Mozgásban

Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját

Magasan automatizált járműveket is tesztelnek rajta

A Continental technológiai vállalat egyik hazai telephelye, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központja beruházást hajtott végre a járműdinamikai tesztpályájának átépítésével.

A beruházási döntést a biztonsági funkciók és a vezetéstámogató rendszerek iránti piaci igények hívták életre, melyek eredményeként a Continental  versenyképessége és a régióban meghatározó fejlesztői szerepe is erősödik, továbbá hozzájárul Magyarország magasabb hozzáadott érték alapú teljesítményének növeléséhez. A megújult tesztpálya immár öt modult biztosít a tesztelési igények teljesítéséhez, melyek a  dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a fékfelület, az emelkedő és lejtő modul, továbbá a döntött gyorsítósáv.

A mai napon a nemzetközi vírushelyzethez igazodva egy innovatív megoldás keretében, online élő közvetítés formájában avatta fel a Continental az új veszprémi tesztpályát, mely szűk körű eseményen személyesen részt vett és beszédet mondott Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere és Pék Zoltán a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központjának vezetője, valamint videóüzenetben csatlakozott Matthias Matic alelnök, a Continental Járműdinamikai (Vehicle Dynamics) üzletágának vezetője.

“Veszprémi vállalatunk több mint 25 éves fennállását követően egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. A valós környezetben folytatott tesztelési képesség meghatározó hatékonysági tényező a gyors fejlesztési ciklusidőt elváró piaci szereplőknél. Komoly lehetőség és felelősség, hogy a járműdinamika területén a fejlesztéstől a gyártáson át a tesztelésig a teljes értékteremtési láncot lefedve képesek vagyunk a vevőinknek magas minőségben értéket teremteni. A tesztpálya beruházása a jövőbeli autóipari trendekhez igazodva kiegészíti képességeinket ahhoz, hogy versenyképességünket erősítsük és innen, Veszprémből formáljuk a jövő biztonságos mobilitását.”

– mondta el Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Matthias Matic alelnök, a Continental Járműdinamikai (Vehicle Dynamics) üzletágának vezetője köszöntő beszédében hangsúlyozta:

“A veszprémi tesztpálya nagyszerű lehetőségeket kínál számunkra az összes innovatív termék, járműfunkció, technológia és rendszer innovatív módon történő fejlesztésére és tesztelésére. Ezekben a nehéz időkben azt gondolom, hogy a gyorsaság, a rugalmasság, a hatékonyság és az alkalmazkodókészség egyre fontosabbá válik állandóan változó környezetünkben. Ugyanakkor büszkén mondhatom, hogy a veszprémi Fejlesztési Központunkkal nagyon jól tudunk alkalmazkodni ezekhez a körülményekhez”.

Continental Veszprémben – Járműdinamika, fékrendszerek és szenzorok a jövő autóiba

A veszprémi vállalat a világ valamennyi autógyártója részére, magas mino?ségben állít elo? gépjármű menetbiztonsági rendszerekhez különbözo? szenzorokat. A cég gyártási kapacitása folyamatosan bővül, kutatás-fejlesztési tevékenysége is fejlődik. Saját fejlesztési központtal és tesztpályával – utóbbi Kelet-Európa legnagyobbja – rendelkezik, ahol az elektronikus vezérlésű fékrendszerek (ABS, ESC) és azok komponenseinek fejlesztésén és tesztelésén több száz fejlesztőmérnök dolgozik.

Központja teljes körű projektfelelőse az ESC-rendszereknek, beleértve más lokációk, így a frankfurti központ koordinálását is, melynek köszönhetően a Continental vevőit teljes mértékben Veszprémből szolgálja ki a világ minden részén. Mindezek mellett szenzorfejlesztési részlege kompetencia központ világszerte, számos szenzor rendszer tekintetében.

Az elmúlt 10 évben közel 170 milliárd forint befektetés Magyarországon

A Continental vállalat 30 éve van jelen Magyarországon, 10 helyszínen, ideértve a hazai 7 gyárát és 3 irodáját, ahol közel 8000 munkavállalót foglalkoztat és a magyar állam egyik stratégiai partnereként értékteremtő beruházásokat eszközöl. Rendkívül fontos vállalatunk számára, hogy tevékenységünkkel hozzájárulhassunk egy fenntartható vállalati működéshez és Magyarország gazdaságának hosszú távú fejlődéséhez. Ennek megfelelően a Continental az elmúlt 10 évben több mint 500 millió euró, azaz közel 170 milliárd forint értékben végzett befektetést hazánkban.

A tesztpályáról készült videó:

Mozgásban

A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét

sportcontact

A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott.

A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.

A szaklap szerint a SportContact 7 „meggyőző sport abroncs, szinte tökéletes mutatókkal”. A szerkesztők dicsérték a „precíz kormányreakciót, a dinamikus kezelhetőséget vizes és száraz úton, a kiváló egyensúlyt, a rövid féktávokat és a jó aquaplaning-, azaz vízen felúszást megelőző képességet”.

A SportContact 7 maximális pontot ért el vizes úttartásban, kanyarodásban és fékezésben is. 100 km/óráról 49,2 méteres féktávjával a Continental abroncs pontosan egy méterrel előzte meg a másodikat, valamint 19,1 méterrel az utolsó helyen végzett alacsonyabb minőségű, ázsiai abroncsot. A vizes teszteken elért 1-es köztes pontszámával jóval versenytársai előtt vezeti a mezőnyt.

A száraz teszteken a hannoveri gyártó abroncsa 38,5 méter után állt meg 100 km/órás sebesség mellett. Összességében az abroncs 2+ köztes pontszámot ért el az öt száraz versenyszámban, beleértve egy erős első helyezést is.

A SportContact 7-et kifejezetten nagy teljesítményű, sportos, elektromos vagy hagyományos meghajtású járművekhez tervezték. Számos gyártó hagyta jóvá, 18 és 24 coll közötti méretekben kapható. A fejlesztés során a Continental minden teljesítménykritériumban a tökéletességre összpontosított, annak érdekében, hogy a vezetési élményt a maximális biztonsággal ötvözze.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Az új Opel Frontera: tágas és élvezetes SUV, akár tisztán elektromos hajtással is

Az Opel új fejezetet nyit a vállalat hosszú és sikeres történetében: a rüsselsheimi márka ma nyilvánosságra hozta az új Opel Frontera első fotóit.

A tágas és élvezetes új “villámos” SUV már piaci bevezetése pillanatától elérhető lesz tisztán akkus-elektromos hajtással is, ugyanakkor a vásárlók 48 V-os hibrideket is választhatnak.

“Karakteres formáival, tágasságával, okos megoldásaival és magas hatásfokú hajtásláncaival az új Opel Frontera mindenki számára vonzó, aki ki szeretne tűnni a tömegből. Tökéletesen illik a városi-, elővárosi életformához, miközben rengeteg élvezetet kínál használóinak.”

– mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Az új Frontera első látásra is izgalmas, erőteljes megjelenésével az Opel határozott és letisztult formafilozófiájának legterepesebb megtestesülése. A meredek orral és egyedi arányú első résszel induló karosszéria tágas és funkcionális, minden ízében modern utasteret rejt. Az új Opel “Blitz” sorozatgyártásban az új Fronterán látható először, az orron, a fekete színű és az automatikus távfénykapcsolású Eco LED fényszórókat is magába foglaló Opel Vizor központi formaelemeként. A Vizor alsó harmadába trapéz alakú hűtőnyílást vágtak, ez határozottságot és robosztus megjelenést ad az orrképnek. A jól ismert “Opel szárny” motívum itt különösen modern formában jelenik meg, három, a karosszéria színére fényezett felületekkel elválasztott világítóegységgel. Az oldalnézet feltűnő eleme a C-oszlop, amely vizuálisan kettéosztja az utasteret. A határozott vonalú kerékjárati ívek szinte az úthoz tapasztják az autó modern formáit.

Okostelefon tükrözés és Intelli-Seat: okos konnektivitás és kényelem

A modern környezet az utastérben okos és praktikus megoldásokkal találkozik. Az ajtók és a műszerfal vízszintes díszítőelemei vizuálisan is szélesítik az eleve tágas teret. Az immár Opel jellegzetességnek számító, teljesen digitális Pure Panel műszerfal két, egyenként 10 colos képernyőből épül fel, Multimedia infotainment rendszerrel. Az Opel következetesen a maximális kényelemre, és az utasok felesleges információk nélküli kiszolgálására törekszik, a cél a letisztult információszolgáltatás, mindenféle digitális stressz nélkül. Az új Frontera elegáns vonalú kormánya szintén új elem.

Az újdonság azoknak is a kedvében jár, akik saját okoskészüléküket kívánják használni az autóban. Miután a készüléket az erre szolgáló applikáción keresztül az autó rendszerére csatlakoztattuk, a telefon az infotainment kezelőfelületévé alakul, és a kormánykerék gombjaira is reagál. Az Opel az első üléseknél is kínál különlegességet az új Fronterában: az Intelli-Seat ülésben – egy a farkcsont terhelését csökkentő kialakítás révén – a leghosszabb utak is kényelmesen, fáradtság nélkül teljesíthetők. Az ülések nem csak kidolgozottságukkal és anyaghasználatukkal kínálnak különlegeset, kontrasztos varrásaik szintén látványosak. Újrahasznosított anyagokból készített üléshuzatok is elérhetők.

Az újdonság élvezeti értékét egy sor okos megoldás fokozza. A mobilkészülékek töltése most egyszerűbb, mint valaha a beépített és hűtött vezeték nélküli töltőn, valamint a két, hátsó USB csatlakozón keresztül. A flexibilis rögzítőpántnak köszönhetően a nagyobb méretű eszközök is kényelmesen és biztonságosan rögzíthetők, tárolhatók a középkonzolban. A gumibélésű nyitott tárolórekeszek könnyen elnyelik a mindennapi holmikat, miközben azok nem zörögnek és csúszkálnak bennük. A második sor utasainak készülékeit beépített okostelefon zsebek várják az első ülések támláin.

Tágas, hatékony és okos: a fenntartható és aktív életmód ideális partnere

Az új Frontera csomagtartója alapméretében is tágas, több mint 460 literes. A hátsó üléstámlák ledöntésével a teljes méret akár 1,600 literig bővíthető, a 60:40 arányú támlaosztás alapáras, akárcsak a csomagtartó emelhető padlóeleme. A tető több mint 200 kilogrammal terhelhető, a tetősínek rendelhetők.

Az Opel többi modelljéhez hasonlóan az új Frontera nem csak megjelenésével kápráztat el, menetteljesítményei is különlegesek. A vásárlók a tisztán elektromos mellett magas hatásfokú 48 V-os hibrid hajtásláncokat is választhatnak. Egyedi futóműhangolása révén valamennyi hajtáslánc kiváló vezetési élményt kínál. A fejlesztőmérnökök különös figyelmet fordítottak arra, hogy jellegzetesen Opeles menetjellemzőkkel vértezzék fel az újdonságot, így az új Frontera is természetes módon „autópálya biztos”, azaz a nagysebességű németországi autópályákon is kényelmes, dinamikus és biztonságos.

Látványos formáival, okos és élvezetes megoldásaival, választható elektromos, vagy hibrid hajtásával az új Frontera is ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az Opel komolyan veszi a villamosítást, és célja, hogy villamosított modelljei a lehető legszélesebb vásárlói körhöz eljussanak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Continental bemutatja a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzőjét

A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t.

A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására. A 10 hüvelykes kijelző a legújabb microLED technológián alapul, amely példátlan fényerő- és kontrasztszintet biztosít. A képet generáló microLED panelt egy művészien megkomponált kristálytestbe tervezték a mérnökök, mellyel lebegő tartalom illúzióját keltik. A kijelző és a valódi kristály egyedülálló kombinációját a Continental a Swarovski Mobility-vel együttműködésben fejlesztette ki, melyért a vállalat a CES 2024-es Innovációs Díjában részesült.

„A Crystal Center Display-jel szeretnénk a feje tetejére állítani az autók belsőépítészeti világát, valamint innovatív fókuszpontot teremteni a jövő prémium járművei számára. Olyat, amely felkelti a figyelmet és az érzelmekre is hat. Eltávolodunk az egyszerű információmegjelenítéstől, és azt magasan személyre szabott felhasználói élménnyé varázsoljuk”

– mondta Dr. Boris Mergell, a Continental felhasználói élmény (UX) üzletágának vezetője.

A jármű belsejének fókuszpontja: a kifinomult dizájn találkozása a legmodernebb kijelző technológiával

A háromdimenziós kristályforma a Swarovski Mobility által házon belül kifejlesztett egyedi csiszolással, valamint elegáns megjelenésével hívja fel magára a figyelmet. A központi információs kijelző szemet gyönyörködtető elrendezése izgalmas, új módokat kínál az autótervezőknek a luxusjárművek belső tereinek minimalista esztétikájának értelmezésére.

A Crystal Center Display, mint kulcsfontosságú vezérlőelem, a működési koncepció és az információ lejátszás középpontjában áll. Innovatív kialakítása elmossa a határokat a technológia és az intuitív interakció között, mivel a félig átlátszó és lebegő képernyő soha nem látott módon kelti életre az autóban lévő virtuális asszisztens rendszereket. Ezáltal az ember és a jármű közötti interakciót (az úgynevezett ember-gép interfészt) helyezi az érzelmekkel teli élmény középpontjába.

Szimbiózisban a technológia és a dizájn: együttműködés a Swarovski Mobility-vel

A technológia és az esztétika egyedülálló kombinációjának életre keltése érdekében a Continental együttműködést kötött a Swarovski Mobilityvel. Ez lehetővé teszi a két vállalat számára, hogy egyesítsék erőforrásaikat, és szakértelmüket egy olyan termékben kamatoztassák, amely mind a formatervezés, mind a technológia tekintetében új utat nyit. Különös hangsúlyt fektettek a kristálypanelre, amely a technikának köszönhetően jellegzetes csiszolással rendelkezik. A tradicionális osztrák vállalat szakembereinek sikerült egy olyan finom, de rendkívül tartós kristályházat megalkotniuk, amely megfelel a járműben történő használat optikai és műszaki kihívásainak. A színezett, feltűnő és átlátszó elem lehetővé teszi, hogy a vezető és az utasok egészen a mögötte lévő középkonzolig átlássanak. Az elegáns összkép kiemeli az egyedi karaktert és dizájnt.

„A Crystal Center Display a gyártási és feldolgozási technológiák kombinációjának eredménye, amelyet a Continental-lal együtt egy innovatív új dizájnelemmé alakítottunk át – amely vizuálisan és technikailag is lenyűgöző ”

– magyarázta Peter Widmann, a Swarovski Mobility B2B vezető alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Élvonalbeli microLED kijelző technológia a figyelemre méltó vizuális teljesítményért

A Continental mérnökei számára különleges kihívást jelentett, hogy a kijelzőt a színezett kristálypanelbe vetítsék, és mindent egy sima egységbe olvasztva jelenítsenek meg. Ez azt az illúziót kelti, hogy a megjelenített tartalom szabadon lebeg a kristályban. Ennek eléréséhez a Crystal Center Display fejlett microLED technológiát alkalmaz. A MicroLED kijelzők önvilágító pixelekkel rendelkeznek: sokkal nagyobb fényerőt és kiváló kontrasztot kínálnak, mint a hasonló technológiák. A Crystal Center Displaybe épített új generációs képernyőtechnológiával a Continental olyan izgalmas, új luxusbelső koncepciókat nyit meg, amelyek meghatározhatják a jövő autóit.

CES 2024 Innovációs Díj a Crystal Center Display-ért

A prémium kristály és a csúcstechnológiás kijelzőtechnológia szimbiózisa nagy sikert aratott a 2024-es Consumer Electronics Show-n (CES) Las Vegasban. A Continental technológiai vállalat újdonsága a „járműtechnológia és fejlett mobilitás” kategóriában került a CES 2024 Innovációs díjazottjai közé. A zsűrit lenyűgözte a műszaki jellemzőkkel kombinált, innovatív, minimalista dizájnnal ellátott kijelző.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss