Connect with us

Mozgásban

Cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

cross

Új trendek az e-kereskedelemben: cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

A cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és a csomagolásmentes kézbesítés határozza meg a Black Friday-t, és költségtakarékossági szempontból egyaránt előnyös, dobozolásmentes kiszállítás és cross-dockingon alapuló kézbesítés az iparág jövőjét meghatározó trendekké léphetnek elő. Illetve a karácsonyt megelőző csúcsszezonban a házhoz szállítási megoldások fejlődésének új irányait az adatvezérelt, okoslogisztikai szolgálatásokat kínáló DODO szakértői szerint. A Magyarországon és nemzetközi piacokon az aznapi házhozszállításra specializálódott vállalat úgy véli, hogy a fenntarthatósági 10. – Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődésnek indult az e-kereskedelem, ennek nyomán a házhoz szállításos rendelések rendkívül népszerűvé váltak a vásárlók körében. A fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a termékek online beszerzését, rendeléseiket pedig otthonuk kényelmében, a lehető legrövidebb idő alatt szeretnék kézhez kapni. Az aznapi kiszállítás, valamint a környezettudatosság fogyasztói elvárássá vált, amely új kihívások elé állítja az e-kereskedelem szereplőit is. A webes rendelések csúcsidőszaka a novemberi Black Friday akciókkal kezdődik, főszezonja pedig a karácsonyi ünnepek előtti hetekre tehető. A házhoz szállítások terén idén két új trend elterjedésére számít a DODO, a Magyarországon is innovatív kézbesítési szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi logisztikai vállalat.

Cross-dock kiszállítás az aznapi kézbesítések tökéletesítésére

A cross-dockingon alapuló kiszállítás egy rendkívül hatékony, gyors és a logisztikai folyamatokat lényegesen leegyszerűsítő szállítási folyamat. A kézbesítésre váró csomagok az értékesítő partnerektől a kiszállítást végző szolgáltató raktárába kerülnek, ahonnan szortírozás után útvonalakra optimalizálva kézbesítik a futárok a vásárlók megrendeléseit.

Számos közép- és nagyvállalatnak az agglomeráció területén található a raktára, ahonnan igen költséges és kevésbé hatékony aznapi kiszállítást végezni. A DODO központi raktárának kedvező elhelyezkedése révén a csomagok válogatása után Budapesten és a főváros vonzáskörzetében zónánkénti elosztással kézbesítik a futárok a megrendeléseket. Az értékesítő partnerek számára a cross-dockingon alapuló kiszállítás optimális megoldást jelent, hiszen nincs szükség nagy raktárterületre, csökken az árucikkek tárolási ideje és az anyagmozgatás mennyisége, ezáltal pedig garantált a termékek minőségének megőrzése. Az utolsó kilométeres városi logisztika alapjául szolgáló, mesterséges intelligencia alapú adatelemzés során figyelembe veszik a forgalmi helyzet aktuális alakulását, a megrendelések térbeli eloszlását, valamint a futárkapacitás leterheltségét. Komplex adatkiértékelés eredményeként optimális flottakihasználtság érhető el, melynek segítségével a DODO képes a csomagok aznapi kiszállítására, vagyis a vásárlók már a rendelés napján kézhez vehetik az online beszerzett termékeket, a kereskedők pedig a lehető legrövidebb idő alatt érhetik el ügyfeleiket.

„A cross-dock kiszállítás során a DODO nem egy-egy ügyfélre dedikált autóval vagy flottával dolgozik, hanem a kézbesítési címek földrajzi elhelyezkedése alapján szortírozzuk a kiszállítandó csomagokat. Éppen ezért nem elvárás többé egy minimális rendelési mennyiség elérésére az ügyfeleinkkel szemben, és ez a kisebb cégek, vállalkozások számára hatalmas könnyebbséget jelent. A megrendeléseket a vásárlás napján, idősávokba rendezve kézbesítjük, amely nagyban elősegíti a tervezhetőséget partnereink és az ő vásárlóik számára is”

mondta Lovász Nikolett, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Csomagolásmentes kiszállítás a fenntarthatóság és költséghatékonyság jegyében

Az online vásárlások számának növekedésével párhuzamosan a kiszállítások során felhasznált csomagolóanyagok mennyisége is növekszik, amely jelentős környezeti terhelést jelent. A Canopy erdővédelmi csoport 2021-2022-es éves jelentése szerint évente 3 milliárd fát vágnak ki csomagolóanyag-gyártás céljából, amely jelentős hulladékképződéshez vezet. A depós logisztikát alkalmazó cégek a termékek gyári csomagolásán túl, általában további csomagolóanyaggal látják el az árut a raktárakba történő beérkezést követően. A DODO fenntarthatósági törekvéseinek újabb lépéseként bevezette az úgynevezett dobozolásmentes szállítást, amelynek lényege, hogy az áru a gyártótól vagy forgalmazótól az eredeti gyári csomagolásban érkezik meg a vásárlóhoz, további dobozolás nélkül. A dobozolásmentes szállítás környezetkímélő hatása mellett így a költséghatékonyság sem elhanyagolható tényező. A partnerek egyéni igényeitől függően lehetséges a termékek papírtáskába vagy fóliába történő csomagolása is, azonban mindkét eljárás alacsonyabb csomagolási költséggel és környezeti lábnyommal jár, mint a bedobozolás.

„A csomagolásmentes kiszállítás során kiemelt figyelmet fordítunk a termékek épségének biztosítására, az esetleges sérülések elkerülésére. Az online élelmiszerrendelések kézbesítésének mintájára újra és újra felhasználható műanyag és hőtartó ládákban szállítjuk a megvásárolt árut, amelyek kialakítása garantálja a termékek védelmét. Futárjaink kellő szakértelemmel rendezik el a termékeket a ládákban, megakadályozva az egyes darabok elmozdulását, kiküszöbölve ezzel azok esetleges sérülését”

– tette hozzá Bádonyi Szabolcs, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss