Mozgásban

Az utca nem versenypálya – vigyázzunk egymásra!

versenypálya

Közlekedésbiztonsági videóval jelentkezett a BRFK Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottsága és a BMW Wallis Motor a Közlekedési Kultúra Napján.

Tavaly – a KSH adatai alapján – Budapest területén 3132 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset következett be, melyből 836 esetben történt súlyos sérüléssel járó, 49 esetben pedig halálos kimenetelű baleset. Sajnos a rendőrségi tapasztalatok azt mutatják, hogy az utcai versenyzés, a gyorsulási verseny, vagy ahogy szlengben hívják, „drag racing” még mindig nem ment ki a divatból.  A Budapesti Rendőr-főkapitányság Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottsága a Wallis Motorral együttműködésben ezért Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-versenyző, MotoGP világbajnok és Kiss Norbert, négyszeres Európa-bajnok kamionversenyző segítségével egy új közlekedésbiztonsági videóban igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy az utca nem versenypálya.

Elengedhetetlen a közlekedési kultúra fejlesztése

A BRFK motorkerékpár-beszállító partnere, a Wallis Motor és a Budapesti Rendőr-főkapitányság Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottsága (BRFK-FBB), amely immáron több mint 30 éve végzi preventív közlekedésbiztonsági kampánytevékenységét, idén különleges videóval jelentkezett a május 11-én tartott Közlekedési Kultúra Napja alkalmából. A figyelemfelhívó videóban a BRFK kötelékében szolgáló két motoros rendőr (Bajnóczi Bernadett r. törzsőrmester és Gönczi Tamás r. törzsőrmester) mellett Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-versenyző, MotoGP világbajnok, valamint Kiss Norbert, négyszeres Európa-bajnok kamionversenyző is szerepet kapott.

„A BRFK-FBB közlekedésbiztonsági megelőző tevékenységének köszönhetően aktívan részt vesz a világnap alkalmából szervezett átfogó programsorozaton, melynek célja, hogy minden nap a biztonságos, kulturált közlekedés napja legyen. Ennek apropójából elkészített videónk a közúti gyorshajtás és autóversenyzés témakörét állítja fókuszba, végkifejletében pedig a közlekedési szabályokat követő, felelős magatartás érvényesül. Fontos tudatosítani, hogy a balesetmegelőzéshez elengedhetetlen a közlekedési kultúra fejlesztése”

– mondta el a BRFK-FBB videója kapcsán Szécsi Tibor László alezredes.

Az autóvezetés nemcsak élmény, hanem felelősség is

Egy idei felmérés eredményei alapján a magyar autósok harmada úgy gondolja, hogy jobban vezet az átlagnál, a kevesebb mint egy éve vezetők kevésbé látják be a saját korlátaikat, a 25 évesnél fiatalabb generációra pedig jellemzőbb a magasabb kockázatvállalás. Emellett kiderült, hogy a versengő közlekedési stílus a férfiak részéről gyakoribb, illetve ők arra is hajlamosabbak, hogy több esetben túlértékeljék vezetési képességeiket.

A magyar piacon immár 30 éve jelen levő Wallis Motor márkakereskedések számos olyan autót – köztük sportos BMW-t – értékesítenek, melyek amellett, hogy kategóriájukban csúcsmodellnek számítanak, egy versenyautó teljesítményével vetekednek. Éppen ezért kínál a Wallis Motor – a BMW hálózaton belül egyedülálló módon – minden M-es modellje mellé vezetéstechnikai tréninget.

„Mindannyian rajongunk a márkáért és nem vagyunk álszentek: szeretjük a hangját, a teljesítményét, a megjelenését. Bevalljuk: akár az is előfordul, hogy egy zöld lámpánál néha gyorsabban indulunk el, mint a többiek. De ezt kizárólag a KRESZ betartásával tehetjük meg, hiszen az első és legfontosabb szempont a saját és az úton közlekedők biztonsága”

– mondta el Dósa Péter, a Wallis Motor marketing vezetője.

„Az elmúlt időszak baleseti hírei hatással voltak ránk és szerettünk volna példát mutatni, hogy a versenyzésre született autókat is helyükön kell kezelni. Úgy véljük, az autókereskedéseknek is ki kell venni a részüket abban, hogy felhívják a figyelmet: az általuk forgalmazott modelleket vezetni ugyanúgy felelősség, mint élmény.”

Gyorsaságiversenyzők a pályán – felelősségteljes vezetők az utakon

„A Wallis Motor azt üzeni vásárlóinak, hogy bátran élvezzék ki autójuk teljesítményét, hiszen a BMW páratlan vezetési élményt nyújt. Ezt azonban kizárólag felelősen, pályakörülmények között tegyék, és soha ne az utcán. Erre szerettünk volna ráerősíteni a kisfilmmel, illetve szereplőinket is ezért kértük fel, hiszen hitelesen képviselik azt, hogy a versenypályán legyőzhetetlenek, az utakon viszont megfontoltan vezetnek”

– tette hozzá Dósa Péter.

Az BRFK-FBB közlekedésbiztonsági videójának együttműködő partnere ugyanis saját márkanagyköveteit, Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-versenyző, MotoGP-világbajnokot, valamint Kiss Norbert, négyszeres Európa-bajnok kamionversenyzőt kérte fel a videó szereplőinek.

„A közút nem versenypálya. Amikor adrenalint akarok égetni, akkor azt egy versenypályán teszem meg – hiszen ez a környezet alkalmas arra, hogy magamból és járművemből is a legtöbbet hozzam ki. A közúton nem csak önmagunkért, de a többiekért is felelősek vagyunk. Azért álltam a kampány mellé, mert szeretnék jó példát mutatni és felhívni a figyelmet arra, hogy vigyázzunk egymásra a mindennapi közlekedésben”

– mondta el a videóban való szereplése kapcsán Talmácsi Gábor.

„A mindennapjaimban egy BMW M6-os autóval járok, ami egy elképesztő teljesítményű, igazi sportos modell. A benne rejlő erő és energia azonban nem arra való, hogy a közúton éljem ki vele a versenyzés élményét. Hiszen a városi utakon a legfontosabb a szabályok betartása, a felelősségteljes vezetés. Hiszem, hogy az egymásra való odafigyeléssel és szabálykövető magatartással mindannyiunk számára biztonságosabbá tehetjük a közlekedést”

– tette hozzá Kiss Norbert.

A Közlekedési Kultúra Napja

2010 márciusában az ENSZ közgyűlésén elfogadásra került a több mint 90 ország által támogatott „Cselekvések Évtizede a Közlekedésbiztonságért” 2011-2020 program, mely az emberiség történelmének első világméretű közlekedésbiztonsági kezdeményezése. A program részeként hazánkban – a világon elsőként – 2015 óta május 11-e a Közlekedési Kultúra Napja, melynek célja a közlekedésbiztonsági kockázatok tudatosítása, a cselekvésre ösztönzés, az együttműködés fontosságának hangsúlyozása, valamint a figyelemfelhívás.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket

verstappen

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük.

A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során nyert tapasztalatokat az e:Ny1 tervezésekor is felhasználták a Honda mérnökei, így amellett, hogy kényelmes és könnyen használható, menetteljesítményei is lenyűgözőek, hiszen 412 km-es hatótávval rendelkezik.

Verstappen titokban átment a Red Bull Technologies Campusból a közeli fedett gokartpályára, és megfigyelte a pályán köröző fiatal versenyzőket. Később arra is időt szakított, hogy tanácsot adjon nekik, illetve megossza emlékeit saját motorsport-pályafutásának kezdeti éveiről.

Nagy élmény látni, ahogy a fiatal versenyzők gyűrik a kilométereket, és próbálják beküzdeni magukat a motorsport világába – árulta el Verstappen. – Öröm nézni a mosolyt az arcukon, és nagyszerű találkozni a rajongókkal – tette hozzá.

Tekintse meg az eseményen forgatott „Hogyan készült?” videót és kövesse a Honda európai közösségimédia-csatornáit, nehogy lemaradjon a Verstappen titkos látogatásáról forgatott teljes film megjelenéséről.

– Igencsak meglepődtem… nagyon nagy élmény volt – mesélte Emeli Jordan (17). – Felmerült bennem a gondolat, hogy itt lesz a Red Bull egyik munkatársa, mérnöke, valaki. de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy maga Max Verstappen az. Még a szavam is elakadt, fogalmam sem volt, hogy mit mondjak.

– Hatalmas meglepetés volt, mikor befordultam a sarkon, és megláttam Max Verstappent – nyilatkozott Sid Smith (17). – Nagy álmom volt, hogy egyszer találkozzak vele. És most sikerült… hatalmas élmény volt. Ráadásul én is kaptam egy aláírt sapkát, szóval erre a napra biztosan örökké emlékezni fogok.

A 2024-es FIA F1-évad több szempontból is fontos: 20 éves az Oracle Red Bull Racing csapat és hatvan éve, hogy a Honda először állt rajthoz a Formula-1-ben. Első futamuk az 1964-es Német GP volt, amelyen a legendás RA271-gyel indult a japán cég.

A páratlanul fejlett hajtásláncairól ismert Honda RBPT motorját használó Oracle Red Bull Racing nagy reményekkel fut neki a február 29-én Bahrainben rajtoló, 2024-es szezonnak, ugyanis szeretné bebiztosítani negyedik egyéni és harmadik konstruktőri címét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

2023-ban az élelmiszerek rendelése nőtt a legdinamikusabban Magyarországon

dodo

Az okoslogisztikai vállalat több mint 6 millió megrendelést szállított ki Európa 88 városában, és rekorderedményekkel zárta a múlt évet

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel zárta a tavalyi évet; 63 millió eurós pénzügyi forgalmat ért el, piacra lépett két nyugati országban, több kulcsfontosságú partneri kapcsolatot kötött – többek között Magyarországon -, valamint olyan előremutató újításokat vezetett be, mint a dinamikus árazás és az AI megrendelés-előrejelző modell.

2023-ban kiélezett gazdasági helyzettel és az e-kereskedelemben tapasztalható visszaeséssel néztek szembe a piac résztvevői. A DODO-nak azonban ennek ellenére is sikerült felülmúlnia az előző évi adatait; forgalmát 20 százalékkal, több mint 63 millió euróra növelte, bruttó profitja 39 százalékkal nőtt, a magyarországi piaci részesedése pedig 13 százalékos bevétel-növekedést mutatott. Mindezt elsősorban a hatékony flottakihasználásnak, a kézbesítőhálózat bővítésének, valamint az új piacok működési folyamatainak optimalizálása terén elért további előrelépésnek köszönheti.

Nemzetközi okoslogisztikai vállalatként a DODO hat európai piacon van jelen, az előző évhez képest pedig 76-ról 88-ra nőtt azoknak a városoknak a száma, ahol házhoz szállítást végez, továbbá piacra lépett Németországban és Ausztriában. Összesen 14 különböző szegmensben tevékenykedik az élelmiszerektől az elektronikai cikkeken és a drogériákon át, egészen a gyógyszerekig. A legnagyobb éves növekedést az európai piacon az élelmiszer-szegmensben tapasztalták, ahol a DODO Európa egyik legsikeresebb kiszállító cégévé vált. Ez a tendencia itthon is megfigyelhető, sőt, a fellendülés nem átmeneti, a Statista Market Insights előrejelzései alapján ugyanis ebben a szegmensben az elkövetkező időszakban évente 6 százalék feletti növekedés várható. A DODO tavalyi, reprezentatív magyarországi kutatása pedig arra is rávilágít, hogy az online élelmiszervásárlás során várják el a vásárlók a legnagyobb (75 százalékos) arányban az aznapi, vagy 90 percen belüli kiszállítást.

Piaci terjeszkedés és új együttműködések

Az ételkiszállítás mellett, a DODO a gyors és pontos aznapi kézbesítés iránti növekvő igényre reagálva, tavaly elsőként vezette be a szolgáltatást olyan új szegmensekben, mint a sport, az elektronikai és a barkács területek. A hazánkban több mint 30 városban működő vállalat legismertebb ügyfelei közé tartozik a Tesco, a KFC, a Rossmann, a SPAR és a BENU gyógyszertárhálózat, akikkel tavaly egyedülálló megoldást találtak a vény nélküli gyógyszerek aznapi kiszállítására. Nemzetközi partnerei körét bővíti többek között a Decathlon, Csehországban pedig az előző évben kötött együttműködési megállapodást a kulcsfontosságú élelmiszer-kiszállítási szegmens meghatározó szereplőjével, a Billa üzletlánccal, amelynek vásárlóit egy újonnan nyílt webáruházból szolgálja ki.

„Bár az e-kereskedelem tavaly általános visszaeséssel küzdött, vállalatunk jelentős növekedést tudott elérni, és tovább folytatta terjeszkedését a főbb nyugati piacokon. Sikeresen megvetettük a lábunkat Németországban és Ausztriában, és erős menedzsmentcsapatot építettünk ki a teljes DACH-régióban. A tavalyi év sikerese zárása azt jelzi, hogy idén ismét növekedés várható az e-kereskedelemben, amelyet terveink szerint piaci pozíciónk további erősítésére használhatunk. 2024-ben tovább fejlesztjük az élelmiszer-kiszállítás szegmenst, ehhez új, megbízható partnereket szeretnénk megnyerni. Emellett célunk, hogy szabványosított egynapos kiszállítási megoldást kínáljunk az e-boltoknak, és tovább növekedjünk azokon a piacokon, ahol már jelen vagyunk”

– mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.

A DODO tavaly több mint 6 millió megrendelést teljesített. Legforgalmasabb napján hat országban összesen 29 075 megrendelést szállított ki, és naponta átlagosan körülbelül 16 400 kézbesítést teljesített. Magyarországon december 22-én szállították ki a legtöbb rendelést, a kézbesítések száma aznap az éves napi átlag több mint kétszeresét érte el. A magyarországi futárok a tavalyi házhoz szállítások során naponta átlagosan 12 866 kilométert tettek meg. Legrövidebb szállítási útvonaluk 8,4 méter, a leghosszabb pedig közel 60 kilométer volt, az előbbi során egy gyorséttermimenüt, utóbbinál pedig egy közel negyven tételből álló élelmiszervásárlást kézbesítettek. A hazai élelmiszerszegmens rendeléseinek száma, közel 55 ezerrel, délelőtt 10 és 11 óra között tetőzött, míg napok tekintetében a szombat bizonyult a legforgalmasabbnak.

Technológiai újítások és a mesterséges intelligencia használata

A további növekedés és új szegmensekben történő terjeszkedés mellett, a DODO egyre inkább az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az adatelemzés technológiai innovációjára összpontosít. Tavaly a vállalat több olyan újítást vezetett be, amelyek célja a hatékonyság növelése és a szállítási költségek csökkentése, figyelembe véve a környezetet és a városok közlekedési helyzetét.

„A DODO-nál mindig nagy hangsúlyt fektettünk a saját logisztikai platformunk, valamint a mesterséges intelligencia alapú technológiák fejlesztésére, mivel hisszük, hogy az ilyen jellegű innovációk révén építhetjük a logisztika jövőjét. Tavaly kezdtük el ügyfeleink körében tesztelni az AI-alapú megrendelés-előrejelző modellünket, amely akár órára pontosan, két hétre előre meg tudja jósolni a megrendeléseket, de 2023-ban vezettük be a dinamikus árazás gyakorlatát is, vagyis az aktuális kereslet alapján optimalizált kézbesítési díjakat”

mondta Kordás Sándor, a DODO magyarországi értékesítési vezetője, aki azt is hozzátette, céljuk az iparág technológiai vezető szerepének betöltése és az e-kereskedelmi trendek meghatározása.

A DODO 2023-ban több szakmai elismerésben is részesült: az AI Prediktor (mesterséges intelligencia alapú megrendelés-előrejelző) és a zóna logisztikai koncepciójáért elnyerte a The Best of Czech and Slovak Logistics 2022/23 verseny első és harmadik díját, a neves cseh gazdasági napilap, az Ekonom nívós logisztikai versenyén, az Impuls Logistikán pedig két első helyezést ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

50 év után, 2024. február 22-én landolt a NASA által indított Nova-C holdra szálló

nova

50 év után, 2024. február 15-én ismét holdra szállást hajtott végre a NASA, nem is akárhogyan.

A Nova-C holdra szálló megépítésében és elindításában a világszerte ismert Columbia Sportswear ruházati márka is részt vett egy olyan speciális anyagával, amely ellenáll a Hold szélsőséges időjárásának. A holdra szálló 2024. február 22-én érkezett meg a Holdra.

A Nova-C holdra szálló, amelyet az Intuitive Machines amerikai vállalat tervezett kis, kereskedelmi rakományok szállítására a Hold felszínére, a hét minden napján, napi 24 órában képes adatokat fogadni és továbbítani, valamint akár 130 kg-os teherbírásra is képes. 50 év után tehát az Amerikai Egyesült Államok ismét Holdra szállt, azonban különleges partnerrel tette mindezt.

Hétköznapi viseletként használt anyag tudományos misszióban

A kilövés előtti laboratóriumi szimulációk során az Intuitive Machines kutatói megállapították, hogy a Columbia Omni-Heat Infinity aranyszínű fémfóliája hatékony a Nova-C szigetelésében a Hold szélsőséges, akár -250 és 250 Celsius fokos hőmérsékleteivel szemben. Az aranyszínű fóliás megoldás számos Columbia őszi-téli ruházatában – kabátban, aláöltözőben, sapkában, kesztyűben – megtalálható. A technológia különlegessége az aranyszínű pöttyökben rejlik, amik nagy arányban képesek visszaverni és megtartani a mozgás közben termelt testhőt. Így az alatta elhelyezett szintetikus béléssel kiegészítve kimagasló szigetelő hatást és melegérzetet biztosít.

“Az együttműködés nem mindennapi. Az Omni-Heat Infinity innovatív technológiáját egyébként éppen a NASA egyes ruhadarabjai ihlettek, így ez az együttműködés tökéletes összhangot jelent a márka és a szervezet között”

– mondja Szabó János, a Columbia regionális márkamenedzsere.

A Nova-C egy SpaceX Falcon 9 rakétával indult útnak 2024. február 15-én. A beépített 3D nyomtatott folyékony oxigén- és metánmotorral működő holdra szálló 21 napos küldetését három 12 fős csapat ellenőrzi és irányítja. Ez az első houstoni holdraszállás az 1972-es Apollo 17 óta.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss