Mozgásban

Cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

cross

Új trendek az e-kereskedelemben: cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

A cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és a csomagolásmentes kézbesítés határozza meg a Black Friday-t, és költségtakarékossági szempontból egyaránt előnyös, dobozolásmentes kiszállítás és cross-dockingon alapuló kézbesítés az iparág jövőjét meghatározó trendekké léphetnek elő. Illetve a karácsonyt megelőző csúcsszezonban a házhoz szállítási megoldások fejlődésének új irányait az adatvezérelt, okoslogisztikai szolgálatásokat kínáló DODO szakértői szerint. A Magyarországon és nemzetközi piacokon az aznapi házhozszállításra specializálódott vállalat úgy véli, hogy a fenntarthatósági 10. – Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődésnek indult az e-kereskedelem, ennek nyomán a házhoz szállításos rendelések rendkívül népszerűvé váltak a vásárlók körében. A fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a termékek online beszerzését, rendeléseiket pedig otthonuk kényelmében, a lehető legrövidebb idő alatt szeretnék kézhez kapni. Az aznapi kiszállítás, valamint a környezettudatosság fogyasztói elvárássá vált, amely új kihívások elé állítja az e-kereskedelem szereplőit is. A webes rendelések csúcsidőszaka a novemberi Black Friday akciókkal kezdődik, főszezonja pedig a karácsonyi ünnepek előtti hetekre tehető. A házhoz szállítások terén idén két új trend elterjedésére számít a DODO, a Magyarországon is innovatív kézbesítési szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi logisztikai vállalat.

Cross-dock kiszállítás az aznapi kézbesítések tökéletesítésére

A cross-dockingon alapuló kiszállítás egy rendkívül hatékony, gyors és a logisztikai folyamatokat lényegesen leegyszerűsítő szállítási folyamat. A kézbesítésre váró csomagok az értékesítő partnerektől a kiszállítást végző szolgáltató raktárába kerülnek, ahonnan szortírozás után útvonalakra optimalizálva kézbesítik a futárok a vásárlók megrendeléseit.

Számos közép- és nagyvállalatnak az agglomeráció területén található a raktára, ahonnan igen költséges és kevésbé hatékony aznapi kiszállítást végezni. A DODO központi raktárának kedvező elhelyezkedése révén a csomagok válogatása után Budapesten és a főváros vonzáskörzetében zónánkénti elosztással kézbesítik a futárok a megrendeléseket. Az értékesítő partnerek számára a cross-dockingon alapuló kiszállítás optimális megoldást jelent, hiszen nincs szükség nagy raktárterületre, csökken az árucikkek tárolási ideje és az anyagmozgatás mennyisége, ezáltal pedig garantált a termékek minőségének megőrzése. Az utolsó kilométeres városi logisztika alapjául szolgáló, mesterséges intelligencia alapú adatelemzés során figyelembe veszik a forgalmi helyzet aktuális alakulását, a megrendelések térbeli eloszlását, valamint a futárkapacitás leterheltségét. Komplex adatkiértékelés eredményeként optimális flottakihasználtság érhető el, melynek segítségével a DODO képes a csomagok aznapi kiszállítására, vagyis a vásárlók már a rendelés napján kézhez vehetik az online beszerzett termékeket, a kereskedők pedig a lehető legrövidebb idő alatt érhetik el ügyfeleiket.

„A cross-dock kiszállítás során a DODO nem egy-egy ügyfélre dedikált autóval vagy flottával dolgozik, hanem a kézbesítési címek földrajzi elhelyezkedése alapján szortírozzuk a kiszállítandó csomagokat. Éppen ezért nem elvárás többé egy minimális rendelési mennyiség elérésére az ügyfeleinkkel szemben, és ez a kisebb cégek, vállalkozások számára hatalmas könnyebbséget jelent. A megrendeléseket a vásárlás napján, idősávokba rendezve kézbesítjük, amely nagyban elősegíti a tervezhetőséget partnereink és az ő vásárlóik számára is”

mondta Lovász Nikolett, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Csomagolásmentes kiszállítás a fenntarthatóság és költséghatékonyság jegyében

Az online vásárlások számának növekedésével párhuzamosan a kiszállítások során felhasznált csomagolóanyagok mennyisége is növekszik, amely jelentős környezeti terhelést jelent. A Canopy erdővédelmi csoport 2021-2022-es éves jelentése szerint évente 3 milliárd fát vágnak ki csomagolóanyag-gyártás céljából, amely jelentős hulladékképződéshez vezet. A depós logisztikát alkalmazó cégek a termékek gyári csomagolásán túl, általában további csomagolóanyaggal látják el az árut a raktárakba történő beérkezést követően. A DODO fenntarthatósági törekvéseinek újabb lépéseként bevezette az úgynevezett dobozolásmentes szállítást, amelynek lényege, hogy az áru a gyártótól vagy forgalmazótól az eredeti gyári csomagolásban érkezik meg a vásárlóhoz, további dobozolás nélkül. A dobozolásmentes szállítás környezetkímélő hatása mellett így a költséghatékonyság sem elhanyagolható tényező. A partnerek egyéni igényeitől függően lehetséges a termékek papírtáskába vagy fóliába történő csomagolása is, azonban mindkét eljárás alacsonyabb csomagolási költséggel és környezeti lábnyommal jár, mint a bedobozolás.

„A csomagolásmentes kiszállítás során kiemelt figyelmet fordítunk a termékek épségének biztosítására, az esetleges sérülések elkerülésére. Az online élelmiszerrendelések kézbesítésének mintájára újra és újra felhasználható műanyag és hőtartó ládákban szállítjuk a megvásárolt árut, amelyek kialakítása garantálja a termékek védelmét. Futárjaink kellő szakértelemmel rendezik el a termékeket a ládákban, megakadályozva az egyes darabok elmozdulását, kiküszöbölve ezzel azok esetleges sérülését”

– tette hozzá Bádonyi Szabolcs, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Mozgásban

Franchise programmal bővít Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO

dodo

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat.

A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

“A franchise-program keretében a DODO hozzáférést biztosít partnerei számára a vállalat know-how-jához, egyedülálló logisztikai platformjához és egy erős, nemzetközi szinten is elismert márkához. Programunk a franchise-ügyletekre amúgy nem jellemző, egyedülálló üzleti garanciát biztosít azáltal, hogy egy már meglévő, prosperáló ügyfélkörhöz kínál hozzáférést a résztvevők számára. A DODO Partner segítségével, új, jól képzett futárok bevonásával tovább tudjuk tökéletesíteni szolgáltatásaink színvonalát és elérhetőségét. A programba bekapcsolódó partnerek minden szakmai támogatást megkapnak a DODO-tól, hiszen ennek keretében elérhetővé tesszük számunkra egyedülálló, mesterséges intelligencián alapuló fejlesztéseinket és tapasztalatainkat”

– mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.

A DODO 2021-ben indította el első franchise együttműködését Csehországban, és már a tesztidőszak-ban 14 további partnerrel bővült ügyfélköre.  A program hivatalos indulásával a franchise-hálózat tovább bővül, s immár Magyarországon is elérhetővé válik, s így újabb fuvarozók kapcsolódhatnak be a DODO Partner programjába.

“Kiugróan nagy az érdeklődés a cég franchise programja iránt, számos új telephellyel, új partnerekkel és új alvállalkozókkal is bővültünk az elmúlt időszakban. A DODO Partner Program ideális minden olyan kreatív és vállalkozó szellemű partner számára, aki érdeklődik az e-kereskedelem, a világ egyik leggyorsabban fejlődő piaci szegmense iránt. Magyarországon a DODO egyedülálló üzleti konstrukciót kínál franchise partnerei számára. Úgy gondolom a legnagyobb előnye a programunknak, hogy megfelelő hozzáállással és a “megszokottnál” jóval kevesebb tőkével olyan vállalkozás indítható, amely akár már a kezdetektől rentábilisan működhet”

– mondta Bakos Marcell, a DODO franchise ügyosztályának magyarországi vezetője.

A DODO lehetővé teszi partnerei számára saját fejlesztésű GAIA platformjának használatát, amely a városi logisztika útvonaltervezést, a készpénzkezelést, a flotta- és futárirányítást támogatja. Ez a logisztikai platform minőségi garanciát is jelent egyben a partnerek és ügyfeleik számára. A jól képzett futárok révén a vásárlói élmény is javul, hiszen a magas színvonalú kézbesítés során a vásárlók pozitív élménnyel gazdagodhatnak, amely erősíti a kiszolgált márkák megítélését. Az autókban elhelyezett, a vezetési stílust, illetve az ügyfelek értékeléseit ellenőrző érzékelők segítségével a platform értékeli az egyes futárokat, munkájuk minőségét és feltárja az esetleges hiányosságokat is. Ez lehetőséget biztosít a futárok továbbképzésére, a jó teljesítmény díjazására és a fejlődési lehetőségek meghatározására is annak érdekében, hogy a szolgáltatás minősége egyre tökéletesebb legyen. A DODO innovatív megoldásainak köszönhetően csökkenthető a kiszállítások környezeti hatása, hozzájárulva ezzel a fenntarthatóbb és élhetőbb városok megteremtéséhez.

Tovább

Mozgásban

Yanu, a bartender, aki soha nem megy szünetre

yanu

Hamarosan munkába állhat az első robotcsapos.

Ha egy robot fáradhatatlanul dolgozhat a gyártásban, miért ne állhatna helyt a vendéglátásban is? Yanu páratlanul gyorsan szolgálja ki koktélokkal a vendégeket, miközben sem a türelmét, sem a lelkesedését nem veszti el egy pillanatra sem a műszak folyamán.

Könnyen szállítható, gyors, egyszerűen feltölthető és akár folyamatosan képes önállóan dolgozni megszakítás nélkül – Yanu, a mesterséges intelligenciával működő autonóm bartender a kiszolgáláson, a fizetésen túl még egy chatboton keresztül szóba is tud elegyedni vendégeivel, akiket felismer és még a kedvenc italaikat is megjegyzi.

Bár egyelőre az, hogy egy robot szolgálja ki a szórakozni vágyókat vagy egy elegáns üzleti esemény résztvevőit egyáltalán nem szokványos, a megoldás már a küszöbön áll. Alan Adojaan maga is a vendéglátásban eltöltött évek során szerzett tapasztalatai alapján döntött úgy, hogy itt az ideje új szintre emelni a kiszolgálást. Megfigyelte, hogy a bárjában dolgozó személyzet nem bírta a sok rendelést egy-egy hétvégi estén, így sok vendég csalódottan, rögtön az érkezés után távozott, miközben hétköznap a személyzetnek kevés dolga volt a kisebb forgalom miatt.

2016-ban elhatározta, hogy olyan megoldást keres, amely a fix költségeket – mint a személyzeti bérköltség – leszorítja, mellette pedig garantálja a vendégek pontos és gyors kiszolgálását. Annak ellenére, hogy először még a Tallini Egyetemen sem láttak potenciált az ötletében, Alan Adojaan 2020-ra néhány, a mesterséges intelligenciában és az autonóm működésű műszaki rendszerek tervezésében tapasztalt mérnökkel megtervezte Yanut. Az első prototípus már abban az évben bizonyított: ha nem is tökéletesen, de megmutatta az érdeklődőknek, hogy a robotizált kiszolgálás nemcsak pontos, hanem különleges, izgalmas és roppant gyors is.

De nemcsak a termék ilyen egyedülálló és minden tekintetben modern: Alan Adojaan szerint egy ilyen ambiciózus ötlet megvalósításához a fejlesztési környezet tekintetében is a maximumra kellett törekedniük. 2019-ben köteleződtek el a Siemens tervezési infrastruktúrája mellett, hogy a teljes folyamat átlátható és stabil legyen.

A Siemens Solid Edge biztos alapot teremtett a tervezésben. A mérnökök egyszerre dolgozhattak a funkciókon és a külső megjelenésen, minden alkatrészt megtervezhettek ugyanabban a szoftveres környezetben, ezzel el tudták kerülni, hogy a korábban megtapasztalt illeszkedési hibákkal újra szembesüljenek. Nemcsak a mechanikus alkatrészeket és kialakítást tudták megtervezni a programmal, hanem az elektromos tervezést is itt végezték, valamint a szimulációs környezetben tesztelni is volt lehetőségük az elképzeléseiket, és valós időben készíthettek animációkat és 3D-s megjelenítést az aktuális fejlesztési állapotról. A mérnököknek így egyszerre volt lehetőségük az egész projekttel és a legapróbb részletekkel is foglalkozni a szoftverben.

A Yanu így hozzávetőlegesen két és félszer gyorsabban kerülhetett piacra, mintha többféle szoftvertermékkel dolgoznának, bonyolultabb tervezési struktúrában. A szoftver használatával egy teljesen letisztult fejlesztési folyamatot alakítottak ki, így már két új prototípust is építettek, a kiindulási 18 hónaphoz képest alig 7 hónapnyi idő alatt.

A Siemens segítségével kifejlesztett, észt startup robotja, Yanu könnyen szállítható, telepítése pedig egyszerű, más hasonló rendszerekhez képest töredékidő alatt elvégezhető. Képes kommunikálni a vendégekkel, és a felhőalapú technológiáknak köszönhetően a karbantartásra vonatkozó információk távolról is elérhetők. Így lehetőség van folyamatosan felügyelni a működését, ami az első próbálkozások óta jelentősen felgyorsult. Ma már akár 100 italt készít el egy óra alatt és 1200 pohár megtöltésére képes. Egyetlen utántöltéssel 1000 vagy akár 1500 koktélhoz elegendő készletet képes eltárolni. Soha nem fárad el, ha pedig mégis elakadna valamiben, még azelőtt beavatkozhatnak a felügyeletét ellátó platformon keresztül, hogy a kiszolgálás megszakadna. A robotnál kártyás és mobilos fizetés is lehetséges.

Alan Adojaan és csapata az olyan forgalmas helyekre szánja megoldását, mint a repterek, a kaszinók, a szállodák bárjai – így ne csodálkozzunk, ha hamarosan belebotlunk Yanuba.

Tovább

Mozgásban

Létezik megoldás az elektromos autózással kapcsolatos legnagyobb félelmeinkre

elektromos

Az előrejelzések szerint 2040-re a világ teljes járműparkjának egyharmada, körülbelül 559 millió autó lesz elektromos.

A villanyautók iránti kereslet hazánkban is folyamatosan nő – a Belügyminisztérium legfrissebb adatai alapján 39 856 elektromos (tisztán elektromos és plug-in hibrid) autó van forgalomban a magyar utakon. Bár az ilyen járművek penetrációja még viszonylag alacsony, ez a szám a Jövő Mobilitása Szövetség prognózisa szerint négy éven belül több mint a háromszorosára nő majd. A növekvő trendek ellenére azonban még mindig számtalan félelem és tévhit van bennünk az elektromos autózással kapcsolatban. Ezeket veszi most górcső alá és ad tanácsokat hozzájuk az Allianz, amely új, speciálisan elektromos autókra szabott biztosítási fedezeteinek bevezetése apropóján nem reprezentatív kutatást végzett a témában.

Közel 60 százalékunk tervez e-autót venni a közeljövőben

A biztosító felmérésének kitöltői közül 11,5 százaléknak van villanyautója. 88,5 százalékuknak ugyan még nincs, ám  közel kétharmaduk tervez vásárolni a jövőben: 14,7 százalék a következő két évben, 42,4 százaléknak pedig inkább a tízéves tervei között szerepel a villanyautó-vásárlás, mert úgy vélik, egyelőre még gyerekcipőben jár a technológia, de sokat fejlődik majd az elkövetkező években. 31,4 százalék vallotta azt, hogy nem is tervezi a vásárlást, mert a jelenlegi anyagi helyzete miatt nem engedheti meg magának az e-autót.

Sokalljuk a javítási költségeket, keveseljük a töltőállomásokat

Az Allianz Hungária kutatása alapján úgy látszik, az elektromos autózás egyre nagyobb népszerűsége ellenére még mindig sok félelmünk van vele kapcsolatban. A legtöbben (57,4 százalék) attól tartanak, hogy a villanyautók esetében magasabbak a javítási, illetve a baleset és tűzkár után keletkező költségek. Ez az aggály olyan szempontból érthető is, hogy bár az ilyen kocsik nagyfeszültségű alkatrészei védettek és a legtöbb balesetben nem jelentenek problémát, ha viszont mégis megsérülnek, általában lényegesen mélyebben kell a zsebünkbe nyúlnunk a javításhoz, mint egy belső égésű autó esetében. Már csak azért is, mert a régi alkatrészek helyére új, gyáriakat helyeznek be a szerelők, mivel sem használtat/bontottat, sem utángyártottat nem tartanak biztonságosnak. Egy hagyományos autó átlagos javítási költsége 400-450 000 forint, míg egy e-autóé 600-700 000 forint körül mozoghat. A D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. szakértője, dr. Gombolai Éva szerint azonban hiába drágább a zöld járművek javítása, az életciklusuk során sokkal kevesebb javításra van szükségük, mivel kevesebb kopó-forgó alkatrész van bennük, ezért a meghibásodási lehetőség is kisebb. Így kiegyenlítődnek a javítási költségek a hagyományos autókkal szemben.

Az is visszahúzó erőt jelent a válaszadók csaknem felének, hogy nincs elég nyilvános és munkahelyi töltőállomás. Az elektromos autók térnyerésével az infrastruktúrának is lépést kell tartania. A töltőhálózat folyamatos növekedése ellenére még valóban messze vagyunk az ideális állapottól, ugyanis az ACEA „Electric Vehicle Charging Infrastructure Masterplan” jelentése szerint 2030-ig Európa-szerte a jelenlegi több mint 1,3 millió mellé további 5,5 millió nyilvános töltőpontot kellene kiépíteni ahhoz, hogy elérjük az EU által javasolt 55 százalékos CO2-csökkentést a személygépkocsik esetében. Ennek értelmében 2021 és 2030 között hetente 14 000 új köztéri töltőpontra lenne szükség, ám most mindössze heti 2000 telepítése valósul meg.

„Szerencsére a piac növekedésével együtt egyre jobban  fejlődik az infrastruktúra Magyarországon is, ahol tavaly év végén már csaknem 2000 nyilvános töltőberendezés működött kétszer annyi töltőponttal.”

– mondja Antalffy Dániel, az Allianz Hungária Zrt. szenior termékmenedzsere.

„A villanyautózás a legtöbbeknek még jelenleg is életmódváltással jár. Az eddig hozzánk elért visszajelzések alapján a töltőhálózat sűrűségén túl jellemzően a töltők adott időpontban való elérhetősége, a töltési idő hossza, a gyorstöltés akkumulátorkapacitásra gyakorolt esetleges hatásai, illetve az áramdíj is a legfontosabb kérdések közé tartoznak. A töltés megtervezésében ugyanakkor már remek applikációk, például a ParkL is a segítségünkre vannak, valamint a villanyautosok.hu-hoz hasonló közösségek is számos hasznos információval szolgálnak”

– teszi hozzá a szakértő.

Úgy félünk az akksi sérülésétől, mint a tűztől

Sokakat (30,2 százalék) aggaszt a lítium-ion akkumulátorok miatti nagyobb tűzveszély is, ám ez alapvetően tévhit, mivel Európa legnagyobb autós egyesülete, az ADAC tesztjei rendszeresen bizonyítják, hogy az elektromos autók kevésbé tűzveszélyesek, mint a belső égésű motorral szerelt járművek. A villanyautókban speciális biztonsági rendszerek óvják a vezetőt, valamint az utasokat a tűzveszélytől és az áramütéstől, például baleset esetén azonnal megszakítják az elektromos feszültség áramlását. A töltési folyamat szintén teljesen biztonságos, nyugodtan tölthetünk akár esőben is.

„Az akkumulátorok esetében az extrém mértékű, nagy sebességű becsapódásból adódó mechanikai sérülés az, ami igazán veszélyt jelent, ám ha betartjuk a közlekedési szabályokat, akkor ez kivédhető”

– hívja fel a figyelmet dr. Gombolai Éva. Ha mégis megtörténik a baj, a nagyfeszültségű akkumulátorok által okozott tűz valóban intenzív, az oltása akár 24 órát vagy még többet is igénybe vehet, és égés közben sok mérgező anyag kerülhet a levegőbe. Ugyanakkor a legtöbb ország tűzoltósága az elektromos járművek eddigi térnyerése miatt már felkészült valamilyen szinten az ilyen jellegű tüzek szakszerű oltására. Szerencsére az Allianz Hungáriához eddig beérkezett káresemények száma és jellege alapján sem mutatható ki, hogy az elektromos járművek esetében gyakoribbak lennének a tűzkárok.

A kutatás alapján a megkérdezettek 28,6 százaléka gondolja azt továbbá, hogy nehéz megbízható szerelőt, illetve közúti segítséget találni az elektromos járművekhez baleset esetén. Az új e-autókhoz minimum egyéves jótállás jár, a speciális alkatrészekhez pedig körülbelül nyolcéves. A D.A.S. szakértője szerint a márkaszervizekben nem jelent problémát megfelelő szakértelmet találni, de rajtuk kívül valóban szűkszámú szakembergárda áll még csak rendelkezésre, illetve kevés a szikramentes nagyfeszültségű járművek javítására minősített szerviz, számuk azonban a piac növekedésével egyre bővül.

“A kezdeti, felfutási szakaszban – különösen a kizárólag használt importként megjelenő gyártmányoknál és típusoknál – jellemzően a casco  biztosítás megkötése is nehézséget okozott. Ám ezen a téren a hazai modellek megjelenésével együtt a javítói kapacitások fejlődésével a casco biztosítás is megbízhatóan rendelkezésre áll”

– emeli ki az Allianz Hungária szakértője.

A megfelelő EV-biztosítástól tényleges segítséget várunk

A vizsgálatból kiderül az is, hogy minden hatodik kitöltő fél attól, hogy nehezen talál megfelelő, kifejezetten a villanyautókra szabott gépjármű-biztosítást. Többféle gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) és casco biztosítási megoldás érhető el a piacon, amelyek tisztán elektromos és hibrid autókra is érvényesek, ám az új technológiákat és a gazdaság zöld átállását támogató Allianz innovatív vállalatként az elsők között ismerte fel, hogy szükség van kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeire szabott fedezetekre. Az új és használt zöldrendszámos autók számára egyaránt újonnan elérhető, KGFB-t, cascót és csomagtól függően GAP-biztosítást is ötvöző fedezetek gyakorlati segítségnyújtással kínálnak hatékony választ az e-autózással kapcsolatos félelmekre.

Ha például útközben lemerül az akkumulátorunk, az Allianz Autóm biztosítási csomagjaiban elérhető közúti assistance szolgáltatás részeként a biztosító töltőautót küld a helyszínre (ha elérhető), vagy vállalja a vontatás megszervezését és költségét a legközelebbi megfelelő töltőállomásig, hogy onnan folytathassuk utunkat. Amennyiben valamilyen meghibásodás vagy baleset történik, akkor vagy megjavítják a helyszínen az autót, vagy ha ez nem lehetséges, biztonságos helyre vontatják, és megbízható, az Allianz partneri hálózatában elérhető szakszervizbe viszik. A biztosító az utasok bármely más helyre történő szállításának megszervezését és költségét is fedezi 50-100 km-es távolságon belül, továbbá csereautót biztosít legfeljebb négy napra, ha a javítás valamilyen okból nem lehetséges. Az Allianz biztosítása azokra az  esetekre is fedezetet nyújt, ha a töltőkábel, a falitöltő, az adapterek vagy a jármű más töltőberendezése, továbbá, ha az akkumulátora véletlenül megsérül, tűz éri vagy ellopják, az akkumulátor esetében akkor is, ha azt külön lízingeljük.

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss