Ipar
Gyors és hatékony megoldások az összetett szállítási kihívásokra
Az elmúlt néhány hónapban a nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szolgáltató „Projekt Cargo” csapatai világszerte számos kihívást jelentő áru tengeri, légi és közúti szállítását bonyolították le.
A cargo-partner régóta kezeli ügyfelei túlméretes és speciális szállítmányait. „Büszkék vagyunk a „Projekt Cargo” csapataink világszerte tanúsított elkötelezett munkájára. Minden eddig lebonyolított szállításunkat a „we take it personally” alapértékünk szerint kezeltük, ami jól példázza kitartásunkat és odaadásunkat a kihívások leküzdésében, valamint az ügyfeleink számára testreszabott megoldások biztosításában.”– mondta Erich Schatz, a cargo-partner Tengeri (FCL) szállítmányozásáért és Vállalati termékfejlesztéséért felelős igazgatója.
Motorkerékpárok Csehországból Pápua Új-Guineába
A cargo-partner csehországi csapata nemrégiben motorkerékpárokat és felszereléseket szállított Pápua Új-Guineába a népszerű TV-műsor; „Vandráci reality” részére. A „Projekt Cargo” csapatnak olyan bonyolult tengeri útvonalon kellett leszerveznie a szállítást, amelybe más szállítmányozóknak beletört a bicskája. A szállítás magában foglalta a malajziai átrakodást, a visszaszállítást Bremerhavenen keresztül, valamint a motorok tárolását a cargo-partner prágai raktárában. A megbízók nagyon elégedettek voltak a cargo-partner által nyújtott szolgáltatással, és kifejezték érdeklődésüket a jövőbeni közös együttműködések iránt.
Biztonsági páncélszekrények Lengyelországból Svédországba
A logisztikai szolgáltató svéd csapata öt nagy biztonsági páncélszekrény közúti szállítását kezelte, amelyek súlya 10-18 tonnáig terjedt. Miután a szekrényeket felkészítették a szállításra a lengyelországi ügyfél gyárában, négy szekrényt Gotland szigetére, míg az ötödiket Malmöbe szállította át a cargo-partner. A Malmö-i szállítás során egy 70 tonnás daru segítségével emelték fel a 15,7 tonnás szekrényt speciális „szánkókkal” felszerelt levegőpárnákkal, ami lehetővé tette a szekrény gördülékeny elmozdítását a kijelölt helyszínre.
31 daru Kínából Indonéziába
Amikor 31 híddaru szállítására kérték fel a cargo-partner kínai csapatát, egy átfogó és költséghatékony háztól házig terjedő megoldást dolgoztak ki. A csapat minden várakozást felülmúlt, amikor segítette az ügyfelét a tengeri szállítmányozáshoz szükséges összes dokumentum előkészítésében, összehangolta a rakodási tervet a gyárral, és zökkenőmentes vámkezelést biztosított mind az indulási, mind az érkezési oldalon.
Tetőcserép-hajlító gépek Japánból Lengyelországba
A cargo-partner gyorsan és hatékonyan biztosította a tetőcserép-hajlító gépek időben történő légi szállítását Japánból Lengyelországba. Az ügyfél sürgős igényeinek megoldása érdekében a szállítmányt két részben szállították. Az első rész öt dobozból állt, amelyek összesen 13 tonnát nyomtak, míg a második rész hat dobozból állt, amelyek súlya 14 tonna volt. A stratégiai szállítási terv eredményeként mindkét rész mindössze hat nap alatt ért el Lengyelországba.
Sütőkemencék Németországból az Egyesült Királyságba
A cargo-partner vállalta a kihívást, hogy közúton két túlméretes sütőkemencét szállítson egy nemzetközi vállalat számára. A csapat együttműködött a cargo-partner frankfurti és az ügyfél németországi irodájával a német vám törvények navigálásában, aminek eredményeként a rakomány betöltésekor az export engedélyt aznap kiadták.
Csapágygyűrű Olaszországból Indiába
Az olasz és indiai csapatok együttműködtek egy túlméretezett légi szállítmány kezelésében, amely egy csapágygyűrűt tartalmazott. Megoldották a megfelelő légitársaság kiválasztásának és az értékes rakomány biztonságos szállításának kihívásait, mindezt szoros határidőn belül. A szállítmány, amelynek bruttó súlya 1.200 kg volt, Milánó környékéről indult és Dohán keresztül érkezett meg az indiai Delhibe.
Esztergapad és alkatrészek Olaszországból az USA-ba
Egy újabb sikertörténet Olaszországból, ahol a helyi csapat az amerikai kollégákkal együttműködve tengeri úton szállított egy esztergapadot és több pótalkatrészt Norfolk és Genova között, „flat rack” konténerekben. A végső szállításhoz a csapat különleges közúti szállítási engedélyt szerzett rekordidő, mindössze 15 nap alatt, lehetővé téve az ügyfél számára, hogy elkerülje a tárolási és visszatartási költségek.
Autóipari gyártógépek Kínából Szerbiába
A cargo-partner szerbiai csapata sikeresen kezelte egy autóalkatrészek gyártásához szükséges présszerszámok szállítását. A rakomány Sanghajban történt átvétele után a logisztikai szolgáltató megszervezte a tengeri szállítást a horvátországi Rijeka kikötőn keresztül Szerbiába. Végül a gépeket a cargo-partner belgrádi raktárából közúton, pótkocsival szállították a célállomásra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
A Robotizálunk Kft. 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai.
Az akvizíció növekedési lehetőséget nyújt mindkét cég számára, egyúttal erősödnek szakmai kompetenciáik. A Delta akvizíciós stratégiájába szorosan illeszkedő tranzakciót várhatóan a közeljövőben továbbiak is követni fogják.
A Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai az átvilágításokat követően szándéknyilatkozatot írtak alá a társaság 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A megállapodás egyúttal rögzíti a további részesedésnövelés lehetőségét is középtávon. A tranzakció zárásának előfeltétele a felek közötti adásvételi szerződés aláírása, valamint az abban meghatározott esetleges zárási feltételek teljesülése.
A Delta Technologies Nyrt. hosszútávú stratégiájában meghirdetettek szerint a vállalat keresi az olyan, többek között az ipari automatizáció (Ipar 4.0) területén működő társaságokat, amelyekkel fejlesztheti a jelenlegi szolgáltatás portfólióját. A mostani tranzakció a stratégiával összhangban egyrészt tovább erősíti a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat piaci pozícióját, másrészt mérföldkövet jelent a cégcsoport szakmai profiljának erősítésében az ipari automatizáció és a digitalizáció területén. Céljuk, hogy nagyságrendileg 6 milliárd forintos tőkebevonással 3-5 év alatt további értékteremtő akvizíciókat hajtsanak végre, melynek során első körben főként a hazai, majd középtávon a releváns régiós piacokon keresnek potenciális akvizíciós célpontokat.
A Robotizálunk Kft.-t 2017-ben alapították, győri székhelyén 20 munkavállalót foglalkoztat. Az elmúlt évek során a cég stabil szereplővé vált az ipari automatizálás és robottechnológia hazai piacán. Fő tevékenységük az ipari automatizálás, azon belül is a robotizálás, a robottechnológiai tervezés és kivitelezés. Szakembereik több mint egy évtizedes tapasztalata a célgéptervezés, illetve robotprogramozás területén garanciát nyújt az elvégzett munka minőségére, melynek köszönhetően számos iparágban építettek ki hosszú távú, stabil kapcsolatokat ügyfeleikkel. A Robotizálunk Kft.-t a mérnöki precizitás, a testreszabott műszaki megoldások és a partnereik versenyképességét támogató hozzáállás határozza meg. Céljuk, hogy továbbra is meghatározó és megbízható technológiai partnerként segítsék ügyfeleiket a gyártási hatékonyság és minőség növelésében.
A Delta Technologies Nyrt. az akvizícióval a meglévő ügyfélbázisára és meghatározó piaci jelenlétére alapozva támogatni szeretné a Robotizálunk Kft. további növekedését, valamint elősegítené a társaság külpiaci terjeszkedését, kihasználva a Robotizálunk Kft. komplex ipari automatizációs referenciáit. A tranzakció zárását követően a társaság változatlan formában fog tovább működni.
Az elmúlt időszakban a Delta Technologies Nyrt. és 100%-os tulajdonú leányvállalata, Magyarország egyik legjelentősebb rendszerintegrátora, a Delta Systems Kft. is számos organikus üzletfejlesztést és hatékonyságjavító kezdeményezést valósított meg, új szakmai képviselőkkel erősítette meg felügyelőbizottságát, ezáltal is növelve a befektetők bizalmát.
Az akvizíciókkal és a további üzletfejlesztéssel céljuk a jövedelmezőség javítása, a szinergikus lehetőségek kihasználása, a rugalmasságuk erősítése és a cégcsoporton belüli digitalizációs kompetencia biztosítása.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Ez mentheti meg az e-töltős benzinkutakat
Nem fog elszállni a villanyszámla.
Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt, lehetőleg gyorstöltést biztosító berendezés. Ezek az akár 300-400 kW teljesítményű töltők jelentős villamosenergia-igénnyel bírnak, az üzemeltetőnek ráadásul fel kell készülnie, hogy elegendő teljesítmény álljon rendelkezésre akkor is, ha egyszerre használják az összes töltőpontot.
Biztosíthatják ezt úgy, hogy a csúcskapacitásnak megfelelő hálózati teljesítményt kötik le az áramszolgáltatónál, ezért azonban a kihasználtságtól függetlenül fizetniük kell. Ez nem túl költséghatékony megoldás, ráadásul a kapacitásbővítést lehetővé tevő, új villamos infrastruktúrák kiépítése is költséges, illetve akár éveket jelentő, időigényes folyamat. Ha azonban alacsonyabb teljesítménylimitet határoznak meg, és átlépik, bírságot kell fizetniük, illetve a védelmi készülékek esetleges működésbe lépése pedig átmeneti áramszünethez, így üzemkimaradáshoz is vezethet.
Erre nyújt megoldást a Siemens új fejlesztése. A dinamikus terhelésmenedzsmentet biztosító eszköz plug-and-play kialakítással, könnyen telepíthető hardveregységgel nem csupán a töltőberendezések, hanem a teljes telephely teljesítményét egyetlen közös rendszerben szabályozza. Azaz optimalizálható úgy a villamosenergia-gazdálkodás, hogy szükség esetén kielégítő töltési teljesítmény álljon rendelkezésre minden egyes töltőponton, miközben az akár alacsonyabb teljesítménylimitet sem lépi át az üzemeltető.
Ez az előrekonfigurált, és szabadon paraméterezhető hardvereszköz egyszerűbbé teszi az elektromos hálózat és a hozzá kapcsolódó eszközök felügyeletét, irányítását. Az ún. Multipurpose Automation Box hidat képez az elektromos fogyasztók, termelők és a szoftveres vezérlőrendszerek között, lehetővé téve az eszközök egy platformon történő vizualizációját, adatainak gyűjtését, illetve kezelését, elemzését.
A megoldás bármilyen Modbus-kommunikációval rendelkező készülékkel összeköthető, így például e-töltők mellett napelem, kiserőmű vagy mikrogrid szabályozásra is alkalmas. Egy automatizációs egység legalább 10 töltő menedzsmentjére képes, gyártótól függetlenül, de skálázhatóságának köszönhetően akár 250 eszköz is kezelhető ezzel a megoldással. Integrálható a távoli felügyeletet biztosító, felhőalapú szoftveres alkalmazásokba, így a Siemens Electrification X portfóliójába is, amelynek segítségével például helyszíni kiszállás nélkül elvégezhető a töltőberendezések hibaelhárítása vagy újraindítása.
Az egység tervezésekor a helytakarékos kialakítás és a zord környezeti feltételekkel szembeni ellenállóképesség mellett kiemelt figyelmet kapott az kiberbiztonság is, ezáltal megbízható, erőforrás- és költséghatékony, valamint fenntartható energiaoptimalizálási megoldást biztosít.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Technológia, ami működik és előre is visz
A digitalizáció korában egy vállalat technológiai színvonala már több, mint belső hatékonysági kérdés. Közvetlen hatással van versenyképességre, megbízhatóságra és jövőbeli növekedési potenciálra is. Ma már nem elég követni a technológiát. Aki az energiaellátásban is előrelátó, az tudatosan alakítja a cége jövőjét.
Korszerű rendszerek, összehangolt működés
Az üzemi napelemes rendszer telepítés egy összetett technológiai kihívás. Egy jól megtervezett és precízen kivitelezett rendszer energiát termel, valamint valós idejű szabályozhatóságot, stabil működést és pénzügyi megtérülést is nyújt. A Fenntartható Ipari Energia Rendszerek olyan design & build alapú megközelítéssel dolgozik, amely az első lépésektől a teljes rendszerátadásig biztosítja a folyamat teljes irányítását. Ez a konstrukció azért különösen hatékony, mert a tervezési szakasztól kezdve ugyanaz a szakmai szemlélet hatja át a munkát, mint a kivitelezési fázisban. Az ügyfél nem különböző alvállalkozók közt lavíroz, hanem egy kézben látja a projektet. Így minden döntés gyorsabb, pontosabb és a rendszer működése szempontjából összehangoltabb.
Egy rendszer, ami reagál és előre gondolkodik
A technológia szintjét jól mutatja, hogy a jelenlegi szabályozás szerint minden nagyobb ipari napelemes rendszernek képesnek kell lennie a hálózati rendszerirányító általi távszabályozásra, azaz az ún. aFRR előírásnak való megfelelésre. Ez azt jelenti, hogyha egy rendszernek ideiglenesen csökkentenie kell a termelését a hálózat kérésére, a kieső energia pontosan mérhető és a beruházót kártalanítják. Ez új szintre emeli az energiagazdálkodást. Olyan rendszerekről van szó, amelyek képesek reagálni a hálózat állapotára, az időjárás változásaira, vagy akár a vállalati igények alakulására is. A korszerű inverterek, akkumulátorok és vezérlőrendszerek ma már együtt dolgoznak annak érdekében, hogy a rendszer ne csak működjön, hanem optimalizáljon is.
Mögötte mérnöki tudás, tapasztalat és biztonság
A Fenntartható Ipari Energia Rendszerek mögött egy stabil, országosan működő, zalaegerszegi székhelyű csapat áll. Ez a csapat kiszolgálja a nagyvállalati igényeket, valamint része egy olyan szakmai csoportnak is, amely szántóföldi naperőművek fejlesztésében is aktív szerepet vállal. A projektekhez való hozzáállásuk egyértelmű. Minden megbízást úgy kezelnek, mintha saját rendszerüket építenék. A kivitelezés nem ér véget a műszaki átadással. Hosszú távú rendszergaranciát biztosítanak, és minden telepítés mögött ott van a tanúsított, független intézetek által igazolt szakmai háttér. Ez különösen fontos az energiatárolóval kombinált megoldások, UPS rendszerek vagy fázisjavító funkciók esetén, ahol a pontosság és a megbízhatóság alapkövetelmény.
A technológia akkor válik valódi értékké, ha azon túl, hogy a jelenlegi működést támogatja, jövőálló rendszereket is képes létrehozni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Tippek2 hét ago
Önkiszolgáló pénztárak, automatizáció: tényleg jönnek a robotok és elveszik a bolti dolgozók munkáját?
-
Gazdaság2 hét ago
Miért nincsenek Munkáshitel akciók a bankoknál?
-
Gazdaság1 hét ago
E-kereskedelmi logisztika és telephelyválasztás 2025-ben Stratégiai megoldások a versenyképesség növeléséért
-
Mozgásban2 hét ago
Hogyan cseréljük le a váltógombot az autónkban?
-
Zöld2 hét ago
Megtalálták a világ legrégebbi robotfűnyíróját
-
Mozgásban2 hét ago
Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is
-
Mozgásban2 hét ago
Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin
-
Mozgásban2 hét ago
Gördülő innováció a zöldebb holnapért – így értelmezi újra a fenntartható abroncsgyártást a Hankook