Connect with us

Mozgásban

Ilyen lesz a jövő autóbiztosítása

A biztosítás szorosan hozzátartozik az autóhasználathoz, legyen szó saját tulajdonú vagy lízingelt járműről. Időnként azonban hajlamosak vagyunk fölösleges plusz kiadásként és adminisztrációként tekinteni rá egészen addig, amíg be nem következik egy káresemény.

Ilyenkor azonnal kulcstényezővé lép elő a biztosítási díj keretében nyújtott fedezet, illetve a kárügyintézéshez kapcsolódó szolgáltatások. A fejlett technológiák – köztük a mesterséges intelligencia (MI) – használatával egyre több adat és lehetőség áll a biztosítótársaságok rendelkezésére ahhoz, hogy minél inkább személyre szabott szolgáltatásokat kínáljanak ügyfeleiknek. Így várhatóan már nincs távol az az időszak, amikor a vezetői szokások alapján rugalmasan változó díjazás vagy a baleset körülményeinek távoli, szenzoros felmérése az eljárási rutin részét képezik majd. Az ALD Automotive | LeasePlan szakemberei bemutatják, hogy az autópiacot jelentősen átformáló technológiai újdonságok milyen hatást gyakorolhatnak az autóbiztosítási szektorra a közel- és távolabbi jövőben.

Kárügyintézés könnyedén

A McKinsey adatai szerint a digitális megoldások használata és a folyamatautomatizálás akár 30 százalékkal is csökkentheti a kárügyintézéshez kapcsolódó költségeket . A fejlett technológiák lehetővé teszik ugyanis, hogy a szenzorokkal ellátott és hálózatba kapcsolt járművek baleset során rögzített adatai távolról is elérhetők és elemezhetők legyenek. Adott esetben így a biztosítótársaság vagy épp az autót biztosító flottakezelő gyorsan és pontosan fel tudja mérni a balesethez vezető körülményeket, a kár mértékét és előrevetíteni a kárügyintézés menetét. Ráadásul léteznek már olyan fejlett megoldások, amelyek a járműről készült felvételeket mesterséges intelligencia segítségével elemzik, és a sérülések alapján azonnal meg tudják becsülni a javíttatás költségét.

Ezek a modern rendszerek jelentősen felgyorsítják és leegyszerűsítik a kárügyintézés folyamatát és az eddigieknél még pontosabb költségelemzést nyújtanak. A különféle okosalkalmazások, beépített chatbotok és virtuális asszisztensek pedig még inkább megkönnyítik a kommunikációs folyamatot, és képesek egyszerűen végigvezetni az ügyfeleket a sokszor bonyolultnak tűnő lépéseken.

„A szenzorokkal ellátott okosautók új távlatokat nyitnak a vezetési élményben és a biztosítási kárügyintézésben is. A jármű különböző alkotóelemeiben keletkezett károk esetén hasznos segítséget jelenthetnek a kárfelmérés és javíttatás folyamatának felgyorsításában, ugyanakkor a szervizelés költségeit megnövelheti, ha a szenzorok is érintettek a sérülésben, hiszen az ezekhez szükséges alkatrészek viszonylag drágák a hagyományos komponensekhez képest. Flottakezelő szolgáltatóként az operatívlízing-konstrukciónk keretében teljes körű felelősségbiztosítást és CASCO-t kínálunk ügyfeleinknek, és a kárbejelentő kitöltését követően a teljes kárrendezési folyamatot vállalatunk intézi, szerződéstől függően pedig akár csereautót is biztosítunk a javítás idejére. Saját tulajdonú autók esetében azonban rendkívül hasznosak lehetnek az autóhasználók számára azok az intelligens megoldások, amelyek az összegyűjtött adatok által egyfajta útvezetőként is szolgálhatnak az ügyintézés során”

– mondta Bori Máté, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.

Viselkedés alapján árazva

Az MI napjainkban már arra is képes, hogy a vezetési szokások alapján részletes becslést adjon a lehetséges kockázatokról, melyeket figyelembe véve a biztosítótársaságok személyre szabott díjazást alakíthatnak ki. A fejlett technológiára épülő prediktív analitikai modellek az adott járműhöz és vezetőhöz tartozó várható rizikófaktorokat is be tudják azonosítani, ami segít automatizálni a költségkalkulációt, és számos esetben csökkentheti a költségeket, ez pedig a biztosított és a biztosító számára is kölcsönösen előnyös.

„Telematikai szolgáltatásokon keresztül már most is lehetőség nyílik bizonyos vezetési szokások – például gyorshajtás, éberség stb. – nyomon követésére, ez azonban egyelőre nem elterjedt, és a GDPR szabályozások szigorodása miatt nem is valószínű a közeljövőben, hogy a céges gépjárműveken keresztül jellemzővé válik a munkavállalók ilyen jellegű ellenőrzése. Elsősorban teherautókba szerelnek nyomkövetőt, ám a legtöbb esetben ez is a járművek helyzetéről és fogyasztásáról ad visszajelzést, kevésbé használható rizikóelemzésre és ezáltal a biztosítási díjak becslésére. Az operatívlízing-szolgáltatáscsomag részeként nyújtott biztosítás díjtételeit jelenleg az adott ügyfél kártörténete alapján vizsgáljuk felül és indexáljuk évente. Ehhez képest a tényleges járműhasználati szokásokhoz igazított, a kockázatokat jobban tükröző díjazás egyedibb elbírálást tenne lehetővé”

– tette hozzá Bori Máté.

Fizetés használat szerint

Az elektromos autók elterjedésével az autóbiztosítási konstrukciók is átalakulnak, a tisztán elektromos járművek ugyanis kevesebb, de drágább alkatrészeket tartalmaznak, mint a hagyományos meghajtásúak, így sérülés esetén a javíttatásuk is többe kerül. Ráadásul ezeket az autókat csak a márkaszervizek külön szakképesítéssel rendelkező szakemberei javíthatják, ami tovább növeli a szervizelési költséget és magasabb CASCO biztosítást von maga után.

Ezt a többletköltséget mérsékelhetik a használatalapú biztosítási modellek, amelyek lehetővé teszik, hogy a biztosított csak azokra az időszakokra fizessen biztosítási díjat, amikor a jármű használatban van, vagyis tényleges kockázatnak van kitéve. A hazai piacon ez jelenleg még csak az autómegosztó szolgáltatások igénybevételénél megoldott, de a tulajdonlástól a használat felé történő folyamatos elmozdulás hamarosan változást hozhat ezen a téren is.

Az ALD | LeasePlan szakemberei azt tanácsolják, hogy mindentől függetlenül készüljünk fel a váratlan helyzetekre, és az általunk ismert kockázatokat mérlegelve kiegészítő biztosítások megkötésével előzzük meg a váratlan kiadásokat. A flottakezelő ügyfeleinek is nyújtott teljes körű CASCO például az elemi károktól (tűz, villámcsapás, szélvihar, árvíz, belvíz, jégverés stb.) kezdve a töréskáron és a lopáskáron keresztül az üvegtörés okozta károkig fedezetet nyújt. Emellé még érdemes lehet GAP biztosítást is igényelni, amely egy esetleges totálkár, lopáskár esetén fellépő pénzügyi veszteség ellen véd azzal, hogy megtéríti a biztosító által kalkulált piaci érték és a nyilvántartott eszközérték közötti különbözetet. Lehetőség van továbbá kiegészítő balesetbiztosítás vagy poggyász-, vadkár-, kátyúkár-, rágcsálókár-, szélvédőkár-biztosítás együttkötésére is, mely kedvezőbb konstrukciót jelenthet a biztosított számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss