Mozgásban

Így vezettek Ti! Avagy így zajlott a Groupama nagy vezetési tesztje

Kézis klasszisokkal hívják fel a figyelmet a csapatjátékos közlekedésre

A MOL-PICK SZEGED Kézilabdacsapata vett részt abban a kampányban, mely az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságának szakmai támogatásával hívja fel a figyelmet defenzív, vagyis együttműködő vezetési stílus jelentőségére a balesetek megelőzésében.

Kiderült: a hétszeres Magyar Kupa és háromszoros magyar bajnokcsapat három sztárja nemcsak a pályán, hanem az utakon is csapatjátékos. De vajon milyen általában a magyar sofőrök vezetési stílusa? A Groupama Biztosító országos kutatásából erre is fény derült.

Minden ember saját stílust képvisel a magánéletében, a munkahelyén és az utakon is. Ugyanígy egyéni karakterük van a sportolóknak is. Vajon aki a pályán a kapura tör, az máshogy viselkedik a volán mögött, mit, aki kivédi a lövéseket?

groupama_0507-9075

Kézisek a kormány mögött

A többszörös magyar bajnok és Magyar Kupa győztes MOL-PICK SZEGED kézilabdacsapatának három játékosa izgalmas megmérettetést vállalt a Groupama Tanpályán.

Jonas Källman, Stefán Rafn Sigurmannsson és Nagy Martin részt vettek abban a figyelemfelkeltő kampányban, mely arra hívja fel a figyelmet, hogy ha csapatjátékosként viselkedünk az utakon, akkor számos baleset megelőzhető. A kézilabdások ennek érdekében különleges és látványos vezetéstechnikai megmérettetést vállaltak a Szujó Zoltán szakmai kommentálásával zajló rendezvényen, hogy kiderítsék, ők mennyire defenzív vezetők, azaz mennyire számítanak csapatjátékosnak az utakon is.

„A kitöltött írásbeli Vezetési Stílusteszt, valamint a pályán végzett szimulációs gyakorlatok is megmutatták, hogy mind a három játékos defenzív vezető. A pályán megmutatkozó csapatjátékot tehát a közutakon is gyakorolják.”

– mondta el Kőrös András a Groupama Tanpálya vezető instruktora elemezve a kézis klasszisok vezetési stílusát.

„Nagyon szeretek vezetni és érdekes lehetőségnek tartottam, hogy megtudjam, mennyire biztonságos a vezetési stílusom. Különösen, mert fiatal vezetőként, a közutak számomra „új pályát” jelentenek. Nekem nem kérdés, hogy figyelem a körülöttem lévők viselkedését és reakcióját, a meccsen és az utakon is csak ez működik!”

– nyilatkozta Nagy Martin, a MOL-PICK SZEGED fiatal kapusa.

Hogy vezetnek a magyarok?

A Groupama Biztosító az edukációs rendezvényét megelőzően egy országos felmérést készített a magyarok vezetési stílusáról. Az 1000 fő megkérdezésével zajló kutatás felmérte többek között, hogy betartjuk-e a javasolt követési távolságot, levillogjuk-e az autópályán a gyors sávban előttünk haladókat vagy, hogy hogyan viselkedünk közlekedési dugóban?

A reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a magyarok fele (51%) együttműködő, nyugodt és előrelátó sofőr, vagyis úgynevezett defenzív sofőrnek mondható.

Érdekes, hogy a nők és a férfiak között nincs eltérés e tekintetben, viszont az életkor és a lakóhely alapján már kimutathatóak különbségek: a fiatalok és a fővárosiak sajnos kevésbé tűnnek előzékenynek a volán mögött”

– ismertette a kutatás további eredményeit Magyar János, a Groupama Biztosító gépjárműbiztosítási főosztályvezetője.

A válaszokból kitűnik az is, hogy a legfegyelmezetlenebbek az ajánlott követési távolság betartásában vagyunk. A városban, átlagos forgalmi körülmények között, 50 km/h sebességnél ajánlott 30-40 méteres távolságot például csupán a vezetők 3%-a tartja be saját bevallása szerint.

„Bíztató, hogy a magyar vezetők fele csapatjátékosnak számít az utakon, ugyanis akire ez a vezetési stílus a jellemző, statisztikailag kimutatható módon kevesebb baleset okozója lesz élete során. Fontos lenne, hogy a többi vezető is minél inkább elsajátítsa ezt a vezetési stílust, azaz legyen higgadt, előzékeny, szabálykövető, ezzel ugyanis jelentősen csökkenthetjük a balesetek számát. Szerencsére idén biztatóan alakul a közlekedési baleseti statisztika, hiszen eddig kevesebb személysérüléssel járó baleset történt az utakon, mint a korábbi évek azonos időszakában. A számok a 2013-as évi adatokhoz közelítenek, utoljára ebben az évben mutattak csökkenő tendenciát.”

– mondta el Berzai Zsolt rendőr alezredes.

groupama_0507-9234

Legyünk mindannyian csapatjátékosok!

A közlekedéspszichológiában alapvető tézis, hogy az emberek a személyiségüknek megfelelően vesznek részt a közlekedésben, azaz ahogyan reagálnak és viselkednek az élet más területein, úgy fognak reagálni és viselkedni a közlekedési szituációk során is.

„A közlekedési viselkedés megváltoztatásának első lépése annak tudatosítása, hogy a közlekedés voltaképpen egy csapatjáték, amelyben valamennyi résztvevő – gépjárművezető és gyalogos – együttműködése alapvető fontosságú

– mutatott rá Recsákné Mazányi Judit közlekedéspszichológus.

Ön is tesztelheti magát!

A Groupama Biztosító a sajtóközleménnyel együtt közzé teszi Vezetési Stílustesztjét is. A Groupama Tanpálya vezető instruktorának közreműködésével készült teszt kitöltésével és értékelésével bárki megtudhatja magáról, hogy mennyire számít csapatjátékosnak az utakon, illetve, hogy érdemes-e valamiben még fejlődnie a balesetek elkerülése érdekében.

A Mellékletben található kérdések és az értékelés sajtóban, vagy egyéb online, közösségi média felületen való megjelentetéséhez a Groupama Biztosító a biztosító nevének megjelölésével járul hozzá.

A Groupama Biztosító a rendezvénnyel egyben elindítja Biztonsági Futam eseménysorozatát, melynek keretében az év során mások is tesztelhetik vezetéstechnikai tudásukat, ügyességüket. Az időpontokról és az eredményekről folyamatosan hírt adunk!

Mozgásban

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

siemens

Ultraerős, nyilvános gyorstöltő várja az e-kamionokat Ausztriában

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

A nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, 400 kW teljesítményt biztosító ultraerős készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval szerelték fel: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint. Azaz nincs szükség az alkalmazáson vagy töltőkártyán keresztüli hitelesítésre, hanem a járműveket egyedi azonosítójuk (MAC-címük) alapján ismeri fel a rendszer. A töltés végeztével a sofőrnek csak le kell választania a töltőkábelt, és már folytathatja a vezetést, mivel a fizetés is automatikusan történik.

Az új töltőállomásokat négy DC (egyenáramú) töltőkarral látták el, ennek köszönhetően a töltőkhöz egyidejűleg több jármű, és nem csak e-kamionok, hanem személygépkocsik is csatlakozhatóak. A rendelkezésre álló teljesítményt az eszközt kezelő szoftver dinamikusan osztja meg a járművek között, azok optimális töltési idejét, akkumulátortechnológiáját, valamint aktuális töltöttségi állapotát figyelembe véve.

A hazánkban is elérhető SICHARGE portfolió új tagja akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil teljesítmény leadására képes.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Hankook elektromos járművekre fejlesztett és nyári gumiabroncsa is kiváló minősítést ért el

hankook

Kitűnő pozíció versenykörnyezetben: számos teszt eredménye támasztja alá, hogy a Hankook prémium gumiabroncsai remekül teljesítenek a kényelem és a biztonság tekintetében, valamint – a szaksajtó szerint is – kiváló az ár-érték arányuk.

A legutóbbi példa erre az Auto Bild abroncstesztjének eredménye (16/2024. szám), amelyen a Hankook iON evo SUV „példás” minősítést ért el. Ez újabb bizonyítéka a gumiabroncsgyártó stratégiájának, hogy minőségi kompromisszum nélkül, fogyasztóbarát áron kínálja a legjobb minőségű termékeket.

Az Auto Bild így jellemezte a Hankook iON evo SUV gumiabroncsot a magazin 2024 EV nyári tesztjén: „Az új, kifejezetten elektromos járművekhez készült nyári gumiabroncs kiegyensúlyozott, nagy teljesítményre képes. Mindezt stabil, biztonságos kezelhetőség mellett, száraz és nedves úton egyaránt rövid féktávval, alacsony menetzajjal, magas futásteljesítménnyel, kedvező ár-érték aránnyal”.  A 235/55 R19-es méretben hét versenytársával szemben a Hankook prémium gumiabroncs 1,3-as összpontszámot ért el. Az iON evo SUV abroncsot a Hankook i Sound Absorber technológiával szerelték fel, emellett aerodinamikus kialakításának köszönhetően rendkívül alacsony zajszintet biztosít a hagyományos abroncsokhoz képest.

“Kiegyensúlyozott és kényelmes” – így jellemzi az Auto Motor und Sport szaklap (07/2024. Szám) a Hankook Ventus S1 evo 3 SUV gumiabroncsot, amely kompakt SUV-ok nyári gumiabroncs tesztjén „nagyon jó” minősítést ért el. A magazin a teszt során nyolc gumiabroncsot hasonlított össze a sztenderdnek számító 235/55 R18 méretben. A tesztelés során a nedves és száraz útviszonyok közti vezetési teljesítmény mellett a gördülési ellenállás és a menetzaj összehasonlítására fókuszáltak. A szakértők véleménye szerint a gumiabroncs: “Dinamikusan kezelhető nedves útviszonyok között, magasszintű tapadással és könnyed kormányozhatósággal. Közvetlen kormányreakció, rendkívüli dinamizmus száraz utakon, kiváló kényelmi jellemzőkkel.”

A sportkocsitól a kombiig: imponáló menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt

Az Auto Bild Reisemobil 2024-es nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024-es szám) a Hankook Ventus Prime 4 gumiabroncs „példás” minősítést kapott. A szerkesztőség összesen tíz gumiabroncsot hasonlított össze 225/55 R17-es méretben, és a következőket állapította meg a prémium abroncsról: „Kiváló minőségű nyárigumi, lenyűgöző menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt, jó biztonsági tartalékok aquaplanning esetén, biztonságos kezelhetőség nedves és száraz úton.” Emellett a tesztelők kiemelték az „alacsony menetzajt”, valamint a Hankook gumiabroncsok „kedvező ár-érték arányát”.

A Hankook Ventus S1 evo Z szintén remekül teljesített az Auto Bild Sportscars nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024. szám). A felsőkategóriás sportkocsikra szánt ultranagy-teljesítményű gumiabroncs „jó” minősítést szerzett, a hat versenytárssal lebonyolított teszten a kombinált 265/35 R19 (elülső tengely) és 295/30 R20 (hátsó tengely) méretben. A szaklap következtetése szerint: „Tökéletes a sportautókhoz, köszönhetően rugalmas kormányozhatóságának, jó aquaplaning-tartalékainak és rövid féktávolságának nedves úton”.

Az Auto Zeitung magazin legjobbja ár-érték kategóriában

A Hankook Ventus S1 evo 3 szerezte meg a legjobb ár-érték arány minősítést az Auto Zeitung nyári gumiabroncs tesztjén (7/2024. szám). Az összehasonlításhoz a szakértő szerkesztők kilenc aktuális túraabroncsot teszteltek 225/45 R17-es méretben, kényelem, energiahatékonyság és biztonsági tulajdonságok tekintetében. A szakértők szerint a Hankook prémium gumiabroncsa kiemelkedik a mezőnyből, elsősorban „magas tapadási potenciáljával” és „kiegyensúlyozott teljesítményével nedves és száraz utakon”, ami „nagyszerű kompromisszum a dinamika és a kényelem között.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA

növényvédelmi

A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén.

Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.

A Széchenyi István Egyetem jelentős szereplője a hazai drónkutatásnak. E tevékenységében szoros partnerséget ápol az ABZ Drone Kft.-vel, mellyel közösen fejleszti mezőgazdasági permeteződrónját. A minden jelenlegi, a piacon elérhető innovációt egyesítő, hazai és európai mezőgazdasági adottságokra tervezett jármű már több nemzetközi díjat is elnyert.

Az egyetem kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenysége mellett a képzésben már jelenleg is markánsan jelenik meg a dróntechnológia. Az intézmény és többségi tulajdonában álló leányvállalata, a CloudIA Zrt. régóta együttműködik, többek között drónirányító és -adatelemző képzésének megvalósításában. A céggel és ABZ Drone Kft.-vel megkötött megállapodás e közös tevékenységeket bővíti tovább.

„Egyetemünk idén fogadta el kutatás-fejlesztési és innovációs stratégiáját, amely 2030-ig meghatározza e terület irányait és céljait. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulnak ipari együttműködéseink. A digitalizáció és a fenntarthatóság minden területünket áthatja, s ezáltal olyan fejlesztéseket tudunk végezni, amelyek egyszerre járnak haszonnal az egyetem, a partnervállalkozás és a társadalom számára” – fogalmazott dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi-egyetem általános és oktatási elnökhelyettese. Hozzátette, intézményük különböző tudományterületek összekapcsolásával képes értékes innovációkat létrehozni, többek között a legkorszerűbb technológiák és a mezőgazdaság területén. „Erre az összekapcsolódásra kitűnően alkalmas a drón, amelyben már jelentős közös eredményeket értünk el, s ezeket az oktatásban is jól tudjuk hasznosítani”

– emelte ki.

„Az ABZ Drone Kft. egyik fontos célja, hogy a mezőgazdasági és ipari drónpilótákat a legmagasabb színvonalon képezze. Ennek északnyugat-magyarországi központját teremtette meg az együttműködésünk. A hallgatók számára a térségben egyedülálló képzést nyújtunk az ABZ piaci, gyakorlati tapasztalataira, az egyetemen rendelkezésre álló tudásra, valamint a CloudIA szakértelmére építve. A Széchenyi-egyetemen megvalósuló kutatások és a dróntechnológia terén elért közös eredmények nemcsak hazánkban, de európai és világszinten is kuriózumnak számítanak”

– mondta el Török Gyula, az ABZ Drone Kft. ügyvezetője. Aláhúzta, a képzés a nemzetközi piacon is keresett ismereteket nyújt. Mint említette, május 27-én indul a következő drónirányító képzés, amelynek részleteiről, illetve a jelentkezésről az abzdrone.com weboldalon lehet tájékozódni.

Dr. Szauer Balázs, a CloudIA Zrt. vezérigazgatója kifejtette, hogy a cégnek mint két felsőoktatási intézmény, a Széchenyi István Egyetem és az Edutus Egyetem leányvállalatának elsődleges célkitűzése és tevékenysége a szemléletformálás, valamint a tudatosítás támogatása a dróniparágban. Hozzátette, az ABZ Drone Kft.-vel jelenleg is ellátnak közös oktatási tevékenységet, ahogy a Széchenyi István Egyetemmel is kitűnő a kapcsolatuk.

„A drónképzés hazai struktúrája egymásra épülő elemekből áll. Ezzel összhangban a hármas együttműködés lehetővé teszi, hogy a pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megszerzését követően tovább szakosodva a növényvédelmi drónpilóta tanúsítványt is megszerezzék a jelentkezők. Ezzel a hallgatók számára a régióban a legmagasabb szintű drónképzést tesszük elérhetővé”

– hangsúlyozta.

A Széchenyi István Egyetem győri campusán megtartott együttműködési aláírás során elhangzott: a drónok irányítása és felhasználása területén a jövőben további, mikrotanúsítványt adó képzések is várhatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss