Mozgásban

Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek

éttermek
Képek: Simple.hu

Mérséklődő gazdasági nyomás és egy giga-alkalmazás erősíti az étel-házhozszállítás piacát

A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar tekintetében, a gazdasági válság ugyanis a vendéglátóipari egységeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az energiaárak, majd az alapanyag-árak drasztikus növekedése azt eredményezte, hogy a házhoz szállító éttermek egynegyede kénytelen volt lehúzni a rolót. Most azonban fellendülés következhet.

Idén tavasszal végre normalizálódni látszik a vendéglátóipari piac, sőt, az előrejelzések szerint akár minimális fellendülés is várható a nyári időszakban. A tavalyi év vége ugyanis számos étterem bezárását hozta magával.

„A 2022 őszén kezdődő gazdasági válság először a vendéglátóipart érintette, hiszen a drasztikusan megnövő energiaárakat ők érezték meg a leginkább. Ehhez érkezett az alapanyagárak növekedése, amit már sok étterem nem bírt el, ezért 20-25 százalékuk volt kénytelen bezárni, hiszen az áraikat olyan mértékben kellett volna emelniük, amit a fogyasztói piac már nem bírt volna el. Mindez az étel-házhozszállítás területén is erőteljesen érezhető volt”

– mondta Veres Dániel szakértő, aki azt is hozzátette, az idei tavasz a normalizálódás jegyében telik, sőt, némi fellendülés is várható.

„Mostanra letisztult a piac és akik talpon tudtak maradni, változtattak az étlapon, az áraikon vagy a szolgáltatásaik minőségén. Az elmúlt időszak a stagnálásé volt, de a nyárra egy kis fellendülésre is számítunk. A nyári időszakban az augusztus a legerősebb hónap, idén is ekkor várunk nagyobb forgalmi növekedést”

– tette hozzá a Falatozz.hu cégvezetője.

Veres Dániel azt is elmondta, a visszaesés a fogyasztók rendelési szokásain is erőteljesen érezhető volt.

„2022. második félévében a középső ársávba tartozó, árrugalmas ételek rendelése esett a leginkább vissza, míg az olcsóbb, kalóriadúsabb ételek – mint sültkrumpli, a hamburgerek vagy a palacsinta – rendelése megnövekedett, de ugyanez igaz a prémium kategóriás fogásokra is. Ezzel egyidejűleg csökkent a rendelések gyakorisága is, a kosárérték azonban az infláció miatt nőtt”

– fejtette ki a cégvezető.

A Simple színre lépése segítheti a fellendülést

Az étel-házhozszállítási piacon egy erős szereplő színre lépése is sokat lendíthet: a Simple alkalmazás ugyanis beépítette az inapp szolgáltatásai közé május 15-től a Falatozz.hu ételrendelést is. Ezzel több mint 2,7 millió Simple-fiók felhasználóhoz juthatnak el az éttermek kínálatukkal. A Simple alkalmazásban évente közel egymillió autópálya-matrica-, 6 millió parkolójegy- és 3 millió közlekedési mobiljegyeladást, valamint 2,5 millió csekkbefizetést regisztrálnak, beszédes, hogy az applikáció a koronavírus- járvány kitörése óta kétszeresére nőtt.

„Nagy örömmel tölt el, hogy a megújult Simple alkalmazásban elérhetővé vált az Ételrendelés, így tovább színesedett az appon belül elérhető teljes értékű szolgáltatások köre. Hiszünk benne, hogy ezzel a lehetőséggel plusz értékajánlatot kínálunk az éttermeknek, hiszen így közel 2,7 millió Simple-fiók felhasználóhoz juthatnak el kínálatukkal, ráadásul mindezt egy letisztult, felhasználóbarát folyamaton keresztül, egyszerűen és gördülékenyen. A folyamatosan bővülő étterem kínálatnak köszönhetően pedig a felhasználók a régi kedvenceik mellett időről-időre új helyek kínálatai közül is válogathatnak”

– számolt be róla Szabó Gergő, az alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil Kft. marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

A magyarok szeretik a legjobban csomagautomatában átvenni online rendeléseiket a közép-európai régióban

magyarok

Négy ország rendelési szokásait hasonlította össze a DODO régiós kutatása.

A közép-európai vásárlók egyértelműen preferálják a kifejezetten gyors házhoz szállítást – leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlás során valami kimaradt -, a magyarok azonban a többi országhoz képest kevesebbet áldoznának erre, és míg kétharmaduk házhoz kéri a rendelését, a csomagautomaták így is nálunk a legnépszerűbbek. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amely négy ország rendelési szokásait hasonlította össze.

A kifejezetten gyors, aznapi vagy akár 90 perces kiszállítást preferálók aránya Magyarországon megfelel a közép-európai átlagnak: a webshopok vásárlóinak több mint negyede tartja ezt a legjobb kiszállítási opciónak – a régióban a csehek és a szlovákok körében magasabb erre a megoldásra az igény, míg a németek számára ez kevésbé fontos. A magyar, német, cseh és szlovák vásárlók körében végzett kutatásból az is kiderül, hogy milyen főbb okok húzódnak meg az aznapi kézbesítés iránti igény mögött.

Régiós összehasonlításban, több válaszlehetőség megjelölése mellett, a gyors kiszállítási opció igénybevételének legfontosabb oka a feledékenység – közel 70 százalékkal ez Magyarországra különösen igaz, nálunk csak a csehek esetén magasabb azok aránya, akik elsősorban emiatt választják a lehető leggyorsabb házhoz szállítást. A német vásárlóknál a magyarok 20 százalékkal gyakrabban rendelnek gyors kiszállítással azért, mert valami elfogyott, de hasonló arányban szerepel az okok között (53 százalék) egy elromlott, de használni kívánt termék azonnali pótlása is – ez utóbbi gyakoribb a cseh és szlovák vásárlók körében. Magyarország a tervezett vásárlások aznapi kiszállításának tekintetében is megelőzi Németországot, közel dupla annyian szeretnék ezekben az esetekben a megrendelés napján kézhez kapni a termékeket. Ezt az előnyt felismerve, az aznapi kézbesítésért a megkérdezettek akár plusz összeget is hajlandóak fizetni.

A legnagyobb arányban a német vásárlók fizetnék a legtöbbet – 13 eurót (több mint 4800 forintot) vagy még annál is magasabb összeget -, míg a csehek a legkevesebbet. A legspórolósabbak azonban a magyarok: minden 3. hazai vásárló mindössze 3 eurót (mintegy 1200 forintot) fordítana az expressz kézbesítésre, egy másik harmaduk pedig maximum 4,5-6,5 euró (1700-2400 forint) közötti összeget szánna erre – ebben a díjazási sávban a németek és a szlovákok is megelőznek minket.

A német vásárlókhoz hasonlóan a magyarok többsége is, több mint 60 százaléka otthonra vagy a munkahelyére rendel. A régión belül kiemelkedő aránnyal, közel egyharmaduk részesíti előnyben a csomagautomatákat, és csupán minden 20. vásárló veszi át az online megrendelését átvételi ponton – ami a csehek esetén a második helyen szerepel, de a szlovákok egyötöde is előszeretettel veszi igénybe – vagy személyesen az üzletben – ami a négy ország tekintetében egyértelműen a legkevésbé kedvelt megoldás, 5 százalék körüli a gyakoriságuk.

Abban a magyar, német, cseh és szlovák vásárlók is egyetértenek, hogy a megrendelést befolyásoló alaptényezőkön túl – mint az áruk magas minősége és a kiszállítás költsége -, kiemelten fontos az általuk preferált szállítási mód és a gyors kézbesítés lehetősége is. Az utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO felmérése alapján tehát kijelenthető, hogy e-kereskedelmi szempontból Közép-Európában, így Magyarországon is komoly vásárlást befolyásoló tényezőnek számít az aznapi, gyors házhoz szállítás lehetősége.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten

lexus

A Tangent és a Lexus közös kollaborációval tér vissza a Milánói Dizájnhét kiállítói sorába Hideki Yoshimoto és Marjan van Aubel korszakalkotó darabjaival.

Az emberközpontú tervezés jövőjét bemutató Lexus „Time” névre keresztelt interaktív kiállítás a szoftveres tervezés végtelen lehetőségeit tárja fel, az élményeket a látogatók pillanatnyi életérzéséhez igazítva. A Milánói dizájnhéten bemutatásra kerülő „Beyond the Horizon” alkotás Hideki Yoshimoto művész alkotása, melyhez a zenei aláfestést Keiichiro Shibuya zenéje nyújtja, illetve a már 2023-ban megismert „8 perc 20 másodperc” holland művésznő által tervezett alkotás is megtekinthető lesz a kültéri helyszínen.

A Lexus idén tavasszal visszatér a Milánói Dizájnhétre, és a „Time” címre keresztelt interaktív kiállítás keretében két vezető globális tervező új és eredeti munkáját mutatja be – mindkettő célja, hogy a világ legnagyobb tervezéssel kapcsolatos eseményén rávilágítson az emberközpontú tervezés jövőjére.

35 évvel ezelőtti alapítása óta a Lexus folyamatosan megkérdőjelezi a luxusautóiparban uralkodó status quo-t, és mind a termékek, mind a szolgáltatások terén feszegeti a határokat, hogy olyan új élményeket teremtsen, amelyek megbecsülik az ügyfelek idejének minden pillanatát.

Erre a gondolkodásmódra építve az „Time” azt vizsgálja, hogy a szoftveresen definiált hardverek korszaka hogyan fogja végtelenül kibővíteni a személyre szabott élmények lehetőségeit, lehetővé téve a jövőbeli tervezés számára, hogy zökkenőmentesen előre lássa és együtt fejlődjön minden egyes ember igényeivel. A kiállítás két installációt vonultat fel ugyanazon a helyszínen. A Hideki Yoshimoto/Tangent által készített „BEYOND THE HORIZON” című beltéri kiállítás a következő generációs mobilitás világát mutatja be, amely a szoftverek segítségével határtalanul továbbfejlődik. Mindezt Keiichiro Shibuya zenéjével egészül ki, amely még inkább magával ragadó térbe invitálja a látogatókat. Marjan van Aubel „8 perc 20 másodperc” című alkotása a kültéri helyszínen lesz látható, kifejezve a Lexusszal közös befektetését a tervezés és a technológia új megközelítéseinek úttörő szerepvállalásába a karbonsemleges jövő felé.

Mindkét installáció egyik szereplője a Lexus következő generációs elektromos járműve, az LF-ZC, amely azt mutatja be, hogy a hardver és a szoftver szinergiája hogyan alkothatja újra az autóipari élmény fogalmát. A Lexus közel 20 éve rendszeres kiállítója a Milánói Dizájnhétnek, és számos vezető tervezővel és művésszel együttműködve magával ragadó élményeket nyújt a látogatóknak. A tehetségek névsorában olyan nemzetközileg elismert nevek szerepelnek, mint Philippe Nigro, Sou Fujimoto, Rhizomatiks, Germane Barnes és Suchi Reddy.

A „Time” április 16. és 21. között lesz látható a híres milánói Tortona dizájnnegyedben, a Superstudio Pìu Art Point és Art Garden épületében.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését

continental

A Continental PremiumContact 7 abroncsa „Példás” minősítést nyert el a német Auto Bild szaklap által legutóbb közzétett teszten (24/03/07. szám), melyen 54 másik nyári autógumit vizsgáltak.

A 205/55 R 16 méretű nyári modelleket egy VW Golf VIII-on tesztelték. Az Auto Bild szerkesztői értékelésükben a következőket írták a PremiumContact 7-ről: „Prémium futófelületi mintázat, példaértékű teljesítmény vizes és száraz úton egyaránt, a legrövidebb vizes és száraz féktávolság, jó futásteljesítmény”. A Continental Uniroyal márkájú RainSport 5 abroncsa „kielégítő” minősítést kapott a vizes időjárási körülmények között tanúsított tulajdonságainak köszönhetően.

A száraz és vizes úton végzett összehasonlítások alapján a féktávolságok közötti különbségek ma is egyértelműek: míg a Continental abroncsokkal felszerelt Golf száraz aszfalton 100 km/óráról 35 méter után áll meg, addig a teszt legrosszabbjának több mint 42 méterre van szüksége. Vizes úton az Auto Bild a legjobb és a legrosszabb modell között 16 méteres különbséget mért a fékteszt során. A szakértők szerint az alacsony minőségű gumikkal felszerelt Golf több mint 50 km/órás maradványsebességgel ütközne.

A 205/55 R 16 méretű gumiabroncs az egyik legkeresettebb méret: a kompakt kategóriás autóktól egészen a középkategóriás gépjárművekre alkalmas. A Continental PremiumContact 7 modell 16 és 21 inch közötti átmérőjű méretekben kapható, 205 és 285 milliméter közötti szélességgel, valamint 60 és 35 százalék közötti keresztmetszettel. Alkalmas elektromos autókhoz, hibridekhez, illetve belsőégésű motorral hajtott személygépkocsikhoz és terepjárókhoz. Az oldalfalon speciális EV-kompatibilis logójelzéssel van ellátva.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss