Mozgásban

Sokan vannak még mindig, akik a nyári gumikon közlekednek télen

nyári

Bár folyamatosan nő az érdeklődés a négyévszakos abroncsok iránt, sokan vannak, akik a téli időszakban is a nyári gumik használatát kockáztatják meg, derült ki az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. felméréséből.

A szakértő szerint ez balesetveszélyes és így nem lehet biztonságosan közlekedni.

Sajnos időről időre felmerül az autósok körében, hogy a nyári gumikkal lehet-e közlekedni télen. A Google keresések azt mutatják, hogy az első hidegebb időszakban, szeptember 16-án nagyon sokan kerestek rá a „nyári gumi télen” kulcsszavakra, sőt, szeptember 2. felében is voltak kiugró értékek. Ezek előreláthatólag folytatódnak az ősz folyamán.

„Ha belegondolunk, az év nagyobb részében, körülbelül 7 hónapon keresztül a nyári abroncsokon közlekedünk, ezért nem mindegy, hogy bánunk velük és mekkora figyelmet fordítunk rájuk. Arról nem is beszélve, hogy a tél sosem olyan enyhe, hogy érdemes legyen megkockáztatni a nyári gumikon közlekedést. Ez súlyosan balesetveszélyes, éppen ezért semmiképp ne spóroljunk se a téli gumin, se a megfelelő szerelésen”

– figyelmeztetett Mikolai Béla, az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. szakértője.

Ősszel a gumicserére és a futásteljesítményre figyelnek a magyar autósok

Érdekes információ, hogy bár az év nagyobb részében a nyári gumikon közlekednek az autósok, mégis kevesebbet beszélnek róla, különösen az őszi, szerelési időszakban, amikor több mint háromszor annyi információt osztanak meg a téli abroncsokról. Ez az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. felméréséből derült ki, amely szeptember 10. és október 10. között vizsgálta a hazai autósok internetezési szokásait.

Az őszi időszakban a szezonalitáshoz kötődő témák iránt érdeklődnek leginkább az autósok, mint a csere vagy a futásteljesítmény. Utóbbit az is indokolja, kíváncsiak rá, hogy a meglévő téligumikat meddig lehet biztonságosan használni és mikor jön el az a pont, amikor újakat kell vásárolni. Mivel már kopogtat az ajtón a szerelési időszak is, ezért mind a fórumokon, mind a blogokon egyre többen mélyedtek el ebben a témában, a cserével konkrétan 75-ször annyit foglalkoztak az elmúlt hónapban, mint az azt megelőző időszakban.

A vizsgált időszakban 357 említés született a téli, 114-114 pedig a nyári és négyévszakos abroncsokról, ami azt jelzi, hogy bár volumenében még nem éri el a téli abroncsok szintjét, komolyan nő az érdeklődés a négyévszakos gumik iránt. A négyévszakos abroncsok esetében 100 százalékkal nőtt a témával foglalkozó posztok, kommentek és cikkek száma az elmúlt hónapban, míg a téli gumiknál ugyanebben az időszakban ez mindössze 37%.

Ez is azt igazolja, ahogy közeledik a tél és az átszerelési időszak, a magyar autósok jelentős része lát már alternatívát a négyévszakos termékekben. A hozzászólások alapján a magyar internetezők körében ugyanakkor még vegyes a megítélése, de az érdeklődés folyamatosan nő. Míg a téli gumik esetében a semleges megjelenéseken felül a vélemények kétharmada pozitív, egyharmada negatív, addig a négyévszakos abroncsok esetében ez fele-fele, de a szakértő szerint nem kéne így lennie, amit a jelentős piaci növekedés is igazol.

„Hazánkban a négyévszakos abroncs alternatívát jelenthet azoknak, akik nem szeretnének két szett gumit kezelni. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ne kéne időnként meglátogatni a gumist, centíroztatni, ellenőriztetni az abroncsok állapotát”

– tette hozzá Mikolai Béla, az Apollo Tyres (Hungary) Sales Kft. szakértője.

Az érdeklődést mutatja, hogy Facebook-on szeptember 10. és október 10. között a négyévszakos gumikról 219 százalékkal több említés született, mint az azt megelőző 30 napos periódusban és a fórumokon is több mint harmadával nőtt a témával foglalkozó bejegyzések száma.

A felmérés rámutatott arra is, ha abroncsot keresnek a magyarok, egyre kevesebben gondolkoznak használt gumiban, ugyanakkor az akciós termékeket sokan keresik.

Fórum, blog, Facebook: innen tájékozódnak a magyar autósok

Kiderült, hogy a magyarok még mindig a fórumokat használják fő információforrásként, ezek a portálok a Facebook-nál is nagyobb forgalmat generálnak. A legnépszerűbb közösségi oldal mindössze a harmadik helyen található, mivel a blogokon is többen foglalkoznak az abroncsokkal.

Szinte minden közösségimédia- és sajtófelületen, így például Instagramon és Twitteren is vannak az abroncsokkal foglalkozó posztok és cikkek, a főleg a fiatalok által használt TikTok-on viszont egyáltalán nem volt ilyen aktivitás, így elmondható, hogy a Z generációt egyelőre még kevésbé érdekli a téma.

Mozgásban

Cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

cross

Új trendek az e-kereskedelemben: cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

A cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és a csomagolásmentes kézbesítés határozza meg a Black Friday-t, és költségtakarékossági szempontból egyaránt előnyös, dobozolásmentes kiszállítás és cross-dockingon alapuló kézbesítés az iparág jövőjét meghatározó trendekké léphetnek elő. Illetve a karácsonyt megelőző csúcsszezonban a házhoz szállítási megoldások fejlődésének új irányait az adatvezérelt, okoslogisztikai szolgálatásokat kínáló DODO szakértői szerint. A Magyarországon és nemzetközi piacokon az aznapi házhozszállításra specializálódott vállalat úgy véli, hogy a fenntarthatósági 10. – Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődésnek indult az e-kereskedelem, ennek nyomán a házhoz szállításos rendelések rendkívül népszerűvé váltak a vásárlók körében. A fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a termékek online beszerzését, rendeléseiket pedig otthonuk kényelmében, a lehető legrövidebb idő alatt szeretnék kézhez kapni. Az aznapi kiszállítás, valamint a környezettudatosság fogyasztói elvárássá vált, amely új kihívások elé állítja az e-kereskedelem szereplőit is. A webes rendelések csúcsidőszaka a novemberi Black Friday akciókkal kezdődik, főszezonja pedig a karácsonyi ünnepek előtti hetekre tehető. A házhoz szállítások terén idén két új trend elterjedésére számít a DODO, a Magyarországon is innovatív kézbesítési szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi logisztikai vállalat.

Cross-dock kiszállítás az aznapi kézbesítések tökéletesítésére

A cross-dockingon alapuló kiszállítás egy rendkívül hatékony, gyors és a logisztikai folyamatokat lényegesen leegyszerűsítő szállítási folyamat. A kézbesítésre váró csomagok az értékesítő partnerektől a kiszállítást végző szolgáltató raktárába kerülnek, ahonnan szortírozás után útvonalakra optimalizálva kézbesítik a futárok a vásárlók megrendeléseit.

Számos közép- és nagyvállalatnak az agglomeráció területén található a raktára, ahonnan igen költséges és kevésbé hatékony aznapi kiszállítást végezni. A DODO központi raktárának kedvező elhelyezkedése révén a csomagok válogatása után Budapesten és a főváros vonzáskörzetében zónánkénti elosztással kézbesítik a futárok a megrendeléseket. Az értékesítő partnerek számára a cross-dockingon alapuló kiszállítás optimális megoldást jelent, hiszen nincs szükség nagy raktárterületre, csökken az árucikkek tárolási ideje és az anyagmozgatás mennyisége, ezáltal pedig garantált a termékek minőségének megőrzése. Az utolsó kilométeres városi logisztika alapjául szolgáló, mesterséges intelligencia alapú adatelemzés során figyelembe veszik a forgalmi helyzet aktuális alakulását, a megrendelések térbeli eloszlását, valamint a futárkapacitás leterheltségét. Komplex adatkiértékelés eredményeként optimális flottakihasználtság érhető el, melynek segítségével a DODO képes a csomagok aznapi kiszállítására, vagyis a vásárlók már a rendelés napján kézhez vehetik az online beszerzett termékeket, a kereskedők pedig a lehető legrövidebb idő alatt érhetik el ügyfeleiket.

„A cross-dock kiszállítás során a DODO nem egy-egy ügyfélre dedikált autóval vagy flottával dolgozik, hanem a kézbesítési címek földrajzi elhelyezkedése alapján szortírozzuk a kiszállítandó csomagokat. Éppen ezért nem elvárás többé egy minimális rendelési mennyiség elérésére az ügyfeleinkkel szemben, és ez a kisebb cégek, vállalkozások számára hatalmas könnyebbséget jelent. A megrendeléseket a vásárlás napján, idősávokba rendezve kézbesítjük, amely nagyban elősegíti a tervezhetőséget partnereink és az ő vásárlóik számára is”

mondta Lovász Nikolett, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Csomagolásmentes kiszállítás a fenntarthatóság és költséghatékonyság jegyében

Az online vásárlások számának növekedésével párhuzamosan a kiszállítások során felhasznált csomagolóanyagok mennyisége is növekszik, amely jelentős környezeti terhelést jelent. A Canopy erdővédelmi csoport 2021-2022-es éves jelentése szerint évente 3 milliárd fát vágnak ki csomagolóanyag-gyártás céljából, amely jelentős hulladékképződéshez vezet. A depós logisztikát alkalmazó cégek a termékek gyári csomagolásán túl, általában további csomagolóanyaggal látják el az árut a raktárakba történő beérkezést követően. A DODO fenntarthatósági törekvéseinek újabb lépéseként bevezette az úgynevezett dobozolásmentes szállítást, amelynek lényege, hogy az áru a gyártótól vagy forgalmazótól az eredeti gyári csomagolásban érkezik meg a vásárlóhoz, további dobozolás nélkül. A dobozolásmentes szállítás környezetkímélő hatása mellett így a költséghatékonyság sem elhanyagolható tényező. A partnerek egyéni igényeitől függően lehetséges a termékek papírtáskába vagy fóliába történő csomagolása is, azonban mindkét eljárás alacsonyabb csomagolási költséggel és környezeti lábnyommal jár, mint a bedobozolás.

„A csomagolásmentes kiszállítás során kiemelt figyelmet fordítunk a termékek épségének biztosítására, az esetleges sérülések elkerülésére. Az online élelmiszerrendelések kézbesítésének mintájára újra és újra felhasználható műanyag és hőtartó ládákban szállítjuk a megvásárolt árut, amelyek kialakítása garantálja a termékek védelmét. Futárjaink kellő szakértelemmel rendezik el a termékeket a ládákban, megakadályozva az egyes darabok elmozdulását, kiküszöbölve ezzel azok esetleges sérülését”

– tette hozzá Bádonyi Szabolcs, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Tovább

Mozgásban

Franchise programmal bővít Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO

dodo

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat.

A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

“A franchise-program keretében a DODO hozzáférést biztosít partnerei számára a vállalat know-how-jához, egyedülálló logisztikai platformjához és egy erős, nemzetközi szinten is elismert márkához. Programunk a franchise-ügyletekre amúgy nem jellemző, egyedülálló üzleti garanciát biztosít azáltal, hogy egy már meglévő, prosperáló ügyfélkörhöz kínál hozzáférést a résztvevők számára. A DODO Partner segítségével, új, jól képzett futárok bevonásával tovább tudjuk tökéletesíteni szolgáltatásaink színvonalát és elérhetőségét. A programba bekapcsolódó partnerek minden szakmai támogatást megkapnak a DODO-tól, hiszen ennek keretében elérhetővé tesszük számunkra egyedülálló, mesterséges intelligencián alapuló fejlesztéseinket és tapasztalatainkat”

– mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.

A DODO 2021-ben indította el első franchise együttműködését Csehországban, és már a tesztidőszak-ban 14 további partnerrel bővült ügyfélköre.  A program hivatalos indulásával a franchise-hálózat tovább bővül, s immár Magyarországon is elérhetővé válik, s így újabb fuvarozók kapcsolódhatnak be a DODO Partner programjába.

“Kiugróan nagy az érdeklődés a cég franchise programja iránt, számos új telephellyel, új partnerekkel és új alvállalkozókkal is bővültünk az elmúlt időszakban. A DODO Partner Program ideális minden olyan kreatív és vállalkozó szellemű partner számára, aki érdeklődik az e-kereskedelem, a világ egyik leggyorsabban fejlődő piaci szegmense iránt. Magyarországon a DODO egyedülálló üzleti konstrukciót kínál franchise partnerei számára. Úgy gondolom a legnagyobb előnye a programunknak, hogy megfelelő hozzáállással és a “megszokottnál” jóval kevesebb tőkével olyan vállalkozás indítható, amely akár már a kezdetektől rentábilisan működhet”

– mondta Bakos Marcell, a DODO franchise ügyosztályának magyarországi vezetője.

A DODO lehetővé teszi partnerei számára saját fejlesztésű GAIA platformjának használatát, amely a városi logisztika útvonaltervezést, a készpénzkezelést, a flotta- és futárirányítást támogatja. Ez a logisztikai platform minőségi garanciát is jelent egyben a partnerek és ügyfeleik számára. A jól képzett futárok révén a vásárlói élmény is javul, hiszen a magas színvonalú kézbesítés során a vásárlók pozitív élménnyel gazdagodhatnak, amely erősíti a kiszolgált márkák megítélését. Az autókban elhelyezett, a vezetési stílust, illetve az ügyfelek értékeléseit ellenőrző érzékelők segítségével a platform értékeli az egyes futárokat, munkájuk minőségét és feltárja az esetleges hiányosságokat is. Ez lehetőséget biztosít a futárok továbbképzésére, a jó teljesítmény díjazására és a fejlődési lehetőségek meghatározására is annak érdekében, hogy a szolgáltatás minősége egyre tökéletesebb legyen. A DODO innovatív megoldásainak köszönhetően csökkenthető a kiszállítások környezeti hatása, hozzájárulva ezzel a fenntarthatóbb és élhetőbb városok megteremtéséhez.

Tovább

Mozgásban

Yanu, a bartender, aki soha nem megy szünetre

yanu

Hamarosan munkába állhat az első robotcsapos.

Ha egy robot fáradhatatlanul dolgozhat a gyártásban, miért ne állhatna helyt a vendéglátásban is? Yanu páratlanul gyorsan szolgálja ki koktélokkal a vendégeket, miközben sem a türelmét, sem a lelkesedését nem veszti el egy pillanatra sem a műszak folyamán.

Könnyen szállítható, gyors, egyszerűen feltölthető és akár folyamatosan képes önállóan dolgozni megszakítás nélkül – Yanu, a mesterséges intelligenciával működő autonóm bartender a kiszolgáláson, a fizetésen túl még egy chatboton keresztül szóba is tud elegyedni vendégeivel, akiket felismer és még a kedvenc italaikat is megjegyzi.

Bár egyelőre az, hogy egy robot szolgálja ki a szórakozni vágyókat vagy egy elegáns üzleti esemény résztvevőit egyáltalán nem szokványos, a megoldás már a küszöbön áll. Alan Adojaan maga is a vendéglátásban eltöltött évek során szerzett tapasztalatai alapján döntött úgy, hogy itt az ideje új szintre emelni a kiszolgálást. Megfigyelte, hogy a bárjában dolgozó személyzet nem bírta a sok rendelést egy-egy hétvégi estén, így sok vendég csalódottan, rögtön az érkezés után távozott, miközben hétköznap a személyzetnek kevés dolga volt a kisebb forgalom miatt.

2016-ban elhatározta, hogy olyan megoldást keres, amely a fix költségeket – mint a személyzeti bérköltség – leszorítja, mellette pedig garantálja a vendégek pontos és gyors kiszolgálását. Annak ellenére, hogy először még a Tallini Egyetemen sem láttak potenciált az ötletében, Alan Adojaan 2020-ra néhány, a mesterséges intelligenciában és az autonóm működésű műszaki rendszerek tervezésében tapasztalt mérnökkel megtervezte Yanut. Az első prototípus már abban az évben bizonyított: ha nem is tökéletesen, de megmutatta az érdeklődőknek, hogy a robotizált kiszolgálás nemcsak pontos, hanem különleges, izgalmas és roppant gyors is.

De nemcsak a termék ilyen egyedülálló és minden tekintetben modern: Alan Adojaan szerint egy ilyen ambiciózus ötlet megvalósításához a fejlesztési környezet tekintetében is a maximumra kellett törekedniük. 2019-ben köteleződtek el a Siemens tervezési infrastruktúrája mellett, hogy a teljes folyamat átlátható és stabil legyen.

A Siemens Solid Edge biztos alapot teremtett a tervezésben. A mérnökök egyszerre dolgozhattak a funkciókon és a külső megjelenésen, minden alkatrészt megtervezhettek ugyanabban a szoftveres környezetben, ezzel el tudták kerülni, hogy a korábban megtapasztalt illeszkedési hibákkal újra szembesüljenek. Nemcsak a mechanikus alkatrészeket és kialakítást tudták megtervezni a programmal, hanem az elektromos tervezést is itt végezték, valamint a szimulációs környezetben tesztelni is volt lehetőségük az elképzeléseiket, és valós időben készíthettek animációkat és 3D-s megjelenítést az aktuális fejlesztési állapotról. A mérnököknek így egyszerre volt lehetőségük az egész projekttel és a legapróbb részletekkel is foglalkozni a szoftverben.

A Yanu így hozzávetőlegesen két és félszer gyorsabban kerülhetett piacra, mintha többféle szoftvertermékkel dolgoznának, bonyolultabb tervezési struktúrában. A szoftver használatával egy teljesen letisztult fejlesztési folyamatot alakítottak ki, így már két új prototípust is építettek, a kiindulási 18 hónaphoz képest alig 7 hónapnyi idő alatt.

A Siemens segítségével kifejlesztett, észt startup robotja, Yanu könnyen szállítható, telepítése pedig egyszerű, más hasonló rendszerekhez képest töredékidő alatt elvégezhető. Képes kommunikálni a vendégekkel, és a felhőalapú technológiáknak köszönhetően a karbantartásra vonatkozó információk távolról is elérhetők. Így lehetőség van folyamatosan felügyelni a működését, ami az első próbálkozások óta jelentősen felgyorsult. Ma már akár 100 italt készít el egy óra alatt és 1200 pohár megtöltésére képes. Egyetlen utántöltéssel 1000 vagy akár 1500 koktélhoz elegendő készletet képes eltárolni. Soha nem fárad el, ha pedig mégis elakadna valamiben, még azelőtt beavatkozhatnak a felügyeletét ellátó platformon keresztül, hogy a kiszolgálás megszakadna. A robotnál kártyás és mobilos fizetés is lehetséges.

Alan Adojaan és csapata az olyan forgalmas helyekre szánja megoldását, mint a repterek, a kaszinók, a szállodák bárjai – így ne csodálkozzunk, ha hamarosan belebotlunk Yanuba.

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss