Connect with us

Mozgásban

A hatékonyság új dimenziója

Jungheinrich PowerCube

Világpremier a LogiMAT szakvásáron

  • Új mérce az automatizált tárolórendszerek területén
  • Maximális helykihasználás a legnagyobb teljesítmény mellett
  • Egyszerű fizikai és digitális integráció

A Stuttgartban évente megrendezésre kerülő Nemzetközi Disztribúciós, Anyag- és Információáramlási Szakvásár, a LogiMAT a világjárvány miatt kétszer egymás utáni évben lemondásra került. Idén azonban ismét megrendezték Európa egyik legnagyobb intralogisztikai rendezvényét. A pandémia előtti időkhöz hasonlóan a legnagyobb kiállító ismét a Jungheinrich. A vállalat a szakvásáron kiállította megoldásait a jövő raktára számára, valamint egy világpremier keretében bemutatásra került a Junghenrich új, kompakt tárolórendszere, a PowerCube.

Power Cube

A PowerCube egyedülálló helykihasználásával, maximális rugalmasságával, nagy teljesítményével és egyszerű fizikai, valamint digitális integrációjával meggyőző megoldást nyújt a raktározásban. Ez a Jungheinrich-innováció új mércét állít az automatizált raktárrendszerek területén.

A PowerCube egy automatizált kompakt tárolórendszer a kis alkatrészek és darabáru tárolására és komissiózására. A tárolóládákat a PowerCube moduláris állványrendszerében akár 12 m magasan, függőleges csatornákban egymás fölött lehet tárolni. Ez a magasság különösen helytakarékos tárolást tesz lehetővé kis alapterületen. A tárolóládák be- és kitárolását speciálisan erre a célra kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik végzik, amelyek automatizáltan mozognak az állványrendszeren belül. Ennek az elvnek köszönhetően a PowerCube legfőbb előnye más kompakt tárolórendszerekkel szemben, hogy a raktár rugalmasan felfelé építhető, és egyedi tetőformákhoz is igazítható.

Power Cube

Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési igazgatója szerint a PowerCube a megfelelő válasz az intralogisztika számos jelenlegi kihívására:

„A vállalatok egyre nagyobb időnyomás alatt állnak, vagy raktárkapacitásuk határait feszegetik. A PowerCube tökéletes megoldás arra, hogy ilyen körülmények között jelentősen növelje a raktár hatékonyságát, és ezáltal növelje a vállalat versenyképességét. Rendkívül kompakt kialakításának és nagy teljesítményének köszönhetően a PowerCube megváltoztatja a helyet és az időt a raktárban.”

A PowerCube ideális megoldás az automatizálást tervező ügyfelek számára vagy a különböző ágazatokra kiterjedő e-kereskedelmi felhasználásra.

„Akár önálló megoldásként, akár a széles folyosós raktárak kiegészítéseként, akár egy komplex automatizált rendszer központi elemeként – a PowerCube segítségével ügyfeleink teljes mértékben kiaknázhatják a raktárukban rejlő lehetőségeket” – folytatta Erlach.

Egyedülálló térkihasználás és nagy tárolási sűrűség 

A tárolók rendkívül kompakt, függőleges elrendezésének köszönhetően a PowerCube ideálisan kihasználja a tárolóhelyet, és négyszer nagyobb tárolási sűrűséget ér el, mint egy hagyományos polcrendszer. Az akár 12 méteres rendszermagassággal a PowerCube kategóriájának legmagasabb kompakt tárolórendszere. Ezáltal a raktárban olyan hely keletkezik, amelyet a választék bővítésére vagy más célokra lehet felhasználni. A Jungheinrich PowerCube a rugalmasság tekintetében is egyedülálló a piacon. Az automatikus kompakt tárolórendszer normál ipari padlón állítható fel költséges utómunka – például marás és csiszolás – nélkül, és ezért könnyen integrálható a meglévő raktárakba. Mivel a szatellitkocsik a tárolók alatt mozognak, a PowerCube könnyen bővíthető felfelé és különböző épületszerkezetekhez igazítható. Szükség esetén egy egyedileg tervezett szállítórendszerhez is csatlakoztatható.

Nagy teljesítményű szatellitkocsik

Az újonnan kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik maximális sebessége 4 m/s, gyorsulása pedig akár 2 m/s² -t is eléri. Egyszerre két, egyenként 50 kg teherbírású tárolóládát tudnak szállítani a PowerCube-on belül. Emellett a szatellikocsik a PowerCube állványrendszer szintjeiben automatikusan mozognak. A szatellitkocsik méretezhetőségének köszönhetően a PowerCube teljesítménye rugalmasan beállítható a növekvő kereslet vagy a termékválaszték bővülése esetén. A nagy teljesítményű lítiumion akkumulátoroknak köszönhetően, amelyeket üzemeltetés közben a munkaállomásokon köztes töltéssel tölthetőek, a szatellitkocsik a nap 24 órájában, leállás nélkül alkalmazhatóak. Ez biztosítja a rendszer nagy áteresztőképességét, valamint ennek köszönhető a PowerCube rendkívüli teljesítménye. A szatellitkocsik lítiumion akkumulátorának alacsony a hőtermelése és az ebből kifolyólag a tárolórendszerben uralkodó környezeti hőmérsékletet sem növelik. További előnye: a karbantartási munkálatokhoz a talajszinten kivehetőek a szatellitkocsik a PowerCube-ból, ezért nincs szükség karbantartási emelvényre, a versenytársak rendszereivel ellentétben.

Intelligens IT-integráció a maximális teljesítmény érdekében

A Jungheinrich PowerCube segítségével a hatékony folyamatokat és az innovatív hardvert a legmodernebb szoftvertechnológiával kombinálja. Ennek előnyei közé tartozik az ügyfél meglévő IT-infrastruktúrájához történő egyszerű csatlakozás, valamint a szoftver kialakítása a folyamatok és a teljesítménykövetelmények maximális rugalmassága érdekében. A PowerCube segítségével a Jungheinrich integrált és holisztikus megközelítést mutat be a kompakt darabáruraktározás jövőjével kapcsolatban, és beváltja a raktári hatékonyság új dimenziójára vonatkozó ígéretét.

AGV és AMR

A Jungheinrich a LogiMAT kiállításon bemutatta továbbá az automatizált raktározási rendszerekből és mobil robotokból álló széles portfólióját.

A tavalyi évben a vállalat önvezető targoncáinak (AGV-k) választékát a legújabb autonóm mobil robottal (AMR) egészítette ki, így a megoldások még szélesebb spektrumát fedi le, amely most már az alacsony vagy magas emelésű feladatoktól, a magasraktári felrakógépektől, a padlón történő szállítástól, a vontatástól, a rakomány alatti szállítástól a robotoktól az árukig terjed. A standon a Jungheinrich partner Magazino Soto robotja, az IFOY-díjra jelölt EKS 215a önvezető targonca és a Jungheinrich család legújabb tagja: az arculus AMR arculee is kiállításra kerültek.

Energiahatékonyság Li-ion technológiával

A Jungheinrich standján a legújabb POWERLiNE lítiumionos targoncák is kiállításra kerültek. Többek között az IFOY-díjra jelölt ERD 220i elektromos vezetőállásos targonca és az ERE 225i elektromos emelőkocsi. A Jungheinrich az intralogisztikában a lítiumion technológia úttörője. Az integrált lítiumion akkumulátorok koncepciójával a Jungheinrich ismét új mércét állított fel. Az eredmény: jelentősen csökkentett méretek, jobb mozgékonyság, nagyobb kényelem és biztonság. A POWERLiNE targoncák másik különlegessége, hogy az ügyfélhez történő kiszállításig teljesen CO2-semlegesek. Összességében a lítiumion technológia nagyban hozzájárul a fenntarthatóság növeléséhez az intralogisztikában. Megbízhatóan nagy teljesítményével, kevesebb energiafogyasztásával, gyors töltési idejével és karbantartásmentességével meggyőző előnyöket nyújt.

Jungheinrich PowerCube

További információ: 

www.jungheinrich.hu/powerline

A témához kapcsolódva ajánljuk korábbi cikkünket: Együtt a hosszabb akkumulátor-üzemidő érdekében

Mozgásban

Molnár Martin szárnyalt Spában: a rekordbajnokot szorongatta a brit F3 tesztjén

Szenzációs teljesítményt nyújtott a Forma–1-es Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló legendás spái pályán Molnár Martin. A brit F4 idei harmadik helyezettjeként magasabb kategóriába lépő magyar versenyző ismét a brit F3-nak beillő GB3-ban tesztelt, és nem sokkal maradt el az idei szezon bronzérmesétől.

Spában folytatódott Molnár Martin tesztsorozata a GB3-ban. A 17 esztendős sportoló a múlt héten, Snettertonban ismerkedett meg a brit Forma–3-nak beillő sorozat F4-esnél jóval gyorsabb autójával és a Rodin Motorsporttal, majd ezen a héten már Belgiumban körözött a legutóbbi három szezon bajnokát adó istállóval.

És nemcsak körözött, hanem egyenesen szárnyalt, ugyanis a 18 GB3-as autót és számos, már az idén is ebben a sorozatban versenyző pilótát felvonultató mezőnyben mindkét tesztnapot a 2. helyen zárta a Hitech GP pilótája, Deagen Fairclough mögött. A 19 esztendős brit onnan lehet ismerős sokaknak, hogy 2023-ban rekordnak számító 14 győzelemmel lett bajnok a brit F4-ben, majd az idén teljes idényt ment a GB3-ban, ahol az összetett harmadik helyén zárt, jóval tapasztaltabb tehát Martinnál, aki ehhez képest az első napon mindössze 0,128 másodperccel maradt el tőle a 7 kilométer hosszú körön – amelyen a GB3-as autók bőven 2 perc fölötti időket teljesítenek –, majd a második napon úgy kapott 0,488 másodpercet, hogy Fairclough a leggyorsabb körében levágta az utolsó sikánt, amivel rengeteg időt nyert.

„Ismét nagyon jó két tesztnapunk volt. A csapattal továbbra is nagyon jó együtt dolgozni, az autóra pedig mostanra teljes mértékben ráéreztem – kezdte értékelését Martin. – Innentől azon lesz a hangsúly, hogy megtanuljam a számomra ismeretlen pályákat, azokon a helyszíneken pedig, amelyeken már korábban vezettem, átálljak arra, hogy ez egy sokkal gyorsabb autó, mint az F4-es. Spa nagyon tetszik, élvezetes itt vezetni. Azért még mindig Zandvoort a kedvencem, de Spa felkerült a listámon a második helyre.”

„Ami a programunkat illeti, a tesztet pályatanulással kezdtük. Ekkor még kopott gumikon mentünk, mert azon volt a hangsúly, hogy ráérezzek a pálya ritmusára, aztán a második menetre már feltettünk egy frissebb gumiszettet, és ekkor már ott tudtam lenni a mezőny elejében, majd a harmadik menetben egy tizedes hátrányban a második helyen álltam, miként az első nap összesítésében is ez a helyet foglaltam el. Az utolsó menetben még javíthattam volna új gumin, de mindegyik körömön forgalomba kerültem. Mindkét napon nehéz volt jó kört futni, mert F4-es autók is voltak a pályán, és bármennyire is furán hangzik, nehéz volt őket megelőzni, mert mi a kanyarokban vagyunk sokkal gyorsabbak, nem az egyenesekben. A második napot aztán rögtön a tabella elején kezdtük, majd ahogy folyamatosan változtattunk a beállításokon és én is alakítottam a vezetésemen, úgy gyorsultunk menetről menetre.”

Nem magától értetődő ez a kezdés

Mivel Martin Spában életében másodszor ült GB3-as autóban, és a múlt héten mindössze egyetlen napot tesztelt száraz pályán, senki nem várta tőle, hogy egy számára ismeretlen aszfaltcsíkon így fog teljesíteni. Még Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását egyengető Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője sem.

„Még most sem térek magamhoz attól, hogy Martin milyen teljesítményt nyújtott ezen a két tesztnapon, mert amit produkált, az abszolút nem elvárható. Már az első teszten is voltak pozitív jelek, hiszen a második napon csak az idei bajnok Alex Ninovic autózott nála jobb kört, de ott még úgy voltam vele, hogy Snettertont jól ismeri és jól is megy ott. Persze az autóra nagyon rá kellett érezzen, különben nem tudott volna ennyire gyors lenni, de akadt több, óvatosságra intő jel.”

„Spában viszont az történt, hogy egy számára ismeretlen, ráadásul nagyon gyors pályán, összességében a második száraz pályán teljesített tesztnapján hatalmasat villantott. Én akkor értettem meg, hogy megérkezett a következő lépcsőfokra és megtalálta a helyét, amikor az első spái tesztnap végén beszéltünk és azt mondta, hogy el sem fáradt, annyira jó az összhang közte és a csapat között. A Rodin teljes mértékben azt az irányt képviseli a beállításokkal, amit Martin szeret, miközben már most félszavakból értik egymást, és pontosan annyi információt adnak neki, ami ahhoz kell, hogy gyors legyen. Ha megvan a kémia, megvan az összhang, akkor minden sokkal flottabbul megy.”

„Az, hogy ilyen hamar ilyen teljesítményre képes, emellett azt is mutatja, hogy megérett rá, egyre tapasztaltabb, és nagyon passzol hozzá a nagyobb kategóriájú autó. Benne van a zsigereiben, és meg tudja valósítani azokat a dolgokat, amelyekről úgy gondolta, hogy a kisebb kategóriájú autóval is meg lehet, míg annak értelemszerűen megvoltak a korlátai. Attól pedig, hogy ezzel az autóval ez működik, olyan önbizalma lett, amit nagyon jó látni. Kimegy a pályára, és rögtön érzi a gumikat, a tapadáshatárt, majd az első gyorskörében fut egy legjobb időt. Nem arról van szó, hogy ott van az első ötben, és akkor még egy kicsit jobban oda kell tennie magát, hogy javuljon, hanem konkrétan az történik, hogy kimegy, odateszi az első gyorskört és tudja, hogy első, vagy legrosszabb esetben második lesz.”

Kiss Pál Tamás szerint az eddig látottak azt is mutatják, hogy jó az az irány, amit a MOTAM kijelölt Martinnak.

„A filozófiánkat ezek a tesztek annyira jól visszaigazolják és motiválnak minket, hiszen mindig azt mondtuk, hogy a cél a lehető legrövidebb idő alatt a legtöbbet fejlődni. Ezt Martin tökéletesen hozza és bizonyítja, hogy az a munka és az az út, amit követünk, működik. A Rodin pedig nagyon elégedett Martin hozzáállásával, munkamoráljával, alázatosságával. Szerethető, kedves srácnak tartják, ami látszik is, mert nagyon hamar befogadták.”

A GB3 szezon utáni tesztsorozata a jövő héten, a Red Bull Ringen folytatódik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Kia EV4 bekerült a 2026-os Év Autója díj döntősei közé

A Kia EV4 hivatalosan is bejutott a 2026-os Év Autója (COTY) díj döntőjébe. A 23 ország 60 zsűritagjából álló testület válogatása alapján az EV4 a 35 modellből álló hosszú listáról bekerült a hét döntős közé.

Ez a mérföldkő a Kia nyolcadik COTY-döntős szereplését jelenti – ami páratlan eredmény egy koreai márka számára –, és jól mutatja a Kia növekvő befolyását az európai autóiparban, amely 2008-ban kezdődött, amikor a Kia Ceed először került be a döntősök közé.

Még figyelemreméltóbb, hogy ez már az ötödik egymást követő év, amikor a Kia döntős az Év Autója (COTY) megmérettetésen. Az EV6 2022-es győzelmét követte a Niro 2023-ban, az EV9 2024-ben, majd az EV3 2025-ben, amely rekordot döntve a Kia történetének legmagasabb pontszámát érte el, és második helyen végzett. Ez a következetesen kiemelkedő teljesítmény bizonyítja, hogy a Kia komoly, hosszú távú versenyzővé vált Európa legrangosabb autóipari díján.

Európának készült, Európában

A Kia EV4 a márka első, teljesen elektromos modellje, amelyet Európában gyártanak – a vállalat zsolnai (Szlovákia) üzemében, az Electric Global Modular Platform (E-GMP) alapjain. A hatchback akár 625, a Fastback pedig akár 633 kilométeres hatótávot kínál, rendkívül alacsony légellenállási együtthatóval (0,261 Cd a hatchback, 0,23 Cd a Fastback esetében), valamint fejlett, 58,3 és 81,4 kWh kapacitású akkumulátor-opciókkal, amelyek körülbelül 30 perc alatt képesek 10-ről 80%-ra feltöltődni. Az EV4 az európai vezetők igényeire szabva egyesíti a hatékonyságot, a sokoldalúságot és a mindennapi használhatóságot.

Az európai mérnökök a Hyundai Motor Europe Technical Centre (HMETC) központjában finomhangolták a futóművet, hogy magabiztos kezelhetőséget, pontos kanyarvételt és kényelmes, hosszú távú utazást biztosítson. Az EV4 emellett élvezi a Kia egyre bővülő töltőhálózatának előnyeit, amely immár több mint egymillió nyilvános töltőpontot foglal magában Európa-szerte.

Az utastérben az EV4 a Kia „Opposites United” formanyelvét képviseli: a vezetőre összpontosító kabin intuitív technológiákat kínál, mint például a Kia App, a Digital Key 2, valamint a vezeték nélküli szoftverfrissítések (OTA), amelyek zökkenőmentes, összekapcsolt élményt biztosítanak. A 2025-ös EV Day eseményen előzetesen bejelentették, hogy az EV4 GT 2026-ban kerül piacra.

„Büszke vagyok rá, hogy az Év Autója zsűri továbbra is elismeri a Kiát”

– mondta Marc Hedrich, a Kia Europe elnöke és vezérigazgatója.

„Az EV4 az EV6 és az EV3 nyomdokain halad, és bizonyítja, hogy a Kia nem csupán részt vesz, hanem a legmagasabb szinten versenyez Európában. Az EV4, amelyet Európában terveztek, hangoltak és gyártottak, megmutatja, hogy a magas minőségű, felelős elektromos mobilitás lehet egyszerre inspiráló és elérhető.”

A 2026-os Év Autója győztesét a Brüsszeli Autószalonon hirdetik ki, az ünnepélyes díjátadóra 2026. január 9-én kerül sor.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Hankook téli gumiabroncsai öt aktuális teszten is kiváló eredményeket értek el

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó kiváló eredményeket ért el a legutóbbi téli gumiabroncs-teszteken: a kompakt terepjárókhoz és középkategóriás személyautókhoz készült Hankook Winter i*cept RS3, a személyautókra szabott Hankook Winter i*cept evo 3, valamint a terepjárókhoz ajánlott Hankook Winter i*cept evo 3 X öt összehasonlító tesztben is jól teljesített, kiegyensúlyozott teljesítményével, kiváló biztonsági tartalékaival és lenyűgöző hatékonyságával.

Hankook Winter i*cept RS3: biztonságos kezelhetőség kedvezőtlen körülmények között

A népszerű 215/55 R17 méretben a Hankook Winter i*cept RS3 „példás” minősítést kapott az Auto Bild Allrad kompakt SUV modellek téli gumiabroncs-tesztjén (2025. október 16-i szám). Összesen tizenkét teszt után a tesztelők a következőre jutottak: „fékezési szakértő havas és nedves utakon, kiváló tapadás havon”. A Hankook Winter i*cept RS3 a tesztben szereplő összes téli gumiabroncs közül a legjobb eredményeket érte el a havas és nedves utakon történő fékezés, az aquaplaning értékelések, a nedves körpálya és a száraz kezelhetőség terén.

A Hankook Winter i*cept RS3 – 215/55 R17 méretben az „Auto, Motor und Sport” magazin téli gumiabroncs-tesztjén is „nagyon jó” minősítést kapott a kombi és kis SUV-k kategóriában, (2025. szeptember 25-i szám). „A legrövidebb féktávolság havon, biztonságos kanyarodás nedves úton, a legjobb védelem aquaplaning ellen. Nagyon pontos vezetési jellemzők, szinte hasonlóak a nyári gumiabroncsokéhoz, bőséges tartalékkal a száraz kanyarokban” – dicsérte a magazin.

Hankook Winter i*cept evo 3: jó teljesítmény a havon, alacsony kopás

Top értékeléseket kapott a Hankook Winter i*cept evo 3 is, a sportos kompakt modellek esetében népszerű 225/40 R18 méretben. Az Auto Bild nagy téli gumiabroncs összehasonlításán (2025. október 9-i szám) a prémium gumiabroncs „jó” minősítést szerzett. A gumiabroncs különösen a kezelhetőség és a tapadás terén mutatta meg erősségeit a havon. Az ítélet: „hóspecialista” „remek ár-érték aránnyal.” A Hankook Winter i*cept evo 3 ugyanakkor a „kanyarodási aquaplaning nedves utakon” kategóriában is lenyűgöző volt, a legjobb oldalgyorsulási értékkel az összes tesztelt téli gumiabroncs közül.

A Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18 méretben szintén „jó” minősítést szerzett az ADAC értékelésén. Európa legnagyobb autóklubjának tesztelői különösen pozitív értékelést adtak a környezeti- és költség kategóriákban. A Hankook Winter i*cept evo 3 “nagyon magas várható élettartamot és minimális kopást mutat. A hatékonysága lenyűgöző, köszönhetően alacsony súlyának és üzemanyag-fogyasztásának.” A biztonsággal kapcsolatos kategóriákban a gumiabroncs szintén jó eredményeket ért el nedves és száraz utakon.

Hankook Winter i*cept evo 3 X: a legjobb SUV-gumiabroncs

A Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19 méretben szintén szintén kiválóan teljesített az Auto Bild Sportscars téli gumiabroncs sportos SUV-modellek téli gumiabroncsainak tesztjén (11/2025 szám), ahol szintén „jó” minősítést kapott. A tesztelők ítélete: „minden kategóriában egyenletesen jó teljesítményt nyújtó, sokoldalú gumiabroncs”. A Hankook gumiabroncs különösen a biztonság szempontjából fontos, havas és nedves felületen történő fékezés tesztjein teljesített kiválóan. A havas felületen végzett szlalom tesztben is az egyik legjobbnak bizonyult.

Téli gumiabroncsteszt
Média Gumiabroncs Méret Teszteredmény
Auto Bild Allrad Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Példás
Auto Motor und Sport Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Nagyon jó
Auto Bild Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
ADAC Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
Auto Bild Sportscars Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss