Ipar

Aktívan támogatja a digitális átállást a BorsodChem

SAP S4Hana Borsodchem

A Wanhua Cégcsoporton belül elsőként váltott a legmodernebb SAP S/4HANA vállalatirányítási rendszerre a BorsodChem Zrt. Európában. A kazincbarcikai székhelyű vállalat, amely Európa egyik piacvezető műanyag alapanyag és szervetlen vegyianyag gyártója, és az SAP 2022 elején közös projektbe kezdett. Ennek keretében a társaság régi R3-as vállalatirányítási rendszerét a legújabb, mesterséges intelligenciával is támogatott verzióra cseréli. A vállalatirányítási rendszer korszerűsítését azért sem érdemes halogatni, mert a korábbi SAP Business Suite 7 csomag hivatalos, globális támogatását csak 2027. év végéig vállalja az SAP.

A BorsodChem jogelődjét, a Borsodi Vegyi Kombinátot (BVK) 1949-ben alapították és azóta a Társaság Magyarország meghatározó vegyipari vállalatává, illetve Európa egyik piacvezető műanyagipari alap- és speciális vegyianyag gyártójává nőtte ki magát. A folyamatos fejlődéshez természetesen elengedhetetlen az is, hogy a vállalatok időről-időre átvizsgálják digitális infrastruktúrájukat és megtegyék a szükséges lépéseket a korszerűsítés érdekében. A BorsodChem úttörőnek számít ezen a téren is, mivel informatikai szakemberei az SAP Hungary-vel már több közös, felhőalapú megoldásokat tartalmazó projekten dolgoztak együtt az elmúlt években.

A vállalatirányítási rendszer kiválasztását egy hosszas kiértékelési szakasz előzte meg a társaságnál, amelynek köszönhetően sikerült az igényeket és a lehetséges megoldásokat a legjobban összehangolni. Az S/4HANA rendszerre történő átállás részét képezi egy felhőalapú robotizált folyamatautomatizálási (Robotic Process Automatization), úgynevezett iRPA csomag bevezetése is, amelynek köszönhetően mesterséges intelligencia segítségével tudják az ismétlődő, manuális folyamatokat automatizálni a BorsodChem-nél. A teljes megvalósítási folyamat végét és az éles indulást 2023 első negyedévére tervezik.

„A BorsodChem 1997 óta használja az SAP vállalatirányítási rendszert, amely kellően hosszú idő ahhoz, hogy időszerűvé váljon egy új rendszer bevezetése, amely hatékonyabb megoldásokkal és jobb minőségű információkkal támogatja vállalatunk működését a jövő felé vezető úton. A projektet megelőzően SAP szakértők bevonásával áttekintettük a lehetőségeket, és az S/4HANA átállás végrehajtásának olyan módját választottuk, hogy a SAP rendszerben lévő 25 éves üzleti adatokat és SAP alapfolyamatokat is megtarthassuk.  Az áttelepítés végrehajtása mellett további folyamatoptimalizálást és új funkciók bevezetését is tervezünk, hogy jobb előrejelzési és költségszámítási rendszert biztosítsunk a fejlett, új SAP S/4HANA felületen”

– fejtette ki Wang Zhenhua (Brad), a BorsodChem IT igazgatója.

A felhőalapú vállalatirányítási rendszerre történő átállást azért sem érdemes halogatni, mert az SAP Business Suite 7 csomag hivatalos informatikai támogatása 2027. év végén lejár. Ennek következtében a csomag alkalmazásaira (ERP 6.0, CRM 7.0, Supply Chain Management 7.0, Supplier Relationship Management 7.0) 2028 januárjától 2030 decemberéig már feláras lesz a támogatás.

„Magyarországon ez a folyamat jelenleg több száz céget érint, ezért a piacon elérhető partneri kapacitásokat is szem előtt tartva számukra egyre sürgetőbbé válik a legújabb S/4HANA rendszerre történő átállás, amelyet a leghatékonyabban RISE with SAP csomagunk keretében tudnak megtenni”

– mondta el a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

A RISE with SAP csomagot világszerte eddig már több mint 1300 vállalat használta és az SAP egyértelművé tette, hogy ügyfeleit hosszú távon is hasonló, a helyi és a globális sajátosságokat egyaránt tükröző megoldásokkal fogja támogatni a sikeres átállásban. Ezzel összhangban az SAP 2040-ig garantálja az újgenerációs, felhőalapú S/4HANA vállalatirányítási megoldásának támogatását.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss