Ipar

4 feladat, amiben az MI az IT-üzemeltetési szakemberek keze alá dolgozik

A vállalatok IT-rendszereinek folyamatosan optimális teljesítménnyel kell működniük, megfelelve a legmodernebb, gyorsan változó elvárásoknak.

Ehhez az üzemeltetésért felelős szakembereknek rengeteg kihívást kell leküzdeniük a háttérben, hogy a nehézségekből a felhasználók és az üzleti döntéshozók se érzékeljenek semmit. A munka leginkább a takarításhoz hasonlít: csak akkor tűnik fel másoknak, ha nem vagy rosszul csinálják. Az OpenText szakértői szerint a folyamatok átlátásához és a problémák elhárításához érdemes kihasználni a legújabb technológiák előnyeit, beleérte az úgynevezett ok-okozati, a prediktív és a generatív mesterséges intelligenciát is.

Ahogy a szervezetek egyre jobban haladnak előre a digitális átalakulás útján, úgy nő az IT-részlegekre nehezedő nyomás, hogy megfeleljenek a modern vállalatoknál jelentkező elvárásoknak. Ez többek között azt jelenti, hogy felhőalapú és az adatközpontokban működő infrastruktúrát is biztosítaniuk kell a kritikus fontosságú üzleti alkalmazások és szolgáltatások támogatásához. Muszáj rugalmasan alkalmazkodniuk az új technológiákhoz, valamint zökkenőmentesen kell bevezetniük új felhőszolgáltatásokat és az üzleti döntéshozók által választott, egyéb új megoldásokat úgy, hogy mindeközben a meglévő rendszerek mindvégig gördülékenyen működjenek.

Az üzemeltetésért felelős szakembereknek oly módon kell tudniuk monitorozni az új alkalmazásokat és azok legfrissebb verzióit, hogy egyúttal a régóta használt szolgáltatásokat is hatékonyan nyomon követik, kezelik és frissítik. Ráadásul az IT-részlegeknek olyan adatokat is kell szolgáltatniuk, amelyek megfelelő és jól átlátható tájékoztatást adnak az üzleti döntéshozóknak a vállalatnál működő rendszerek állapotáról.

Szerencsére a gőzerővel fejlődő mesterséges intelligencia egyre több területen segítséget nyújt a szakemberek számára abban, hogy szembenézzenek ezekkel a kihívásokkal. Az OpenText szakértői saját vállalati esemény- és teljesítménymenedzsment-rendszerük példáján keresztül összegezték, hogy milyen támogatást nyújtanak a zavartalan üzemeltetéshez az olyan fejlett rendszerek, mint a generatív MI, a prediktív MI és az ok-okozati MI.

Rendszerek és folyamatok átláthatóvá tétele

Az Operations Bridge automatikusan felderíti és monitorozza a folyamatokat a vállalat teljes informatikai infrastruktúrájában, beleértve a hagyományos adatközpontokat, a privát és a nyilvános felhőt, a többfelhős környezeteket és a konténeralapú infrastruktúrákat. Automatizáltan gyűjti az adatokat az eszközökről és a folyamatokról, majd értelmezi, elemzi és jól átláthatóan megjeleníti azokat. Az eszköz továbbá jelentéseket is készít az információk alapján, amelyek a későbbiekben a problémamegoldási folyamatok előkészítéséhez is hasznosak lehetnek.

Aktuális problémák megoldása

Amikor felmerül valamilyen probléma az IT-rendszerben, az megjelenik az Operations Bridge vezérlőpultján. A folyamat régóta így működik a megoldásban, ám az OpenText új platformja generatív MI-re támaszkodva már intelligens módon elemzi is a kontextust, és javaslatokat teszt a javításhoz szükséges lépésekre. A szakembereknek nem kell végtelen dokumentációt átfésülniük, néhány kattintással ugyanis jól használható javaslatokat kapnak, amelyek segítségével gyorsan és hatékonyan elháríthatják a felmerülő nehézségeket.

Potenciális problémák megelőzése

Az eszköz nemcsak az aktuális problémák kezelésében segít, hanem azokat a teljesítménybeli rendellenességeket és szűk keresztmetszeteket is azonosítja, amelyek később okozhatnának fennakadásokat. Ehhez különleges MI-technológiákat használ. Az ok-okozati (vagy más nevén kauzális) MI képes megmagyarázni az egyes jelenségek mögött álló okokat, a prediktív MI pedig előrejelzi a várható következményeket. Ennek köszönhetően a nehézségek már azelőtt megelőzhetők, hogy egyáltalán megjelennének.

Információk összegzése

A platform képes átfésülni a vállalat teljes IT-dokumentációs gyűjteményét, elemezni és átlátni az összefüggéseket, továbbá átfogó válaszokat készíteni a szakemberek kérdéseire. Ha egy felhasználónak információra szüksége van az Operations Bridge megoldásról vagy bármilyen termékről, amelyet a szoftver felügyel az IT-infrastruktúrán belül, az eszköz azonnal átvizsgál minden lehetséges forrást, és gyorsan szállítja a választ.

Az MI-képességeknek köszönhetően az új kollégák is gyorsan felvehetik a fonalat, a vezetők pedig jobban megalapozott döntéseket hozhatnak. Az Operations Bridge legfontosabb előnye pedig, hogy használatával az üzemeltetésért felelős szakemberek hatékonyabban végezhetik munkájukat, időt takaríthatnak meg, és a korábbiaknál hasznosabb feladatokra koncentrálhatnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Friss