Ipar

Bemutatkozott az Eaton új xEnergy Elite fiókos elosztó rendszere

xenergy

Az EMEA régióban elsőként egy magyar vállalat alkalmazta ezt a rendszert.

Bemutatkozott az Eaton új, xEnergy Elite termékcsaládja, amely egy kisfeszültségű fiókos elosztóberendezés, maximum 7500 A áramerősségű és maximum 690 V feszültségű fogyasztókhoz. Az EMEA régióban – így hazánkban is – elsőként a VÁV UNION Kft., az Eaton partnercége valósította meg egyik projektjét Eaton xEnergy Elite rendszerből, amellyel az intelligens energiagazdálkodási vállalat díját is elnyerte.

Az Eaton idén ismét megrendezte az xEnergy Elite Partner napokat, amelynek 2023-ban Ausztria adott otthont, és a rendezvényre a világ számos országából érkeztek a vállalat partnerei. Az esemény egyik legfontosabb programpontja a partnerek díjazása volt, amellyel az Eaton a kiemelkedő munkájukat és a hatékony együttműködést ismerte el. Hazai szempontból az egyik legkiemelkedőbb elismerésként a VÁV UNION Kft.-t is kitüntették. A többek között áramelosztó és -szabályozó készülék gyártásával foglalkozó, budapesti vállalkozás ugyanis az EMEA régióban elsőként valósított meg projektet Eaton xEnergy Elite elosztó rendszerből.

xEnergy Elite product picture

Az xEnergy Elite fiókos elosztó rendszerről

Az xEnergy Elite olyan fejlett motorvezérlési és motorvédelmi technológiákat alkalmaz, amelyek optimalizálják a teljesítményt, védik a személyzetet és a berendezéseket, valamint többek között az IEC TR 61641 szabvány követelményeit meghaladó mértékben minimalizálják az ívzárlatokkal kapcsolatos veszélyeket. Az xEnergy Elite motorvezérlő központ (MCC) teljesen elkülönített gyűjtősínjei és a fiókos motorindító és energia leágazások Elite érintkezőrendszere megakadályozza az ívzárlatok kialakulását. Az MCC megfelel a Nemzetközi Elektrotechnikai Bizottság (IEC) vonatkozó szabványainak, és a lehető leghosszabb rendelkezésre állást biztosítja a kezelő és karbantartó személyzet maximális védelme mellett. Hosszabb üzemidőt és nagyobb rugalmasságot, valamint karbantartási költségmegtakarítást tesz lehetővé az olaj- és gázipari, bányászati és egyéb ipari környezetek üzletileg kritikus alkalmazásai számára. Az Elite csatlakozó rendszer egyik legfontosabb újdonsága, hogy zárt ajtó melletti működést is lehetővé tesz, ami növeli a személyzet biztonságát. Az xEnergy Elite MCC megbízható és robusztus kialakítása növeli az üzemidőt és csökkenti a karbantartási igényt. Az Elite fiókos egységek forgó érintkező technológiájának köszönhetően a függőleges gyűjtősín érintkezési kopása a lehető legkisebb mértékűre csökken. Ez biztosítja, hogy a szikrázás elkerülése érdekében az elektromos csatlakozások még rövidzárlat vagy nagy indítási terhelés esetén is ideális helyzetben legyenek.

2023. július 1-jétől a 75 kW és 200 kW közötti névleges teljesítményű motorok esetében kötelezővé válik a szuperprémium hatásfokú (IE4) motorok használata. Az xEnergy Elite fiókos rendszerű motorindító leágazások támogatják a prémium hatásfokú (IE3) és a szuperprémium hatásfokú (IE4) kategóriákat is. Emellett a rendszer leállítása nélkül szervizelhető és bővíthető. Ezt a plug-and-play megoldást több mint 1000 mechanikai műveletre tesztelték, ami jelentősen meghaladja a 200-as IEC-szabványt. Az MCC nagy sűrűségű mikrofiókos (negyedes fiók) konfigurációi révén az MCC-nek kicsi a helyigénye, ami nagyobb rugalmasságot biztosít. A gyűjtősínek gyakorlatilag karbantartásmentesek, és valamennyi funkció elérhető a berendezés elülső oldaláról, így sokkal kevesebb alkalommal szükséges a hátoldali megközelítés. Éppen ezért az xEnergy Elite közvetlenül a falhoz is elhelyezhető (a szellőzéshez mindössze 5 cm helyet kell hagyni), amivel mezőnként akár 2 négyzetméternyi területet is megtakaríthatunk, amivel értékes hely szabadulhat fel.

Az xEnergy Elite MCC-t emellett az Eaton intelligens Power Xpert™ C445 motorvezérlő reléjével is kiegészíthető, amely fejlett diagnosztikai eszközöket, például teljesítménytrendeket, hibaelemzést és nagy pontosságú adatfelügyeletet biztosít. Így a felhasználók rangsorolhatják karbantartási ütemterveiket, hogy folyamataik zökkenőmentesen működjenek és tovább csökkenthessék a leállások idejét.

„Tekintettel arra, hogy a motor meghibásodása a gyártás leállásával, költséges javításokkal és a személyzet számára komoly biztonsági problémákkal járhat, az xEnergy Elite által biztosított hatékony vezérlés és védelem a megbízható és biztonságos rendszer központi eleme”

– mondta Farkas Gábor, az Eaton magyarországi termékmenedzsere.

Az Eaton xEnergy Elite rendszeréről további információ az EATON weboldalán található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Hatalmas automatizált játékraktár

siemens

Anyagmozgatás – Ha a játékokról nagyban gondolkodunk, akkor érdemes a REGIO Játék Törökbálinton megvalósított raktárrendszerét megismerni, ahol körülbelül 800 méter szállítópálya található, a szortírozó rendszeren pedig csúcsidőszakban akár 900 láda is áthaladhat óránként.

Tíz másodpercenként felkerül egy doboz a szállítópályára– mondja Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője. Majd így folytatja: beérkező, kimenő és raktáron belüli forgalmat is kezel az új rendszer, amelyet a játékforgalmazás legnagyobb hazai cége rendelt meg. A beérkező árukat a rendszer raklapozási vagy szortírozási igény szerint válogatja szét, majd a szortírozásra szánt ládákat a raktár erre szolgáló területére szállítja. Ott a ládákat a megfelelő munkahelyekre helyezi, a szortírozás pedig áruházanként történik. Összesen 24 ilyen munkahely van, a beérkező ládák RFID antennás elágazásokon keresztül kerülnek a megfelelő helyre. Az elágazások a REGIO Játék adatbázisából kapják az utasítást arra vonatkozóan, hogy hova továbbítsák a ládákat. A rendszer egyébként a raktár webáruházi árukészletének feltöltésére is alkalmas, mivel a szállítópálya egy automata magasraktárhoz is csatlakozik.

Nagyon fontos szempont volt, hogy a boltok igényét napi szinten ki tudják elégíteni, és ne legyenek a kiszállítással csúszásban, ezt az új raktár rendszer kiválóan teljesíti. – Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője.

Mik voltak a REGIO Játék főbb igényei?

A megrendelőnek a raktáron belüli anyagmozgatás automatizálása volt az egyik fő célja. A teljes körű raktári automatizálás során a fő igény az volt, hogy a munkát felgyorsítsák, emberi munkaerőt váltsanak ki, illetve a hibákat csökkentsék. Erre szállítópályák hálózata lett kiépítve, illetve a beérkező és kimenő áruk feldolgozását automatizálták.

A raktár fő feladata a 42 darab Régió Játék áruház kiszolgálása. Ez komoly logisztikai kihívás, főleg a terheltebb időszakokban. A játékok szortírozása volt a cél az XXL Mechanika által megtervezett rendszerben, hogy a nagy raktári készletből 42 felé, a boltok változó igénye szerint a termékek szét legyenek szedve. Emellett beszállításról is szó van, tehát a raktárba érkezik külföldről és itthonról is áru. Alkotóelemek szintjén ez nagyrészt görgős és hevederes szállítópályákból, illetve a szortírozó egységekből áll. Ezek egyedileg kialakított munkaállomásokat jelentenek, amelyek a vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak, és adják ki a dolgozók munkahelyére a megfelelő ládákat, ahol összeállítják az egyes üzletek megrendelését.

Milyen Siemens-technológia segíti az intralogisztikai feladatokat?

A teljes mozgásvezérlést, illetve a profinetes kommunikációt Siemens termékek végzik. Hét darab S7-1200 PLC-t építettünk be, ezek mindegyikéhez tartozik egy 15 colos ipari kezelőpanel (HMI). Az RFID fejegységből 45 darab épült be és összesen 114 olvasófejet lát el. A G115D terepi frekvenciaváltó a 400 voltos szállítópályáinkat vezérli, ebből 67 darab épült be. Ezen kívül a profinet modulok, a profinet rendszerhez szükséges switchek és kábelek, a csatlakozó fejek, illetve a 24 voltos tápegységek is Siemens termékek. A rendszer 400 voltos és 24 voltos szállítópályákat alkalmaz. A rendszer nagy részét egyébként saját tervezésű szállítópályák és dobozirányító egységek alkotják, amelyek kifejezetten ide készültek.

Milyen egyedi igényeknek kellett megfelelniük a tervezés és kivitelezés során?

Van például diafilm méretű termék, és van óriásmackó is, tehát olyan méretbeli különbségek vannak, amelyek speciális igénynek minősülnek. A projekt legelején sok egyeztetés történt azzal kapcsolatban, hogyan lehetne mindent kezelni. Még robotcellák is szóba jöttek, de pont a szélsőséges mérettartományok miatt ezeket végül is elvetettük. Végül az a döntés született, hogy a termékek körülbelül 80 százalékát kezeljük automatizált raktárrendszerben, illetve azt kezeljük, ami egy 400x600x300 mm-es ládába belefér. Ami ezen kívül esik, azt a dolgozóknak kell a raktárban elhelyezniük.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss