Connect with us

Mozgásban

Elektromos buszok és teherautók töltését támogatja az ABB

Az ASSURED konzorcium tagjaként az ABB elősegíti az elektromos buszok töltésének szélesebb körben történő szabványosítását, hiszen ez létfontosságú a piaci befektetések és a növekedés elősegítéséhez

Az ABB a fenntartható mobilitás jövőjének elkötelezett támogatójaként központi szerepet játszik az ASSURED konzorciumon belül egy új jelentés kidolgozásában, amely újabb előrelépést jelent majd az e-busz töltési infrastruktúra szabványosításában.

A „Horizont 2020 Zöld járművek” program keretében az Európai Unió által létrehozott négyéves projekt 2017. októberében indult azzal a céllal, hogy fejlessze és tesztelje a nagyteljesítményű töltési megoldásokat a nagyméretű és nagy igénybevételű városi alkalmazásokhoz. A jelentés a már meglévő szabványtervezetekre alapozva ismerteti a nehéz tehergépjárművek automata töltésére vonatkozó jellemzőket.

Frank Muehln az ABB globális elektromos jármű töltési infrastruktúra üzletágáért felelős ügyvezető igazgatója elmondta:

„A CHAdeMO és a CCS szövetség személygépjármű töltési szabványainak egyik alapítójaként az ABB-nél már jelentős múltja van a szabványosítási folyamatnak az e-mobilitás piacán.”

„Ezért büszkék vagyunk arra, hogy együtt dolgozhatunk az iparág kulcsszereplőivel az ASSURED konzorciumon belül annak érdekében, hogy elősegítsük az elektromos nehézgépjárművek töltési szabványosításának fejlődését. A jelentésben ismertetett innovatív töltési stratégiák elősegítik az elektromos járműflotta üzemeltetők fenntartási költségeinek mérséklését, ezzel növelve az e-buszok és e-teherautók alkalmazásának elterjedését, továbbá egy olyan fenntarthatóbb jövőt tesznek lehetővé, amelyben mind a zajkibocsátás, mind pedig a levegőszennyezés jelentős mértékben csökken.”

A projekt következő szakasza a megfelelőség és az átjárhatóság tesztelésének fejlesztését foglalja magában a jelentésben ismertetett szabványok alapján. A tesztelést ellenőrzött környezetben, a barcelonai IDIADA tesztházban, várhatóan 2019 negyedik negyedévében kezdik meg.

mg_5550

Ezt a 2020-as, 2021-es években a töltők és a járművek együttműködési képességének bemutatása és valós élethelyzetekben történő tesztelése követi három európai városban: Göteborgban, Barcelonában és Osnabrückben. A projekt egyedülálló eleme, hogy az ABB a Panto Down és Panto Up töltőinek mobil változatát fogja alkalmazni, amelyek telepítése mindössze 4 órát vesz igénybe.

„Az ASSURED az e-mobilitás még ígéretesebb jövőjéért dolgozik, ahol a városok és a jármű üzemeltetők könnyedén kombinálhatják a tetszőlegesen megválasztott járműveket és töltő márkákat flottáik bővítésére”

– mondja Arno Kerkhof az Union Internationale des Transports Publics (UITP – Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség) Busz részleg vezetője és Busz egység igazgatója.

Az ABB nemrégiben piacra dobott Panto Up töltőjét úgy tervezték meg, hogy rugalmas, hatékony és teljesen automata töltési megoldást nyújtson az olyan nagyobb elektromos buszflották számára, ahol a korlátozott méretű tárolóhely miatt a tetőre szerelt pantográffal ellátott buszok mellett döntöttek.

A Panto Up tökéletesen kiegészíti az ABB piacvezető elektromosbusz-töltő termékportfólióját, amely konnektoros töltési megoldásokat kínál az 1000 V feszültségű, 24kW-os DC Wallbox-tól az 1000 V feszültségű, 50kW teljesítményű Terra 54 HV-n át egészen a 350 kW teljesítményű, folyadékhűtésű kábellel felszerelt töltőkig. A portfólió magában foglalja továbbá a Panto Down nevet viselő töltőt is, amely az OppCharge, azaz szakaszos járműtöltési technológiát alkalmazza, és nyílt interfésszel rendelkezik DC elektromos buszok töltéshez.

Napjainkban az ABB piacvezető szerepet tölt be az elektromos járművek töltési infrastruktúrájában; a töltési és villamosítási megoldások széles skáláját kínálva az elektromos autók, az, elektromos és hibrid buszok, valamint hajók és vasúti kocsik számára. Az ABB 2010-ben lépett be az elektromos jármű töltési piacra, és ma már több, mint 11 000 DC gyorstöltőt értékesített 76 országban.

Az e-mobilitás és az elektromos járművek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztései elismeréseként a Fortune magazin nemrég a 8. helyre rangsorolta az ABB-t a „világot megváltoztató” vállalatok listáján. Az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó partnereként, illetve a Jaguar I-PACE eTROPHY versenysorozatának hivatalos járműtöltési partnereként az ABB tovább erősíti elkötelezettségét az intelligens és fenntartható közlekedés jövőjének támogatása és bővítése mellett.

Az ASSURED projekttel kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el az alábbi weboldalra: https://assured-project.eu

Mozgásban

Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9

A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.

Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.

A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.

A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.

A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Dróntechnológia mesterfokon

A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.

Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.

A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.

„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”

– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.

A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”

mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.

A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera

A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.

Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.

„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”

– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”

Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában

A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.

A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.

Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában

A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.

A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.

Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve

Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.

A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss