával úgy, hogy közben a környezetvédelmi szempontokat is érvényesíteni lehessen. Ebben a szellemiségben épült meg 2021-2022-ben a CTP Management Hungary Kft. legújabb beruházása, a 80 ezer négyzetméteres, három csarnokból álló CTPark Vecsés logisztikai központ. Az új ipari létesítmény nemcsak megfelel a csúcstechnológia és a fenntarthatóság legszigorúbb követelményeinek, hanem példát mutat a jövő prémium kategóriás ingatlanjainak is. A CTPark Vecsés kapta meg először hazánkban és a közép-kelet-európai régióban is az ingatlanpiac legnépszerűbb és legismertebb nemzetközi, szabványosított minősítését, a BREEAM legmagasabb, „Outstanding” fokozatát. Az okos épület energiafelhasználása optimális, köszönhetően a legmagasabb minőségű szigetelésnek, a speciálisan kialakított vízelvezető rendszernek, amit az esővízgyűjtő-tető táplál, a digitálisan irányítható vezérléseknek, vagy a hővisszanyeréses szellőztető rendszernek.

50 ezer négyzetméter is lehet egyedi és zöld

A JV Europe Zrt. az elsők között figyelt fel az új, egyedülálló ipari létesítményre. A korábban is a CTP bérlői között található nemzetközi gyártó- és exportcég, a Samsung gyár beszállítója a CTPark Vecsés területén bérelt ki egy 50 ezer négyzetméteres csarnokot, hogy korábbi három telephelyét most egy helyszínen összpontosítsa. A repülőtér közelében, két autópálya mellett fekvő ingatlan kiváló infrastruktúrával rendelkezik, zöld felületeinek, világítási rendszereinek, hulladékkezelésének köszönhetően környezetbarát, rámpa- és rakodófelületeinek köszönhetően pedig innovatív. A CTP a raktárcsarnok építésekor figyelembe vette a bérlő speciális biztonsági követelményeit is, hiszen az akkumulátorok gyártásához és tárolásához használt eszközök veszélyes anyagnak számítanak. Ennek megfelelően a raktárcsarnok kialakítása iparbiztonsági szempontok szerint történt meg.

„Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a CTP Management Hungary Kft. az előző évhez hasonlóan idén is átvehette a Portfolio Property Awards díjat, ami tovább erősíti társaságunk célját: élenjárónak lenni a hazai ipari ingatlanok fejlesztése területén úgy, hogy jövőorientált és fenntartható szemlélete példamutató legyen mások számára is. Ezúton is gratulálunk minden további díjazottnak, akik teljesítményükkel jelentősen növelik az ingatlanszakma presztízsét.”

– nyilatkozta dr. Gondi Ferenc a CTP magyarországi vezetője.

A CTP a logisztikai és ipari ingatlanok legnagyobb tőzsdén jegyzett tulajdonosa, fejlesztője és kezelője kontinentális Európában a bruttó bérbeadható terület szerint, tíz országon átívelő 9,5 millió négyzetméterével. A CTP az egyetlen befektető a régióban, amely teljes egészében BREEAM-tanúsítványt kiérdemlő kelet-közép-európai portfólióval rendelkezik. Továbbá, a CTP 2021-től szén-dioxid semlegeses működésre tért át, ami alátámasztja a fenntartható üzletvezetés iránti elkötelezettségét. További információért kérjük, látogasson el a vállalati weboldalunkra: https://www.ctp.eu/

Ipar

Viharfelhők gyűlnek az építőipar felett, a gyártók adhatnak esernyőt

építőipar

A tömegesen felfüggesztett állami beruházások, az építési projektek számának csökkenése, a fizetési nehézségekkel küzdő megrendelők számának emelkedése félreérthetetlenül jelzik az építőipar lassulását.

Az ágazatnak fel kell készülnie a helyzet kezelésére a Mapei Kft. szerint.

A háború okozta bizonytalanság, az egekbe szökő energia- és alapanyagárak, a magas infláció és devizaárfolyam, a megrendelők óvatossága együttesen fékezik az építőipart.

A helyzet különösen a kisebb építőipari vállalkozásokat érinti érzékenyen. Érezhetően csökkent a cégek likviditása. Mivel a folyamatban lévő beruházások költsége megnőtt és a költségnövekedést nem tudják teljes mértékben a megrendelőikre hárítani, ezért a vállalkozások jövedelmezősége jelentősen lecsökkent. Komoly finanszírozási problémákkal kell szembenézniük, amit tetéz, hogy a megemelkedett banki kamatokat nem tudják kigazdálkodni, emiatt az elmúlt években bevált finanszírozási láb hiányzik működésükből – árulta el Nagy Lenke, a Mapei Kft. pénzügyi vezetője.

Hozzátette: A kialakult helyzetben egyre gyakrabban találkozunk a KKV szektorba tartozó kivitelező partnereink szerződéskötésében az előleg fizetés alkalmazásával.

Mindezek alapján előrevetíthető, hogy nagyobb finanszírozási teher hárul majd a gyártókra, beszállítókra. Végső soron ők tudják segíteni a kivitelezőket rugalmasabb fizetési konstrukciókkal. Azonban mindez rendkívül fegyelmezett és szigorú cégminősítést, követeléskezelést és folyamatos monitoringot követel részünkről – magyarázza Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Tovább

Ipar

Nyilvánosan elérhető a SAS iparágvezető analitikai szoftvere

analitikai

A platform már letölthető az Microsoft Azure Marketplace-en.

A vezető analitikai vállalatként ismert SAS fizetős alapon elérhetővé tette SAS Viya programját, ami már le is tölthető a Microsoft Azure Marketplace felületén. A felhasználók a szoftverrel teljeskörű hozzáférést kapnak a SAS működéséhez, beleértve az alapvető adatfeltárási, gépi tanulási és modelltelepítési analitikát, továbbá a csomag tartalmaz egy tanulási központot is, amely az alapoktól nyújt széleskörű bevezetést. A program az alábbi linken elérhető.

„Ennek a stratégiai lépésnek köszönhetően a SAS nagy mértékben könnyíti meg az analitikához való hozzáférést”

– mondta Dan Vesset, az IDC analitikai és információkezelési csoportjának alelnöke.

„A SAS Viya kategóriája a legátfogóbb platform jelenleg a piacon. A felhasználók rendelkezésére áll a teljes analitikai folyamat, az adatoktól a telepített és kezelt modellig, ráadásul azonnal használható és telepíthető a Microsoft Azure Marketplace-en keresztül. A beépített támogatással és képzéssel együtt pedig jelentős produktivitási előnyökhöz juttathatja majd az analitikai, informatikai és üzleti cégcsoportokat világszerte.”

Átfogó hozzáférés, széles körű nyelvi támogatás

A SAS Viya célja, hogy kiszélesítse az analitikai hozzáférést a vállalatokon belül, és olyan gépi tanulási képességekkel lássa el őket, amelyek lehetővé teszik minden felhasználó számára a termelékenység növelését és a zökkenőmentes együttműködést. A Microsoft Azure-on keresztül a felhasználók hozzáférést kapnak a Viya csomag teljes egészéhez, ami többek közt olyan programokat tartalmaz, mint a SAS Visual Analytics, a SAS Visual Statistics, a SAS Visual Data Mining and Machine Learning és a SAS Model Manager. A SAS és a nyílt forráskódú nyelvek, köztük a Python és az R támogatásával a felhasználók az általuk választott nyelvek és technikák segítségével írhatnak kódot.

Folyamatos elkötelezettség az ügyfelek sikere mellett

„A felhő és az AI innováció iránti elkötelezettségünk elengedhetetlen fontosságú ügyfeleink sikere szempontjából, akár egyszerű jelentések, akár kritikus üzleti kérdések megoldására fejlesztett AI esetén”

– mondta Bryan Harris, a SAS ügyvezető alelnöke és technológiai igazgatója.

„Célunk, hogy a SAS Viya analitikai platformja könnyebben elérhető legyen szervezetek számára, függetlenül a képzettségi szinttől, a munkaerőtől vagy a preferált programozási nyelvtől. Azt szeretnénk, ha a Viya lenne az alapja ügyfeleink innovációs sikereinek.”

A SAS Viya a világ minden táján, minden iparágában jelen van. Felhasználói között egyaránt megtalálhatók üzleti elemzők, adattudósok és információfogyasztók, a futószalagi dolgozóktól kezdve egészen a vezetőkig valamennyi pozícióban. A szoftveren belül megtalálható SAS Communities felületen ezek a felhasználók megoszthatják majd egymással tapasztalataikat.

További információk a SAS Viya programról az alábbi linken.

Tovább

Ipar

Az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli

vállalati

A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál, a munkaerőhiány pótlására fejlesztett informatikai megoldások és robotizáció, valamint a technológia fejlődése mind a digitalizáció irányába hat.

Ennek következtében komplex, sok területet lefedő, integrált rendszerek és célrendszerek jelennek meg a vállalati IT-környezetben. A folyamatosan változó körülmények újabb és újabb alkalmazások megjelenését teszik szükségessé egészen addig, míg egy nagyon nehezen átlátható, egymással direkt és indirekt függőségi kapcsolatban lévő applikációhalmaz alakul ki a vállalaton belül. Ezek a különböző korú, komplexitású és gyártói támogatással rendelkező, vagy egyedi fejlesztésű rendszerek nem pusztán a mindennapi működésüket és működtetésüket tekintve okoznak egyre nagyobb fejfájást: sokszor válnak az innováció, a megújulás gátjává. A Deloitte szakértői összegyűjtötték, hogyan lehet elkerülni ezt a csapdahelyzetet.

Értékeld a rendszereidet!

Ahhoz, hogy „ne nőjön a fejünkre” a túlburjánzott informatika, megkerülhetetlen a rendszerek értékelése és az értékelési adatok rendszeres karbantartása, felülvizsgálata. Tévedés azt gondolni, hogy az informatikai környezet átvilágítása, a kockázatok feltérképezése csak az akvizíciókat megelőző időszakban elengedhetetlen: ez a nagyvállalati működésben hétköznapi gyakorlattá kell váljon.

Munkánk során nem egyszer találkozunk olyan komplexitású IT-környezetekkel, ahol több száz alkalmazás segíti a vállalat üzleti tevékenységét. Arra a kérdésre azonban, hogy érdemes-e ezen rendszerek mindegyikét fenntartani és ha igen, milyen áron, sokszor kitérő választ kapunk.”

– mondta el Szathmáry András, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója. Pedig a szakértő szerint a kérdésre könnyen kiolvasható lenne a válasz egy, a rendszerek értékelését megjelenítő koordinátarendszerből.

Értékelési szempontok

Az értékelés egyik dimenziója az alkalmazás állapota. Ennek felmérése során meg kell vizsgálni a rendszert kiszolgáló infrastruktúra- és szoftverkörnyezet korát és verzióját, az elérhető szállítói támogatásokat, az alkalmazott termékek várható életciklusát, a termékfejlesztés ismert irányát, az upgrade-ek lehetőségét. Ugyanígy részét képezi az állapotfelmérésnek a rendszerben végzett tranzakciók, műveletek sebességének, az egyidejűleg elvégezhető műveletek számának vagy a feldolgozott adatmennyiség méretének összehasonlítása a piaci benchmark értékekkel. Fontos jellemzője a rendszereknek a működtetésükhöz szükséges tudás, illetve annak elérhetősége, egyedisége, valamint a potenciális kiszolgáltatottság valamely szállítótól, cégtől vagy a munkavállalók egy szűk csoportjától.

Az értékelés másik dimenzióját az alkalmazás üzlethez való hozzájárulása adja. Az üzleti érték kiértékelésekor figyelembe kell venni a rendszer üzemeltetéséhez kapcsolódó direkt költségeket, köztük a hardver és szoftverelemek támogatására, a működtetéshez szükséges emberi erőforrásokra, az infrastruktúrára és a kibervédelmi eszközökre jutókat.

Az elemzésnek ez a része jellemzően nagyobb kihívást jelent, hiszen itt sokszor kell olyan szempontokat forintosítani, mint például egy új termék használatba vételének sebessége, a rendszer fejlesztési lehetőségei és azok jövőbeli hatásai, esetleg korlátai, az új termékek vagy szolgáltatások bevezetését támogató folyamatok megvalósíthatósága.

Néha kísért a múlt

Gyakran futunk bele stabilan, megbízhatóan működő, nyolc-tíz évvel ezelőtti, vagy még korábbi igények alapján kialakított rendszerbe, amely olyan nyelven és környezetben íródott, amelyhez ma már lasszóval sem lehet fejlesztőt fogni. Könnyű belátni, hogy ez a rendszer már rövidebb távon sem képes kiszolgálni az aktuális, folyamatosan változó üzleti igényeket.”

– szögezi le Wenczel Richárd, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának szenior menedzsere.

Az üzlethez való hozzájárulás erősen függ attól is, hogy milyen folyamatokat és milyen mértékben egyszerűsít az alkalmazás, összehasonlítva alternatív megoldásokkal. A rendszer döntéstámogató képessége és ennek sebessége is nagy súllyal esik latba az értékeléskor, ahogyan a rendelkezésre állás, vagy az üzletmenet-folytonosság – az elérhető IT-támogatás valós hozzáférhetőségén múló – biztosítása is. Célszerű az elemzés részévé tenni a fenntarthatóságra fókuszáló költségvizsgálatot is, ahogyan azzal is érdemes tisztában lenni, mennyire illeszkednek a rendszer elemei üzleti stratégiánkhoz, milyen időtávon képesek azt kiszolgálni.

Fogadtatás és értelmezés

Ha egy ügyfeleket is kiszolgáló rendszerről beszélünk, fontos annak értékelése is, hogy mennyire szeretik a külső felhasználók, milyen reakciókat váltana ki az esetleges csere. Általános és igen fontos tapasztalat, hogy a felhasználói élmény nemcsak az elérhető funkcionalitáson múlik, hanem a felület egyszerűségén és esztétikáján is.

Wenczel Richárd úgy véli, a rendszeres felmérés és az eredmények naprakészen tartása nagymértékben hozzájárulhat az IT-környezet ideálishoz közeli állapotban tartásához. Ez pedig támogatólag hat az ideális erőforrásgazdálkodás kialakítására, a működtetés optimalizálására, a hosszú távon is fenntartható költségszint elérésében, sőt mérséklésében.

„A megfelelő felmérés eredményeiből szinte azonnal látható a követendő IT-stratégia, és az is, mennyire képes az informatika hozzájárulni az üzleti stratégia megvalósításához, a növekedés támogatásához.”

– teszi hozzá a szakértő.

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss