Connect with us

Mozgásban

A Continental bemutatta a mobilitás jövőjét

continental

A Continental innovatív termékeket és szolgáltatásokat mutatott be a szerveralapú járműarchitektúrától és az automatizált vezetési képességektől kezdve egészen a fenntartható gumiabroncs-koncepcióig.

A Continental technológiai vállalat törekvéseinek középpontjában a jövő mobilitása áll, amely biztonságosabb, magasabb szinten hálózatba kapcsolt és kényelmesebb. Az elmúlt több mint 150 évben a Continental forradalmasította azt, ahogyan közlekedünk, és most a CES 2022 kiállításon (Las Vegas, 2022. január 5.-8.) a vállalat a manapság felmerülő mobilitási igényekre kifejlesztett megoldások bemutatásával nyújtott bepillantást a jövőbe.

„A jövő mobilitása egy biztonságosabb, magasabb szinten hálózatba kapcsolt és inkluzívabb közlekedési rendszert jelent. A CES kiállításon bemutattuk a Vision Zero célkitűzésünk megvalósításában és a kényelemközpontú optimalizálásban rejlő lehetőségeket, melyek mindenki számára lehetővé teszik a mobilitáshoz való könnyed hozzáférést”

– mondta Gilles Mabire, a Continental Automotiove technológiai igazgatója. „A Continental által bemutatott innovatív megoldások nemcsak a vezetési élményt alakítják át, hanem egyben újragondolják a mobilitás definícióját is.”

Hogyan válnak az autókból négykerekű számítógépek

A járműtechnológia egy mélyreható átalakuláson megy keresztül a teljes mértékben hálózatba kapcsolt, automatizált és szoftvereken alapuló járművek felé haladva. A Continental ennek a fejlődésnek már most az élén áll azáltal, hogy átfogó megoldásokat kínál a szerver alapú architektúrákhoz, valamint elmondhatja, hogy a beszállítók közül elsőként dobott piacra nagyteljesítményű számítógépet (HPC), a Volkswagen elektromos ID sorozatához.

A járművek vezetőhelyei, az adatkezelés és járművek egymással való hálózatba kapcsolása, a vezetésbiztonság és -dinamika, valamint az automata vezetés számára létrehozott egységközpontú HPC platformok mellett a Continental mostantól moduláris platformmegoldásokat is kínál a jármű különböző egységeiből származó feladatokat elvégző HPC-k számára. A Continental első egységeken átívelő HPC-je, amely a karosszéria és a jármű vezérléséért felelős egységek funkcióit és jellemzőit is tartalmazza, egy nagy kínai járműgyártó jövőbeli elektromos járműveinek részét fogja képezni.

A Continental architektúra- és hálózati portfóliója továbbá skálázható zónavezérlő megoldások kínálatával bővült, melyek egyre több és különböző területeken átívelő képességekkel rendelkeznek. A zónavezérlő egységek (ZCU) az érzékelők és aktuátorok közelében lévő fizikai zónákban helyezkednek el, és kommunikációs átjáróként működnek, valamint intelligens energiaelosztást biztosítanak, és a jármű funkcióinak megbízható végrehajtásáért felelnek. A Continental moduláris platformmegoldásaival a járműgyártók kiválaszthatják a jövőbeli járműarchitektúrájukhoz leginkább megfelelő lehetőséget.

A Continental azt is bemutatta, hogy a Continental Automotive Edge platformra épülő szoftverek, és a hatékony IT-infrastruktúra hogyan tesz lehetővé új funkciókat, valamint hogyan alakítja át a mobilitást. Ez a moduláris hardver- és szoftverplatform összekapcsolja a járművet a felhővel, és számos lehetőséget kínál szoftverintenzív rendszerfunkciók kifejlesztésére, beszállítására és karbantartására. Ez lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a kívánt funkciókat a járművük teljes élettartama alatt gyors és kényelmes szoftverfrissítések letöltésén keresztül integrálják.

A felhasználói élmény fejlesztése a tervezés segítségével

A Continental folyamatosan a zökkenőmentes és innovatív mobilitási élményre törekszik. Ennek az élménynek a részeként a Continental csúcstechnológiás megoldásokat demonstrál a dizájn, innováció és funkcionalitás tekintetében, mint amilyen például a díjnyertes ShyTech kijelző, amely anélkül testesíti meg az egyszerűséget és növeli a biztonságot, hogy engednie kelljen a fejlett funkcióiból.

A rejtett gombokból, fényekből és kapcsolókból álló vezérlőfelületek egy vadonatúj módszerrel kerültek integrálásra a kijelzőben. Mivel a vezérlőlehetőségek folyamatosan jelen vannak, csak az éppen releváns tartalom látható. Ahelyett, hogy egy „üres” fekete kijelző felületet, vagy gombok sokaságát jelenítené meg, a Continental ShyTech kijelzője egy attraktívabb vezető helyet hoz létre, egy elegáns felületet, amely rendelkezhet akár faerezetre, szénszálra, vagy éppen bőrre emlékeztető külsővel. A kijelző oszloptól oszlopig is kiterjedhet, kihasználva az irányítópult teljes szélességét, de teljesen új interaktív területek létrehozására is alkalmas a sofőr, vagy az utasok számára, ahol korábban nem volt gyakorlat kijelzőket használni.

A kijelzők méretének növekedése az egyik legfontosabb trend a járművek beltere kapcsán, azonban mindez dezorientált élményhez is vezethet a sofőrök szempontjából. A Continental a CES kiállításon mutatta be először a díjnyertes kapcsolható Switchable Privacy Display-t, amelynek célja az, hogy úgy szórakoztassa az elöl ülő utast, hogy közben ne terelje el a sofőr figyelmét. Ezzel a technológiával az utasok által igénybe vett multimédiás tartalmak – videók, vagy az infotainment rendszer – nem kerülnek be az autóvezető látómezőjébe.

Privát módban az erősen irányított háttérvilágítás csak az utas látószögéből teszi teljes mértékben láthatóvá a tartalmat. Szükség esetén, és ha a forgalmi helyzet megengedi, a kijelző nyilvános módba kapcsolható, így a vezető és az utas egyaránt élvezheti a kiválasztott tartalmat. Ahogy a szórakoztatási lehetőségek egyre elterjedtebbé válnak a járművekben, az olyan technológiák, mint a Switchable Privacy Display, elengedhetetlenek a vezető figyelmét megzavaró tényezők csökkentésére.

A Vision Zero támogatása

A rossz irányba haladó autósok okozta balesetek a legkatasztrofálisabbak közé tartoznak, az Egyesült Államokban csaknem 400 ember hal meg így évente. A Continental a „rossz irányba haladó sofőr” (Wrong Way Driver) rendszerét is bemutatja, amely azzal segíti elő a biztonságot, hogy figyelmezteti a veszélyeztetett járművezetőket amennyiben rossz irányba haladó járművet észlel.

A rossz irányba haladó autó pozíciójával, sebességével és haladási irányával kapcsolatos korai figyelmeztetések lehetővé teszik a többi járművezető számára, hogy proaktív biztonsági intézkedésekhez folyamodjanak. A technológia a Continental érzékelőinek és hálózatba kapcsolt járműrendszereinek, valamint egy hőtérképezési algoritmus ötvözésével jön létre. Ez egy öntanuló rendszer, amely az út menti infrastruktúra segítségével határozza meg a sávot és a haladási irányt. A teljes átélést nyújtó demonstráció a felhasználót egy jármű volánja mögé ülteti egy olyan helyzetben, amikor a sofőr egy rossz irányba haladó autóssal találja szembe magát. A résztvevők a helyzetet egy vezetési szimuláció során a Continental technológiájával, valamint anélkül is megtapasztalhatják.

Partnerével, az AEye-al együtt a Continental első alkalommal mutatta be a HRL131 elnevezésű nagy hatótávolságú LiDAR-ját. Ez a precíziós érzékelő technológia komoly jelentőséggel bír az autonóm mobilitás jövőjének megvalósítása kapcsán. A HRL131 egy mikroelektromechanikai rendszer alapú (MEMS) adaptív LiDAR a 3. és 4. szintű támogatott és automatizált vezetési megoldásokhoz. Ez a nagyteljesítményű LiDAR technológia a magas szinten dinamikus térbeli felbontás és a nagy hatótávolságú érzékelés kombinálásával kulcsfontosságú funkciókat tesz lehetővé személy- és haszongépjárművek számára.

A szoftver által definiált szkennelési minták teljes mértékben testre szabhatók, hogy alkalmazkodhassanak az ügyfelek igényeihez. Ennek köszönhetően az érzékelőt úgy lehet beállítani, hogy az az autonóm vezetés során előforduló legnehezebb, dinamikus környezetet is kezelni tudja – a nagysebességű autópályáktól a zsúfolt városi utakig.  A tervek szerint a HRL131 gyártása 2024-ben kezdődik meg, és ez lesz a világon az első nagyfelbontású, szilárdtest alapú, nagy hatótávolságú LiDAR érzékelő, amely autóipari sorozatgyártásra kerül, hasonlóan a Continental autóipari minőségű, rövid hatótávolságú LiDAR-jához, a HFL 110-hez, amely jelenleg is sorozatgyártás alatt áll.

A Continental WWD és LiDAR technológiái a vállalat Vision Zero elképzelését támogatják, amely egy balesetek, halálozások és sérülések nélküli jövőképet vázol fel.

A fókusz továbbra is a fenntarthatóságon van  

A CES kiállításon a Continental fenntartható gumiabroncs-koncepcióját, a Conti GreenConcept-et is bemutatta. A prémium gumiabroncsgyártó ezen koncepcionális tanulmánya jelenlegi és még kialakulóban lévő technológiai megközelítéseket egyaránt felhasznál a személygépkocsik fenntartható gumiabroncsainak tervezése során, ami újabb példával szolgál a Continental fenntarthatóságra törekvő széleskörű tevékenységeire. A Continental integratív és fenntartható koncepciójának célja az erőforrás-felhasználás minimalizálása az abroncs értékláncának minden szakasza során. Ennek eredményeként a tanulmány valamennyi témára kitér, a gyártás különböző szakaszaiban alkalmazott nyersanyagok kiválasztásától és beszerzésétől az abroncs élettartamának meghosszabbítását megcélzó módszerekig. A fejlesztőmérnökök és anyagszakértők nagy lelkesedéssel vágtak bele a projektbe, és új megoldásokat azonosítottak ezen kihívások mindegyikére. A végeredmény egy olyan gumiabroncs lett, amely különösen nagy százalékban nyomon követhető, megújuló és újrahasznosított anyagokat tartalmaz, innovatív, könnyűsúlyú kialakítása értékes erőforrásokat takarít meg, és a megújuló futófelületnek köszönhetően megnövelt élettartammal rendelkezik.

A Continental azt a nagyratörő célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a legprogresszívabb gumiabroncsgyártó vállalat legyen az ökológiai és társadalmi felelősségvállalás tekintetében. A Continental legkésőbb 2050-re száz százalékban fenntartható módon előállított anyagok felhasználásával kívánja gyártani gumiabroncstermékeit, miközben teljes klímasemlegességet ér el valamennyi ellátási láncán keresztül.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss