A Renault ezen a hétvégén mutatja be a MEGANE R.S. TROPHY-R-t, a 15 évvel ezelőtt indult fejlesztéssorozat legújabb verzióját, amely egy fantasztikus rekord felállításával jó úton halad afelé, hogy a típus történetének ikonikus darabjává váljon.
2019 – Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R : record au Nürburgring
A MEGANE R.S. TROPHY-R, amely a Nordschleifén az elsőkerék-hajtású autók kategóriájában kiváló eredményt ért el idén, méltó módon képviseli a Renault Sport kihívások és teljesítmény iránti szenvedélyét.
A Renault Sport új generációjába tartozó új MEGANE R.S. TROPHY-R nem pusztán a motor erejének köszönheti az elért kiváló teljesítményt. A 300 LE motor ugyanis a Megane R.S. Trophy szériában már az év elején megjelent. Az autót rendkívül rövid idő alatt, direkt versenyautónak fejlesztette ki egy szakértőkből álló, agilis módszertannal dolgozó csapat. A fejlesztések során a szakemberek három szempontra összpontosítottak: a maximálisan elérhető súlycsökkentésre (ami 130 kg mínuszt eredményezett a Megane R.S Trophy-hoz képest), az aerodinamikára és a hajtástengelyek radikálisabb fejlesztésére.
Az ezekkel elért eredmény lélegzetelállító: 2019. április 5-én a MEGANE R.S. TROPHY-R új, hivatalosan elismert szériaautós rekordot állított fel a világ legelismertebb teljesítménytesztelésre alkalmas versenypályái közé tartozó Nürburgring Nordschleife körén. MEGANE R.S. TROPHY-R új rekordideje a 20.600 km-es Nordschleifén 07’40”100, a legendás pálya 2019 januárja óta hivatalos 20,832 km-es teljes körtávján pedig 07’45”389-es referenciaidőt futott.
A Nordschleife új hivatalos pályahosszt kapott a köridők és rekordok megállapításához. Ezidáig a köridők nagy részét és a nem hivatalos rekordokat a 20,600 kilométeres pályahossz alapján jegyezték be (a köridők mérése a Nordschleife célegyenese végén kezdődött a 13-as kanyarnál, és a célvonalnál fejeződött be, ami a 13-as kanyar előtti célegyenes kezdeténél található). 2019-től ugyanakkor a Nürburgring által hivatalosan elfogadott pálya a Nordschleife 20,832 km-es teljes köre lett, aminek kezdete és vége a pálya start- és célvonala. Ebben az összefüggésben a Megane R.S. TROPHY-R körideje a kompakt autók kategóriájába sorolható (amiben kizárólag az ECE által jóváhagyott, gyártásban lévő, módosítás nélküli járművek szerepelhetnek).
2019 – Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R : record au Nürburgring
A MEGANE R.S. és a „Zöld Pokol” becenéven is ismert „Ring” közös története több mint 10 éve íródik. Még 2008-ban kezdődött, amikor a típus megfutotta első, 8’17’’-es körrekordját az elsőkerék meghajtású gyári autók kategóriájában. Ezt az időt 3 évvel később a második generációs Megane R.S. Trophy vezető tervezője és egyben fejlesztőpilótája, Laurent Hurgon döntötte meg (8’07”97). Neki sikerült először 8 perc alá szorítani a köridőt (7’54”36) MEGANE III R.S. TROPHY-R verziójával 2014-ben. És ő jegyzi az idei rekordot is az új generációjú MEGANE R.S. TROPHY-R-rel, ami annál is nagyobb dolog, hiszen napjainkban a teljesítménynövelésért, minden elnyert másodpercért a konstruktőrök óriási erőfeszítésére van szükség.
Az autót, amelyből mindössze egy limitált szériát dob piacra idén a Renault, a Renault F1 csapatának pilótái, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg mutatják be május 24-én Monacóban, a Forma-1 nagydíj pénteki szabadedzése előtt.
A Renault Sportnak a génjeiben van a versenyzés
A Renault Sport által tervezett és fejlesztett sportmodellek a Renault technológiai ismereteiből, 120 éves autóversenyzői tapasztalataiból építkeznek, kiváló példa erre a márka 40 éves jelenléte a Formula 1®-ben. A Renault Sport választékában hozzáférhető technológia a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing mérnökei közötti szoros együttműködés eredménye. A Renault Sport és ezen belül az új MEGANE R.S. TROPHY-R fejlesztése kiváló partnerek támogatásával valósulhatott meg: az Akrapovič a kipufogórendszerhez, a Brembo a fékekhez, a Bridgestone a gumiabroncsokhoz, az Öhlins a lengéscsillapítókhoz és a Sabelt az ülések kialakításhoz járult hozzá pótolhatatlan tapasztalatával.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!