Connect with us

Mozgásban

A Continental bemutatta a mobilitás jövőjét

continental

A Continental innovatív termékeket és szolgáltatásokat mutatott be a szerveralapú járműarchitektúrától és az automatizált vezetési képességektől kezdve egészen a fenntartható gumiabroncs-koncepcióig.

A Continental technológiai vállalat törekvéseinek középpontjában a jövő mobilitása áll, amely biztonságosabb, magasabb szinten hálózatba kapcsolt és kényelmesebb. Az elmúlt több mint 150 évben a Continental forradalmasította azt, ahogyan közlekedünk, és most a CES 2022 kiállításon (Las Vegas, 2022. január 5.-8.) a vállalat a manapság felmerülő mobilitási igényekre kifejlesztett megoldások bemutatásával nyújtott bepillantást a jövőbe.

„A jövő mobilitása egy biztonságosabb, magasabb szinten hálózatba kapcsolt és inkluzívabb közlekedési rendszert jelent. A CES kiállításon bemutattuk a Vision Zero célkitűzésünk megvalósításában és a kényelemközpontú optimalizálásban rejlő lehetőségeket, melyek mindenki számára lehetővé teszik a mobilitáshoz való könnyed hozzáférést”

– mondta Gilles Mabire, a Continental Automotiove technológiai igazgatója. „A Continental által bemutatott innovatív megoldások nemcsak a vezetési élményt alakítják át, hanem egyben újragondolják a mobilitás definícióját is.”

Hogyan válnak az autókból négykerekű számítógépek

A járműtechnológia egy mélyreható átalakuláson megy keresztül a teljes mértékben hálózatba kapcsolt, automatizált és szoftvereken alapuló járművek felé haladva. A Continental ennek a fejlődésnek már most az élén áll azáltal, hogy átfogó megoldásokat kínál a szerver alapú architektúrákhoz, valamint elmondhatja, hogy a beszállítók közül elsőként dobott piacra nagyteljesítményű számítógépet (HPC), a Volkswagen elektromos ID sorozatához.

A járművek vezetőhelyei, az adatkezelés és járművek egymással való hálózatba kapcsolása, a vezetésbiztonság és -dinamika, valamint az automata vezetés számára létrehozott egységközpontú HPC platformok mellett a Continental mostantól moduláris platformmegoldásokat is kínál a jármű különböző egységeiből származó feladatokat elvégző HPC-k számára. A Continental első egységeken átívelő HPC-je, amely a karosszéria és a jármű vezérléséért felelős egységek funkcióit és jellemzőit is tartalmazza, egy nagy kínai járműgyártó jövőbeli elektromos járműveinek részét fogja képezni.

A Continental architektúra- és hálózati portfóliója továbbá skálázható zónavezérlő megoldások kínálatával bővült, melyek egyre több és különböző területeken átívelő képességekkel rendelkeznek. A zónavezérlő egységek (ZCU) az érzékelők és aktuátorok közelében lévő fizikai zónákban helyezkednek el, és kommunikációs átjáróként működnek, valamint intelligens energiaelosztást biztosítanak, és a jármű funkcióinak megbízható végrehajtásáért felelnek. A Continental moduláris platformmegoldásaival a járműgyártók kiválaszthatják a jövőbeli járműarchitektúrájukhoz leginkább megfelelő lehetőséget.

A Continental azt is bemutatta, hogy a Continental Automotive Edge platformra épülő szoftverek, és a hatékony IT-infrastruktúra hogyan tesz lehetővé új funkciókat, valamint hogyan alakítja át a mobilitást. Ez a moduláris hardver- és szoftverplatform összekapcsolja a járművet a felhővel, és számos lehetőséget kínál szoftverintenzív rendszerfunkciók kifejlesztésére, beszállítására és karbantartására. Ez lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a kívánt funkciókat a járművük teljes élettartama alatt gyors és kényelmes szoftverfrissítések letöltésén keresztül integrálják.

A felhasználói élmény fejlesztése a tervezés segítségével

A Continental folyamatosan a zökkenőmentes és innovatív mobilitási élményre törekszik. Ennek az élménynek a részeként a Continental csúcstechnológiás megoldásokat demonstrál a dizájn, innováció és funkcionalitás tekintetében, mint amilyen például a díjnyertes ShyTech kijelző, amely anélkül testesíti meg az egyszerűséget és növeli a biztonságot, hogy engednie kelljen a fejlett funkcióiból.

A rejtett gombokból, fényekből és kapcsolókból álló vezérlőfelületek egy vadonatúj módszerrel kerültek integrálásra a kijelzőben. Mivel a vezérlőlehetőségek folyamatosan jelen vannak, csak az éppen releváns tartalom látható. Ahelyett, hogy egy „üres” fekete kijelző felületet, vagy gombok sokaságát jelenítené meg, a Continental ShyTech kijelzője egy attraktívabb vezető helyet hoz létre, egy elegáns felületet, amely rendelkezhet akár faerezetre, szénszálra, vagy éppen bőrre emlékeztető külsővel. A kijelző oszloptól oszlopig is kiterjedhet, kihasználva az irányítópult teljes szélességét, de teljesen új interaktív területek létrehozására is alkalmas a sofőr, vagy az utasok számára, ahol korábban nem volt gyakorlat kijelzőket használni.

A kijelzők méretének növekedése az egyik legfontosabb trend a járművek beltere kapcsán, azonban mindez dezorientált élményhez is vezethet a sofőrök szempontjából. A Continental a CES kiállításon mutatta be először a díjnyertes kapcsolható Switchable Privacy Display-t, amelynek célja az, hogy úgy szórakoztassa az elöl ülő utast, hogy közben ne terelje el a sofőr figyelmét. Ezzel a technológiával az utasok által igénybe vett multimédiás tartalmak – videók, vagy az infotainment rendszer – nem kerülnek be az autóvezető látómezőjébe.

Privát módban az erősen irányított háttérvilágítás csak az utas látószögéből teszi teljes mértékben láthatóvá a tartalmat. Szükség esetén, és ha a forgalmi helyzet megengedi, a kijelző nyilvános módba kapcsolható, így a vezető és az utas egyaránt élvezheti a kiválasztott tartalmat. Ahogy a szórakoztatási lehetőségek egyre elterjedtebbé válnak a járművekben, az olyan technológiák, mint a Switchable Privacy Display, elengedhetetlenek a vezető figyelmét megzavaró tényezők csökkentésére.

A Vision Zero támogatása

A rossz irányba haladó autósok okozta balesetek a legkatasztrofálisabbak közé tartoznak, az Egyesült Államokban csaknem 400 ember hal meg így évente. A Continental a „rossz irányba haladó sofőr” (Wrong Way Driver) rendszerét is bemutatja, amely azzal segíti elő a biztonságot, hogy figyelmezteti a veszélyeztetett járművezetőket amennyiben rossz irányba haladó járművet észlel.

A rossz irányba haladó autó pozíciójával, sebességével és haladási irányával kapcsolatos korai figyelmeztetések lehetővé teszik a többi járművezető számára, hogy proaktív biztonsági intézkedésekhez folyamodjanak. A technológia a Continental érzékelőinek és hálózatba kapcsolt járműrendszereinek, valamint egy hőtérképezési algoritmus ötvözésével jön létre. Ez egy öntanuló rendszer, amely az út menti infrastruktúra segítségével határozza meg a sávot és a haladási irányt. A teljes átélést nyújtó demonstráció a felhasználót egy jármű volánja mögé ülteti egy olyan helyzetben, amikor a sofőr egy rossz irányba haladó autóssal találja szembe magát. A résztvevők a helyzetet egy vezetési szimuláció során a Continental technológiájával, valamint anélkül is megtapasztalhatják.

Partnerével, az AEye-al együtt a Continental első alkalommal mutatta be a HRL131 elnevezésű nagy hatótávolságú LiDAR-ját. Ez a precíziós érzékelő technológia komoly jelentőséggel bír az autonóm mobilitás jövőjének megvalósítása kapcsán. A HRL131 egy mikroelektromechanikai rendszer alapú (MEMS) adaptív LiDAR a 3. és 4. szintű támogatott és automatizált vezetési megoldásokhoz. Ez a nagyteljesítményű LiDAR technológia a magas szinten dinamikus térbeli felbontás és a nagy hatótávolságú érzékelés kombinálásával kulcsfontosságú funkciókat tesz lehetővé személy- és haszongépjárművek számára.

A szoftver által definiált szkennelési minták teljes mértékben testre szabhatók, hogy alkalmazkodhassanak az ügyfelek igényeihez. Ennek köszönhetően az érzékelőt úgy lehet beállítani, hogy az az autonóm vezetés során előforduló legnehezebb, dinamikus környezetet is kezelni tudja – a nagysebességű autópályáktól a zsúfolt városi utakig.  A tervek szerint a HRL131 gyártása 2024-ben kezdődik meg, és ez lesz a világon az első nagyfelbontású, szilárdtest alapú, nagy hatótávolságú LiDAR érzékelő, amely autóipari sorozatgyártásra kerül, hasonlóan a Continental autóipari minőségű, rövid hatótávolságú LiDAR-jához, a HFL 110-hez, amely jelenleg is sorozatgyártás alatt áll.

A Continental WWD és LiDAR technológiái a vállalat Vision Zero elképzelését támogatják, amely egy balesetek, halálozások és sérülések nélküli jövőképet vázol fel.

A fókusz továbbra is a fenntarthatóságon van  

A CES kiállításon a Continental fenntartható gumiabroncs-koncepcióját, a Conti GreenConcept-et is bemutatta. A prémium gumiabroncsgyártó ezen koncepcionális tanulmánya jelenlegi és még kialakulóban lévő technológiai megközelítéseket egyaránt felhasznál a személygépkocsik fenntartható gumiabroncsainak tervezése során, ami újabb példával szolgál a Continental fenntarthatóságra törekvő széleskörű tevékenységeire. A Continental integratív és fenntartható koncepciójának célja az erőforrás-felhasználás minimalizálása az abroncs értékláncának minden szakasza során. Ennek eredményeként a tanulmány valamennyi témára kitér, a gyártás különböző szakaszaiban alkalmazott nyersanyagok kiválasztásától és beszerzésétől az abroncs élettartamának meghosszabbítását megcélzó módszerekig. A fejlesztőmérnökök és anyagszakértők nagy lelkesedéssel vágtak bele a projektbe, és új megoldásokat azonosítottak ezen kihívások mindegyikére. A végeredmény egy olyan gumiabroncs lett, amely különösen nagy százalékban nyomon követhető, megújuló és újrahasznosított anyagokat tartalmaz, innovatív, könnyűsúlyú kialakítása értékes erőforrásokat takarít meg, és a megújuló futófelületnek köszönhetően megnövelt élettartammal rendelkezik.

A Continental azt a nagyratörő célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a legprogresszívabb gumiabroncsgyártó vállalat legyen az ökológiai és társadalmi felelősségvállalás tekintetében. A Continental legkésőbb 2050-re száz százalékban fenntartható módon előállított anyagok felhasználásával kívánja gyártani gumiabroncstermékeit, miközben teljes klímasemlegességet ér el valamennyi ellátási láncán keresztül.

Mozgásban

Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9

A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.

Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.

A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.

A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.

A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Dróntechnológia mesterfokon

A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.

Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.

A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.

„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”

– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.

A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”

mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.

A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera

A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.

Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.

„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”

– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”

Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában

A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.

A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.

Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában

A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.

A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.

Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve

Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.

A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss