Mozgásban
Cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését
Új trendek az e-kereskedelemben: cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését
A cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és a csomagolásmentes kézbesítés határozza meg a Black Friday-t, és költségtakarékossági szempontból egyaránt előnyös, dobozolásmentes kiszállítás és cross-dockingon alapuló kézbesítés az iparág jövőjét meghatározó trendekké léphetnek elő. Illetve a karácsonyt megelőző csúcsszezonban a házhoz szállítási megoldások fejlődésének új irányait az adatvezérelt, okoslogisztikai szolgálatásokat kínáló DODO szakértői szerint. A Magyarországon és nemzetközi piacokon az aznapi házhozszállításra specializálódott vállalat úgy véli, hogy a fenntarthatósági 10. – Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődésnek indult az e-kereskedelem, ennek nyomán a házhoz szállításos rendelések rendkívül népszerűvé váltak a vásárlók körében. A fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a termékek online beszerzését, rendeléseiket pedig otthonuk kényelmében, a lehető legrövidebb idő alatt szeretnék kézhez kapni. Az aznapi kiszállítás, valamint a környezettudatosság fogyasztói elvárássá vált, amely új kihívások elé állítja az e-kereskedelem szereplőit is. A webes rendelések csúcsidőszaka a novemberi Black Friday akciókkal kezdődik, főszezonja pedig a karácsonyi ünnepek előtti hetekre tehető. A házhoz szállítások terén idén két új trend elterjedésére számít a DODO, a Magyarországon is innovatív kézbesítési szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi logisztikai vállalat.
Cross-dock kiszállítás az aznapi kézbesítések tökéletesítésére
A cross-dockingon alapuló kiszállítás egy rendkívül hatékony, gyors és a logisztikai folyamatokat lényegesen leegyszerűsítő szállítási folyamat. A kézbesítésre váró csomagok az értékesítő partnerektől a kiszállítást végző szolgáltató raktárába kerülnek, ahonnan szortírozás után útvonalakra optimalizálva kézbesítik a futárok a vásárlók megrendeléseit.
Számos közép- és nagyvállalatnak az agglomeráció területén található a raktára, ahonnan igen költséges és kevésbé hatékony aznapi kiszállítást végezni. A DODO központi raktárának kedvező elhelyezkedése révén a csomagok válogatása után Budapesten és a főváros vonzáskörzetében zónánkénti elosztással kézbesítik a futárok a megrendeléseket. Az értékesítő partnerek számára a cross-dockingon alapuló kiszállítás optimális megoldást jelent, hiszen nincs szükség nagy raktárterületre, csökken az árucikkek tárolási ideje és az anyagmozgatás mennyisége, ezáltal pedig garantált a termékek minőségének megőrzése. Az utolsó kilométeres városi logisztika alapjául szolgáló, mesterséges intelligencia alapú adatelemzés során figyelembe veszik a forgalmi helyzet aktuális alakulását, a megrendelések térbeli eloszlását, valamint a futárkapacitás leterheltségét. Komplex adatkiértékelés eredményeként optimális flottakihasználtság érhető el, melynek segítségével a DODO képes a csomagok aznapi kiszállítására, vagyis a vásárlók már a rendelés napján kézhez vehetik az online beszerzett termékeket, a kereskedők pedig a lehető legrövidebb idő alatt érhetik el ügyfeleiket.
„A cross-dock kiszállítás során a DODO nem egy-egy ügyfélre dedikált autóval vagy flottával dolgozik, hanem a kézbesítési címek földrajzi elhelyezkedése alapján szortírozzuk a kiszállítandó csomagokat. Éppen ezért nem elvárás többé egy minimális rendelési mennyiség elérésére az ügyfeleinkkel szemben, és ez a kisebb cégek, vállalkozások számára hatalmas könnyebbséget jelent. A megrendeléseket a vásárlás napján, idősávokba rendezve kézbesítjük, amely nagyban elősegíti a tervezhetőséget partnereink és az ő vásárlóik számára is”
– mondta Lovász Nikolett, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.
Csomagolásmentes kiszállítás a fenntarthatóság és költséghatékonyság jegyében
Az online vásárlások számának növekedésével párhuzamosan a kiszállítások során felhasznált csomagolóanyagok mennyisége is növekszik, amely jelentős környezeti terhelést jelent. A Canopy erdővédelmi csoport 2021-2022-es éves jelentése szerint évente 3 milliárd fát vágnak ki csomagolóanyag-gyártás céljából, amely jelentős hulladékképződéshez vezet. A depós logisztikát alkalmazó cégek a termékek gyári csomagolásán túl, általában további csomagolóanyaggal látják el az árut a raktárakba történő beérkezést követően. A DODO fenntarthatósági törekvéseinek újabb lépéseként bevezette az úgynevezett dobozolásmentes szállítást, amelynek lényege, hogy az áru a gyártótól vagy forgalmazótól az eredeti gyári csomagolásban érkezik meg a vásárlóhoz, további dobozolás nélkül. A dobozolásmentes szállítás környezetkímélő hatása mellett így a költséghatékonyság sem elhanyagolható tényező. A partnerek egyéni igényeitől függően lehetséges a termékek papírtáskába vagy fóliába történő csomagolása is, azonban mindkét eljárás alacsonyabb csomagolási költséggel és környezeti lábnyommal jár, mint a bedobozolás.
„A csomagolásmentes kiszállítás során kiemelt figyelmet fordítunk a termékek épségének biztosítására, az esetleges sérülések elkerülésére. Az online élelmiszerrendelések kézbesítésének mintájára újra és újra felhasználható műanyag és hőtartó ládákban szállítjuk a megvásárolt árut, amelyek kialakítása garantálja a termékek védelmét. Futárjaink kellő szakértelemmel rendezik el a termékeket a ládákban, megakadályozva az egyes darabok elmozdulását, kiküszöbölve ezzel azok esetleges sérülését”
– tette hozzá Bádonyi Szabolcs, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.
Mozgásban
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég
Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.
A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.
A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.
A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.
A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.
Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.
A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.
A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.
A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.
„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”
– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.
Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.
A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.
„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser”
– fogalmazott.
Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.
A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után
Az augusztus a nyári szezon csúcspontja és a nagy hazatérések időszaka.
Több ezer kilométernyi autópálya, forró aszfalt, szerpentines hegyi utak és tengerparti murvás bekötők után az autók és utasaik élményekkel feltöltődve érkeznek haza. De mi a helyzet az utazás csendes hőseivel, az abroncsokkal? A Hankook, a világ egyik vezető abroncsgyártója biztonságunk érdekében egy gyors, 5 perces átvizsgálást ajánl, amely sokat elárulhat autónk állapotáról és segíthet a jövőbeli tudatos abroncsválasztásban is.
A nyári családi nyaralás valóságos stresszteszt az abroncsok számára. A teljes terhelés (család és csomagok), a tartósan magas sebesség az autópályán és az akár 50-60 Celsius-fokosra hevült aszfalt mind extrém igénybevételt jelentenek. Még ha útközben minden rendben is volt a gépjárművel, a hazaérkezés után érdemes egy pillantást vetni a gumikra, hogy a hétköznapi közlekedés is gondtalan maradhasson.
„Gondoljunk az abroncsokra úgy, mint egy jó túracipőre egy hosszú hegyi túra után. Lehet, hogy semmi baja, de egy alapos tisztítás és átvizsgálás után derül csak ki, hogy bírni fogja-e a következő kihívást. A nyaralás utáni ellenőrzés nem ördöngösség, bárki elvégezheti a garázsban vagy a következő tankolásnál. Az első és legfontosabb a guminyomás. Nyaralás előtt, a megpakolt autóhoz ideális, magasabb nyomásértéket hazaérkezés után állítsuk vissza a jármű B-oszlopán vagy a tanksapka ajtaján feltüntetett normál értékre. Ezzel nemcsak az üzemanyag-fogyasztásunk lesz kedvezőbb a hétköznapokban, de az abroncsok egyenletes kopását is biztosítjuk”
– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.
A szakértő mindemellett egy gyors vizuális ellenőrzést is javasol, amely sokat elárulhat az abroncsok állapotáról.
„Vizsgáljuk meg alaposan az abroncsokat! Keressünk apró vágásokat, dudorokat vagy a futófelületbe ékelődött idegen tárgyakat, például kavicsokat vagy üvegszilánkokat. Különösen figyeljünk a rendellenes, féloldalas kopásra! Ha a gumiabroncs valamelyik oldala kopottabb a másiknál, az a futómű hibás beállítására utalhat, amit egy-egy rosszabb minőségű úton összeszedett kátyú is okozhatott. Egy ilyen apró jel időben történő felismerése komolyabb kiadásoktól kímélheti meg a gépjármű tulajdonosokat”
– tette hozzá Tomin István.
A jövőre nézve pedig a nyaralás tapasztalatai lehetnek a legjobb iránymutatók. Mennyire volt zajos az abroncs az autópályán? Hogyan viselkedett egy hirtelen jött nyári záporban? Stabilnak éreztük az autót a kanyargós utakon? Ezek a személyes tapasztalatok segítenek legközelebb olyan abroncsot választani, amely tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusunkhoz és szokásainkhoz, legyen szó akár a csendes suhanásról, akár a sportos teljesítményről. A Hankook széles termékkínálatában minden autós megtalálhatja a számára ideális, a nyári kihívásokra kifejlesztett, megbízható társat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Gazdaság2 hét ago
Jelentős megtakarítás az önkormányzatoknál ‒ a tudatos településeknek áll a zászló
-
Mozgásban2 hét ago
Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után
-
Ipar2 hét ago
Mesterséges intelligencia térképezi fel a városok energiaéhségét – magyar fejlesztés az EU élvonalában
-
Okoseszközök2 hét ago
Úszás után mobilozás: duplájára nőtt a hívásforgalom a Balaton-átúszáson
-
Okoseszközök1 hét ago
A jövő képe: a vivo új Mixed Reality headsetet és képalkotási víziót mutatott be
-
Gazdaság1 hét ago
175 év után új fejezet kezdődik a gazdasági kamarák életében
-
Okoseszközök2 hét ago
Hat EISA-díjat zsebelt be idén a Hisense