Mozgásban

Hazánk legnagyobb e-busz-depójának töltését a Siemens biztosítja

siemens

Nagyteljesítményű töltőberendezésekkel támogatja a kibocsátásmentes közösségi közlekedést a technológiai vállalat.

A Siemens Zrt. negyven darab SICHARGE UC100 töltőt szállított le a cég eddigi történetének egyik legnagyobb e-töltő-megrendelése keretében. A berendezések a HUMDA Zrt. által koordinált Zöld Busz Program keretében a Volánbusz által vásárolt negyven Mercedes-Benz eCitaro busz töltését szolgálják. Magyarország legnagyobb e-busz-flottája a nagyközönség előtt 2021 őszén, a 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus alatt mutatkozott be, itt szállított először utasokat. A járművek ezt követően expo-buszként teljesítettek szolgálatot a Vadászati és Természeti Világkiállításon és a Planet Budapest 2021 rendezvényen. A buszflotta 2022 márciusában kezdte meg a menetrend szerinti utasszállítást a dél-budai agglomerációban.

A zavartalan utazás biztosításában a Siemens által szállított technológiának fontos szerepe van: a 100 kW-os töltőberendezések 3-3,5 óra alatt töltik fel 10%-ról 100%-ra a buszok 243 kWh-s akkumulátorait, amelyek így – az üzemeltetési és időjárási körülményektől függően – 150-200 kilométeres távolságot tudnak megtenni. A főváros vonzáskörzetének közösségi közlekedésében részt vevő 40 e-busznak és a környezetbarát töltőinfrastruktúrának köszönhetően évente jelentős, mintegy 1867 tonnányi CO2-kibocsátás-csökkenés érhető el. A Siemens Zrt. szakemberei által üzembe helyezett és a Mobiliti Volánbusz Kft. által működtetett töltőberendezések a Volánbusz Hunyadi János úti telephelyére kerültek.

Mozgásban

Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép

petal

Több izgalmas újítással jelentkezett a Huawei saját térkép- és navigációs szolgáltatása, a Petal Térkép.

Az alkalmazás teljes képernyős, sáv pontosságú navigációval, valós idejű forgalomfigyeléssel, változatos térképrétegekkel és okosórára szinkronizált navigációval teszi könnyebbé a tájékozódást. Emellett a vállalat bemutatta 3D-s térképmegoldásait, valamint nyílt, fejlesztői eszközkészleteket nyújtó platformját is.

Megújult a Huawei térkép- és navigációs szolgáltatása, a Petal Térkép, amely teljes képernyős, sáv pontosságú navigációval bővült: az alkalmazás felismeri a jármű pontos helyzetét egy adott forgalmi sávban és pozíció alapján konkrét vizuális és szóbeli útmutatást ad a további útvonalra vonatkozóan. Így a felhasználók könnyebben boldogulhatnak az összetettebb forgalmi helyzetekben, egyértelmű útmutatást és vezetési javaslatokat, valamint emlékeztetőket is kapnak a megfelelő időben történő sávváltáshoz.

Emellett a Petal Térkép valós idejű forgalomfigyeléssel, változatos térképrétegekkel, és okosórákra szinkronizált navigációval is segíti a tájékozódást. A kerékpározás szerelmesei számára a forgalmi viszonyoknak legmegfelelőbb útvonalakat biztosítja, a gyalogosok pedig okosórájuk rezgésein keresztül értesülhetnek arról, hogy mikor és merre forduljanak.

A Petal Térkép az utakat, épületeket, időjárási viszonyokat és az éjszakai környezetet, lámpákkal és konkrét épületrészletekkel együtt, a valós világhoz igazodó színekkel jeleníti meg, és jelenleg közel száz nevezetes épület részletes, 3D-s ábrázolását is lehetővé teszi.

Petal Térkép Platform: nyílt eszközkészlet fejlesztők számára

A barcelonai Mobil Világkongresszuson a Huawei bemutatta a Petal Térkép Platformot is, amely integrálja és felhasználja a Location Kit helymeghatározói, a Map Kit helyszínkezelői, a Site Kit helyszíni információkat nyújtó, valamint a Navi Kit navigációs funkciókat egyesítő fejlesztői eszközkészleteit. A platform segítségével az utazási-, e-kereskedelmi iparágak fejlesztői nagymértékben csökkenthetik fejlesztési költségeiket.

Az innovatív térképfunkciók mellett a Huawei szorosan együttműködik az ökoszisztéma-partnerekkel, például szállodákkal, utazási szolgáltatókkal és vendéglátóhely-üzemeltetőkkel annak érdekében, hogy a napi szintű szolgáltatások széles választékát tegye elréhetővé a térképen keresztül. A felhasználók így például könnyedén vehetnek igánybe az utazáshoz hazsnált szolgáltatásokat, ételt rendelhetnek, hotelfoglalásokat tehetnek. Jelenleg a Petal Térkép több mint 160 országot és régiót fed le, több mint 40 millió havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, és több mint 70 nyelven képes megjeleníteni a térképadatokat.

Sokféle megoldás navigációra a Huawei-telefonokon

A Huawei-okostelefonok tulajdonosai nemcsak a Petal Térkép nyújtotta új lehetőségeket élvezhetik, hanem igényeikhez és szokásaikhoz igazodóan választhatnak egyéb navigációs alkalmazásokat is. Szintén egyszerűen telepíthető a Google Maps is, melyre a Google alkalmazáshoz hasonlóan az AppGalleryből letölthető Gspace nyújthat megoldást. Ezt feltelepítve a Google-alapalkalmazások elérhetővé válnak, mindegyikbe be lehet jelentkezni, majd ezeknek az ikonjait ki lehet tűzni a főképernyőre. Az így elindított appok a Gmailtől a Google Térképen át a YouTube-ig egyaránt kezelik a Google fiókunkat.

A megújult Petal Térkép elérhető a gyártó Magyarországon is kapható legújabb okostelefonján, a 108MP-es főkamerával, innovatív fotós- és videós funkciókkal, valamint 66W-os HUAWEI SuperCharge gyorstöltéssel rendelkező HUAWEI nova 10 SE-n.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Bemutatkozik a Kia EV9

kia ev9

A Kia Corporation ma nyilvánosságra hozta az első fotókat a márka első, tisztán elektromos meghajtású nagyméretű SUV modelljének külsejéről és utasteréről.

A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának útján különösen fontos mérföldkőnek számító EV9 kívül-belül feltűnő formákat és kifinomult eleganciát mutat.

A határozott megjelenés a Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának gyümölcse, amely a természet és a modernitás formavilága közötti feszültség révén teremt harmonikus, egységes egészet. A Kia formatervezői a sima felületek és a térformák kombinációjával alkottak határozott idomokat, így született meg a feltűnően mai, ugyanakkor tiszta és kiegyensúlyozott SUV megjelenés.

„A Kia EV9 új területre lép; fontos célunk vele formai alapvetéseink újradefiniálása mellett a konnektivitás, a használhatóság és a környezettudatosság új szintre emelése is.”

– mondta Karim Habib, a Kia globális formatervezési központjának vezetője, a márka alelnöke.

„Az EV9 különlegesen magas minőséget kínál vásárlóinknak, friss elektromos megközelítési módot a családi SUV szegmensben. Ez az új hozzáállás közvetlen élményeket és kiváló komfortot jelent nem csak a vezető számára, hanem valamennyi utasnak, az innovatív térkihasználás, a technológia és a dizájn révén.”

Külső: új utakon a jövő SUV formái felé

A márka ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiája alapján tevékenykedő fejlesztőcsapat mérnökeinek kiemelt célja volt, hogy minden korábbinál különlegesebb megjelenést alkossanak. Különösen a formairányzat ‘természetesen merész’ pillére kapott itt jelentős szerepet, hiszen a természet és az anyagi világ elemeinek kombinációja kulcsfontosságú volt az EV9 külső megjelenésének megalkotása során. A végeredmény egy olyan jármű, amely természetesen kombinálja a minden körülmények közepette megbízható képességeket az elektromos autók kifinomultságával, új irányt mutatva a jövő elektromos SUV generációinak.

Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyszerre sugározva megbízhatóságot és nyugalmat. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ és a feltűnő, függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá teszi a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.

A többszögletű formanyelv által meghatározott oldalnézet határozottan és megkérdőjelezhetetlenül SUV vonalú, miközben légellenállása különösen alacsony. A dinamikus háromszögletű sárvédőelemek és a hangsúlyos, térbeli kerékjárati ívek határozott formai egységbe rendezik a formaelemeket. Az ajtók lemezébe simuló kilincsek és a lejtős tetővonal a kifinomult és hatékony mozgás érzetét kelti.

Az autó hátulján a csomagtérajtó egyszerű vonalai – a finom rajzolatú hátsó fényekkel, amelyek az elsők formáira rímelnek – kihangsúlyozzák az EV9 erős és összeszedett kiállását.

Belső: a tér új formái, kényelem és élmény valamennyi utasnak

A Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának ‘technológia az életért’ elnevezésű pillére garantálja az ember és gép közötti intuitív interakciókat, illetve az ezekben rejlő mobilitási előnyök lehető legteljesebb kiaknázását. Ezek az értékek különösen fontos szerepet kaptak az EV9 utasterének tervezése során, és lehetővé tették, hogy a Kia formatervezői a lehető legtágasabb, legkényelmesebb és magas szintű technológiákat felvonultató belsőt alakítsák ki valamennyi utas számára, újraalkotva mindazt, amit egy családi SUV kínálhat.

A Kia globális elektromos padlólemezére (az E-GMP-re) épített EV9 hosszú tengelytávja, alacsony övvonala és teljesen sík utastérpadlója nagyban segítette a tervezők munkáját a tágas utastér kialakításában. Mindhárom üléssorban kiemelkedő a kényelem. Az EV9 hat- és hétüléses változatban is piacra lép, az üléselrendezések kialakításánál a márka fejlesztői a családoktól érkező visszajelzéseket vették alapul annak érdekében, hogy a beltér valamennyi utas számára valóban kényelmes lehessen.

Az első két sor utasai hátra tudják dönteni üléseik támláját, így kényelmesen pihenhetnek a töltési idő alatt. A második sor ülései ezen kívül 180 fokban elforgathatók (megfordíthatók), így az itt ülők a leghátsó sorban utazókkal kényelmesebben kommunikálhatnak. Pohártartók, és a mobileszközök számára kialakított töltőcsatlakozók a harmadik üléssorban is találhatók.

A világos és tágas utastér formai és funkcionális részletei egyaránt elegánsak, egyszerűek, könnyen kezelhetők és prémium minőségűek. A nyitott, lebegő panoráma-műszerfal a kormánytól egészen az utastér középvonaláig nyúlik, két 12,3 colos képernyő, és az integrált 5 colos kijelző teszi teljessé a digitális élményt, miközben könnyű kezelhetőséget is kínál. A valós nyomógombok számát a minimumra korlátozták a tervezők. A középkonzolon sok a tárolóhely, az alsó rekesz különösen tágas. A középső tároló ajtajait úgy alakították ki, hogy működésükkel tovább fokozzák az utastér kifinomultságának érzését. Az EV9 széles, nagyfelbontású audiovizuális (AVNT) navigációs és telematikai kijelzője különleges felhasználói élményeket kínál. Ezen keresztül az utasok tökéletesen kapcsolódhatnak a digitális világhoz. A kijelző alatt egy sor rejtett érintőgombbal kezelhetők olyan funkciók, mint a startstop, a fűtés, a szellőzés és a légkondicionáló.

Közelgő világpremier: a Kia EV9 itt van, hogy átalakítsa közlekedésünket

Az új Kia EV9 hivatalos bemutatóját március végén rendezik, s a bemutatóval egyidőben a Kia nyilvánosságra hozza az újdonság valamennyi fontos részletét is. A bevezető kampány jelmondata így szól: ‘Az EV9 azért jött, hogy átalakítsa a közlekedésünket.’


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Idén tovább nő az élelmiszerkereskedelemben az online értékesítés szerepe

online

Az élelmiszerek vásárlásán belül az online házhoz rendelések arányának további növekedésére számítanak az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői.

Az elmúlt évben kétszeresére nőtt az ilyen jellegű házhoz szállítások száma a társaság saját adatai szerint. Ezzel párhuzamosan a vásárlók egyre inkább a gyors, pontos és megbízható házhoz szállítást kínáló piaci szereplőket részesítik előnyben. Ehhez az élelmiszerek online értékesítését végző vállalatok vagy saját logisztikai rendszert építenek fel, és maguk bonyolítják a házhozszállítást, vagy külső logisztikai partnert vesznek igénybe. Az érintett vállalatok 64 százaléka szerint utóbbi megoldással, vagyis egy külső szolgáltató bevonásával eredményesen csökkenthetőek a logisztikai költségek egy tavaly közzétett tanulmány szerint.

Az üzletek személyes felkeresését kiváltó online házhoz rendelések térhódításával egyre nő a nyomás az élelmiszerláncokon, hiszen már nem elég csupán a házhoz szállítás lehetőségét biztosítaniuk vásárlóik részére, ennek kivitelezése is a lehető legnagyobb profizmust és gyorsaságot követeli meg tőlük. Az online rendelés népszerűségéről árulkodik, hogy az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO futárjai 2022-ben összesen közel hétszázezer élelmiszer- és melegétel rendelést teljesítettek Magyarországon, közel kétszer annyit, mint az azt megelőző évben. Az esetek többségében nem napok vagy órák döntenek az ügyfélelégedettségről, hanem percek. A nagyvállalatok mellett a kis- és középvállalkozások közül is egyre többen felismerik, hogy saját futárflotta foglalkoztatása helyett külső logisztikai partner bevonásával csökkenthetik logisztikai költségeiket, és egyben javíthatják vásárlóik elégedettségét. A cégek jellemzően az alábbi okokból váltanak a saját futárflotta fenntartása helyett a külső szolgáltató bevonása mellett.

  1. Költséghatékonyság

A házhoz szállítás logisztikai rendszerének kiépítése és üzemeltetése jelentős befektetést igényel, ahol értelemszerűen fellépnek a méretgazdaságosság problémái. Ezzel szemben egy logisztikai partner meglévő infrastruktúrájának és szakmai tudásának köszönhetően, gördülékenyen képes ellátni ezt a feladatot. Ezt igazolta a 2022-ben közzétett 26. Third-Party Logistics tanulmány, amely szerint a megkérdezett vállalatok 64 százaléka úgy látja, hogy egy logisztikai partnerrel együttműködve tovább csökkentheti a vállalat teljes logisztikai költségét.

  1. Speciális logisztikai szakértelemhez való hozzáférés

A profi logisztikai cégek működése arra épül, hogy a szállítás technológiai háttérhez, a platformhoz és a szakértelemhez való csatlakozási lehetőséget egyben biztosítsák ügyfeleik számára, így nekik nem kell ezekre a feladatokra erőforrásokat delegálniuk; ahogy a logisztika felelőssége, valamint a kivitelezése során felmerülő akadályok leküzdése sem hárul rájuk. Ráadásul a vásárló és a kereskedő közti egyetlen kapocs sokszor a rendelést kézbesítő futár, így személye, hozzáállása, profizmusa javíthatja az adott márka vagy a kereskedő megítélését. Érdekes, hogy a már említett kutatásban a válaszadó vállalatok közel háromnegyede vélte úgy, hogy a választott logisztikai partner új és innovatív módszereket kínált a szállítás hatékonyságának javítására.

  1. A fogyasztói igények maximális kiszolgálása

Az élelmiszerláncoknál történő online vásárláskor három elvárásnak kell egyidejűleg teljesülnie: a jó ár-érték aránynak, a kényelemnek, valamint a gyorsaságnak. A B2B logisztikai szolgáltató egyik fő előnye, hogy sokféle módon javíthatja partnerei házhoz szállítási láncának folyamatait – mint például a hőmérséklet-szabályozott és hűtött szállítás, szállítási útvonalak lerövidítése, kézbesített termékek csomagolása, a szállítási területekhez kapcsolódó működési koncepció megtervezése.  A DODO utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásai számos ügyfél részére kínálnak aznapi házhoz szállítási megoldásokat, amellyel hatékonyan növelhető a fogyasztói elégedettség és elköteleződés.  A már említett kutatásban a válaszadók 73 százaléka állította, hogy a szállítási feladatok kiszervezése egy logisztikai partnerhez hozzájárult a vásárlóiknak nyújtott szolgáltatás javításához.

  1. Vállalatfejlesztési lehetőségek

A logisztika igen komplex, a gördülékeny és hatékony végrehajtását egy sor összetett, egymást átfedő folyamat, és a benne résztvevők összehangolt működése eredményezi. Egy logisztikai partner bevonásával a vállalatnak nem kell az értékes energia- és erőforrásaiból elkülönítenie a sikeres házhoz szállítás érdekében, helyette az alapvető céljainak megvalósítására fordíthatja azokat.

  1. Fenntarthatóság

A házhoz szállítás nem megy szembe a környezettudatossággal. A fenntarthatósági faktor épp úgy megjelenik a logisztikai folyamatok optimalizálásában, mint a szállítás technikai megvalósításában. Érdemes tehát az összehangolt, alaposan megtervezett és hatékony házhoz szállításra törekedni, amire igazán csak a logisztikai területre specializálódott szolgáltató képes.

A DODO a fenntartható városi okoslogisztika szakértője, amit nem csupán autóflottája bizonyít. A cég saját fejlesztésű, mesterséges intelligencia alapú platformja segítségével nagymennyiségű adat egyidejű elemzésére képes, ezáltal az útvonalak és futárok kapacitásának optimalizálására, valamint a flottakapacitás maximális kihasználására törekszik. Hiszen a rövidebb és gyorsabb útvonal is csökkenti a környezeti terhelést.

„A DODO számára az okoslogisztika és az innováció kéz a kézben járnak. Saját adatvezérelt platformunk segítségével a városi utolsó kilométeres házhoz szállítási megoldások szakértőivé váltunk az elmúlt évek során, de a fejlesztéseink itt nem érnek véget. Folyamatosan keressük az új lehetőségeket a kiszállítási idő lerövidítése és a környezeti hatások csökkentése érdekében, amelyek révén kereskedelmi partnereink számára is hatékony megoldásokat tudunk kínálni a házhoz szállítás területén”

– mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss