Ipar
Gyors és hatékony megoldások az összetett szállítási kihívásokra
Az elmúlt néhány hónapban a nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szolgáltató „Projekt Cargo” csapatai világszerte számos kihívást jelentő áru tengeri, légi és közúti szállítását bonyolították le.
A cargo-partner régóta kezeli ügyfelei túlméretes és speciális szállítmányait. „Büszkék vagyunk a „Projekt Cargo” csapataink világszerte tanúsított elkötelezett munkájára. Minden eddig lebonyolított szállításunkat a „we take it personally” alapértékünk szerint kezeltük, ami jól példázza kitartásunkat és odaadásunkat a kihívások leküzdésében, valamint az ügyfeleink számára testreszabott megoldások biztosításában.”– mondta Erich Schatz, a cargo-partner Tengeri (FCL) szállítmányozásáért és Vállalati termékfejlesztéséért felelős igazgatója.
Motorkerékpárok Csehországból Pápua Új-Guineába
A cargo-partner csehországi csapata nemrégiben motorkerékpárokat és felszereléseket szállított Pápua Új-Guineába a népszerű TV-műsor; „Vandráci reality” részére. A „Projekt Cargo” csapatnak olyan bonyolult tengeri útvonalon kellett leszerveznie a szállítást, amelybe más szállítmányozóknak beletört a bicskája. A szállítás magában foglalta a malajziai átrakodást, a visszaszállítást Bremerhavenen keresztül, valamint a motorok tárolását a cargo-partner prágai raktárában. A megbízók nagyon elégedettek voltak a cargo-partner által nyújtott szolgáltatással, és kifejezték érdeklődésüket a jövőbeni közös együttműködések iránt.
Biztonsági páncélszekrények Lengyelországból Svédországba
A logisztikai szolgáltató svéd csapata öt nagy biztonsági páncélszekrény közúti szállítását kezelte, amelyek súlya 10-18 tonnáig terjedt. Miután a szekrényeket felkészítették a szállításra a lengyelországi ügyfél gyárában, négy szekrényt Gotland szigetére, míg az ötödiket Malmöbe szállította át a cargo-partner. A Malmö-i szállítás során egy 70 tonnás daru segítségével emelték fel a 15,7 tonnás szekrényt speciális „szánkókkal” felszerelt levegőpárnákkal, ami lehetővé tette a szekrény gördülékeny elmozdítását a kijelölt helyszínre.
31 daru Kínából Indonéziába
Amikor 31 híddaru szállítására kérték fel a cargo-partner kínai csapatát, egy átfogó és költséghatékony háztól házig terjedő megoldást dolgoztak ki. A csapat minden várakozást felülmúlt, amikor segítette az ügyfelét a tengeri szállítmányozáshoz szükséges összes dokumentum előkészítésében, összehangolta a rakodási tervet a gyárral, és zökkenőmentes vámkezelést biztosított mind az indulási, mind az érkezési oldalon.
Tetőcserép-hajlító gépek Japánból Lengyelországba
A cargo-partner gyorsan és hatékonyan biztosította a tetőcserép-hajlító gépek időben történő légi szállítását Japánból Lengyelországba. Az ügyfél sürgős igényeinek megoldása érdekében a szállítmányt két részben szállították. Az első rész öt dobozból állt, amelyek összesen 13 tonnát nyomtak, míg a második rész hat dobozból állt, amelyek súlya 14 tonna volt. A stratégiai szállítási terv eredményeként mindkét rész mindössze hat nap alatt ért el Lengyelországba.
Sütőkemencék Németországból az Egyesült Királyságba
A cargo-partner vállalta a kihívást, hogy közúton két túlméretes sütőkemencét szállítson egy nemzetközi vállalat számára. A csapat együttműködött a cargo-partner frankfurti és az ügyfél németországi irodájával a német vám törvények navigálásában, aminek eredményeként a rakomány betöltésekor az export engedélyt aznap kiadták.
Csapágygyűrű Olaszországból Indiába
Az olasz és indiai csapatok együttműködtek egy túlméretezett légi szállítmány kezelésében, amely egy csapágygyűrűt tartalmazott. Megoldották a megfelelő légitársaság kiválasztásának és az értékes rakomány biztonságos szállításának kihívásait, mindezt szoros határidőn belül. A szállítmány, amelynek bruttó súlya 1.200 kg volt, Milánó környékéről indult és Dohán keresztül érkezett meg az indiai Delhibe.
Esztergapad és alkatrészek Olaszországból az USA-ba
Egy újabb sikertörténet Olaszországból, ahol a helyi csapat az amerikai kollégákkal együttműködve tengeri úton szállított egy esztergapadot és több pótalkatrészt Norfolk és Genova között, „flat rack” konténerekben. A végső szállításhoz a csapat különleges közúti szállítási engedélyt szerzett rekordidő, mindössze 15 nap alatt, lehetővé téve az ügyfél számára, hogy elkerülje a tárolási és visszatartási költségek.
Autóipari gyártógépek Kínából Szerbiába
A cargo-partner szerbiai csapata sikeresen kezelte egy autóalkatrészek gyártásához szükséges présszerszámok szállítását. A rakomány Sanghajban történt átvétele után a logisztikai szolgáltató megszervezte a tengeri szállítást a horvátországi Rijeka kikötőn keresztül Szerbiába. Végül a gépeket a cargo-partner belgrádi raktárából közúton, pótkocsival szállították a célállomásra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Értékmegőrzés és kortárs tartalom – Készül a Magyar Építészeti Múzeum és Központ
Az építészeti újrahasznosítás jegyében valósul meg a Magyar Építészeti Múzeum és Központ a Városligeti Fasor és a Bajza utca által határolt tömbben.
A munkák során az új főépület mellett két századfordulós műemléki épület és két zártsorú irodaház újul meg, valamint egy mindenki számára nyitott városi közpark is létrejön. A megvalósítás egyedi projektszervezéssel zajlik: a BIVAK és a Tér és Forma Szeged Építéstervező alkotó építészei mellett a CPM Kft. fogja össze a generál feladatokat és készítette el a műszaki dokumentációt, melynek BIM támogatását a DANU Mérnökiroda szakemberei végezték.
A megvalósuló, közel 27 500 m2 hasznos alapterületű épületkomplexum 2100 m2 kiállítóteret, 550 m2 konferencia termet és több mint 2000 m2 korszerű raktár területet foglal magába. A múzeum és dokumentumtár műtárgyai korszerű gépészeti rendszerekkel klimatizált és védett terekbe kerülnek, amelyekben hosszú távon is megoldott a gyarapodó állományok kezelése és digitalizálása. A főépület ikonikus tetőzetét 114712 darab cserép fedi majd 65 különböző színárnyalatban. Az új közpark 107 darab újonnan telepített fával, tematikus játszótérrel, vízjátékkal és vendéglátó egységekkel fogadja a látogatókat.
„A tér élménye meghatározó elem a fejlesztésben. Mindez nemcsak az új főépület egyedi fogadóterét és belső tereit jelenti, hanem a tervezett térszimulációs installációt is, ahol a látogatók megtapasztalhatják a belső terek hangulatát, érzetét meghatározó arányokat 360 fokos vetítéssel és ténylegesen megmozduló mennyezettel és falakkal”
– emeli ki Détári György DLA, a CPM társtulajdonosa és vezető tervezője.
Az épület alkotó udvara a valós méretű modellépítésen túl vetítési helyszínként is szolgálja a múzeumot akár 300 fő befogadóképességgel. „Egy korszerű múzeumban a kiállítás nemcsak a vitrinekbe helyezett statikus tárgyakról szól, hanem bekerülnek interaktív, audiovizuális élményelemek, illetve időszaki kiállítások is, amelyek flexibilis tereket igényelnek. Ahhoz, hogy ezek a lehető legjobb látogatói élményt nyújtsák, elengedhetetlen a háromdimenziós modellek által nyújtott betekintés a tervezett épületek tereibe” – emeli ki Erős Tamás, a DANU BIM szolgáltatásokért felelős partnere.
A Magyar Építészeti Múzeum és Központ tervei az értékmegőrzés és a jövőbe mutató szemlélet jegyében készültek. A múzeum építészeti koncepciójának létrehozásakor kiemelt szempont volt, hogy méltó módon képviselje a hazai építészet múltját, jelenét és jövőjét. Fontos szakmai üzenet az építészeti újrahasznosítás, a felszín feletti építés 75 %-a meglévő értékek megtartásával és újrafunkcionálásával valósul meg, az új főépület a pedig a kortárs építészeti gondolkodást képviselve illeszkedik a meglévő épületek közé. Egy ennyire komplex, sokszereplős projektnél a BIM-alapú tervezés kulcsfontosságú, a kiállítás tervezők, az épület tervezők és a megrendelő közötti kommunikációt és döntéshozatalt is segíti. A BIM modellekre építve biztosítja a tervek magas minőségét, és azt, hogy valóban az elképzelt épület valósuljon meg.
Érdekesség, hogy a bilbaói Guggenheim Múzeum úttörő szerepet játszott a virtuális épületmodellezésben, ez volt a világon az első nagy volumenű projekt, aminél Farnk Gehry és csapata a fejlett CATIA háromdimenziós modellező szoftvert használta, hogy segítségül hívja a BIM-et. A művészi kifejezésmód és a történeti jelleg miatt azonban sok szakember múzeumi és művészeti funkciójú épületek tervezése során még mindig kerüli a BIM-et, ami pedig a korszerű múzeumi tervezés alapja. „A múzeumoknál az építészet, mint művészeti kifejezőeszköz jut jelentős szerephez, de olyan kiállítás-technológia kerülhet az épületbe, ami jelentős hely-, gépészeti- és egyéb igények megvalósítását teszik szükségessé. Ezekre oda kell figyelni a BIM feladatok kapcsán is. Mi ezt a folyamatot csapatmunkaként fogjuk fel, a végrehajtási terv az összes szakággal egyeztetve, velük egyetértésben történt. A digitális modellek segítségével egyszerre több száz dologra is rá tudunk mutatni a tervben. Ennél a projektnél 213.527 modell elem készült, az utolsó időszakban 348 ütközést, problémás részletet találtunk, melyek így még a kivitelezési folyamat előtt korrigálva lettek” – folytatja Erős Tamás.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós
A Hankook bemutatja új, nagyteljesítményű gumiabroncsát, a Dynapro AT2 Xtreme-et, amely minden terepre alkalmas, és amelyet kifejezetten a lakóautók, a klasszikus terepjárók és az építőipari szállítók sokoldalú használatára terveztek.
A négyévszakos gumiabroncs ötvözi a megbízható tapadást a vezetési kényelemmel és tartóssággal, évszaktól és útfelülettől függetlenül. Összesen 15 méretet kínálnak 15 és 17 col között, amelyek a klasszikus 4×4-es tartományt is lefedik. A Dynapro termékcsaládban továbbra is megtalálható a Dynapro AT2, amely 20 colig terjedő méretekben kapható, és így számos terepjáróhoz tökéletes.
„A Dynapro AT2 Xtreme termékkel megerősítjük pozíciónkat a növekvő terepjáró szegmensben azzal, hogy megbízható, tartós és kényelmes megoldást kínálunk a terep- és az országúti használat közötti váltáshoz”
– nyilatkozta Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke.
A Dynapro AT2 Xtreme univerzális modellként egészíti ki a Dynapro termékcsaládot, az úttestre specializálódott Dynapro HPX és az off-road Dynapro MT2 között. Megfelel a modern terepabroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak, miközben kiválóan alkalmas mindennapi használatra. Ezt az innovatív futófelületi kialakítás és modern anyagkeverék kombinációja teszi lehetővé.
Megbízható és kényelmes
A gumiabroncs különleges vállidom-kialakítása mély oldalfalú blokkokkal megvédi a terepen a vágások és egyéb sérülések ellen. Ugyanakkor a kifinomult futófelületi alakzatok többirányú lamellákkal és barázdákkal biztosítják a lehető legjobb súrlódást – akár havon is. A Dynapro AT2 Xtreme 3PMSF-minősítéssel rendelkezik, így az abroncson megtalálható alpesi/hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentő téli időjárási körülmények között is használható. A különlegesen kialakított blokkszélek és az extra barázdák a futófelületi blokkok között csökkentik a menetzajt, valamint stabilizálják a futófelületet a kényelmes és biztonságos utazás érdekében.
Az újonnan kifejlesztett futófelületi keverék erőssége abban rejlik, hogy funkcionalizált polimereket tartalmaz, amelyek biztosítják az optimális szilikaelosztást, továbbá olyan integrált részecskéket, amelyek ellenállnak a deformációnak és a szélsőséges hőmérsékletnek, ezáltal javítva a tapadást. Az eredmény egy, még az elődjénél is hosszabb élettartam. A “Max Mileage” technológiának köszönhetően a Dynapro AT2 Xtreme rendkívül magas futásteljesítményt ér el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Microsoft és Siemens összefogás
A nagyobb épületek – például kereskedelmi létesítmények, adatközpontok vagy felsőoktatási intézmények, – IoT-alapú működtetését könnyíti meg és optimalizálja a Microsoft és a Siemens új együttműködése.
A megállapodás lehetővé teszi a Siemens digitális épületfelügyeleti platformja, a Building X és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatások közötti átjárhatóságot.
A Microsoft Azure felhőalapú szolgáltatásaihoz csatlakoztatott Siemens Building X platform és annak különböző, például energiagazdálkodást vagy karbantartást támogató alkalmazásai lehetővé teszik a jelenleg elkülönülten működő IoT-eszközök adatainak egységes kezelését. Ennek eredményeként az épületüzemeltetés különböző rendszerei egy közös, átlátható felületen integrálódnak, és válhatnak hatékonyabban irányíthatóvá.
Ezáltal olyan adatok integrálhatóak, mint például a fűtési, szellőzési és légkondicionáló (HVAC) rendszerekből érkező információk, a szelepek hőmérsékletének, nyomásának adatai vagy a beltéri levegőminőség különböző jellemzői. Így az ügyfelek saját épületeikre szabott energiafelügyeleti és optimalizálási beállításokat és karbantartási terveket alakíthatnak ki.
Az együttműködésnek köszönhetően az épületekben elhelyezett eszközök gyártófüggetlenül, egyetlen kattintással csatlakoztathatóak lesznek a felhőalapú rendszerekhez. A mostani az egyik első olyan integráció, amely tisztán nyílt ipari szabványokon – World Wide Web Consortium (W3C), Web of Things (WoT) és Open Platform Communications Unified Architecture (OPC UA) protokollokon – alapul a szolgáltatók között.
Így az integráció a korábbi, hasonló összehangolási megoldásokhoz képest a szükséges erőforrások akár 80 százalékának megspórolásával valósulhat meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban5 nap ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Gazdaság1 hét ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Mozgásban1 hét ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Gazdaság2 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Gazdaság2 hét ago
Másodpercek alatt csap le a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nem a cég az értékes, hanem a benne lévő tudás
-
Tippek2 hét ago
Hagyd magad mögött a valóságot a Cinema Mystica megújult tárlatával!
-
Ipar2 hét ago
Az Emerson új akkumulátor-energia- és eszközkezelő szoftvere javítja a befektetés megtérülését és a hálózat stabilitását