Connect with us

Mozgásban

Az intralogisztika jövője: új mobil robot a LogiMAT kiállításon

Jungheinrich EAE 212a mobil robot

A 20 éves múlttal rendelkező LogiMAT Nemzetközi Disztribúciós, Anyag- és Információáramlási Szakvásár néhány év alatt az intralogisztika és az azt támogató innovatív technológiák meghatározó rendezvényévé vált. A LogiMAT teljes piaci áttekintést nyújt mindarról, ami az intralogisztikai iparágat mozgatja a beszerzéstől a termelésen át a szállításig. A nemzetközi kiállítók innovatív technológiákat, termékeket, rendszereket és megoldásokat mutatnak be a belső logisztikai folyamatok racionalizálására, folyamatoptimalizálására és költségcsökkentésére.

A Jungheinrich évek óta jelen van a LogiMAT kiállításokon, több fontos innovációt is a szakvásáron jelentette be ezen a rangos vásáron, a legnagyobb kiállítók egyike. Az idei évben a mobil robotoké volt a főszerep: a már ismert arculee S autonóm mobil robot, egy világpremierrel mutatkozott be a Jungheinrich.

Az EAE 212a típus egy olyan legújabb generációs autonóm mobil robot (AMR), amely egy újonnan kifejlesztett vezérlőrendszert és eszközláncot tartalmaz. Mindhárom komponens pontosan összehangolt együttműködése különösen egyszerűvé teszi a megoldás integrálását bármely meglévő raktári környezetbe, és nagyfokú rugalmasságot garantál a tervezési szakasztól a mindennapi gyakorlatig.

“A raktárban történő használat során az EAE 212a robot egyszerű integrációjával, maximális rugalmasságával és skálázhatóságával meggyőző teljesítményt nyújt. Kijelenthetjük, hogy az intralogisztika jövőjét testesíti meg” – emelte ki Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.

Legújabb generációs AMR

Az EAE 212a típus az alacsony emelésű, szállítási feladatok automatizálására készült. A Jungheinrich által szabadalmaztatott alvázszerkezetnek köszönhetően az euro raklapnál keskenyebb, mindössze 790 mm. Ez könnyű manőverezést és mozgékony szállítást biztosít a talajszinten, akár 6 km/h sebességgel. A mobil robot egészen 1,2 t tömegű rakományok szállítására is alkalmas.

„Alacsony emelésű szállító eszközként az EAE 212a optimálisan egészíti ki meglévő mobil robot portfóliónkat, és tökéletesen alkalmas a be- és kirakodás során az áruszállításra”

– fejtette ki Erlach.  Az EAE 212a navigációja nem igényel mesterséges tájékozódási pontokat. Így az időigényes előkészítő intézkedés a raktárban már a múlté.

Könnyű integráció működő raktárakba

A Jungheinrich az új mobil robot megoldás kifejlesztésekor különös hangsúlyt fektetett a hardver és a szoftver ideális együttműködésére, valamint azok hálózatba kapcsolására és teljes rendszerbe történő integrálására. A holisztikus megoldás megalkotása érdekében a vállalat felhasználta a targoncákkal kapcsolatos széleskörű know-how-ját, valamint a folyamatokkal és szoftverekkel kapcsolatos szakértelmét, és a Jungheinrich Mobile Robot Control (MRC) speciálisan kifejlesztett eszközrendszerére támaszkodik. A Jungheinrich MRC magában foglalja a központi megrendeléskezelést, a targoncavezérlést, egy modellező eszközt és a valós idejű vizualizációt. Az új modellező eszköz segítségével az EAE 212a körüli mobil robot megoldás néhány órán belüli megtervezhető.

Skálázhatóság a jövőre nézve

Az új eszközlánc, amely a mobilrobot megoldás szerves részét képezi, lehetővé teszi a közlekedő útvonalak és mozgási területek gyors, egyszerű átszervezését, amennyiben az igények és követelmények változnak a raktárban.  Így további EAE 212a típusú AMR-ek könnyen hozzáadhatók, és a projektek így rövid időn belül, gyorsan bővíthetők. A Jungheinrich új mobil robot megoldását tehát a maximális skálázhatóságra tervezték. Az EAE 212a használható önálló megoldásként vagy a raktárban meglévő host rendszerhez csatlakoztatva. A VDA-5050 szabványon alapuló vezérlőrendszer-kompatibilitásnak és a jövőbiztos szoftverplatformnak köszönhetően a mobil robot megoldás felkészült a raktári környezet jövőbeli kihívásaira.

Rugalmas alkalmazás

Nagyfokú autonómiájának köszönhetően az EAE 212a típus a működés során megtalálja a saját megoldásait: rugalmasan képes kikerülni az akadályokat és emberi beavatkozás nélkül folytatja munkáját. A célfelismerésnek köszönhetően az EAE 212a olyan raklapokat is képes felismerni, amelyek nem pontosan a kívánt pozícióban vannak. Így a manuális folyamatokba történő integrálás még egy zsúfolt raktárban is megoldható.

Ember-gép interakció

Az EAE 212a típusú robot kifejlesztésekor a Jungheinrich az ember-gép közötti egyszerű és intuitív kommunikációra nagy hangsúlyt fektetett. Azonnali és egyértelmű információkkal a vezérlő kijelzőn, a távolról látható LED-csíkokkal vagy a közelből jól látható kijelzővel a munkatársak minden fontos információt szem előtt tarthatnak, amikor szükségük van rá. Ez segíti a mobil robot megoldás széles körű elfogadottságát a dolgozók körében.

www.jungheinrich.hu/logimat2023


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég

Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.

A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.

A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.

A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.

A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.

Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.

A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.

A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.

A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.

„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”

– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.

Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.

A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.

„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser

– fogalmazott.

Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.

A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után

Az augusztus a nyári szezon csúcspontja és a nagy hazatérések időszaka.

Több ezer kilométernyi autópálya, forró aszfalt, szerpentines hegyi utak és tengerparti murvás bekötők után az autók és utasaik élményekkel feltöltődve érkeznek haza. De mi a helyzet az utazás csendes hőseivel, az abroncsokkal? A Hankook, a világ egyik vezető abroncsgyártója biztonságunk érdekében egy gyors, 5 perces átvizsgálást ajánl, amely sokat elárulhat autónk állapotáról és segíthet a jövőbeli tudatos abroncsválasztásban is.

A nyári családi nyaralás valóságos stresszteszt az abroncsok számára. A teljes terhelés (család és csomagok), a tartósan magas sebesség az autópályán és az akár 50-60 Celsius-fokosra hevült aszfalt mind extrém igénybevételt jelentenek. Még ha útközben minden rendben is volt a gépjárművel, a hazaérkezés után érdemes egy pillantást vetni a gumikra, hogy a hétköznapi közlekedés is gondtalan maradhasson.

Gondoljunk az abroncsokra úgy, mint egy jó túracipőre egy hosszú hegyi túra után. Lehet, hogy semmi baja, de egy alapos tisztítás és átvizsgálás után derül csak ki, hogy bírni fogja-e a következő kihívást. A nyaralás utáni ellenőrzés nem ördöngösség, bárki elvégezheti a garázsban vagy a következő tankolásnál. Az első és legfontosabb a guminyomás. Nyaralás előtt, a megpakolt autóhoz ideális, magasabb nyomásértéket hazaérkezés után állítsuk vissza a jármű B-oszlopán vagy a tanksapka ajtaján feltüntetett normál értékre. Ezzel nemcsak az üzemanyag-fogyasztásunk lesz kedvezőbb a hétköznapokban, de az abroncsok egyenletes kopását is biztosítjuk

– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.

A szakértő mindemellett egy gyors vizuális ellenőrzést is javasol, amely sokat elárulhat az abroncsok állapotáról.

Vizsgáljuk meg alaposan az abroncsokat! Keressünk apró vágásokat, dudorokat vagy a futófelületbe ékelődött idegen tárgyakat, például kavicsokat vagy üvegszilánkokat. Különösen figyeljünk a rendellenes, féloldalas kopásra! Ha a gumiabroncs valamelyik oldala kopottabb a másiknál, az a futómű hibás beállítására utalhat, amit egy-egy rosszabb minőségű úton összeszedett kátyú is okozhatott. Egy ilyen apró jel időben történő felismerése komolyabb kiadásoktól kímélheti meg a gépjármű tulajdonosokat

– tette hozzá Tomin István.

A jövőre nézve pedig a nyaralás tapasztalatai lehetnek a legjobb iránymutatók. Mennyire volt zajos az abroncs az autópályán? Hogyan viselkedett egy hirtelen jött nyári záporban? Stabilnak éreztük az autót a kanyargós utakon? Ezek a személyes tapasztalatok segítenek legközelebb olyan abroncsot választani, amely tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusunkhoz és szokásainkhoz, legyen szó akár a csendes suhanásról, akár a sportos teljesítményről. A Hankook széles termékkínálatában minden autós megtalálhatja a számára ideális, a nyári kihívásokra kifejlesztett, megbízható társat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss