Mozgásban

A hatékonyság új dimenziója

Jungheinrich PowerCube

Világpremier a LogiMAT szakvásáron

  • Új mérce az automatizált tárolórendszerek területén
  • Maximális helykihasználás a legnagyobb teljesítmény mellett
  • Egyszerű fizikai és digitális integráció

A Stuttgartban évente megrendezésre kerülő Nemzetközi Disztribúciós, Anyag- és Információáramlási Szakvásár, a LogiMAT a világjárvány miatt kétszer egymás utáni évben lemondásra került. Idén azonban ismét megrendezték Európa egyik legnagyobb intralogisztikai rendezvényét. A pandémia előtti időkhöz hasonlóan a legnagyobb kiállító ismét a Jungheinrich. A vállalat a szakvásáron kiállította megoldásait a jövő raktára számára, valamint egy világpremier keretében bemutatásra került a Junghenrich új, kompakt tárolórendszere, a PowerCube.

Power Cube

A PowerCube egyedülálló helykihasználásával, maximális rugalmasságával, nagy teljesítményével és egyszerű fizikai, valamint digitális integrációjával meggyőző megoldást nyújt a raktározásban. Ez a Jungheinrich-innováció új mércét állít az automatizált raktárrendszerek területén.

A PowerCube egy automatizált kompakt tárolórendszer a kis alkatrészek és darabáru tárolására és komissiózására. A tárolóládákat a PowerCube moduláris állványrendszerében akár 12 m magasan, függőleges csatornákban egymás fölött lehet tárolni. Ez a magasság különösen helytakarékos tárolást tesz lehetővé kis alapterületen. A tárolóládák be- és kitárolását speciálisan erre a célra kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik végzik, amelyek automatizáltan mozognak az állványrendszeren belül. Ennek az elvnek köszönhetően a PowerCube legfőbb előnye más kompakt tárolórendszerekkel szemben, hogy a raktár rugalmasan felfelé építhető, és egyedi tetőformákhoz is igazítható.

Power Cube

Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési igazgatója szerint a PowerCube a megfelelő válasz az intralogisztika számos jelenlegi kihívására:

“A vállalatok egyre nagyobb időnyomás alatt állnak, vagy raktárkapacitásuk határait feszegetik. A PowerCube tökéletes megoldás arra, hogy ilyen körülmények között jelentősen növelje a raktár hatékonyságát, és ezáltal növelje a vállalat versenyképességét. Rendkívül kompakt kialakításának és nagy teljesítményének köszönhetően a PowerCube megváltoztatja a helyet és az időt a raktárban.”

A PowerCube ideális megoldás az automatizálást tervező ügyfelek számára vagy a különböző ágazatokra kiterjedő e-kereskedelmi felhasználásra.

“Akár önálló megoldásként, akár a széles folyosós raktárak kiegészítéseként, akár egy komplex automatizált rendszer központi elemeként – a PowerCube segítségével ügyfeleink teljes mértékben kiaknázhatják a raktárukban rejlő lehetőségeket” – folytatta Erlach.

Egyedülálló térkihasználás és nagy tárolási sűrűség 

A tárolók rendkívül kompakt, függőleges elrendezésének köszönhetően a PowerCube ideálisan kihasználja a tárolóhelyet, és négyszer nagyobb tárolási sűrűséget ér el, mint egy hagyományos polcrendszer. Az akár 12 méteres rendszermagassággal a PowerCube kategóriájának legmagasabb kompakt tárolórendszere. Ezáltal a raktárban olyan hely keletkezik, amelyet a választék bővítésére vagy más célokra lehet felhasználni. A Jungheinrich PowerCube a rugalmasság tekintetében is egyedülálló a piacon. Az automatikus kompakt tárolórendszer normál ipari padlón állítható fel költséges utómunka – például marás és csiszolás – nélkül, és ezért könnyen integrálható a meglévő raktárakba. Mivel a szatellitkocsik a tárolók alatt mozognak, a PowerCube könnyen bővíthető felfelé és különböző épületszerkezetekhez igazítható. Szükség esetén egy egyedileg tervezett szállítórendszerhez is csatlakoztatható.

Nagy teljesítményű szatellitkocsik

Az újonnan kifejlesztett PowerCube szatellitkocsik maximális sebessége 4 m/s, gyorsulása pedig akár 2 m/s² -t is eléri. Egyszerre két, egyenként 50 kg teherbírású tárolóládát tudnak szállítani a PowerCube-on belül. Emellett a szatellikocsik a PowerCube állványrendszer szintjeiben automatikusan mozognak. A szatellitkocsik méretezhetőségének köszönhetően a PowerCube teljesítménye rugalmasan beállítható a növekvő kereslet vagy a termékválaszték bővülése esetén. A nagy teljesítményű lítiumion akkumulátoroknak köszönhetően, amelyeket üzemeltetés közben a munkaállomásokon köztes töltéssel tölthetőek, a szatellitkocsik a nap 24 órájában, leállás nélkül alkalmazhatóak. Ez biztosítja a rendszer nagy áteresztőképességét, valamint ennek köszönhető a PowerCube rendkívüli teljesítménye. A szatellitkocsik lítiumion akkumulátorának alacsony a hőtermelése és az ebből kifolyólag a tárolórendszerben uralkodó környezeti hőmérsékletet sem növelik. További előnye: a karbantartási munkálatokhoz a talajszinten kivehetőek a szatellitkocsik a PowerCube-ból, ezért nincs szükség karbantartási emelvényre, a versenytársak rendszereivel ellentétben.

Intelligens IT-integráció a maximális teljesítmény érdekében

A Jungheinrich PowerCube segítségével a hatékony folyamatokat és az innovatív hardvert a legmodernebb szoftvertechnológiával kombinálja. Ennek előnyei közé tartozik az ügyfél meglévő IT-infrastruktúrájához történő egyszerű csatlakozás, valamint a szoftver kialakítása a folyamatok és a teljesítménykövetelmények maximális rugalmassága érdekében. A PowerCube segítségével a Jungheinrich integrált és holisztikus megközelítést mutat be a kompakt darabáruraktározás jövőjével kapcsolatban, és beváltja a raktári hatékonyság új dimenziójára vonatkozó ígéretét.

AGV és AMR

A Jungheinrich a LogiMAT kiállításon bemutatta továbbá az automatizált raktározási rendszerekből és mobil robotokból álló széles portfólióját.

A tavalyi évben a vállalat önvezető targoncáinak (AGV-k) választékát a legújabb autonóm mobil robottal (AMR) egészítette ki, így a megoldások még szélesebb spektrumát fedi le, amely most már az alacsony vagy magas emelésű feladatoktól, a magasraktári felrakógépektől, a padlón történő szállítástól, a vontatástól, a rakomány alatti szállítástól a robotoktól az árukig terjed. A standon a Jungheinrich partner Magazino Soto robotja, az IFOY-díjra jelölt EKS 215a önvezető targonca és a Jungheinrich család legújabb tagja: az arculus AMR arculee is kiállításra kerültek.

Energiahatékonyság Li-ion technológiával

A Jungheinrich standján a legújabb POWERLiNE lítiumionos targoncák is kiállításra kerültek. Többek között az IFOY-díjra jelölt ERD 220i elektromos vezetőállásos targonca és az ERE 225i elektromos emelőkocsi. A Jungheinrich az intralogisztikában a lítiumion technológia úttörője. Az integrált lítiumion akkumulátorok koncepciójával a Jungheinrich ismét új mércét állított fel. Az eredmény: jelentősen csökkentett méretek, jobb mozgékonyság, nagyobb kényelem és biztonság. A POWERLiNE targoncák másik különlegessége, hogy az ügyfélhez történő kiszállításig teljesen CO2-semlegesek. Összességében a lítiumion technológia nagyban hozzájárul a fenntarthatóság növeléséhez az intralogisztikában. Megbízhatóan nagy teljesítményével, kevesebb energiafogyasztásával, gyors töltési idejével és karbantartásmentességével meggyőző előnyöket nyújt.

Jungheinrich PowerCube

További információ: 

www.jungheinrich.hu/powerline

A témához kapcsolódva ajánljuk korábbi cikkünket: Együtt a hosszabb akkumulátor-üzemidő érdekében

Mozgásban

Barometrikus nyomásérzékelő intelligens eszközökhöz a TE-től

TE Connectivity

A TE Connectivity bemutatta az MS5840-02BA géllel töltött nyomás- és hőmérséklet érzékelőt, amely meglepően kompakt méreteinek köszönhetően tökéletes intelligens elektronikához és kisméretű mobil eszközökhöz. (SOS electronic)

Az MS5840-02BA21 nyomás- és hőmérséklet érzékelő fő jellemzői:

  • kompakt kialakítás (3,3 x 3,3 x 1,7 mm),
  • 24-bites ΔΣ ADC,
  • MEMS érzékelő elemet tartalmaz,
  • a szilikongél vízállóságot és fényvédelmet biztosít,
  • gyárilag kalibrált.

A nagy teljesítményű és precíziós érzékelő alkatrészek iránti igény a rendkívül parányi vagy korlátozott hellyel rendelkező alkalmazásokban folyamatosan növekszik, ezért a TE Connectivity (TE) megtervezte az MS5840-02BA érzékelő modult, amely az egyik legalacsonyabb profillal (3,3 x 3,3 x 1,7 mm) rendelkezik a piacon. Ez a vízálló nyomás- és hőmérséklet szenzor így lehetővé teszi a különböző mobileszközökbe történő beépítést.

Egyedi gyári kalibráció és soros I2C interfész

Az érzékelő egy rendkívül alacsony teljesítményű 24 bites ΔΣ ADC-t és egy nagy linearitású MEMS nyomásérzékelő elemet tartalmaz. Az érzékelők mindegyike egyedileg és gyárilag kalibrált két hőmérsékletre és két nyomásra.

„A TE Connectivity légköri nyomásérzékelője különböző üzemmódokat támogat, amelyek lehetővé teszik a felhasználó számára az átalakítási sebesség és az áramfelvétel optimalizálását. A nagy felbontású hőmérséklet-kimenet lehetővé teszi a magasságmérő/hőmérő funkció megvalósítását minden további érzékelő nélkül,“

– árulta el Miroslav Piskor, az SOS electronic termékszakértője.

Az MS5840 érzékelő I2C buszon keresztül szolgáltatja a mért értékeket. A kommunikációs protokoll egyszerű, belső regiszterek programozása nélkül. A fejlesztés felgyorsítása érdekében kezdhet egy szabadon elérhető Arduino könyvtárral. Parányi méretei révén alkalmas mobileszközökbe való integrációra.

Az MS5840-02BA21 belső szerkezete

Az alábbi ábra alapján:

  1. Légköri nyomás
  2. Rozsdamentes acél fedél
  3. A védőgél továbbítja az erőt a MEMS érzékelőnek
  4. A nem átlátszó szilikongél biztosítja a vízzáróságot, védi az érzékelőt a fénytől és sérülésektől
  5. MEMS érzékelő az alkalmazott erővel arányos elektromos jelet generál
  6. A jel feldolgozása és digitalizálása az ASIC-ben történik
  7. DPN alumínium-oxid hordozón. Az I2C busz , VDD és GND forrasztófelületek a PCB alján helyezkednek el.

Alkalmazási területek

  • Drónok
  • Fitnesz karkötők
  • gvkhgvKerékpáros számítógépek
  • Mobil magasságmérők
  • Személyes navigációs eszközök
  • Multisport okosórák

Az MS5840-02BA21 tulajdonságai

  • Kerámia és fém tok: 3,3 x 3,3 x 1,7 mm
  • Nagy felbontás: 13 cm
  • Gyors átalakítás: 0,5 ms
  • Tápfeszültség: 1,5 – 3,6 V
  • I2C interfész
  • Alacsony áramfelvétel, 0,6 μA (készenléti üzemmód ≤ 0,1 μA 25 °C mellett)
  • 24-es ΔΣ ADC
  • Működési tartomány: 300 – 1200 mbar, -20 és +85 °C között
  • Külső alkatrészek nélkül (belső oszcillátor)
  • Klórálló változat: MS5840-02BA36 (20000982-00)

További TE Connectivity termékekkel kapcsolatos kérdéseire szakmai válaszokat kaphat az SOS electronic csapatától az info@soselectronic.hu címen.

TE Connectivity termékekkel kapcsolatos további tájékoztatásért, keresse fel az SOS electronic honlapját.

Aktuális információkat találhat az új termékekről Facebook vagy Twitter oldalunkon is. Szeretne belelátni az SOS electronic életéről? Kövessen minket itt is:  LinkedIn, Instagram, YouTube

Tovább

Mozgásban

A Spotify nem az autókban látja a jövőt

spotify

5 hónappal a megjelenése után vége a Spotify Car Thingnek, ami 31 millió eurós bukás a cégnek.

Csak 5 hónapja jelent meg az USA-ban a Car Thing, a Spotify azonban leállította a gyártását, és gyakorlatilag kukázta a terméket. A 90 dolláros eszköz megmaradt készleteit 50 dollárért söprik ki.

A termék eredetileg egy olcsó ajánlat lett volna az autók infotainment rendszerének felokosítására. A termék azonban lehangoló teljesítményt nyújtott, és a Spotify legutóbbi üzleti jelentéséből is kiderült, hogy nem töltik már fel a készleteket. A Car Thing összességében 31 millió eurós bukás lett a cégnek.

Ez egy ekkora kaliberű cégnél nem sok, de a termék 5 hónapos pályafutását figyelembe véve annál rosszabb eredmény. A meglévő eszközök egyébként tovább működnek, de nem tudni, hogy meddig.

Forrás: ORIGO

Tovább

Mozgásban

Budapestre hozza legújabb, hatodik generációs elektromos rollerjeit a TIER

tier

Az új “TIER 6” járművek használatával az eddiginél is biztonságosabbá válik a rollermegosztó szolgáltatás használata.

A nyári rollerszezon csúcsára időzítve a legújabb, hatodik generációs elektromos rollerekre cseréli budapesti járműflottáját a világ vezető mikromobilitási szolgáltatója, a TIER Mobility. Berlin után Budapest egyike azoknak a városoknak, ahol a szolgáltató elsőként teszi elérhetővé a legújabb e-roller modelleket a felhasználók számára.

A TIER folyamatosan fejleszti járműveit és azok funkcióit a felhasználói visszajelzések alapján. A gyakori városi használatra tervezett új modell még a korábbi típusoknál is stabilabb, és a legmagasabb szintű iparági követelményeknek is megfelel. Az új TIER elektromos rollerek minden korábbinál biztonságosabbak és megbízhatóbbak:

  • A jármű a kijelzőn és hangüzeneteken keresztül ad közvetlen visszajelzést a felhasználóknak a városi zónák korlátozásairól (mint például lassítás, parkolási zóna, tilos a behajtás). Ezáltal a turisták vagy a területet nem ismerő, első alkalommal rollerező felhasználók számára is egyértelműek a közlekedési szabályok.
  • Az új mobiltelefon-tartó segítségével az optimális szemmagasságban lévő GPS használata is könnyebbé válik az utazás során.
  • Az új modell a továbbfejlesztett hidraulikus felfüggesztésnek és a szélesebb fellépőnek köszönhetően maximális stabilitást és lengéscsillapitást biztosít. A csúcskategóriás motor segít az akadályok megkerülésében vagy a emelkedőkön való felhajtásban, az optimalizált hajtásrendszer pedig a kategória legjobb gyorsulását teszi lehetővé, amely különösen praktikus az elsősorban a budai városrészekre jellemző dombos területeken.
  • Az új e-rollerek erősebb jelzőfényekkel rendelkeznek, így minden irányból jól láthatóak a közlekedés többi résztvevője számára is.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az új TIER elektromos roller modellnek köszönhetően a budapestiek biztonságosan és kényelmesen kezdhetik meg a nyári szezont. A stabil és tartós modell jelentős előrelépés mind a felhasználói élmény, mind a városi közlekedés szempontjábólmondta Lendvai Tímea, a TIER City Managere. – Új mércét szeretnénk felállítani a mikromobilitásban azzal, hogy a TIER 6 bevezetésével az iparág legbiztonságosabb, legtartósabb és legfenntarthatóbb járművét tesszük elérhetővé a fővárosban közlekedők számára. A hatékony és fenntartható működésre tervezett, hatodik generációs e-roller modellünk tartósabb, több cserélhető alkatrészből áll, és hosszabb élettartamú, mint az átlagos, közösségi használatú e-rollerek.”

A legfrissebb modell 2022. július 30-tól kezdve, több lépésben jelenik meg a magyar utakon és a különböző zónákban egyedi sorrendben, fokozatosan váltja majd le a korábbi járműveket. Az új funkciók révén a berlini székhelyű TIER tovább erősíti pozícióját a világ vezető mikromobilitási szolgáltatójaként, valamint az iparág legfenntarthatóbb és legbiztonságosabb üzemeltetőjeként. A felhasználóknak az új modell használata során is be kell tartani a közösségi rollerekre érvényes új parkolási szabályokat. Az utazás befejeztével a fővárosban létesített 300 Mobi-pont bármelyikén le tudják parkolni a TIER e-rollereket, megelőzve ezzel, hogy akadályt képezzenek a gyalogosforgalom számára. Az új e-rollert a TIER budapesti fejlesztőcsapata optimalizálta a hazai és nemzetközi utakra és a magyar mérnökök feleltek a beépített parkolási megoldásokért is.

„A feladatunk része, hogy folyamatosan bővítsük a TIER alkalmazását, az ilyen jelentős új fejlesztések bemutatásakor pedig természetesen mi felelünk azért, hogy a jármű megfelelően kezelhető legyen az alkalmazás felületén, a bérlés zökkenőmentesen elinduljon és biztonságosan le lehessen zárnimondta el Novák Gábor, a TIER Tech Hub Head of Engineering vezetője. – Az új e-rollerhez frissítettük az alkalmazásba integrált térképet és a forgalmi szabályokra figyelmeztető jelzéseken is sokat dolgoztunk, hogy garantálhassuk a felhasználók biztonságát.”

A TIER legfrissebb tavaszi adataiból látszik, hogy a jó időben, a nyári hónapokban egyre többen pattantak e-rollerre Budapesten és a júniusi indulás óta Siófokon is. A budapesti felhasználók eddig összesen több mint 2 millió percet utaztak a TIER elektromos rollerjeivel, az átlagos használati idő pedig 11,5 perc. Továbbra is rendkívül népszerűek a TIER e-rollerek a belvárosi kerületekben, a legforgalmasabb útvonal pedig a Hősök tere és Astoria közötti szakasz volt.

A TIER tavaly szeptemberben indította el e-rollerszolgáltatását Budapesten, azóta pedig már a Balaton partján, Siófokon is elérhetők a fenntartható e-rollerek.

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss