Mozgásban
Sokan vannak még mindig, akik a nyári gumikon közlekednek télen
Bár folyamatosan nő az érdeklődés a négyévszakos abroncsok iránt, sokan vannak, akik a téli időszakban is a nyári gumik használatát kockáztatják meg, derült ki az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. felméréséből.
A szakértő szerint ez balesetveszélyes és így nem lehet biztonságosan közlekedni.
Sajnos időről időre felmerül az autósok körében, hogy a nyári gumikkal lehet-e közlekedni télen. A Google keresések azt mutatják, hogy az első hidegebb időszakban, szeptember 16-án nagyon sokan kerestek rá a „nyári gumi télen” kulcsszavakra, sőt, szeptember 2. felében is voltak kiugró értékek. Ezek előreláthatólag folytatódnak az ősz folyamán.
„Ha belegondolunk, az év nagyobb részében, körülbelül 7 hónapon keresztül a nyári abroncsokon közlekedünk, ezért nem mindegy, hogy bánunk velük és mekkora figyelmet fordítunk rájuk. Arról nem is beszélve, hogy a tél sosem olyan enyhe, hogy érdemes legyen megkockáztatni a nyári gumikon közlekedést. Ez súlyosan balesetveszélyes, éppen ezért semmiképp ne spóroljunk se a téli gumin, se a megfelelő szerelésen”
– figyelmeztetett Mikolai Béla, az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. szakértője.
Ősszel a gumicserére és a futásteljesítményre figyelnek a magyar autósok
Érdekes információ, hogy bár az év nagyobb részében a nyári gumikon közlekednek az autósok, mégis kevesebbet beszélnek róla, különösen az őszi, szerelési időszakban, amikor több mint háromszor annyi információt osztanak meg a téli abroncsokról. Ez az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. felméréséből derült ki, amely szeptember 10. és október 10. között vizsgálta a hazai autósok internetezési szokásait.
Az őszi időszakban a szezonalitáshoz kötődő témák iránt érdeklődnek leginkább az autósok, mint a csere vagy a futásteljesítmény. Utóbbit az is indokolja, kíváncsiak rá, hogy a meglévő téligumikat meddig lehet biztonságosan használni és mikor jön el az a pont, amikor újakat kell vásárolni. Mivel már kopogtat az ajtón a szerelési időszak is, ezért mind a fórumokon, mind a blogokon egyre többen mélyedtek el ebben a témában, a cserével konkrétan 75-ször annyit foglalkoztak az elmúlt hónapban, mint az azt megelőző időszakban.
A vizsgált időszakban 357 említés született a téli, 114-114 pedig a nyári és négyévszakos abroncsokról, ami azt jelzi, hogy bár volumenében még nem éri el a téli abroncsok szintjét, komolyan nő az érdeklődés a négyévszakos gumik iránt. A négyévszakos abroncsok esetében 100 százalékkal nőtt a témával foglalkozó posztok, kommentek és cikkek száma az elmúlt hónapban, míg a téli gumiknál ugyanebben az időszakban ez mindössze 37%.
Ez is azt igazolja, ahogy közeledik a tél és az átszerelési időszak, a magyar autósok jelentős része lát már alternatívát a négyévszakos termékekben. A hozzászólások alapján a magyar internetezők körében ugyanakkor még vegyes a megítélése, de az érdeklődés folyamatosan nő. Míg a téli gumik esetében a semleges megjelenéseken felül a vélemények kétharmada pozitív, egyharmada negatív, addig a négyévszakos abroncsok esetében ez fele-fele, de a szakértő szerint nem kéne így lennie, amit a jelentős piaci növekedés is igazol.
„Hazánkban a négyévszakos abroncs alternatívát jelenthet azoknak, akik nem szeretnének két szett gumit kezelni. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ne kéne időnként meglátogatni a gumist, centíroztatni, ellenőriztetni az abroncsok állapotát”
– tette hozzá Mikolai Béla, az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. szakértője.
Az érdeklődést mutatja, hogy Facebook-on szeptember 10. és október 10. között a négyévszakos gumikról 219 százalékkal több említés született, mint az azt megelőző 30 napos periódusban és a fórumokon is több mint harmadával nőtt a témával foglalkozó bejegyzések száma.
A felmérés rámutatott arra is, ha abroncsot keresnek a magyarok, egyre kevesebben gondolkoznak használt gumiban, ugyanakkor az akciós termékeket sokan keresik.
Fórum, blog, Facebook: innen tájékozódnak a magyar autósok
Kiderült, hogy a magyarok még mindig a fórumokat használják fő információforrásként, ezek a portálok a Facebook-nál is nagyobb forgalmat generálnak. A legnépszerűbb közösségi oldal mindössze a harmadik helyen található, mivel a blogokon is többen foglalkoznak az abroncsokkal.
Szinte minden közösségimédia- és sajtófelületen, így például Instagramon és Twitteren is vannak az abroncsokkal foglalkozó posztok és cikkek, a főleg a fiatalok által használt TikTok-on viszont egyáltalán nem volt ilyen aktivitás, így elmondható, hogy a Z generációt egyelőre még kevésbé érdekli a téma.
Mozgásban
A női autóvezetők több mint negyede napi szinten él át negatív megkülönböztetést az utakon
A magyarok döntő többsége találkozott már olyan közlekedési helyzettel, ahol egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg – derül ki a drivingcamp Hungary megbízásából készített reprezentatív kutatásból.
A női vezetők 28 százaléka napi rendszerességgel él át megkülönböztetést, ugyanakkor a fővárosi sofőrök egyharmada is mindennapos jelenségnek tartja ezt. A lakosság 17 százaléka rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket. Egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt a magyarok több mint fele hasznosnak tartana.
A női autóvezetőkkel szembeni megkülönböztetésről készített felmérést a drivingcamp vezetéstechnikai központ. A kutatási eredmények rámutatnak, hogy szinte minden ötödik magyar (17 százalék) rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket a férfiaknál, a megkérdezettek több mint fele azonban nem ért egyet ezzel az állítással, 29 százalékuk pedig semleges választ adott erre. Érthető okokból a nők döntő többsége elutasítja ezt a sztereotípiát, 60 százalékuk megalapozatlannak tartja a kijelentést.
A lakosság 86 százaléka már tapasztalt olyat, hogy egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg, a válaszadók csupán 14 százalékának volt ismeretlen ez az élethelyzet. A megkérdezettek közel kétharmada ritka jelenségnek tartja ezt, azonban a nők 28 százaléka jelezte, hogy napi szinten él át ilyen jellegű megkülönböztetést. A fővárosban autózók egyharmada is rendszeresnek érzi a nemi alapú ítélkezést, amely összefüggésben állhat a magas stresszfaktorú helyi közlekedéssel.
A személyes tapasztalatok is erősen formálják a női vezetőkkel szembeni előítéleteket
A nőkkel kapcsolatos vezetői sztereotípiákat a legtöbben (45%) a kulturális és társadalmi hagyományoknak tudják be, ezt a választ a 60-69 évesek és a diplomások magasabb arányban jelölték meg. A magyarok ötöde szerint személyes tapasztalatok befolyásolják ezt, míg a média és a közösségi oldalak hatását 16 százalék jelölte meg kiváltó tényezőként. A megkérdezettek 13 százaléka úgy véli, statisztikai adatok és tények támasztják alá a nők gyengébb vezetői képességeit. Eközben a családon belüli mintáknak mindössze 7 százalék tulajdonít megkülönböztetett jelentőséget.
Sokan jó ötletnek tartják a szemléletformáló kampányt
A magyarok többsége (58 százalék) hasznosnak tartana egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt. Ezt az ötletet a nők 60 százaléka támogatta a férfiak 56 százalékával szemben. Érdekesség, hogy a 60-69 éves korosztály mutatta a legmagasabb elkötelezettséget egy ilyen típusú potenciális kampány kapcsán, ők 68 százalékban voksoltak erre az opcióra. A lakosság közel negyede szerint azonban nincs szükség ilyen megmozdulásra, 18 százalék pedig nem tudta megítélni ennek létjogosultságát.
„A nők kiváló vezetők, de a társadalmi sztereotípiák miatt gyakran hátrányból indulnak. Ők a biztonságot helyezik előtérbe, kevésbé kockáztatnak, és alaposabban átgondolják a helyzeteket. Ezért is fontos, hogy a megfelelő tréningekkel növeljük az önbizalmukat és megmutassuk nekik, hogy a vezetési készségek fejleszthetők, így a tréningek végére magabiztosabban ülnek vissza az autóba. A cél nem az, hogy versenyzőket neveljünk, hanem hogy mindenki, legyen férfi vagy nő, biztonságosabban
és tudatosabban vezessen az utakon”
– mondta Csörgő László, a drivingcamp vezető trénere.
Nem attól lesz valaki jó vezető, hogy több évtizedes rutinnal rendelkezik
A vezetéstechnikai központ továbbá felmérte azt is, hogy mely vezetői készségeket tartják a legfontosabbnak az emberek. A válaszokból kiderül, hogy a magyarok közel fele (48 százaléka) a jó vezetést elsősorban azzal azonosítja, ha valaki mindig a forgalmi helyzetnek, az időjárási és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel és stílusban vezet. Ezt a lehetőséget a férfiak magasabb arányban (52 százalék) jelölték meg, mint a nők (45 százalék). A megkérdezettek a második leghasznosabb készségnek a gyors reflexet tartották, amellyel helyesen lehet reagálni a váratlan közlekedési helyzetekre. Erre a nők magasabb arányban szavaztak, mint a férfiak. A harmadik legfontosabb tényezőnek pedig a közlekedési szabályok pontos betartása bizonyult. Csupán 9 százalék volt azok aránya, akik úgy gondolják, a több évtizedes rutin tesz valakit jó vezetővé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Márciustól egy órán belül érkezhet az online rendelés: a Wolt-ra költözik a SPAR online shopja
Nem szűnik meg, hanem 2025. március 21-től a Wolt-ra költözik a SPAR online vásárlási szolgáltatása.
Ezzel az eddigieknél gyorsabb lesz a kiszállítás: az online vásárlók már egy órán belül megkaphatják a megrendelt termékeket, de emellett továbbra is élhetnek a drive-in, azaz az előre összeállított csomagok áruházi átvételi lehetőségével.
„Új fejezet kezdődik a SPAR online értékesítési tevékenysége tekintetében márciustól. Az online áruházunk a Wolt felületére költözik – hála a két vállalat között tavaly nyáron elindult együttműködésnek – ezáltal csökken a kiszállítás ideje és bővítjük a szolgáltatási területet is. Az új rendelési lehetőséggel a Wolt 40 településen, mintegy 3,9 millió lakos számára biztosítja a kiszállítást 73 SPAR és INTERSPAR üzletből. A Wolt révén a szolgáltatás megjelenik olyan városokban is, mint például Eger, Szeged és Mosonmagyaróvár, ahol korábban nem szállítottunk ki és a jövőben újabb térségeket vonunk majd be az online rendelési és kiszállítási lehetőségbe. Vállalatunk ezen felül a termékkör jelentős bővítését is megvalósítja a közeljövőben”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Mint Maczelka Márk elmondta: március 21-től már csak a Wolt felületéről lehet rendelést indítani a SPAR és INTERSPAR áruházakból. A megrendelés menete egyszerű: a Wolt applikáción vagy a weboldalon a SPAR/INTERSPAR üzlet megjelölése után a vásárló kiválaszthatja a megrendelni kívánt termékeket az adott áruház választékából, majd jelzi, hogy házhoz szállítást, vagy a helyszíni átvételt kéri. A személyes átvételi lehetőség országszerte 40 településen érhető el.
Az online rendelési lehetőség jelenleg mintegy 10 ezer terméket érint, ebben minden olyan élelmiszerkategória – zöldség-gyümölcs, pékáru, tejtermék, csemege, hús, vegyi áru, ital, és állateledel – benne van, amelyek lefednek egy napi, de akár egy nagyobb bevásárlást is. A szállítás során a hűtési lánc nem szakad meg, a kiszállítást erre megfelelő eszközzel biztosítja a Wolt, a rendelés felvétele után pedig a futár rögtön a vásárlóhoz viszi a termékeket. A folyamatosan frissített készletadatoknak köszönhetően minimálisra csökkenthető az esetleges termékhiány a megrendelt áruk tekintetében. Ha mégsem lenne készleten egy-egy termék, akkor a vásárló megadhatja a termékhelyettesítési preferenciáit, de úgyis dönthet, hogy nem kér helyettesítést.
A Wolt az ünnepnapok kivételével hétfőtől-vasárnapig, az üzletek nyitva tartásának figyelembe vételével szállítja ki a megrendelt árucikkeket. A kiszállítás 399 forinttól érhető el, a díja pedig függ az áruház és kiszállítási cím távolságától. A Wolt+ szolgáltatás igénybevételével minden SPAR üzletből 0 Ft-ért érhető el a kiszállítás 6000 forintos kosárérték felett.
Az átállást részletes vásárlói tájékoztatás segíti majd, illetve a SPAR kuponnal is kedveskedik régi és új vásárlóinak. A vállalat Vevőszolgálata pedig a megszokott elérhetőségeken áll rendelkezésre kérdés esetén: https://www.spar.hu/vevoszolgalat
A kiszállításban és a személyes átvételi szolgáltatásban érintett települések és üzletek listája a következő linkeken érhető el: https://www.spar.hu/wolt és https://wolt.com/hu/discovery/spar_uzletek
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Fenntartható szállítmányozás: a cargo-partner újabb lépéseket tett a HHLA Pure programban
A cargo-partner magyarországi, szlovákiai és csehországi kirendeltségei 2024-ben összesen 15 706 TEU-t szállítottak környezetbarát módon, jelentősen meghaladva az előző évi mennyiséget.
A vállalat célja, hogy a jövőben tovább növelje klímasemleges szállítmányainak arányát.
A cargo-partner, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoport tagjaként, tovább erősíti elköteleződését a fenntartható logisztikai megoldások iránt azzal, hogy egy újabb évre meghosszabbítja együttműködését a HHLA Pure programmal. A 2023-ban indult partnerség keretében a cargo-partner Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is lehetővé teszi ügyfelei számára a környezetbarát szállítást Európa kulcsfontosságú kikötőiből. A Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) és a METRANS által kidolgozott kezdeményezés az energiahatékony vasúti szállítás, az elektromos terminálüzemeltetés és a fennmaradó kibocsátások tanúsított klímavédelmi projektek révén történő kompenzálása révén csökkenti a CO₂-kibocsátást.
Elkötelezettek a fenntarthatóság iránt
Az együttműködés meghosszabbításával a cargo-partner tovább növelte klímasemleges szállítmányainak volumenét Közép-Európában. 2024-ben a vállalat összesen 15 706 TEU-t szállított környezetbarát módon, ebből 2 611 TEU-t Csehországban, 4 870 TEU-t Szlovákiában és 8 225 TEU-t Magyarországon. Az előző évi 12 885 TEU-hoz képest ez jelentős éves növekedést jelent, amely tovább erősíti a cargo-partner elköteleződését a fenntartható logisztika mellett.
„A HHLA Pure programmal való együttműködésünk a hosszú távú stratégiánk része, melynek keretében minimalizáljuk a cargo-partner ökológiai lábnyomát és környezetbarát szállítmányozási megoldásokat kínálunk az ügyfeleink számára”
– hangsúlyozza Luca Ferrara, a cargo-partner vezérigazgatója.
„A klímasemleges szállítmányok kiterjesztésével azon dolgozunk, hogy a logisztika a jövőben még fenntarthatóbbá váljon, hiszen egyre keresettebbé válnak az ilyen megoldások az ügyfeleink körében.”
Klímasemleges szállítmányok Csehországban és Szlovákiában
Csehországban és Szlovákiában a cargo-partner és a METRANS együttműködése lehetővé teszi a CO₂-mentes szállítást a legfontosabb kikötők, köztük Hamburg, Bremerhaven és Koper irányába és onnan vissza. Különösen erőteljes növekedés volt tapasztalható a szlovákiai kirendeltségnél, ahol a klímasemleges módon szállított TEU 3 181-ről 4 870-re emelkedett 2024-re. Ez a bővülés összhangban áll a cargo-partner fenntarthatósági törekvéseivel, beleértve a dunaszerdahelyi raktár közvetlen összeköttetését a konténerterminállal, valamint az elektromos rakodógépek hosszú távú használatát.
Még „zöldebb” logisztika Magyarországon
A magyarországi cargo-partner meghatározó üzletfele a TÜV NORD által tanúsított HHLA/METRANS Pure projektnek; 2024-ben 6 054 TEU-ról 8 225 TEU-ra növelte a klímasemleges szállítmányok mennyiségét. A magyarországi cég lehetővé teszi az ügyfelei számára a tengeri konténerek klímasemleges szállítását a nagy európai kikötőkből, például Hamburgból, Bremerhavenből, Koperból, Duisburgból, az Inđija terminálról (Szerbia), Gdańskból, Wilhelmshavenből, Rotterdamból, Triesztből és Fiuméből. A cargo-partner Magyarország kiemelt figyelmet fordít az ügyféligények kielégítésére, miközben hozzájárul a logisztikai iparág szénlábnyomának csökkentéséhez, ezzel is bizonyítva környezeti felelősségvállalását.
A cargo-partner nemcsak ebben a programban vesz részt, hanem egyéb környezettudatos üzleti tevékenységekkel is folyamatosan törekszik a negatív környezeti hatások csökkentésére: a papírmentes irodától és a fenntartható repülőgép-üzemanyagtól kezdve egészen a több telephelyen alkalmazott nagy kiterjedésű napelemes rendszerekig. A HHLA Pure programmal való együttműködés meghosszabbítása révén a cargo-partner tovább erősíti vezető szerepét a fenntartható logisztika területén, továbbá megbízható és környezetbarát megoldásokat kínál az ügyfeleinek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát
-
Gazdaság2 hét ago
Világszerte megnőtt az érdeklődés a biológiai megoldások iránt a mezőgazdaságba
-
Mozgásban2 hét ago
Érdemes időben gondolni az abroncsok szezonális cseréjére – figyelmeztet a Hankook szakértője
-
Gazdaság2 hét ago
100 millió forintos támogatással segíti a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítvány a közoktatási intézmények természettudományos fejlesztését
-
Zöld2 hét ago
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
-
Tippek2 hét ago
Ezek a legkecsegtetőbb pályák a mai fiataloknak
-
Tippek2 hét ago
Az európaiak 71%-a aggódik amiatt, hogy gyereke megrongálja telefonját
-
Gazdaság2 hét ago
A magyar befektetők több mint fele hatalmas lehetőséget hagy ki