Mozgásban

Vezetés közben mindenre figyelünk, csak a vezetésre nem

vezetés

Együtt az utakon – a közlekedés közös felelősségére hívja fel a figyelmet a Magyar Suzuki.

Megkérdőjelezzük a közlekedési szabályokat, magunkat az átlagnál jobb sofőrnek tartjuk, másokat és a környezetet okoljuk a balesetek miatt, miközben stresszhelyzetben még a legnyugodtabb vezető is meggondolatlan lesz – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív kutatásából. A közlekedési szakértő szerint ráadásul sok esetben még olyan szabályokat is megszegünk, amelyek létezéséről nem is tudunk. A közlekedéspszichológus hozzátette, nem segít a mindennapi közlekedésben megélt viselkedésünknek az a versengő világ, amely körbevesz bennünket.

A magyar autósok majdnem 60 százaléka (58,9 százalék) naponta lát balesetet a közutakon, a balesetek legfőbb okának a szabályok be nem tartását (48 százalék), a figyelmetlenséget (38,1 százalék) és az erőszakos viselkedést (7,6 százalék) látják a magyarok – derült ki a Magyar Suzuki és az Ipsos közös reprezentatív felméréséből.

„A figyelmetlenség általános jelenség a közúton, vezetés közben nem az adott szituációra koncentrálunk, ezek a helyzetek pedig hamar vészhelyzetet okozhatnak. Egy sms elolvasása például átlagban 4,6 másodpercig tart, ez idő alatt a gépjárművünk 50 kilométeres sebességgel nagyságrendileg 63 métert tesz meg. Ha 30 kilométeres sebességgel haladunk, ez a távolság 41,5 méter, amely megközelítőleg nyolc autónyi távolság, amit vakon teszünk meg. Ez idő alatt ugyanúgy veszélyeztetjük magunkat, mint a közvetlen környezetünket”

– osztja meg tapasztalatait Csörgő László, a Driving Camp vezetéstechnikai központ vezető trénere. Szerinte a vezetési tapasztalat is rossz felé vihet bennünket az utakon, hajlamosak vagyunk ugyanis egy vészhelyzetben a rutinra hagyatkozni.

„A közlekedésben a rutin a biztonság legnagyobb ellensége. A megszokásból végzett mozdulatsorok helyett a tudatos vezetés lenne a kulcs a biztonsághoz. Mindezt egy vezetéstechnikai tréning elvégzésével szerezhetjük meg, és így hatással lehetünk a közvetlen környezetünkre is nyugodt és megfontolt viselkedésünkkel.”

Csak 75 százalék szegte már meg a KRESZ-t?

A magyarok 75 százaléka szegte már meg a KRESZ-t, a válaszokból kiderül, hogy több férfi (83,2 százalék), mint nő (66,5 százalék). Legtöbbször ugyanakkor nem tudatosan vagy szándékosan hágják át a szabályokat, hanem figyelmetlenségből (66,2 százalék), mert olyan közlekedési helyzetek adódnak, amiket nem tudnak másképp megoldani (58,6 százalék), esetleg nem mindig érzi őket egyértelműnek, vagy életszerűnek (24,6 százalék). Van, aki azonban úgy gondolja (12,4 százalék), hogy bizonyos előírások csak azért vannak, hogy bírságokat szabhassanak ki a közlekedőkre, nincs biztonsághoz kötődő céljuk, ezért nem tartják be őket.

Rusznák András igazságügyi közlekedési szakértő meggyőződése szerint azonban

„a szabályszegők száma akár 100 százalék is lehet, hiszen sok esetben olyan szabályokat is áthágunk, amelyek kapcsán nem jut eszünkbe, hogy az adott szituációban alkalmazni kellene. Emellett gyakran ítéletet hozunk egy szabály felett, megkérdőjelezzük annak szükségességét. Pedig a rendőrség, vagy adott esetben a bíróság nem aszerint mérlegel, hogy a szabály mennyire életszerű, vagy indokolt. Higgyük el, a közlekedési szabályrendszer a legtöbb esetben jól átgondolt és megfelelő környezetet teremt a biztonságos közlekedéshez”

– veti fel a szakértő.

Szemellenzőn keresztül érzékeljük a saját és a többi közlekedő viselkedését

Bár magunkat inkább figyelmesnek (72,4 százalék), nyugodtnak látjuk (55 százalék), a közlekedés többi résztvevőjét agresszívnek (61,7 százalék), felelőtlennek (61,5 százalék) érzékeljük. 19,1 százalékunk kiszolgáltatottnak érzi magát az utakon. 12,6 százalékunk stresszel, hogy időben és biztonságban a céljához érjen, ezzel szemben a közlekedők 46,1 százalékát tartjuk feszültnek. A megkérdezettek közül sokan adták azt a választ (6,5 százalék), hogy vezetéskor kifejezetten szükséges agresszivitás és határozottság a többi sofőrrel szemben, és voltak, akik elismerik, hogy megváltozik a személyiségük, más emberré válnak a volán mögött (5,5 százalék).

A kutatás tanulsága szerint a feszült közlekedési szituációban felhalmozódó stressz még a nyugodtabb vezetők viselkedését is kikezdheti: frusztráltak, figyelmetlenek vagyunk az agresszív sofőrök, vagy közlekedési stresszhelyzet miatt, de gyakran érzünk félelmet is mások meggondolatlan viselkedéséből adódóan. Ezek hatására pedig szitkozódunk, dudálunk, reflektort használunk vagy figyelmen kívül hagyjuk a követési távolságot. A megkérdezettek 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kipattant az autójából szócsatára egy másik sofőrrel.

„Vizsgálattal is kimutatták, hogy a közúti járművezetők több, mint 65 százaléka az átlagnál jobb autóvezetőnek tartja magát. Ez azonban gondolkodási torzítás: ha más hibázik, azért hajlamosak vagyunk az illetőt okolni, a saját tévedésünkért viszont a környezeti tényezőket tartjuk nagyobb eséllyel felelősnek. Az én védelme, a másoktól való pozitív megkülönböztetés gyakran ösztönös folyamat, és egy modern, versengő világkép erre sajnos rá is erősíthet”

– értékelte a közlekedők viselkedési mechanizmusát Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus.

Mi lehet a megoldás?

A biztonságosabb közlekedés elérése érdekében a válaszadók 65 százaléka már gyerekkortól kötelezővé tenné a KRESZ-oktatást, 47,2 százalékuk szigorúbb büntetéseket szabna a szabályszegőkre, 44,4 százalék viszont úgy gondolja, szükséges lenne az aktuális KRESZ-szabályok felülvizsgálata.

„Autógyártóként a biztonság elsődleges fontosságú számunkra, de a minőségi, biztonságos autók építésén túlmenően a felelősség már a vezetőké. Alapvetően egy társadalmi viselkedési séma megváltoztatására lenne szükség ahhoz, hogy a közlekedés minden résztvevője biztonságban legyen az utakon. Ezért is indítottuk útjára az Együtt az utakon közlekedésbiztonsági programot, amelyben minden évben más közlekedési problémával foglalkozunk fókuszáltan. Idén arra szeretnénk felhívni a figyelmet, mennyivel másképpen viselkedünk a volán mögött, mint azt magunkról gondoljuk. Szakértőkkel közösen keresünk megoldásokat arra, hogyan változtassuk meg ezeket a berögzült, rossz viselkedési sémákat.  Ősszel jelentkezünk javaslatainkkal is”

– árulta el Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

Mozgásban

Mi köze van Habsburg Ferdinándnak az ebesi focicsapathoz?

A Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. 5 millió forinttal támogatja az ebesi Futball Szakosztályt, tovább erősítve elköteleződését a helyi közösségek iránt.

A belga-magyar tulajdonosi hátterű vállalat Ebesen közel 55 000 m²-es logisztikai csarnokot épít a debreceni repülőtér és az épülő BMW-gyár közelében, miközben aktívan részt vesz a település közösségi és sportéletének fejlesztésében. A WLP nemzetközi szinten is komoly szerepet vállal a jótékonyságban, különös figyelmet fordítva a sportok támogatására.

A „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” társadalmi célú kezdeményezést Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a híres Habsburg család tagja indította el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt.

Közösségtámogatás globális szinten

A Weerts Logistics Park (WLP) elkötelezett a fenntartható növekedés iránt, melynek keretében célja, hogy munkahelyeket teremtsen, és támogassa a gazdasági fejlődést azon régiókban, ahol jelen van beruházásaival és fejlesztéseivel. A társadalmi felelősségvállalás és a jótékonykodás mindig is meghatározó szerepet töltött be a cégcsoport működésében, különös tekintettel a Green Future Projekt támogatására, amely a motorsportok fenntarthatóságát segítő kezdeményezéseket helyezi előtérbe.

A WLP számára kiemelt fontosságú, hogy minden tevékenységét – beleértve az autósportot és a logisztikai projektjeit is – karbonsemlegessé tegye. Földterületeket vásárol és véd az Amazonas esőerdőben, hogy megóvja azokat az erdőirtástól. Szintetikus üzemanyagokkal is kísérletezik, ezzel mérsékelve a szénlábnyomát.

Ingatlanfejlesztési részlegének célja, hogy minden logisztikai létesítménye tetejét napelemekkel fedje be. A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég Magyarországon is minden új épületet úgy tervez, hogy a tetőszerkezet alkalmas legyen napelemek fogadására arra az esetre, ha a jogi környezet a jövőben kedvezőbben alakul.

WLP a társadalmi felelősségvállalás és a fiatal generációk támogatásának elkötelezett élharcosa

„Belgiumban a WLP már több mint 3000 számítógépet adományozott rászoruló gyermekeknek, és célja, hogy a tartósan beteg fiatalok számára is hozzáférhetővé tegye ezeket az eszközöket. E társadalmi elkötelezettség szellemisége összhangban áll a „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” kezdeményezéssel, amelyet Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a Habsburg család tagja indított el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt. A program szellemében a WLP Magyarországon is aktívan támogatja a helyi közösségeket, többek között az ebesi labdarúgás patronálásával.”

emelte ki Mika Arnold, a WLP Real Estate Managere

Ebes és a WLP együttműködése új távlatokat nyit a helyi sportélet számára

Ebes és a WLP partnersége jelentős lehetőségeket teremt a helyi sportélet fejlesztésére. A nemzetközi vállalat támogatása nemcsak a közösség összetartását erősíti, hanem hozzájárul a sport színvonalának növekedéséhez is. Az együttműködés friss energiákat hoz a helyi fiatalok számára, ösztönözve őket a sportban való aktív részvételre.

Fókuszban a helyi sportélet fejlesztése

A WLP támogatásának köszönhetően az ebesi labdarúgás új szintre emelkedik, lendületet adva a helyi sportélet fejlődésének.

„A Weerts Logistics Park (WLP) által nyújtott 5 millió forintos hozzájárulás meghatározó jelentőségű a helyi futball számára, hiszen lehetővé teszi az edzésfeltételek modernizálását, a Bozsik programban részt vevő fiatal tehetségek versenyeztetését, valamint az utánpótlás csapatok bajnokságokban való részvételét. A Bozsik program szoros kapcsolatban áll a Puskás Akadémiával, amely kiemelt partnerként támogatja a fiatal sportolók fejlődését és versenyeztetését, ezzel erősítve az utánpótlás nevelését. A WLP támogatása erősíti a közösségi összefogást, miközben növeli mind a felnőtt, mind az ifjúsági csapat versenyképességét a Megyei II. osztály északi csoportjában.”

hangsúlyozta Kovács József, az ebesi Sportbarátok Egyesületének vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV

Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció.

A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat. A Siemens és az OMV erre az igényre választ adva írt most alá egy szándéknyilatkozatot az elektromos nehézgépjárműveket is kiszolgálni képes, nagy teljesítményű e-töltőállomások és e-depók kialakítására Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában és Romániában.

A két vállalat teljeskörű, intelligens töltési megoldásokat biztosít majd a flottaüzemeltetők számára. A töltőberendezések installálása mellett, az infrastruktúra tervezésétől kezdve, a villamos hálózat optimalizálásán át, a zökkenőmentes depómenedzsmentet és naprakész elemzéseket biztosító szoftveres szolgáltatásokig az e-mobilitásra való átállás teljes folyamatában támogatják ügyfeleiket.

A partnerség mérföldkövet jelent az európai autóbusz- és tehergépjármű-forgalom környezetbarátabbá tételében, melyet egy sikeres pilot együttműködés is megelőzött. 2024 tavaszán elsőként az OMV felső-ausztriai töltőállomásán állt üzembe a Siemens e-kamionok töltősére is alkalmas ultraerős, nyilvános gyorstöltője, a SICHARGE-D. Ezt, a nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil 400 kW teljesítményt biztosító készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval is felszerelték: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint, a fizetés pedig automatikusan történik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Mazda Skyactiv technológia: a hatékonyság új szintje

Mazda Skyactiv technológia
Kép forrása: Freepik

A modern autóiparban az innováció elengedhetetlen, és a Mazda élen jár ebben a versenyben. A Mazda Skyactiv technológia az egyik legkiemelkedőbb fejlesztés az elmúlt években, amely ötvözi a gazdaságosságot és a teljesítményt. De mit is takar valójában ez a forradalmi újdonság, és miért olyan különleges?

Mi is az a Mazda Skyactiv technológia?

A Skyactiv technológia a Mazda válasza a jövő autózásának kihívásaira. Ez egy olyan átfogó technológiai rendszer, amely az autók minden főbb elemére kiterjed, a motoroktól kezdve a sebességváltón át egészen az autó karosszériájáig. Célja, hogy az autók könnyebbek, hatékonyabbak és környezetkímélőbbek legyenek anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a vezetési élmény terén. Vásárolj itt Skyactiv technológiával működő Mazdát!

A Mazda mérnökei újragondolták a belső égésű motorokat, és az égési folyamat optimalizálásával elérték, hogy a Skyactiv motorok jelentős mértékben csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást, miközben növelik a teljesítményt. De nem csupán a motorok kaptak újraértelmezést; a sebességváltók, a futómű és a karosszéria kialakítása is a hatékonyság és a dinamikus vezetési élmény javítását szolgálják.

A Skyactiv motorok előnyei

A Skyactiv motorok egyik legnagyobb előnye a hatékonyság. A Mazda új motorjai képesek 15-30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztani, miközben a CO2-kibocsátásuk is jelentősen csökken. Az alacsonyabb fogyasztás különösen fontos szempont a mai világban, amikor egyre nagyobb figyelmet kap a környezetvédelem.

Skyactiv-G: benzinmotor újragondolva

A Skyactiv-G motor a benzinmotorok új generációját képviseli. Az égési folyamat optimalizálása és a magas sűrítési arány révén a motor hatékonysága kiemelkedő, így a Mazda modellek gazdaságosabbak és erősebbek lettek. Ez a technológia tökéletes választás azoknak, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni a teljesítmény és a környezetbarát autózás között.

Skyactiv-D: a dízel forradalma

A Skyactiv-D dízelmotor ugyancsak jelentős fejlesztéseken esett át. A hagyományos dízelmotorokhoz képest sokkal alacsonyabb sűrítési aránnyal működik, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a motor zajszintjét is. Ezzel a megoldással a Mazda egy újabb lépést tett afelé, hogy környezetkímélőbb dízelautókat kínáljon a piacon.

Skyactiv-Drive: a sebességváltás új élménye

A Mazda a sebességváltók terén is forradalmasította a vezetési élményt a hagyományos automata, CVT és duplakuplungos váltók előnyeit ötvözve. Ennek köszönhetően a váltások simábbak és gyorsabbak, ami még élvezetesebb vezetést biztosít.

Könnyű és erős karosszéria

A mérnökök a súlycsökkentésre és a merevség növelésére helyezték a hangsúlyt. Az új anyagok használatával és a fejlett gyártástechnológiával a Mazda olyan autókat tervezett, amelyek egyszerre könnyűek, de erősek is, így javítva a teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.

A Mazda Skyactiv technológia nemcsak egy marketingfogás, hanem valódi előnyöket biztosít azok számára, akik fontosnak tartják az autó teljesítményét, de emellett környezetbarát megoldásokat is keresnek. A márka továbbra is arra törekszik, hogy új szintre emelje a járműfejlesztést, és ezzel új mércét állítson fel az autóiparban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss