Connect with us

Okoseszközök

A válság „keltheti ki” a Beachegg strandszéfet

A tojásdad strandszéf, mely csak a hozzá tartozó speciális karkötő viselőjének enged betekintést, már jó pár helyen bizonyított itthon és a nagyvilágban.

A válság következtében pedig több okból is újra népszerű: nem csak mint használati tárgy, hanem befektetésként is!

Elsőre azt gondolhatjuk, hogy a befektetői pánik minden induló vállalkozásnak gondot okoz, de minden válságnak vannak nyertesei még az erősen megtépázott szektorokban is. Ezek olyan induló cégek, amelyek gyors, hatékony, és főleg digitalizált megoldást kínálnak egy problémára. Így nőtt óriássá az Airbnb, vagy az Uber is. Egy hónapnyi csend után így kelt újra életre a magyar fejlesztésű strandszéf, a Beachegg tőkegyűjtő kampánya is.

A strandbiztonság terén merőben új és innovatív koncepcióval előálló magyar Beachegg a Tőkeportálon indított kampányt.

„Másfél hónapja úgy tűnt, hogy leáll minden, megtorpantak a befektetések, de aztán kiderült, hogy a forintgyengülés, és a válságot kísérő jelenségek több más eleme is kedvez a Beachegg befektetésnek”

– nyilatkozta Bayer Péter a Beachegg egyik alapítója.

A részvénycélú közösségi finanszírozási kampány a Tőkeportál.hu oldalon indult. A kezdeti lendület a válság kitörésével megtörni látszott, de az alapítók most megint bizakodók. A Beachegg egy teljes egészében magyar fejlesztésű strandszéf, amely ötletes megoldásaival védi meg értékeinket. A tojásdad széfet (innen a neve is) a strandon kölcsönözhetjük, és egy karkötő segítségével nyithatjuk-zárhatjuk. A lezárt széf hangosan riaszt, ha elmozdítják a helyéről, egyúttal jelez a kölcsönző Beachegg őrének, és elektronikus úton folyamatos tájékoztatást küld saját helyzetéről, így könnyedén megtalálható.

Az eszköz fejlesztői több külföldi díjat nyertek, és több sikeres teszten vannak túl (Lupa tó, Szigligeti strand és Spanyolországban Malagán az Aquamijas vízipark). Jelenleg megrendelőkkel tárgyalnak, tömeggyártáshoz gyűjtenek tőkét és tulajdonostársakat a Tőkeportálon.

A beachegg befektetést vonzóvá teszi forint-euró árfolyam változása,  hiszen a Beachegg költségei forintban keletkeznek, a célpiac azonban a világ legjobb strandjai.

„Eredeti terveink 330 forintos euró árfolyam mellett készültek, az azóta bekövetkezett változás csaknem 20 százalékkal növelte a várható profitot”

– vezet be a számításokba Szilágyi Imre, alapító.

A válság ráadásul nem borította fel a Beachegg bevezetés időrendjét sem, hiszen a gyártás tervezése zavartalanul folyik, ahogy a megrendelők felkutatása is. A szállításokat eleve a következő szezonra tervezték, amivel kapcsolatban már az elsődleges célpiacnak számító mediterrán strandok üzemeltetői is optimisták.

„A járvány rámutat a modell előnyeire is”

– hangsúlyozza Bayer Péter.

A Beachegget ugyanis a strandüzemeltetők veszik meg, bérleti díjat és a bérlések után jutalékot (szolgáltatási díjat) fizetnek, ami azt is jelenti, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatos kockázatok elsősorban náluk csapódnak le, a központnak pedig folyamatosan növekvő állandó bevételt biztosít. A járvány ellenére május hónapban 4 hazai, 1 olasz és 1 spanyol disztribútori szándéknyilatkozatot kaptak.

„A következő két év a strandokon a látogatók bizalmának visszaszerzéséről szól majd. Ennek alapja a fogyasztói élmény lesz, amiben kiemelt szerepet játszik a biztonság. Ráadásul az idén kieső bevételek miatt az üzemeltetők kis költségvetésben gondolkoznak, ami kifejezetten a Beachegg mellett szól, hiszen – ellentétben a fix széfekkel – ez nem igényel komoly egyszeri beruházást, kényelmesebb a strandolóknak, és egy Beachegg flotta akár télen is üzemeltethető a déli féltekén.”

A részvénycélú közösségi finanszírozási kampány már csak rövid ideig elérhető.

Részletek a beachegg.biz és a tokeportal.hu/beachegg oldalakon.

Okoseszközök

Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával.

A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül. Az LG kettős stratégiájának részeként a piacvezető OLED mellett a QNED evo sorozatot helyezi előtérbe. Utóbbi egy prémium kategóriás LCD tévé termékcsalád, amely tartalmazza az OLED televíziókban megtalálható legmodernebb innovációkat, mint például a fejlett AI-képességek és a vezeték nélküli csatlakozás lehetősége.

A 2025-ös QNED evo tévészéria a korábbi modellekhez képest továbbfejlesztett színmegjelenítésre képes az LG új, szabadalmaztatott Dynamic QNED Color Solution technológiájának köszönhetően, amely a kvantumpontos megoldást váltja fel. Ez az egyedülálló technológia lehetővé teszi, hogy a háttérvilágításból származó fényekkel a készülék a korábbinál tisztább, valósághűbb színeket jelenítsen meg.

A Dynamic QNED Color Solution integrálásával a teljes 2025-ös QNED evo termékcsalád az Intertek for Color Volume globális tesztelő szervezet tanúsítványával rendelkezik, ami igazolja, hogy a képernyő képes torzítás nélkül megjeleníteni az eredeti képek színeit.

A 2025-ös QNED evo (QNED9M) True Wireless 4K technológiával érkezik. Ez a fejlesztés tavaly még kizárólag a csúcskategóriás OLED evo modellekhez (M sorozat) tartozott, mostantól viszont elérhető lesz a QNED evo esetében is. Az innovatív megoldás lehetővé teszi a nézők számára, hogy vezeték nélkül élvezhessék a nagyfelbontású, 4K tartalmakat anélkül, hogy a képminőségben vagy a válaszidőben kompromisszumot kellene kötniük. A vezeték nélküli megoldás a különálló Zero Connect Boxszal továbbítja a nagy felbontású, akár 4K-s és 144 Hz-es frissítési frekvenciájú videójelet, maga a tévé pedig csak egy tápkábelt igényel, ezzel pedig jelentős hely szabadítható fel.

A vállalat ezen felül tovább fejleszti QNED evo termékcsaládjának kép- és hangminőségét saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-processzorainak erősebb kiadásaival. A széria 2025-ös modelljei α8 AI processzorral vannak felszerelve, amely közel 70 százalékos javulást kínál az előző évi AI teljesítményhez képest.

Ezek az AI-funkciók fejlettebb felskálázást, az arcok, tárgyak, szövegek és a hátterek valósághűbb megjelenítését eredményezik, valamint a filmek esetében az alkotói koncepció elemzése után, a szándéknak megfelelően módosítják a képi beállításokat. A Dynamic Tone Mapping Pro zónákra bontja az egyes jeleneteket, finomhangolja a HDR-hatásokat és a fényerőt. Ezen kívül a készülék mesterséges intelligencia segítségével a kétcsatornás hangforrásokat virtuális 9.1.2 csatornás hanggá alakítja a gazdagabb térbeli hangzást elérve. Ezenkívül megkülönbözteti a háttérhangokat és a beszédhangokat, tisztábbá és természetes hatásúvá téve azokat.

A 2025-ös QNED evo készülékek AI Magic Remote távirányítóján egy új mesterségesintelligencia-gomb kapott helyet: a tévénézési preferenciák hatékony elemzéséért, illetve annak érdekében, hogy az eszköz a felhasználók számára releváns tartalmakat és alkalmazásokat javasolhasson. A személyre szabhatóságot tovább fokozza a Generative AI Gallery, valamint a testreszabott TV kép- és hangminőségi módok. A gomb rövid megnyomásával megjelennek a felhasználók számára releváns kulcsszavak és funkciók, míg hosszan lenyomva személyre szabottan kereshetnek egy nagy nyelvi modell (LLM) segítségével. Például, ha egy felhasználó franciaországi utazást tervez, megkérdezheti a távirányítóján keresztül, hogy a rendszer milyen filmeket ajánl hozzá. Az AI megérti a kontextust, és a francia fővárosban játszódó filmeket javasol a felhasználó filmnézési szokásainak figyelembevételével.

Az LG saját fejlesztésű, szabadalmaztatott okostévéplatformja, a webOS25 magasabb szintre emeli a felhasználói élményt azáltal, hogy teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásokat és tartalmakat kínál AI funkciói, valamint a webOS Re:New Program keretében nyújtott öt éven át tartó rendszeres webOS frissítések révén.

Az LG az ultranagy méretű, prémium kategóriás LCD tévék iránti vásárlói igényekre válaszolva egy 100 hüvelykes készülék bevezetésével bővíti QNED-kínálatát, így a 2025-ös QNED-termékcsalád modelljei 40-100 col közötti méretvariációkban lesznek elérhetőek.

„Megújult 2025-ös LG QNED evo termékcsaládunk az OLED modellektől megörökölt kiváló képminőséggel, valamint a valódi vezeték nélküli csatlakozási lehetőséggel büszkélkedhet, mindemellett pedig rendkívüli mértékben személyre szabott megoldásokat tartalmaz azért, hogy olyan kiemelkedő, vizuális élményt nyújthasson, amelyre egyetlen másik LCD tévé sem képes” – mondta Hyoung-sei Park, az LG Media Entertainment Solution Company vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát

Új audio-termékcsaládot dob piacra az LG Electronics (LG) és a kreatív művészként, többszörös platinalemezes zenészként és technológiai vállalkozóként is jól ismert will.i.am.

Az xboom by will.i.am egy jövőt megidéző, urbánus márkává formálja az xboom-ot, ráadásul teljesen új hangzásélménnyel. 

Az együttműködés jegyében will.i.am lett az LG xboom ún. „élménytervezője”: kulcsfontosságú szerepe lesz abban, hogy az xboom márkanév új teret kapjon az audio eszközök piacán. Will.i.am a popkulturális és technológiai tapasztalataiból inspirációt merítve például stratégiai tanácsokkal látja el az LG xboom termékfejlesztőit, dizájnereit és marketingcsapatát. Az LG fejlett technológiai megoldásainak és a világhírű will.i.am egyedülálló meglátásainak ötvözésével ez a partnerség új kreatív értékkel ruházza fel az LG xboom termékeket.

„Az LG-vel való együttműködésben olyan úttörő, dinamikus élmények előtt nyitjuk meg az ajtót, amelyek a zenerajongók széles körét szólítják majd meg”

– mondta will.i.am.

„Azzal, hogy csúcstechnológiánkat és egyedülálló kreatív elképzeléseinket az xboom márkanévvel egyesítjük, egy olyan kultúra létrejöttét szeretnénk elősegíteni, amiben az emberek egy teljesen új módon, akár másokkal közösen is felfedezhetik a zene iránti szenvedélyüket.”

A 2025-ös xboom by will.i.am termékcsaládot, köztük Bluetooth-hangszórókat és vezeték nélküli fülhallgatókat a januári CES kiállításon mutatják be. A termékcsaládból a vezeték nélküli xboom Buds fülhallgató lesz az első, amely piacra kerül.

Minden xboom by will.i.am termék will.i.am védjegyét viseli, aki részt vett a termékek jellegzetes, erőteljes basszusú, kiegyensúlyozott és lágy hangzásának megalkotásában. A kínálat minden tagja két különböző módban hallgatható: az egyik mód erőteljes basszusaival mozgatja meg a hallgatót, míg a másik nyugtató, harmonikus hangzást nyújt. Az xboom termékek esetében még a formatervezés is a zene élvezetét fokozza: a hangszórók olyan okosan kitalált díszítőelemeket kaptak, mint a kényelmes hordozhatóságot szolgáló pántok, vagy a zene ritmusához alkalmazkodó interaktív, színes fények. A fülhallgatók esetében a kényelmes és pontos illeszkedést – és ezzel az ideális hangzást – az ergonomikus kialakítású füldugók és kampók biztosítják.

„Vezeték nélküli fülhallgatóink és Bluetooth-hangszóróink ezzel az együttműködéssel egyetlen márka, az xboom név alatt egyesülnek”

– mondta Lee Jeong-seok, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának audiotermékekért felelős vezetője.

„Nagy örömmel jelentjük be a will.i.ammel való partnerséget, amely döntő szerepet játszik majd az LG xboom új identitásának megszilárdításában.”

Az összes xboom by will.i.am termékbe integrálni fogják will.i.am RAiDiO.FYI nevű, mesterséges intelligencia alapú interaktív audioélményét, amellyel egyúttal a hallgatók egy új generációja ismeri majd meg az infotainment előnyeit. A RAiDiO.FYI egyedülálló opciókat ad a hallgatóknak: személyre szabhatják és kétirányú, valós idejű beszélgetést folytathatnak kedvenc, témaalapú csatornáikkal. A beszélgetés alapú médiaplatform az eddig ismert formátumokhoz képest teljesen új dimenzióba helyezi a hangalapú tartalomstreaminget, és mélyebb kapcsolatot teremt a hallgatók, illetve kedvenc zenéik, rádióműsoraik és kulturális tartalmaik között.

Az LG és will.i.am a 2025-ös, január 6-10. között megrendezésre kerülő CES kiállításon termékbemutatókkal és kreatív demonstrációkkal ünnepli az új partnerséget. Az xboom by will.i.am márkáról további információ az új termékcsalád weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint

A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.

Az információs technológia, a távközlés és a fogyasztói technológia piacának egyik vezető globális piacelemző, adat- és eseményszolgáltatója, az IDC közzétette legfrissebb összesítését az okosórák globális piacáról. Eszerint a Huawei rendelkezett 2024 első három negyedévében a legnagyobb szállítói részesedéssel világszerte. Az innovatív egészségfigyelő- és fitneszfunkciókat divatos kialakítással ötvöző csúcstechnológiás termékeiről ismert Huawei számára az egymást követő három negyedévben megszerzett piacvezető pozíció azt bizonyítja, hogy az iparág egyik legmeghatározóbb szereplője.

Több mint negyven százalékos növekedést ért el a Huawei

A Huawei figyelemre méltó, a tavalyi évhez képest 44,3 százalékos éves növekedést ért el a globális szállítások terén, 16,9 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat 2024 első háromnegyed évében rendre az első helyen szerepelt a szállítási volumen alapján, ezzel tovább erősítve meghatározó szerepét és szakértelmét az okos viselhető eszközök szegmensében.

2024 kiemelt viselhető eszközei

Idén a Huawei több úttörő termékkel is magára irányította a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel, amelyek új mércét állítanak a technológiai innováció terén.

A HUAWEI WATCH D2 24 órás dinamikus vérnyomásmérést biztosíthat, a HUAWEI WATCH FIT 3 az általános egészségfejlesztést szolgálhatja kalóriafigyeléssel és táplálkozási elemzéssel[1]. A HUAWEI WATCH GT 5 pedig a korszerű HUAWEI TruSense rendszerét ötvözi fejlett sportfunkciókkal és elegáns dizájnnal, a készülék így világszerte sikert aratott és a vezető szaklapok is elismerően nyilatkoztak róla.

A helyi igényekhez igazítják a stratégiát

A Huawei hatalmas előrelépést tett a nemzetközi piacokon, különösen Európában, Latin-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben, valamint a Közel-Keleten és Afrikában. A helyi igényekhez igazított stratégiáival és hatékony marketingkampányaival még közelebb tudott kerülni a fogyasztókhoz.

A Huawei olyan ismert nagykövetekkel, mint Sir Mo Farah és Pamela Reif, valamint nagyszabású termékbemutató eseményekkel – például Dubajban, Barcelonában és Brazíliában – erősítette meg globális jelenlétét, és hatalmas figyelmet keltett legújabb okosóráival.

A stratégiai lépések révén a Huawei megerősítette vezető szerepét a viselhető eszközök piacán, amellett, hogy továbbra is egyedülálló felhasználói élményt kínál, amely újra és újra elnyeri a fogyasztók bizalmát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss