Mozgásban
A hatékonyság új dimenziója
Világpremier a LogiMAT szakvásáron
- Új mérce az automatizált tárolórendszerek területén
- Maximális helykihasználás a legnagyobb teljesítmény mellett
- Egyszerű fizikai és digitális integráció
A Stuttgartban évente megrendezésre kerülő Nemzetközi Disztribúciós, Anyag- és Információáramlási Szakvásár, a LogiMAT a világjárvány miatt kétszer egymás utáni évben lemondásra került. Idén azonban ismét megrendezték Európa egyik legnagyobb intralogisztikai rendezvényét. A pandémia előtti időkhöz hasonlóan a legnagyobb kiállító ismét a Jungheinrich. A vállalat a szakvásáron kiállította megoldásait a jövő raktára számára, valamint egy világpremier keretében bemutatásra került a Junghenrich új, kompakt tárolórendszere, a PowerCube.
A PowerCube egyedülálló helykihasználásával, maximális rugalmasságával, nagy teljesítményével és egyszerű fizikai, valamint digitális integrációjával meggyőző megoldást nyújt a raktározásban. Ez a Jungheinrich-innováció új mércét állít az automatizált raktárrendszerek területén.
A PowerCube egy automatizált kompakt tárolórendszer a kis alkatrészek és darabáru tárolására és komissiózására. A tárolóládákat a PowerCube moduláris állványrendszerében akár 12 m magasan, függőleges csatornákban egymás fölött lehet tárolni. Ez a magasság különösen helytakarékos tárolást tesz lehetővé kis alapterületen. A tárolóládák be- és kitárolását speciálisan erre a célra kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik végzik, amelyek automatizáltan mozognak az állványrendszeren belül. Ennek az elvnek köszönhetően a PowerCube legfőbb előnye más kompakt tárolórendszerekkel szemben, hogy a raktár rugalmasan felfelé építhető, és egyedi tetőformákhoz is igazítható.
Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési igazgatója szerint a PowerCube a megfelelő válasz az intralogisztika számos jelenlegi kihívására:
„A vállalatok egyre nagyobb időnyomás alatt állnak, vagy raktárkapacitásuk határait feszegetik. A PowerCube tökéletes megoldás arra, hogy ilyen körülmények között jelentősen növelje a raktár hatékonyságát, és ezáltal növelje a vállalat versenyképességét. Rendkívül kompakt kialakításának és nagy teljesítményének köszönhetően a PowerCube megváltoztatja a helyet és az időt a raktárban.”
A PowerCube ideális megoldás az automatizálást tervező ügyfelek számára vagy a különböző ágazatokra kiterjedő e-kereskedelmi felhasználásra.
„Akár önálló megoldásként, akár a széles folyosós raktárak kiegészítéseként, akár egy komplex automatizált rendszer központi elemeként – a PowerCube segítségével ügyfeleink teljes mértékben kiaknázhatják a raktárukban rejlő lehetőségeket” – folytatta Erlach.
Egyedülálló térkihasználás és nagy tárolási sűrűség
A tárolók rendkívül kompakt, függőleges elrendezésének köszönhetően a PowerCube ideálisan kihasználja a tárolóhelyet, és négyszer nagyobb tárolási sűrűséget ér el, mint egy hagyományos polcrendszer. Az akár 12 méteres rendszermagassággal a PowerCube kategóriájának legmagasabb kompakt tárolórendszere. Ezáltal a raktárban olyan hely keletkezik, amelyet a választék bővítésére vagy más célokra lehet felhasználni. A Jungheinrich PowerCube a rugalmasság tekintetében is egyedülálló a piacon. Az automatikus kompakt tárolórendszer normál ipari padlón állítható fel költséges utómunka – például marás és csiszolás – nélkül, és ezért könnyen integrálható a meglévő raktárakba. Mivel a szatellitkocsik a tárolók alatt mozognak, a PowerCube könnyen bővíthető felfelé és különböző épületszerkezetekhez igazítható. Szükség esetén egy egyedileg tervezett szállítórendszerhez is csatlakoztatható.
Nagy teljesítményű szatellitkocsik
Az újonnan kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik maximális sebessége 4 m/s, gyorsulása pedig akár 2 m/s² -t is eléri. Egyszerre két, egyenként 50 kg teherbírású tárolóládát tudnak szállítani a PowerCube-on belül. Emellett a szatellikocsik a PowerCube állványrendszer szintjeiben automatikusan mozognak. A szatellitkocsik méretezhetőségének köszönhetően a PowerCube teljesítménye rugalmasan beállítható a növekvő kereslet vagy a termékválaszték bővülése esetén. A nagy teljesítményű lítiumion akkumulátoroknak köszönhetően, amelyeket üzemeltetés közben a munkaállomásokon köztes töltéssel tölthetőek, a szatellitkocsik a nap 24 órájában, leállás nélkül alkalmazhatóak. Ez biztosítja a rendszer nagy áteresztőképességét, valamint ennek köszönhető a PowerCube rendkívüli teljesítménye. A szatellitkocsik lítiumion akkumulátorának alacsony a hőtermelése és az ebből kifolyólag a tárolórendszerben uralkodó környezeti hőmérsékletet sem növelik. További előnye: a karbantartási munkálatokhoz a talajszinten kivehetőek a szatellitkocsik a PowerCube-ból, ezért nincs szükség karbantartási emelvényre, a versenytársak rendszereivel ellentétben.
Intelligens IT-integráció a maximális teljesítmény érdekében
A Jungheinrich PowerCube segítségével a hatékony folyamatokat és az innovatív hardvert a legmodernebb szoftvertechnológiával kombinálja. Ennek előnyei közé tartozik az ügyfél meglévő IT-infrastruktúrájához történő egyszerű csatlakozás, valamint a szoftver kialakítása a folyamatok és a teljesítménykövetelmények maximális rugalmassága érdekében. A PowerCube segítségével a Jungheinrich integrált és holisztikus megközelítést mutat be a kompakt darabáruraktározás jövőjével kapcsolatban, és beváltja a raktári hatékonyság új dimenziójára vonatkozó ígéretét.
AGV és AMR
A Jungheinrich a LogiMAT kiállításon bemutatta továbbá az automatizált raktározási rendszerekből és mobil robotokból álló széles portfólióját.
A tavalyi évben a vállalat önvezető targoncáinak (AGV-k) választékát a legújabb autonóm mobil robottal (AMR) egészítette ki, így a megoldások még szélesebb spektrumát fedi le, amely most már az alacsony vagy magas emelésű feladatoktól, a magasraktári felrakógépektől, a padlón történő szállítástól, a vontatástól, a rakomány alatti szállítástól a robotoktól az árukig terjed. A standon a Jungheinrich partner Magazino Soto robotja, az IFOY-díjra jelölt EKS 215a önvezető targonca és a Jungheinrich család legújabb tagja: az arculus AMR arculee is kiállításra kerültek.
Energiahatékonyság Li-ion technológiával
A Jungheinrich standján a legújabb POWERLiNE lítiumionos targoncák is kiállításra kerültek. Többek között az IFOY-díjra jelölt ERD 220i elektromos vezetőállásos targonca és az ERE 225i elektromos emelőkocsi. A Jungheinrich az intralogisztikában a lítiumion technológia úttörője. Az integrált lítiumion akkumulátorok koncepciójával a Jungheinrich ismét új mércét állított fel. Az eredmény: jelentősen csökkentett méretek, jobb mozgékonyság, nagyobb kényelem és biztonság. A POWERLiNE targoncák másik különlegessége, hogy az ügyfélhez történő kiszállításig teljesen CO2-semlegesek. Összességében a lítiumion technológia nagyban hozzájárul a fenntarthatóság növeléséhez az intralogisztikában. Megbízhatóan nagy teljesítményével, kevesebb energiafogyasztásával, gyors töltési idejével és karbantartásmentességével meggyőző előnyöket nyújt.
További információ:
A témához kapcsolódva ajánljuk korábbi cikkünket: Együtt a hosszabb akkumulátor-üzemidő érdekében
Mozgásban
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég
Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.
A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.
A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.
A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.
A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.
Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.
A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.
A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.
A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.
„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”
– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.
Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.
A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.
„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser”
– fogalmazott.
Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.
A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után
Az augusztus a nyári szezon csúcspontja és a nagy hazatérések időszaka.
Több ezer kilométernyi autópálya, forró aszfalt, szerpentines hegyi utak és tengerparti murvás bekötők után az autók és utasaik élményekkel feltöltődve érkeznek haza. De mi a helyzet az utazás csendes hőseivel, az abroncsokkal? A Hankook, a világ egyik vezető abroncsgyártója biztonságunk érdekében egy gyors, 5 perces átvizsgálást ajánl, amely sokat elárulhat autónk állapotáról és segíthet a jövőbeli tudatos abroncsválasztásban is.
A nyári családi nyaralás valóságos stresszteszt az abroncsok számára. A teljes terhelés (család és csomagok), a tartósan magas sebesség az autópályán és az akár 50-60 Celsius-fokosra hevült aszfalt mind extrém igénybevételt jelentenek. Még ha útközben minden rendben is volt a gépjárművel, a hazaérkezés után érdemes egy pillantást vetni a gumikra, hogy a hétköznapi közlekedés is gondtalan maradhasson.
„Gondoljunk az abroncsokra úgy, mint egy jó túracipőre egy hosszú hegyi túra után. Lehet, hogy semmi baja, de egy alapos tisztítás és átvizsgálás után derül csak ki, hogy bírni fogja-e a következő kihívást. A nyaralás utáni ellenőrzés nem ördöngösség, bárki elvégezheti a garázsban vagy a következő tankolásnál. Az első és legfontosabb a guminyomás. Nyaralás előtt, a megpakolt autóhoz ideális, magasabb nyomásértéket hazaérkezés után állítsuk vissza a jármű B-oszlopán vagy a tanksapka ajtaján feltüntetett normál értékre. Ezzel nemcsak az üzemanyag-fogyasztásunk lesz kedvezőbb a hétköznapokban, de az abroncsok egyenletes kopását is biztosítjuk”
– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.
A szakértő mindemellett egy gyors vizuális ellenőrzést is javasol, amely sokat elárulhat az abroncsok állapotáról.
„Vizsgáljuk meg alaposan az abroncsokat! Keressünk apró vágásokat, dudorokat vagy a futófelületbe ékelődött idegen tárgyakat, például kavicsokat vagy üvegszilánkokat. Különösen figyeljünk a rendellenes, féloldalas kopásra! Ha a gumiabroncs valamelyik oldala kopottabb a másiknál, az a futómű hibás beállítására utalhat, amit egy-egy rosszabb minőségű úton összeszedett kátyú is okozhatott. Egy ilyen apró jel időben történő felismerése komolyabb kiadásoktól kímélheti meg a gépjármű tulajdonosokat”
– tette hozzá Tomin István.
A jövőre nézve pedig a nyaralás tapasztalatai lehetnek a legjobb iránymutatók. Mennyire volt zajos az abroncs az autópályán? Hogyan viselkedett egy hirtelen jött nyári záporban? Stabilnak éreztük az autót a kanyargós utakon? Ezek a személyes tapasztalatok segítenek legközelebb olyan abroncsot választani, amely tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusunkhoz és szokásainkhoz, legyen szó akár a csendes suhanásról, akár a sportos teljesítményről. A Hankook széles termékkínálatában minden autós megtalálhatja a számára ideális, a nyári kihívásokra kifejlesztett, megbízható társat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Iskolakezdés 2025: minden második szülő műszaki cikket vásárol, de sokan tehetetlenek az online veszélyekkel szemben
-
Ipar2 hét ago
Tisztított szennyvizet az iparba: ez kell ahhoz, hogy Magyarország továbbra is víznagyhatalom maradhasson
-
Okoseszközök2 hét ago
Így lehet olcsóbb az iskolakezdés: új lehetőségek az egészségpénztáraknál
-
Tippek2 hét ago
Becsengetnek – figyeljünk a legkisebbekre az utakon a Hankook tanácsaival!
-
Ipar1 hét ago
Használat alapú rugalmasságot biztosít az MSP-k és a KKV-k számára a Zyxel
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung digitális háztartási készülékei megkapták az első TÜV Nord IoT biztonsági tanúsítványt
-
Okoseszközök2 hét ago
Művészeti inspiráció a Samsung QLED televíziók valódi kvantumpont-technológiájával
-
Mozgásban1 hét ago
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég