Ipar

A szikraforgácsolásé a jövő az egyedi alkatrészgyártásban

szikraforgácsolás savaria ipartechnika edm

Az elmúlt évek során több fejlesztéssel is növelte gyártói kapacitását és technológiai palettáját a Gencsapátiban működő, kifejezetten az egyedi és a precíziós alkatrészek gyártására fókuszáló Savaria Ipartechnika Kft., mely saját EDM üzemében végzi speciális gyártói tevékenységét. A csúcstechnológiával dolgozó vállalat magas hozzáadott értékkel, szaktudással, precizitással és rövid határidőkkel igyekszik bővíteni szolgáltatási területét és megrendelői körét, hiszen egyedülállónak számító szikraforgácsoló gépparkjának köszönhetően jelentős szerepet tud játszani a hazai és nemzetközi fémmegmunkáló szektorban. A közelmúltban megvalósuló fejlesztésekről kérdeztük a cég ügyvezetőjét, Aszódi Jánost.

MM: Milyen fejlesztések mentek végbe az elmúlt években, milyen irányba bővült a Savaria Ipartechnika Kft.?

A.J.: 2020 óta több európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztés is végbement a cégünknél, melynek eredményeként számos új, a modern kor igényeit maximálisan kielégítő Sodick gyártmányú huzal- és tömbszikraforgácsoló gépet sikerült beszerezni és beüzemelni, valamint erre alapozva felépíthettük korszerű EDM üzemünket, ahol a kisméretű precíziós alkatrészek és prototípusok gyártását végezzük.

Az új üzem energiafelhasználását közel 100%-ban megújuló energiaforrással fedezzük, jelenleg 7 db huzalszikraforgácsoló, valamint 3 db tömbszikraforgácsoló géppel zajlik itt a precíziós alkatrészek gyártása.

Aszódi János, a Savaria Ipartechnika Kft. ügyvezetője

– Miért választották pont ezeket a gépeket, mi volt a fő szempont az EDM technológia bővítése kapcsán?

Ezek a gépek magasan jegyzett technológiát képviselnek az iparban, hiszen akár egymikronos tűrést tesznek lehetővé, amelyre kifejezetten nagy igény mutatkozik a prototípusok, az egyedi és a precíziós alkatrészek gyártása során. Nem véletlen, hogy ebbe az irányba próbáljuk tolni a fejlesztéseinket, hiszen az a tapasztalatunk, hogy a nyugat-európai régióban és hazánkban is egyre magasabb az igény az ennyire precíz munkákra és az ehhez szükséges technológiákra, így próbálunk ennek mi is megfelelni.

Ugyan az elmúlt évek válságai bennünket is érintettek, de viszonylag stabilan át tudtuk vészelni ezeket, nem kellett egy kollégánkat sem elküldenünk gazdasági okokra hivatkozva. Emellett 2022-ben 4 172 000 euró volt az árbevételünk, közel egymillió euróval több, mint a világjárvánnyal sújtott 2021-es évben.

– Az EDM mellett más technológiákat is alkalmaznak a cégnél? Ezeket hogyan tudják fejleszteni?

A szikraforgácsoló üzemünk mellett található CNC megmunkáló üzemünk technológiafejlesztése is folyamatos, hiszen a 4 évnél idősebb szerszámgépeinket rendszerint újakra cseréljük. Így például tavaly beszereztünk egy DMG Mori NLX 2500 CNC-esztergát, valamint 2 db DMU 50 3rd gen 5 tengelyes és egy CMX 800V 3 tengelyes megmunkálóközpontot is, melyekkel a bonyolult geometriájú alkatrészek és készülékek gyártása jelentősen egyszerűsödött és gyorsult. Ennek köszönhetően komplex gyártói szolgáltatást tudunk nyújtani megrendelőinknek, hiszen több technológia is rendelkezésünkre áll házon belül.

Ettől függetlenül kétségtelen, hogy a jelenleg is csúcstechnológiának számító szikraforgácsolás jelenti a jövő legmodernebb megmunkálási technológiáját, mivel egy rendkívül precíz és gazdaságos eljárásról beszélünk, melynek már most különösen nagy szerepe van az elektromos autók alkatrészeinek, valamint az újabb típusú járművek gyártásában. Arra számítunk, hogy erre a technológiára más iparágakban is egyre nagyobb szükség lesz.

További információ: savariaipartechnika.hu

A cikk elkészítésében partnerünk volt: Gold Communications


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss