Ipar

A legmodernebb energiamenedzsment megoldásokkal és a Schneider Electric segítségével épül újjá a Notre-Dame

schneider

A legmodernebb energiamenedzsment megoldások bevezetésére írt alá együttműködési megállapodást a párizsi Notre-Dame helyreállításáért felelős szervezet és a Schneider Electric.

A vállalat a jelenleg legkorszerűbbnek számító energetikai berendezéseket teszi elérhetővé a székesegyház számára, így a helyszíni áramellátáshoz szükséges ezközökön túl az épületben olyan épületirányítási rendszert (BMS) is telepítenek, ami annak energiagazdálkodását és energiafogyasztását is optimalizálja. A Notre-Dame-ot várhatóan 2024-ben nyitják majd meg újra a látogatók előtt.

A Notre-Dame helyreállítási munkálataira kötött együttműködési megállapodást a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat és a Notre-Dame de Paris újjáépítéséért felelős közintézmény.

A székesegyházat 2019. április 15-én súlyosan megrongáló tűz rendkívüli szolidaritási hullámot indított el Franciaország-szerte, melyből a francia gyökerekkel bíró Schneider Electric is ki akarta venni a részét.

„Amikor ilyen emblematikus és rangos épületeket ér kár, mint a Notre-Dame, a Schneider Electric számára teljesen természetes, hogy részt kell vennünk a helyreállításban.  Így volt ez korábban a Comédie Française vagy az Antarktisz-állomás esetében is”

– hangsúlyozta Gilles Vermot-Desroches, a Schneider Electric állampolgári és intézményi ügyekért felelős igazgatója.

Szó szerint jobb lesz, mint új korában

A megállapodás a Schneider Electric szakértelmén túl a legkorszerűbb energetikai megoldásokat is biztosítja a Notre-Dame felújításakor. A társaság szállítja többek között a helyszín áramellátásához szükséges összes berendezést: a transzformátorállomást, az elektromos szekrényeket, megszakítótáblákat, valamint ezek alkatrészeit.

Ráadásul a megállapodás magában foglalja az épületirányítási rendszer (BMS), azaz az energiagazdálkodáshoz és az energiafogyasztás szabályozásához szükséges összes eszköz bevezetését is. Az érzékelők, a vezérlők, a programozható logikai vezérlők, az adatáramlást biztosító kommunikációs rendszerek és a kapcsolódó szoftverek lehetővé teszik a katedrális üzemeltetői számára a helyszín energiafelhasználásának és -fogyasztásának finomhangolását

A berendezéseken kívül a Schneider Electric felel majd a helyszín elektromos elosztórendszereinek karbantartásáért, valamint a telepített rendszerek tervezéséért, üzembe helyezéséért és programozásáért, továbbá a jövőbeli felhasználók képzéséért.

Minden tekintetben egyedülálló

A különleges környezetben megvalósuló projekt több szempontból is egyedülálló. Az épület műemlék státuszából adódó előírások és elvárások, a székesegyház mérete, a logisztikai, térbeli és hozzáférési korlátok (lépcsőházak, pincék, boltozatok stb.), egyaránt kihívás elé állítják a Schneider Electric szakembereit.

„A Schneider Electric számára a párizsi Notre-Dame székesegyház felújításában való részvétel messzemenően túlmutat a műszaki támogatáson”

– mondta Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója.

„A feladat lehetőséget ad arra, hogy a leginnovatívabb és legbiztonságosabb energiagazdálkodási megoldásainkat egy emblematikus, Franciaország és a világ polgárai számára kedves helyszín szolgálatába állítsuk. A projekt egyúttal megtiszteltetés és kaland is a helyszínen részt vevő alkalmazottak számára”.

„Köszönjük a Schneider Electric-nek a Notre-Dame de Paris helyreállításában nyújtott támogatását. A műemlék áramellátása nagy kihívást jelent a munkálatok során, amelyek lehetővé teszik a székesegyház 2024-es újranyitását. Örülünk, hogy a Schneider innovatív energiagazdálkodási megoldásaiból profitálhatunk, hiszen ezek lehetővé teszik a jövőbeli üzemeltetők számára, hogy optimalizálják energiafogyasztásukat. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy ezeket a szempontokat beépítsük a székesegyház helyreállításába, és örülünk, hogy ezeket a műszaki fejlesztéseket a francia know-how-hoz sorolhatjuk, amely örökségünk szolgálatában áll”

– mondta Philippe Jost, a Notre-Dame de Paris helyreállításáért felelős szervezet főigazgató-helyettese.

A helyszín áramellátását biztosító munkálatok néhány hónapon belül kezdődnek. A BMS lehetővé teszi majd a műemlék energiafogyasztásának szabályozását és optimalizálását, 21. századi innovációkat hozva a világörökség részét képező katedrálisba, a középkori művészet remekművébe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss