Connect with us

Mozgásban

Az SAP adatelemzési megoldásokkal támogatja a 4Ladies Cup vitorlásversenyt

4ladies cup

Július utolsó hétvégéjén újra vízre szállnak a női vitorlázók a Balatonon.

Az SAP a 4Ladies Cup vitorlásverseny minden résztvevője és közreműködője számára elérhetővé teszi az SAP Sailing Analytics nevű adatelemző szoftvere használatát, így nemcsak a versenyzők, hanem a szervezők és közvetítők is profitálhatnak a rendszer által biztosított adatokból.

A 4Ladies Cup – Hungary az első, kizárólag női csapatok számára létrehozott nemzetközi, nagyhajós pályaverseny a Balatonon, amelyet idén immár második alkalommal rendeznek meg. A regatta ezúttal Balatonföldváron zajlik 2021. július 30. és augusztus 1. között. A csapatok J24-es hajókkal versenyeznek majd.

Az SAP a verseny során egy nagyon komplex adatelemzési szolgáltatást nyújt. Az SAP Sailing Analytics minden résztvevő számára elérhető lesz. Adataiból készül a valós idejű ranglista, emellett a versenyzőknek és az edzőknek is lehetőségük lesz betekinteni a korábbi adatokba, és tanulmányozni azok összefüggéseit, ami hozzásegítheti őket a még jobb eredményeket eléréséhez.

„A SAP világszinten több sportágban is jelen van, és a legmodernebb elemzési, mesterséges intelligencát alkalmazó szoftvereivel és megoldásaival támogatja a sportolók és a klubok eredményességét. Az új generációs technológiára támaszkodva képesek vagyunk az edzéseket, felkészüléseket is teljesen új alapokra helyezni, valamint a versenyekhez kapcsolódó szurkolói és versenyzői élményeket és izgalmakat is fokozni digitális bemutatóinkkal és elemzéseinkkel. Örülök, hogy ez alkalommal az úttörő magyar vitorlás női versenyt és csapatokat erősíthetjük intelligens megoldásunkkal”

– mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

A valós idejű GPS- és széljárás-adatok felhasználásával a rendszer képes különböző felhasználói felületeken hasznos információkat megjeleníteni, a vitorlázók közössége ennek köszönhetően hozzáférhet a legnagyobb vitorlázási adatbázis elemzéseihez és előrejelzéseihez. Az SAP Sailing Insight applikáció segítségével például a kommentátorok a historikus és valós idejű adatok elérésével pontosabb és mélyebb elemzéseket tudnak készíteni a közönség számára. A sportrajongók eközben bárhonnan követhetik a verseny állását, akár vaktérképes grafikus felületen is – legyenek akár a helyszínen, akár otthon.

A 4Ladies Cup – Hungary eseményt kettős céllal hozták létre az alapítók: egyrészt, hogy minél nagyobb számban vonjanak be női vitorlázókat az aktív versenyzésbe, másrészt, hogy Magyarországon is meghonosítsák a nagy hagyományokkal rendelkező, külföldön már ismert versenyformákat.

„A Helga Cup, Európa legnagyobb női vitorlás regattája közel 100 csapat versenyzésével zajlik, aktív magyar részvétellel. Itt találkoztunk először az SAP Sailing megoldásokkal, melyek az SAP egyéb üzleti megoldásaihoz hasonlóan komplex és magas minőségű szolgáltatást nyújtanak rendezőknek és versenyzőknek egyaránt. Sok tapasztalattal rendelkezünk a versenyszervezés buktatóiról, az eredményszámítás nehézségeiről, így nagyra értékeljük az SAP megoldásainak egyszerűségét és célszerűségét. Nagy örömmel használjuk elsőként Magyarországon ezt a rendszert, és célunk egyfajta híd szerep betöltése az SAP és a magyar vitorlázók társadalmának összekötésével”

– hangsúlyozta Galla Viktória, a 4Ladies Cup – Hungary szervezője.

Az SAP 2017-ben lépett stratégiai együttműködésre a világ vitorlásversenyeit összefogó World Sailing szervezettel. A technológiát azóta sikerrel használják a World Cup Series eseményein, ahol a hajók helyzetmeghatározó jeladói és a pálya mellett elhelyezett szélerősségmérők valós idejű adatokat töltenek fel az adatbázisba. Ennek nemcsak a versenyzők, hanem a rendezők is nagy hasznát veszik, az SAP Sailing Race Manager applikáció használatával rengeteg manuális adatbeviteli munkától kímélhetik meg magukat.

A nők szerepe a sportágban egyébként egyre nagyobb figyelmet kap. Ahogy az SAP és a Qualtrics támogatásával készült Women in Sailing Strategic Review is megállapította: a sportágnak nagy szüksége van a hölgyek jelentősebb részvételére. A 2019-ben készült felmérés keretében 75 országból 4500 véleményt gyűjtöttek be. A megkérdezettek szerint a nők alulreprezentáltsága itt globális jelenség, ennek okai közül pedig elsősorban a nők teljesítményével kapcsolatos előítéleteket emelték ki.

Mozgásban

Így alakítja át a jövőt a töltés, a parkolás és a navigáció digitalizációja

elektromos autó töltés
képek: Freepik

Az autóipar az elmúlt években látványos átalakuláson ment keresztül. Az elektromos autók térnyerése, az okos parkolási rendszerek elterjedése és a mesterséges intelligencia fejlődése alapjaiban változtatja meg a közlekedés élményét. A digitalizáció már nem csupán kényelmi funkciókat hoz, hanem a fenntarthatóság, a hatékonyság és a biztonság területén is forradalmat indít.

Elektromos autók és a töltési infrastruktúra fejlődése

Az elektromos járművek rohamos terjedésével párhuzamosan egyre fejlettebb töltési technológiák jelennek meg. A villámtöltők képesek akár 20-30 perc alatt jelentős hatótávot biztosítani, a vezeték nélküli indukciós töltés pedig a jövő egyik legígéretesebb megoldásaként ígérkezik.

A digitális töltőpont-kereső alkalmazások valós idejű adatokat nyújtanak a szabad állomásokról, a töltési sebességről és az árakról. Ez nemcsak a felhasználói élményt javítja, hanem az energiaelosztást is optimalizálja, így csökkentve a hálózati terhelést csúcsidőben.

elektromos autó parkolás

Az okos töltőrendszerek képesek figyelembe venni a felhasználói szokásokat, az áramtarifákat és a hálózati terhelést. Egyre több szolgáltató kínál dinamikus árazást, ami ösztönzi a sofőröket, hogy a kevésbé terhelt időszakokban töltsenek, ezzel csökkentve a villamosenergia-rendszer terhelését és a költségeket.

Okos parkolás a városokban

Az okos parkolás hozzájárul a forgalom csökkentéséhez és a parkolóhelyek hatékonyabb kihasználásához. A valós idejű parkolóhely-információkat biztosító applikációk nemcsak a sofőrök idejét takarítják meg, hanem a károsanyag-kibocsátást is mérséklik, hiszen kevesebb időt töltenek a járművek parkolóhely keresésével.

Már számos parkolóház Budapesten is rendelkezik szenzoros parkolórendszerrel, amely érzékeli a foglaltságot, és az adatokat a felhőbe továbbítja, ahol egy felhasználóbarát felületen jelennek meg. Ez lehetővé teszi, hogy a városok a parkolóhelyek kihasználtságát elemezzék, és a jövőben hatékonyabban tervezzék a parkolási infrastruktúrát.

A mobilapplikációk már nemcsak a helykeresésben segítenek, hanem a parkolás fizetését és hosszabbítását is lehetővé teszik, akár távolról is. Ez különösen hasznos, ha egy megbeszélés vagy váratlan forgalmi helyzet miatt tovább tart a parkolás, mint tervezted.

Navigáció mesterséges intelligenciával

A modern navigációs rendszerek már nem pusztán térképet és útvonalat kínálnak, hanem valós idejű forgalmi adatokat, útlezárásokra és balesetekre vonatkozó riasztásokat is. A mesterséges intelligencia képes folyamatosan tanulni a vezetési szokásaidból, és az optimális útvonalat ajánlani az adott napszakhoz és közlekedési helyzethez igazodva.

Az AI alapú rendszerek integrálják a különböző közlekedési módokat is: például javasolhatják, hogy a város bizonyos pontján válts autóról tömegközlekedésre vagy mikromobilitási eszközre, így csökkentve a dugóban töltött időt.

A hangvezérelt asszisztensek révén a sofőröknek kevesebbet kell a kijelzőre nézniük, ami növeli a biztonságot. A kiterjesztett valóság (AR) alapú kijelzők pedig a szélvédőre vetítve mutatják a navigációs utasításokat, a sebességet és a forgalmi információkat, így minden lényeges adat a látómezőben marad.

Hogyan kapcsolódnak ezek a technológiák egymáshoz?

Az elektromos töltés, az okos parkolás és az AI navigáció együttesen alakítják a jövő városi közlekedését. Egy olyan ökoszisztéma jön létre, amelyben a járművek, az infrastruktúra és a felhasználói adatok összhangban működnek. Ez nemcsak kényelmet, hanem hatékonyságot és fenntarthatóságot is jelent a mindennapi autóhasználatban.

A jövő autós technológiái nem elszigetelt újítások, hanem egymást erősítő megoldások, amelyek együtt képesek forradalmasítani a közlekedést – a töltéstől kezdve a parkoláson át a navigációig.

Ne feledd, a digitális megoldások használata nemcsak kényelmet, hanem környezettudatosságot is jelent: a hatékonyabb útvonaltervezés, a rövidebb parkolóhely-keresés és az optimalizált töltés mind hozzájárulnak a fenntarthatóbb városi élethez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Hankook Smart Work AM11+: Új gumiabroncs hulladékgazdálkodási vállalatok számára

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó bemutatta új teherabroncsát, a Smart Work AM11+-t, amelyet helyi és regionális fuvarozásra fejlesztettek.

Az új modellt kifejezetten olyan, nagy igénybevételű utakra tervezték, amelyek gyakori megállásokkal, újraindulásokkal járnak, valamint fokozott strapabírást követelnek meg, mint például a hulladékgazdálkodási szektor, ahol a járművek abroncsai gyakran érintkeznek a járdaszegélyekkel.

Ezt szem előtt tartva a Hankook Smart Work AM11+ egyik legfontosabb jellemzője a beépített kopásvédelemmel és speciális jelzőkkel ellátott megerősített oldalfal. Ez az újítás hatékony védelmet nyújt a járdaszegélyekkel való érintkezésnél, és megkönnyíti a kopás ellenőrzését is. A gumiabroncs oldalán található három kopásjelző gyors ellenőrzést tesz lehetővé, elősegítve a biztonságot a mindennapi használat során.

A Hankook Smart Work AM11+ szeptembertől lesz elérhető 315/80 R22.5 méretben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin

A brit F4 idei hetedik versenyhétvégéje következik, a helyszín Knockhill.

A Forma–1-es Magyar Nagydíjon tett kitérő és egy Brands Hatch-ben rendezett teszt után Molnár Martin a hétvégén azon a pályán tér vissza a versenyzéshez, ahol már tavaly, Forma–4-es újoncévében is remekül szerepelt.

A hétvégén Skóciában vendégeskedik a brit Forma–4 mezőnye. A Dunfermline városától 10 km-re északra fekvő, mindössze 2 km hosszú Knockhill versenypálya 1974-ben, bárányfarm helyén épült, és bár nem rendelkezik olyan gazdag és régre visszanyúló történelemmel, mint a brit F4 legtöbb helyszíne, Skócia nemzeti motorsport központjaként és az ország egyetlen FIA-licenccel rendelkező pályájaként így is kiemelt helyet foglal el a brit motorsport térképén.

És Molnár Martin pályafutásában is, hiszen a Virtuosi Racing pilótája tavaly ezen a helyszínen állhatott fel életében először az összetett dobogó második fokára, egyben itt végzett először egy hétvégén belül kétszer is a legjobb háromban. A magyar versenyző az összetett második helyéről várja a szezon hetedik hétvégéjét, és bízik benne, hogy a tavalyi remek szereplés után az idén már a győzelem is összejöhet.

„Szerintem gyorsak leszünk, mert ez a pálya tavaly is feküdt nekünk. Nem könnyű jó kört összerakni itt, néhány helyen kicsit ugratunk is, a kulcs pedig a precizitás. Aki itt pontosan tud vezetni, az ebből profitálni fog. Tavaly sikerült jól ráéreznem a ritmusra, jó az alapbeállításunk is, úgyhogy bizakodó vagyok. Sajnos az első versenyen a Zandvoortból áthozott három helyes rajtbüntetés meg fogja nehezíteni a dolgomat, de ez van, remélhetőleg a harmadik futamra sikerül jó rajthelyet szereznem és a győzelemért csatázhatok”

– tekintett előre Martin.

A Hungarian Motrosport Academy (HMA) versenyzője számára sűrű volt a háromhetes szünet, amelyben kilátogatott a Forma–1-es Magyar Nagydíjra, ahol találkozott a Virtuosi Racing Forma–2-es testvéristállójának, az Invicta Racingnek a tagjaival. A jubileumi 40. magyarországi F1-es futamot a Hungaroringen azonban már nem tudta megnézni, mert sietnie kellett a reptérre, hogy Angliában pattanjon autóba.

„Brands Hatch-ben teszteltünk a múlt hét elején és nagyon jól sikerült, miközben nem tudtunk annyi kört megtenni, amennyit szerettünk volna, mert rengetegszer kellett piros zászlóval megszakítani a körözést. Viszont amikor mentünk, akkor jó tempót autóztunk, az utolsó etapban pedig a miénk lett a legjobb idő, mert akkor végre tudtam futni egy tiszta kört. Ami a valódi szünnapokat illeti, azokon igyekeztem kikapcsolni és kicsit eltávolodni a versenyzéstől.”

Martin hátránya 28,5 pont az összetettben az éllovas Fionn McLaughlin mögött, ami a hátralevő négy hétvége, azaz összesen 12 futam alatt egyáltalán nem ledolgozhatatlan, ő azonban nem számolgat.

„Őszintén szólva nem szoktam nézegetni a tabellát. Én csak minden hétvégén a legjobbamat igyekszem nyújtani, és remélem, hogy a szezon végén ez elég lesz a bajnoki címhez. Másra amúgy sincs ráhatásom. Mivel az idei szezon eddigi részében azokon a pályákon is jól szerepeltünk, amelyeken tavaly kevésbé, bízom benne, hogy azokon a még hátralevő helyszíneken, amelyeken tavaly kifejezetten erősek voltunk, most még jobbak leszünk.”

A knockhill-i versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

Szombat
10:00 – 10:25: Időmérő edzés
14:40 – 15:00: 1. futam

Vasárnap
11:35 – 11:55: 2. futam
16:55 – 17:20: 3. futam


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss