Mozgásban
Az eddigi legjobb teljesítményű Renault került ki a piacra a hétvégén
Az autót a hétvégi F1 versenynapon mutatják be a nagyközönségnek
A Renault ezen a hétvégén mutatja be a MEGANE R.S. TROPHY-R-t, a 15 évvel ezelőtt indult fejlesztéssorozat legújabb verzióját, amely egy fantasztikus rekord felállításával jó úton halad afelé, hogy a típus történetének ikonikus darabjává váljon.
A MEGANE R.S. TROPHY-R, amely a Nordschleifén az elsőkerék-hajtású autók kategóriájában kiváló eredményt ért el idén, méltó módon képviseli a Renault Sport kihívások és teljesítmény iránti szenvedélyét.
A Renault Sport új generációjába tartozó új MEGANE R.S. TROPHY-R nem pusztán a motor erejének köszönheti az elért kiváló teljesítményt. A 300 LE motor ugyanis a Megane R.S. Trophy szériában már az év elején megjelent. Az autót rendkívül rövid idő alatt, direkt versenyautónak fejlesztette ki egy szakértőkből álló, agilis módszertannal dolgozó csapat. A fejlesztések során a szakemberek három szempontra összpontosítottak: a maximálisan elérhető súlycsökkentésre (ami 130 kg mínuszt eredményezett a Megane R.S Trophy-hoz képest), az aerodinamikára és a hajtástengelyek radikálisabb fejlesztésére.
Az ezekkel elért eredmény lélegzetelállító: 2019. április 5-én a MEGANE R.S. TROPHY-R új, hivatalosan elismert szériaautós rekordot állított fel a világ legelismertebb teljesítménytesztelésre alkalmas versenypályái közé tartozó Nürburgring Nordschleife körén. MEGANE R.S. TROPHY-R új rekordideje a 20.600 km-es Nordschleifén 07’40”100, a legendás pálya 2019 januárja óta hivatalos 20,832 km-es teljes körtávján pedig 07’45”389-es referenciaidőt futott.
A Nordschleife új hivatalos pályahosszt kapott a köridők és rekordok megállapításához. Ezidáig a köridők nagy részét és a nem hivatalos rekordokat a 20,600 kilométeres pályahossz alapján jegyezték be (a köridők mérése a Nordschleife célegyenese végén kezdődött a 13-as kanyarnál, és a célvonalnál fejeződött be, ami a 13-as kanyar előtti célegyenes kezdeténél található). 2019-től ugyanakkor a Nürburgring által hivatalosan elfogadott pálya a Nordschleife 20,832 km-es teljes köre lett, aminek kezdete és vége a pálya start- és célvonala. Ebben az összefüggésben a Megane R.S. TROPHY-R körideje a kompakt autók kategóriájába sorolható (amiben kizárólag az ECE által jóváhagyott, gyártásban lévő, módosítás nélküli járművek szerepelhetnek).
A MEGANE R.S. és a „Zöld Pokol” becenéven is ismert „Ring” közös története több mint 10 éve íródik. Még 2008-ban kezdődött, amikor a típus megfutotta első, 8’17’’-es körrekordját az elsőkerék meghajtású gyári autók kategóriájában. Ezt az időt 3 évvel később a második generációs Megane R.S. Trophy vezető tervezője és egyben fejlesztőpilótája, Laurent Hurgon döntötte meg (8’07”97). Neki sikerült először 8 perc alá szorítani a köridőt (7’54”36) MEGANE III R.S. TROPHY-R verziójával 2014-ben. És ő jegyzi az idei rekordot is az új generációjú MEGANE R.S. TROPHY-R-rel, ami annál is nagyobb dolog, hiszen napjainkban a teljesítménynövelésért, minden elnyert másodpercért a konstruktőrök óriási erőfeszítésére van szükség.
Az autót, amelyből mindössze egy limitált szériát dob piacra idén a Renault, a Renault F1 csapatának pilótái, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg mutatják be május 24-én Monacóban, a Forma-1 nagydíj pénteki szabadedzése előtt.
A Renault Sportnak a génjeiben van a versenyzés
A Renault Sport által tervezett és fejlesztett sportmodellek a Renault technológiai ismereteiből, 120 éves autóversenyzői tapasztalataiból építkeznek, kiváló példa erre a márka 40 éves jelenléte a Formula 1®-ben. A Renault Sport választékában hozzáférhető technológia a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing mérnökei közötti szoros együttműködés eredménye. A Renault Sport és ezen belül az új MEGANE R.S. TROPHY-R fejlesztése kiváló partnerek támogatásával valósulhatott meg: az Akrapovič a kipufogórendszerhez, a Brembo a fékekhez, a Bridgestone a gumiabroncsokhoz, az Öhlins a lengéscsillapítókhoz és a Sabelt az ülések kialakításhoz járult hozzá pótolhatatlan tapasztalatával.
Mozgásban
Öt csapat is Bridgestone abroncsokon száguld a „motorsport Le Mans-jának” számító FIM Endurance Világbajnokságon
A Bridgestone 2025-ben is csúcskategóriás Bridgestone BATTLAX motorkerékpár-abroncsokkal szereli fel csapatait a FIM Endurance World Championship (EWC) versenysorozatában.
A világ legnagyobb endurance, azaz hosszútávú motorversenyének idei szezonjában a vállalat immár öt csapat kizárólagos abroncspartnere lesz, köztük a BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM és a Kawasaki Webike Trickstar csapaté is.
A Bridgestone elkötelezetten támogatja a motorsportkultúrát világszerte, a professzionális versenysorozatoktól a helyi amatőr futamokig. A vállalat 2017 óta biztosítja csúcstechnológiás versenyabroncsait az EWC teljes szezonjára nevező csapatok számára, amelyek nagyfokú tapadást, tartósságot és kiváló kezelhetőséget kínálnak. A Bridgestone által támogatott Yoshimura SERT Motul csapat 2024-es bajnoki győzelme már zsinórban a negyedik, összesen pedig az ötödik alkalom, amikor Bridgestone abroncsokkal versenyző csapat nyerte az EWC-t. 2025-ben a vállalat a következő öt lelkes csapat kizárólagos partnere:
- F.C.C. TSR Honda France – Az első japán csapat, amely elnyerte az FIM Endurance Világbajnoki címet a 2017–2018-as szezonban. 2025-ben Alan Techer korábbi EWC-bajnok, a Supersport versenyeken kiemelkedő sebességéről ismert Corentin Perolari, valamint a feltörekvő japán tehetség, Taiga Hada alkotja a csapatot.
- YART YAMAHA Official EWC Team – Az osztrák központú csapat évek óta az endurance versenyek élmezőnyébe tartozik. 2025-ben Marvin Fritz és Karel Hanika, tapasztalt versenyzők mellett Jason O’Halloran, a British Superbike Championship mezőnyéből érkező újonc is csatlakozik a csapathoz.
- Yoshimura SERT Motul – A francia–japán együttműködésben működő csapat többszörös bajnokként vág neki a következő szezonnak. 2025-ben is Gregg Black, Étienne Masson és Dan Linfoot képviseli a csapatot, míg Cocoro Atsumi tartalékos versenyzőként áll készenlétben.
- BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM – A 2019 óta versenyző csapat gyorsan a bajnokság meghatározó szereplőjévé vált. 2025-ben Markus Reiterberger, Superbike-világbajnok Sylvain Guintoli, a dél-afrikai endurance specialista Steven Odendaal és az észt motoros, Hannes Soomer alkotja a csapatot.
- Kawasaki Webike Trickstar – A japán csapat az ázsiai motorsport egyik meghatározó szereplője, különösen az Asia Road Racing Championship és a Suzuka 8 órás versenyen. 2025-ben Christian Gamarino mellett az endurance versenyek tapasztalt pilótája, Mike Di Meglio, a többszörös Bol d’Or győztes Gregory Leblanc és a különböző motoros kategóriákban bizonyított Roman Ramos erősíti a csapatot.
„A Bridgestone mélyen elkötelezett a motorsportok iránt, az FIM Endurance Világbajnokság pedig az abroncsteljesítmény, a tartósság és az innováció legmagasabb szintű próbatétele”
– mondta el Nico Thuy, a Bridgestone EMEA motorkerékpár-részlegének igazgatója.
„Büszkék vagyunk rá, hogy 2025-ben tovább bővíthetjük támogatásunka. Három kiváló csapattal folytatjuk a meglévő együttműködést, további kettőt, a BMW-t és a Kawasakit pedig immár a Bridgestone családjában üdvözölhetjük. Hiszünk benne, hogy versenyabroncsaink ismét kulcsszerepet játszanak majd a kitartás és teljesítmény határainak feszegetésében.”
A Bridgestone számára a motorsport nem csupán kihívás, hanem egyben a kiválóságra való törekvés és a jövő innovációinak táptalaja is. A „Passion to Turn the World” üzenetük révén a vállalat az endurance versenyeket mozgó laboratóriumként kezeli, ahol extrém körülmények között tökéletesíti technológiáit, majd ezeket az újításokat a „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció mentén az utcai abroncsok fejlesztésébe is átülteti. A Bridgestone elkötelezett a fenntartható mobilitás támogatása mellett, miközben prémium márkáját tovább építi a motorsportok világában.
Extrém körülmények, maximális teljesítmény
A FIM EWC a versenyző és a gép végső próbatétele, a 8–24 órás versenyek óriási terhelést jelentenek a gumiabroncsoknak, és kivételes tartósságot követelnek meg.
Mivel a Bridgestone versenyabroncsok ilyen szélsőséges körülményeknek vannak kitéve, fejlett technológiával és anyagokkal tervezték őket, hogy maximális tapadást, kezelhetőséget és tartósságot biztosítsanak, lehetővé téve a csapatok számára, hogy a verseny teljes időtartama alatt a legjobb teljesítményt nyújtsák. A Bridgestone versenyabroncsokat úgy tervezték, hogy a különböző időjárási körülmények között is kiválóan megállják a helyüket, hogy a versenyzők magabiztosan feszegethessék határaikat.
2025-ös FIM EWC versenynaptár:
- 2025. április 19–20.: 24 Heures Motos, Le Mans, Franciaország
- 2025. június 7.: 8 Hours of Spa Motos, Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium
- 2025. augusztus 3.: Suzuka 8 Hours, Suzuka versenypálya, Japán
- 2025. szeptember 20–21.: Bol d’Or, Circuit Paul Ricard, Franciaország
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A HERE 3D-ben térképezi fel Magyarországot
A HERE, a helyalapú felhőszolgáltató, júliustól rendkívül pontosan, 3D-ben térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.
A HERE azzal kezdi, hogy a legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZtáblákat egyaránt. Az egyértelműen azonosítható HERE autók 3D-ben is rögzítenek, valamint utcaszintű képeket hoznak létre a látványosságokról, az üzletekről, benzinkutakról és éttermekről.
Az információkat egy részletgazdag Magyarország-térképen fogják használni, melyet az önvezető autókhoz és egyéb fejlett szolgáltatásokhoz terveztek, amik növelik a közlekedésbiztonságot, enyhítik a forgalmi dugókat és megkönnyítik a városi navigációt.
A következő hetekben a HERE autói az ország összes fontosabb útját bejárják. A felmérés nem zavarja a rendes forgalom menetét.
A HERE elkötelezett a magánszféra tiszteletben tartása iránt. A rögzített képek csak az autóban tárolódnak, majd később, titkosított formában kerülnek át egy biztonságos tárhelyre. Ezután elkezdődik a feldolgozásuk az iparágban vezető szoftver és egy fejlett algoritmus segítségével. A képek csak az után lesznek elérhetőek, hogy az arcokat és rendszámokat elhomályosították.
Abban a ritka esetben, ha a képen látható személy vagy rendszám felismerhető maradt, bárki egyszerűen jelentheti ezt a HERE felé. Nézze meg az online képet, majd kattintson a térképen a “Report Image” linkre a bal alsó sarokban.
További információkért, kérjük, látogassa meg a https://here.com/en/drive-schedule weboldalt, ahol megtudhatja, hogy a HERE, hogyan óvja magánéletét.
A HERE-ről
A HERE Technologies, a helyalapú felhőszolgáltató, valós idejű navigációs szolgáltatást nyújt a hétköznapi emberek, a közlekedési eszközök, a vállalkozások és városok számára. A HERE mögött a vezető autóipari cégek konzorciuma áll. Ha szeretne rólunk többet megtudni, látogassa meg weboldalunkat: http://360.here.com.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! A cikkben partnerünk volt az instant.co.hu. Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Út a vadonba: igazi porfelhőt kavarnak a Hankook abroncsai
A 2025-ös FIA Rally Világbajnokság (WRC) harmadik fordulóját, a legendás Szafari Rally-t március 20. és 23. között rendezik meg a kenyai Naivasha és Nakuru megyék területén.
A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook a WRC hivatalos abroncsszállítójaként támogatja a világ legjobb rallycsapatait, akik ezen a hétvégén a WRC versenynaptár egyik legkeményebb megmérettetésével néznek szembe.
A végeláthatatlan, vadregényes tájakon zajló Szafari Rally híres arról, hogy a végsőkig próbára teszi mind a versenyzőket, mind a rallyautókat. A kimerítő sziklás utak, a mély homokrétegek, a perzselő hőség, a hirtelen esőzések és a vadon élő állatok kiszámíthatatlansága mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a verseny – közel 385 kilométeres versenytávval és 21 szakasszal – a kitartás, az irányítás és a teljesítmény igazi próbája legyen.
A Hankook a kenyai Szafari Rally-n a csapatokat az extrém terepre készült rallyabroncsával, a Dynapro R213-mal látja el. Az abroncsot kifejezetten úgy tervezték, hogy a burkolatlan útfelületeken is csillapítsa az ütéseket, miközben kiemelkedő élettartamot és tapadást biztosít extrém körülmények között is. Megerősített szerkezete ellenáll a vágásoknak és a defekteknek, míg az optimalizált tapadás és a precíz kezelhetőség a kiszámíthatatlan terepen is nagy magabiztosságot nyújt a pilótáknak. A rally extrém körülményeihez igazodva a Dynapro R213 két változatban érhető el: lágy és kemény gumikeverékben, biztosítva a legjobb teljesítményt a különböző utakon és hőmérsékleti viszonyok között.
A Hankook 2023 óta működik együtt az FIA-val és a résztvevő gyártókkal, így több mint 2000 kilométernyi valós körülmények közötti tesztelést végzett a nagy teljesítményű rallyabroncsok fejlesztése és minősítése érdekében. Ez az intenzív fejlesztési folyamat biztosítja, hogy a pilóták a Hankook prémium abroncstechnológiájára támaszkodhassanak a kenyai Szafari Rally zord körülményei között is.
A Rally Sweden-en szerzett győzelmüket követően a bajnoki tabellán jelenleg Elfyn Evans és navigátora, Scott Martin (Toyota GAZOO Racing World Rally Team) vezet 61 ponttal.
A Hankook a WRC mellett jelenleg mintegy 70 globális motorsporteseményre szállít versenyabroncsokat, és számos csapatot támogat. A versenyekről érkező adatok felhasználásával a vállalat folyamatosan fejleszti abroncstechnológiáját, és az így szerzett kulcsfontosságú ismereteket mind a nagy teljesítményű versenyabroncsok, mind a fogyasztói abroncsok fejlesztésében alkalmazza, biztosítva az iparágvezető minőséget és teljesítményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar1 hét ago
Egyre népszerűbb az ADA P1 Meter – de nem csak a HMKE felhasználók körében
-
Okoseszközök2 hét ago
Április 7-től további Samsung készülékekre érkezik a One UI 7
-
Okoseszközök1 hét ago
A Sony bemutatja az új WF-C710N fülhallgatót
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung bemutatja az AI-vezérelt, összekapcsolt élet jövőjét
-
Ipar1 nap ago
Kik Európa innovátorai?
-
Ipar1 hét ago
A cargo-partner az AutoStore rendszerrel növeli logisztikai hatékonyságát
-
Gazdaság1 hét ago
Az űrtechnológia betör a várostervezésbe
-
Okoseszközök4 nap ago
A Samsung bemutatja a legújabb Odyssey gaming monitorokat