Ipar

Az ABB 280 millió dollárt fektet be európai Robotika központjába Svédországban

abb

Az ABB bejelentette, hogy 280 millió dolláros beruházással bővíti európai gyártási kapacitását, és a svédországi Västeråsban felépíti az ABB Robotika új, korszerű, európai kampuszát.

A kampusz az ABB Robotika európai kínálatának központjaként fog szolgálni, ahol az ügyfelek számára mesterséges intelligenciával támogatott, együttműködő és ipari robotokat, valamint a rugalmas automatizálást támogató digitális megoldásokat kínálnak majd a vállalat „helyben a helyiekért” gyártási stratégiájával összhangban. A telephelyen meglévő robotikai létesítményeket felváltó új kampusz a tervek szerint 2026 végén nyitja meg kapuit.

„Az új kampuszunkba történő beruházást az ügyfeleink körében tapasztalt kereslet és az előre jelzett piaci növekedés indokolja”

– mondta Björn Rosengren, az ABB vezérigazgatója.

„A Kínában és az Egyesült Államokban végrehajtott fontos beruházásokat követően az új svédországi létesítmény megerősíti azt a képességünket, hogy egy növekvő piacon, helyben gyártott termékekkel szolgáljuk ki az európai ügyfeleinket. Már ma is itt gyártjuk az ABB által a régióban értékesített robotok mintegy 95 százalékát. Ez nem csak a „helyben a helyiekért” stratégiánk, de minden európai robotikai ügyfelünk iránti erős elkötelezettségünket is jelzi.”

Az ABB-nek a västeråsi robotikai kampuszba történő beruházása tovább erősíti a vállalatcsoport robotika és az automatizálás terén kivívott globális vezető szerepét. Az új létesítménynek köszönhetően az ABB 50 százalékkal bővíti termelési kapacitását, és megerősíti képességeit az európai piac ellátására, amely 2027-ig várhatóan 7%-os összesített éves növekedési ütemmel (CAGR-rel) fog bővülni1. A kampusz átadását követően kijelenthetjük, hogy az ABB 2018 óta 450 millió dollárt fektetett be három robotikai létesítményébe, köztük az ázsiai ügyfeleket ellátó sanghaji megagyárába és az amerikai kontinenst támogató Auburn Hills-i létesítményébe.

„Napjainkban kedvezőek a feltételek a robotikába és az automatizálásba való befektetésre. Ez az új kampusz jelentős állomása a globális növekedési programunknak, és kulcsfontosságú szerepet játszik az európai ügyfeleink támogatásában, akik az ipari tevékenység visszatelepítése, a fenntarthatóbb ellátási láncokra való áttérés és a hosszú távú munkaerőhiány miatt felgyorsítják a robotikába és a mesterséges intelligenciába történő beruházásaikat”

– mondta Sami Atiya, az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás üzletágának vezetője.

„A Robotics Campus segítségével hatékonyabban tudjuk kiszolgálni az ügyfeleinket, illetve számos meglévő és új ágazatot, például az autóipart, az elektronikát, a logisztikát, az egészségügyet, az e-kereskedelemet és a gyógyszeripart tudjuk majd támogatni azon törekvésében, hogy teljes mértékben kihasználja az automatizálásban rejlő lehetőségeket.”

Az ABB új kampusza lehetővé teszi az ügyfelekkel és a partnerekkel való szoros együttműködést, aminek keretében a felek biztonságos és funkcionális környezetben fejleszthetnek robotikai és automatizálási megoldásokat. Az ügyfelek a helyszínen tesztelhetik megoldásaikat, és kísérletezhetnek a legújabb automatizálási innovációkkal. Emellett a dolgozók, a látogatók és a diákok munkaidőben és munkaidőn kívül is részt vehetnek majd a kampuszon szervezett, nyitott rendezvényeken.

„Az új, fenntartható svédországi létesítményünk az ABB Robotika globális innovációjának a bölcsőjénél lesz, amelynek a sikertörténete azzal indult, hogy az ABB közel 50 évvel ezelőtt kifejlesztette a világ első kereskedelmi célú, teljesen elektromos robotját”

– mondta Marc Segura, az ABB Robotika vezetője.

„Az új K+F központunkban az új digitális és mesterséges intelligenciával támogatott technológiák fejlesztésére összpontosítunk, így a robotokat egyre könnyebben elérhetővé tesszük, miközben minden iparágban lebontjuk a robotok alkalmazását gátló korlátokat.”

Az új gyárat, irodákat, K+F központot, valamint az ügyfeleket és látogatókat kiszolgáló élmény- és képzési központot magába foglaló 65 000 m2-es kampusz az ABB Robotika 1300 munkatársának biztosít majd korszerű munkahelyet a térségben. Az új gyárban az autonóm mobil robotok (AMR) is kulcsfontosságú szerepet fognak játszani a raktár, az összeszerelő állomások és az összeszerelő részlegek közötti anyag- és termékszállításban. Az építkezés a tervek szerint 2024-ben kezdődik. Az új létesítmény az 1974 óta szervesen fejlődő, a svédországi robotikai gyártást kiszolgáló kilenc különálló épületből álló üzemet váltja fel, tovább erősítve ezzel a szakterületek közötti szinergiákat.

A västeråsi kampusz megépítésével az ABB tovább erősíti a térség automatizálási klaszterré válását, és a létesítménynek köszönhetően közel marad az ügyfelekhez, a beszállítókhoz, a felsőoktatási intézményekhez és a partnerekhez. A kampusz egyedülálló lehetőséget biztosít az ökoszisztéma fejlesztésére gyors átfutási időkkel, rövid szállítási távolságokkal és kis ökológiai lábnyommal. Azt is lehetővé teszi az ABB számára, hogy hatékonyan kihasználja az ABB Robotika által Svédországban, az elmúlt 50 év során kiépített kompetenciákat és képességeket.

A kampuszt az ABB 2030-ig érvényes fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban építik meg, így arra törekszenek, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése, valamint az erőforrások jobb megőrzése révén az ABB működését szén-dioxid-semlegességé tegyék. E cél érdekében különös figyelmet fordítanak a megfelelő építőanyagok és építési folyamatok kiválasztására, valamint a tetőn elhelyezett napelemek használatára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss