Mozgásban
Közösen fejleszt repülő elektromos autót a Boeing és a Porsche
Az amerikai repülőgépgyártó és a német sportautó-gyártó bejelentette, hogy egy teljesen elektromos, függőleges felszállásra és leszállásra képes járművet készítenek, amivel meg tudják hódítani a még kialakulóban lévő prémium városi légi mobilitási piacot, és kiterjesszék a városi forgalmat a légtérbe. Azaz Porsche Boeing együttműködésben, a két cég közösen elhatározta, hogy készítenek egy repülésre képes autót.
A bejelentés semmi egyéb részleti információt nem tartalmazott, sem azt hogy mekkora összeget fektetnek be a projektbe, mikorra tervezik kivitelezni, és azt sem nagyságrendileg mennyibe fog kerülni a gépjármű.
A Porsche anyavállalata a Volkswagen AG, a világ legnagyobb autógyára. Az elkövetkező 10 évben 22 millió elektromos autót terveznek készíteni.
A Porsche vezérigazgatója a sajtótájékoztatón kijelentette, hogy ez az új felállás hosszabb távon jelentheti az utazási módok harmadik dimenzióját. A Boeing idén év elején már bemutatta a első saját elektromos repülő autó prototípusát, viszont a jövőben a Porsche és a Boeing mérnökei közösen dolgoznak majd az újfajta városi közlekedésre alkalmas eszközök kifejlesztésén.
Ajánljuk még
Jövő a gyógyszergyártásban
Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G
BYD SEAL: Megérkezett a Tesla Model 3 kínai konkurenciája!
A jövő szakmáinak 85%-át még fel sem találták
Szén-dioxid-mentes jövőre készül a HEINEKEN
Az LG vezérigazgatója és vezetői megosztották, hogyan tervezik elérni a Future Vision 2030 céljait
Mozgásban
A magyarok szeretik a legjobban csomagautomatában átvenni online rendeléseiket a közép-európai régióban
Négy ország rendelési szokásait hasonlította össze a DODO régiós kutatása.
A közép-európai vásárlók egyértelműen preferálják a kifejezetten gyors házhoz szállítást – leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlás során valami kimaradt -, a magyarok azonban a többi országhoz képest kevesebbet áldoznának erre, és míg kétharmaduk házhoz kéri a rendelését, a csomagautomaták így is nálunk a legnépszerűbbek. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amely négy ország rendelési szokásait hasonlította össze.
A kifejezetten gyors, aznapi vagy akár 90 perces kiszállítást preferálók aránya Magyarországon megfelel a közép-európai átlagnak: a webshopok vásárlóinak több mint negyede tartja ezt a legjobb kiszállítási opciónak – a régióban a csehek és a szlovákok körében magasabb erre a megoldásra az igény, míg a németek számára ez kevésbé fontos. A magyar, német, cseh és szlovák vásárlók körében végzett kutatásból az is kiderül, hogy milyen főbb okok húzódnak meg az aznapi kézbesítés iránti igény mögött.
Régiós összehasonlításban, több válaszlehetőség megjelölése mellett, a gyors kiszállítási opció igénybevételének legfontosabb oka a feledékenység – közel 70 százalékkal ez Magyarországra különösen igaz, nálunk csak a csehek esetén magasabb azok aránya, akik elsősorban emiatt választják a lehető leggyorsabb házhoz szállítást. A német vásárlóknál a magyarok 20 százalékkal gyakrabban rendelnek gyors kiszállítással azért, mert valami elfogyott, de hasonló arányban szerepel az okok között (53 százalék) egy elromlott, de használni kívánt termék azonnali pótlása is – ez utóbbi gyakoribb a cseh és szlovák vásárlók körében. Magyarország a tervezett vásárlások aznapi kiszállításának tekintetében is megelőzi Németországot, közel dupla annyian szeretnék ezekben az esetekben a megrendelés napján kézhez kapni a termékeket. Ezt az előnyt felismerve, az aznapi kézbesítésért a megkérdezettek akár plusz összeget is hajlandóak fizetni.
A legnagyobb arányban a német vásárlók fizetnék a legtöbbet – 13 eurót (több mint 4800 forintot) vagy még annál is magasabb összeget -, míg a csehek a legkevesebbet. A legspórolósabbak azonban a magyarok: minden 3. hazai vásárló mindössze 3 eurót (mintegy 1200 forintot) fordítana az expressz kézbesítésre, egy másik harmaduk pedig maximum 4,5-6,5 euró (1700-2400 forint) közötti összeget szánna erre – ebben a díjazási sávban a németek és a szlovákok is megelőznek minket.
A német vásárlókhoz hasonlóan a magyarok többsége is, több mint 60 százaléka otthonra vagy a munkahelyére rendel. A régión belül kiemelkedő aránnyal, közel egyharmaduk részesíti előnyben a csomagautomatákat, és csupán minden 20. vásárló veszi át az online megrendelését átvételi ponton – ami a csehek esetén a második helyen szerepel, de a szlovákok egyötöde is előszeretettel veszi igénybe – vagy személyesen az üzletben – ami a négy ország tekintetében egyértelműen a legkevésbé kedvelt megoldás, 5 százalék körüli a gyakoriságuk.
Abban a magyar, német, cseh és szlovák vásárlók is egyetértenek, hogy a megrendelést befolyásoló alaptényezőkön túl – mint az áruk magas minősége és a kiszállítás költsége -, kiemelten fontos az általuk preferált szállítási mód és a gyors kézbesítés lehetősége is. Az utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO felmérése alapján tehát kijelenthető, hogy e-kereskedelmi szempontból Közép-Európában, így Magyarországon is komoly vásárlást befolyásoló tényezőnek számít az aznapi, gyors házhoz szállítás lehetősége.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten
A Tangent és a Lexus közös kollaborációval tér vissza a Milánói Dizájnhét kiállítói sorába Hideki Yoshimoto és Marjan van Aubel korszakalkotó darabjaival.
Az emberközpontú tervezés jövőjét bemutató Lexus „Time” névre keresztelt interaktív kiállítás a szoftveres tervezés végtelen lehetőségeit tárja fel, az élményeket a látogatók pillanatnyi életérzéséhez igazítva. A Milánói dizájnhéten bemutatásra kerülő „Beyond the Horizon” alkotás Hideki Yoshimoto művész alkotása, melyhez a zenei aláfestést Keiichiro Shibuya zenéje nyújtja, illetve a már 2023-ban megismert „8 perc 20 másodperc” holland művésznő által tervezett alkotás is megtekinthető lesz a kültéri helyszínen.
A Lexus idén tavasszal visszatér a Milánói Dizájnhétre, és a „Time” címre keresztelt interaktív kiállítás keretében két vezető globális tervező új és eredeti munkáját mutatja be – mindkettő célja, hogy a világ legnagyobb tervezéssel kapcsolatos eseményén rávilágítson az emberközpontú tervezés jövőjére.
35 évvel ezelőtti alapítása óta a Lexus folyamatosan megkérdőjelezi a luxusautóiparban uralkodó status quo-t, és mind a termékek, mind a szolgáltatások terén feszegeti a határokat, hogy olyan új élményeket teremtsen, amelyek megbecsülik az ügyfelek idejének minden pillanatát.
Erre a gondolkodásmódra építve az „Time” azt vizsgálja, hogy a szoftveresen definiált hardverek korszaka hogyan fogja végtelenül kibővíteni a személyre szabott élmények lehetőségeit, lehetővé téve a jövőbeli tervezés számára, hogy zökkenőmentesen előre lássa és együtt fejlődjön minden egyes ember igényeivel. A kiállítás két installációt vonultat fel ugyanazon a helyszínen. A Hideki Yoshimoto/Tangent által készített „BEYOND THE HORIZON” című beltéri kiállítás a következő generációs mobilitás világát mutatja be, amely a szoftverek segítségével határtalanul továbbfejlődik. Mindezt Keiichiro Shibuya zenéjével egészül ki, amely még inkább magával ragadó térbe invitálja a látogatókat. Marjan van Aubel „8 perc 20 másodperc” című alkotása a kültéri helyszínen lesz látható, kifejezve a Lexusszal közös befektetését a tervezés és a technológia új megközelítéseinek úttörő szerepvállalásába a karbonsemleges jövő felé.
Mindkét installáció egyik szereplője a Lexus következő generációs elektromos járműve, az LF-ZC, amely azt mutatja be, hogy a hardver és a szoftver szinergiája hogyan alkothatja újra az autóipari élmény fogalmát. A Lexus közel 20 éve rendszeres kiállítója a Milánói Dizájnhétnek, és számos vezető tervezővel és művésszel együttműködve magával ragadó élményeket nyújt a látogatóknak. A tehetségek névsorában olyan nemzetközileg elismert nevek szerepelnek, mint Philippe Nigro, Sou Fujimoto, Rhizomatiks, Germane Barnes és Suchi Reddy.
A „Time” április 16. és 21. között lesz látható a híres milánói Tortona dizájnnegyedben, a Superstudio Pìu Art Point és Art Garden épületében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését
A Continental PremiumContact 7 abroncsa „Példás” minősítést nyert el a német Auto Bild szaklap által legutóbb közzétett teszten (24/03/07. szám), melyen 54 másik nyári autógumit vizsgáltak.
A 205/55 R 16 méretű nyári modelleket egy VW Golf VIII-on tesztelték. Az Auto Bild szerkesztői értékelésükben a következőket írták a PremiumContact 7-ről: „Prémium futófelületi mintázat, példaértékű teljesítmény vizes és száraz úton egyaránt, a legrövidebb vizes és száraz féktávolság, jó futásteljesítmény”. A Continental Uniroyal márkájú RainSport 5 abroncsa „kielégítő” minősítést kapott a vizes időjárási körülmények között tanúsított tulajdonságainak köszönhetően.
A száraz és vizes úton végzett összehasonlítások alapján a féktávolságok közötti különbségek ma is egyértelműek: míg a Continental abroncsokkal felszerelt Golf száraz aszfalton 100 km/óráról 35 méter után áll meg, addig a teszt legrosszabbjának több mint 42 méterre van szüksége. Vizes úton az Auto Bild a legjobb és a legrosszabb modell között 16 méteres különbséget mért a fékteszt során. A szakértők szerint az alacsony minőségű gumikkal felszerelt Golf több mint 50 km/órás maradványsebességgel ütközne.
A 205/55 R 16 méretű gumiabroncs az egyik legkeresettebb méret: a kompakt kategóriás autóktól egészen a középkategóriás gépjárművekre alkalmas. A Continental PremiumContact 7 modell 16 és 21 inch közötti átmérőjű méretekben kapható, 205 és 285 milliméter közötti szélességgel, valamint 60 és 35 százalék közötti keresztmetszettel. Alkalmas elektromos autókhoz, hibridekhez, illetve belsőégésű motorral hajtott személygépkocsikhoz és terepjárókhoz. Az oldalfalon speciális EV-kompatibilis logójelzéssel van ellátva.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
A bélflóránk elárulhatja, hogy gyorsan öregszünk
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
Elindult az ELTE Érettségi Felkészítő könyvsorozata
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G
A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese
Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket
2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
Emelkedő költségek, munkaerőhiány, modellváltás
Technokrata.hu
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
A legfontosabb tippek a vállalkozóknak munkavédelmi bakancs vásárlásához
Jövő a gyógyszergyártásban
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Az AI önmagában kevés a sikerhez a marketingben
MI = minőségi ugrás a minőségellenőrzésben
A Bosch csoport topvezetője tartott előadást a Széchenyi-egyetemen
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
A Samsung új, 3D-s térképnézet funkciója a SmartThingsen és a mesterséges intelligencián alapszik
Műszaki-Magazin.hu
A Scania felgyorsítja az önvezetés elterjedését a logisztikai csomópontok közötti áruszállításban
Jövő a gyógyszergyártásban
Öt robotfejlesztési trend
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
Olvassa online is a Műszaki Magazin legfrissebb lapszámát!
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
Új szerszámtartót mutat be a Horn
HAINBUCH tokmány gyorscsere rendszerek
Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
Kontron Szerszámgyártás Akadémia meghívó
Friss
- Okoseszközök2 hét
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
- Egyéb kategória2 hét
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
- Ipar1 hét
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
- Okoseszközök1 hét
Új nevet kaphat az „Apple ID”
- Szórakozás2 nap
Több százan doboltak egyszerre a Yettel 5G hálózatán
- Tippek2 hét
Karrierváltás: a 2. félévtől élénkülhet a kereslet a junior informatikusok iránt
- Mozgásban6 nap
Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten
- Tippek1 hét
Gyorsabban, de jóval drágábban találhatunk szakembert idén