Helyiségenként külön szabályozható, intelligens épületautomatikai rendszerek teszik energiahatékonnyá az angyalföldi Pillar Irodaházat.
Az ExxonMobil hazai székházaként működő, 29 ezer négyzetméteres és a díjnyertes ZDA-Zoboki Építésziroda Kft. által tervezett, különleges formákban hullámzó Pillar Irodaház a XIII. kerületi Váci út és Dózsa György út találkozásánál még az irodanegyed többi modern épülete közül is kiemelkedik – nem csupán sokszínű formatervezési megoldásaival.
Az épület fejlesztője, a GTC Magyarország Zrt. leányvállalata, már kezdettől a built-to-suit (BTS) konstrukció elveit követte, azaz a jövőbeni bérlői igényeknek megfelelően alakította ki az épületet. Ez egyrészt környezet- és egészségtudatos megoldásokat jelent, például egy közel 4 ezer négyzetméteres zöld belső udvar frissíti fel a megszokott városi környezetet. Másrészt a legmodernebb, prémium minőségű, fenntartható technológiákat alkalmazták az épület belső kialakításánál is. Így nem meglepetés, hogy az irodaház elnyerte az egyik legrangosabb zöld épület tanúsítványt is, a LEED Gold minősítést.
A kiemelkedően energiahatékony működés kialakításában a Siemens Zrt. is partnere volt a Pillar Irodaháznak. A vállalat egyéni igényekre szabott épületautomatikai megoldásaival és épületfelügyeleti rendszerének segítségével az irodaház teljes hűtési-fűtési rendszere precízen hangolható, a több, mint ezer iroda- és üzlethelyiség akár külön-külön, egyedi igényszintek szerint is szabályozható.
A fenntartást végző, GTC-tulajdonú társaság, másfél éves tapasztalatai alapján ez az automatikai rendszer, a finomhangolhatóságának és megbízhatóságának köszönhetően, energetikai szempontból kimutatható előnyt is jelent. Az épületben, az egész éves periódust vizsgálva, 4,5 kWh/m2/hó fajlagos távhő-fogyasztást mértek, ami hozzávetőlegesen feleakkora érték, mint az átlagos, nem vagy kevésbé automatizált irodaházak esetében. A szintén az egész évet tekintve mért fajlagos villamosenergia-fogyasztás pedig 10,5 kWh/m2/hó volt.
A megtakarítás részben az időprogramhoz kötött, üzemmód alapú berendezés szabályozásnak köszönhető. Azaz például az automatika a hétköznap munkaidőben használt hűtési-fűtési alapbeállításokhoz képest, 18 óra után, éjszakára +/-2 Celsius-fokkal módosítja a hőmérsékletet, hétvégén, ECO-üzemmódban működve pedig +/-5 Celsius-fokkal.
További megtakarítást jelent az épületben elhelyezett jelenlét-érzékelők komfort automatizálásban történő felhasználása. Ezen érzékelők segítségével a hűtés-fűtés jelenlét alapon is vezérelt. Így például egy éppen nem használt, de előtte az átlagosnál jobban fűtött vagy hűtött tárgyalóban, egy bizonyos idő eltelte után, a rendszer automatikusan visszatér az alapbeállításhoz. Ezzel is biztosítja az optimális energiafelhasználást.
Szintén energiamegtakarítást jelent, hogy a szintenként telepített hűtési szivattyúkat nem csak egyidejűleg lehet elindítani, hanem külön-külön is. Így ezek, a digitális alközpontokba beérkező adatok alapján, feleslegesen nem, hanem csak a tényleges hűtési igény szerint üzemelnek.
Emellett a nyári kánikulahullámok idején is bizonyít az automata rendszer. Lehetővé teszi ugyanis az irodaterek előhűtését, azaz azt, hogy a légkezelők éjszaka, 24°C légköri hőmérséklet alatt elinduljanak, ami így nem igényel komolyabb hűtési energiát.
A Pillar Irodaházban, az automatikai megoldások mellett, a Siemens tűzjelző-megoldásait egyaránt használják.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.
Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.
„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”
– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.
A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.
A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?
Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.
De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.
Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.
Járatindulás mindennap
A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.
A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.
Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.
A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.
A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.
A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.