Connect with us

Okoseszközök

Szórakoztatóközpont vagy közösségépítő berendezési tárgy?

A magyarok több mint fele néz barátaival vagy családjával együtt sorozatokat, filmeket

Az elmúlt hónapokban a televízió hangsúlyos szerepet játszott számos háztartás életében.

A felhasználók több időt töltöttek közösen a képernyők előtt, és a választáskor is fontosabb volt, hogy a családban mindenkinek megfeleljen egy-egy tévéműsor. A Samsung a legfrissebb kutatásában arra volt kíváncsi, milyen új közönségszokások alakultak ki Magyarországon, a karantén idején, valamint a televíziók megváltozott szerepét is vizsgálta.

A vállalat a felmérésben arra kereste a választ, hogy a tudatos televízióválasztás- és használat, hogyan járulhat hozzá a fizikai- és mentális egészség megőrzéséhez. A 2020 tavaszán végzett reprezentatív kutatás a magyar felhasználók szokásait és a televíziózás közösségépítő hatását is vizsgálta, az eredmények pedig azt mutatják, hogy a TV készülékek egyre inkább a mindennapi élet számos területén alkalmazható központtá válnak.

Sokoldalú megoldás, nem csak szükséghelyzetben     

Számos magyar otthonban található okostévé, amely az adatok szerint fontosabb szerepet kapott a karanténidőszakban, amikor jellemzően az egész család együtt töltötte otthon a napjait. A háztartások tagjai többféle különböző feladatra is használhatták a televíziót, a válaszadók között voltak, akik tanulásra, munkára, a rokonokkal és barátokkal való kapcsolattartásra vagy éppen az otthoni sportolás kiegészítőjeként gondoltak az eszközre. A legtöbbeknek természetesen a kikapcsolódás egyik fontos formája volt a tévézés, a hazai válaszadók több mint fele pedig a napi tájékozódásban is támaszkodott rá.

A kijárási korlátozások alatt a fővárosiak használták leginkább kreatívan a televíziókat, itt közel 25 százalék sportolt vagy tanult otthon a képernyők előtt, míg a községekben élők összesen 10 százaléka használta sporthoz a tévéjét. A képernyőidő otthoni megosztását mutatja, hogy a sport- és fitnesz funkciókat a nők használták nagyobb arányban, összesen 14 százalékban, míg a férfiak inkább a munkára koncentráltak. A megérdemelt pihenőidőt az adatok alapján már közösen tölti a két nem, nagyon hasonló arányban a szórakoztató és hírműsorok előtt

A televízió a felsőfokú végzettséggel rendelkezők számára tartozik legkevésbé a hírforrások közé (mindössze 45%), ezzel szemben szinte mindegyikük (81%) nézi kikapcsolódásképpen. Az alacsonyabb végzettségűek jobban bíznak a tévéhíradókban (átlagosan 52%) és ezzel párhuzamosan csak 63 százalékuk tévézett, amikor lazításra került a sor. A kutatás alapján kiemelkedik még a 60 évnél idősebb korosztály elkötelezettsége a televíziós hírek mellett, 65 százalékuk ebben a formában követte a napi történéseket, míg a fiatalabbaknál ez az arány 20 százalékponttal alacsonyabb, ők azonban sokoldalúbban használták a készülékeket.

Együtt minden jobb

A TV képernyője nem csak az egyéni szórakozás vagy a munka szempontjából elengedhetetlen része a háztartásoknak, de a társas kapcsolatokra is hatása van. Az utóbbi időben kevesebb lehetőség adódott rá, de a magyarok így is szívesen tévéznek közösen. Ez Budapesten és a vidéki településeken egyaránt jellemző, főleg közös filmezés és sorozatnézés formájában. A férfiak esetében ez kimondottan filmeket jelent, hiszen 40 százalékuk fogyaszt ilyen jellegű tartalmat barátaival vagy családtagjaival közösen, ezen kívül egynegyedük jár össze ismerőseivel játszani vagy sporteseményeket nézni. Ezzel szemben a nők esetében a tévé nagyon gyakran csak „háttérzajként” része a találkozóknak, egyharmaduk említette, hogy a látogatásának más volt az apropója. A magyarok szívesen néznek közösen TV-sorozatokat, az ilyen jellegű tartalmak rajongói jellemzően a 60 év felettiek itthon, akiknek kétharmada jár át a barátaihoz vagy a családjához kifejezetten a kedvenc szériája legújabb része miatt.

Az embereket legkevésbé a showműsorok hozzák össze, ezeket kevesebb mint a válaszadók 10 százaléka nézte valakivel együtt, a filmek ellenben minden korosztályt hasonlóan megmozgatnak, átlagosan a válaszadók harmada jött össze szeretteivel, hogy megnézzenek egy-egy alkotást. A tévé mellett együtt töltött időnek természetesen hatása lehet a felhasználók kapcsolatára is. Ezt a magyarok közel egy negyede tartja pozitívnak, és gondolja úgy, hogy az okostelevíziók jó hatással vannak az személyes kapcsolatokra.

„Egyre inkább tapasztaljuk, hogy a magyar felhasználók is kezdik felfedezni az okostévékben rejlő lehetőségeket. A megfelelő alkalmazásokkal ezek a készülékek az élet rengeteg területén adhatnak hozzá egy kis pluszt a mindennapokhoz – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A karanténidőszakban sokan dolgoztak vagy éppen tanultak a televíziójuk előtt, reméljük, hogy ezek mellett most már visszatérhetnek a közös sorozat- és filmmaratonok is, amelyek a kutatásunk alapján igazán összekötik az embereket a képernyő előtt.”

A Samsung 2020-as Smart TV kínálatáról és a készülékek okos funkcióiról további információ a https://www.samsung.com/hu/tvs/qled-tv/highlights/ weboldalon érhető el.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t

A Samsung 2024-ben új korszakot nyitott mobil AI-alapú fejlesztéseivel és a Galaxy S24 szériával, azzal a céllal, hogy 2024-re több mint 200 millió eszközön elérhető legyen a Galaxy AI.

A Galaxy AI a bemutatása óta folyamatosan fejlődik, megváltoztatva az okostelefonok nyújtotta lehetőségeket: a Galaxy S25 felhasználók több mint 70 százaléka AI-eszközöket is alkalmaz. A mesterséges intelligencia alapú funkciók közül a Google Gemini használata növekedett a legnagyobb mértékben, legújabb S széria készülékein megháromszorozódott .

A Samsung egy évvel ezelőtt, az első Galaxy AI Fórum eseményen osztotta meg a mobil AI jövőjéről szóló, úttörő technológiai céljait, amelyek jelentős előrelépést jelenthetnek a felhasználóknak. Az idei konferencián a vállalat Symmetry Research kutatócéggel közösen végzett felméréséből kiderült: a felhasználók egyre gyakrabban igénylik a mobil AI használatát, emellett pedig változik a multimodális, proaktív és személyre szabott AI-funkciókhoz való hozzáállásuk.

A válaszadók közel fele (47%) jelenleg napi szinten használja a mesterséges intelligenciát, és úgy véli, hogy bonyolultabb lenne a mindennapi feladatvégzése az AI-alapú keresés, a személyre szabott értesítések és a hangasszisztens szolgáltatás használata nélkül. A válaszdók 45%-a pedig ugyanolyan rendszerességgel alkalmaz hangalapú utasításokat, mint használ billentyűzetet a feladatok elvégzéséhez.

A Samsung fejlesztéseinek lényegét az az elképzelés vezérli, hogy a felhasználóknak egyszerű és biztonságos, az igényeiknek megfelelő mobil AI-t kínáljon. A Samsung Galaxy – e cél jegyében – elkötelezett amellett, hogy a Galaxy AI-t 400 millió eszközön elérhetővé tegye az év végéig, és ezáltal még több felhasználó megismerhesse a mobil AI teljesítményét és lehetőségeit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Érkezik Magyarországra az LG vezeték nélküli csúcstévéje, az LG OLED evo M5

oled

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy világszerte megkezdi legújabb vezeték nélküli OLED TV-szériájának értékesítését.

Az LG OLED evo M5 televízió az LG fejlett valódi vezeték nélküli (True Wireless) technológiáját, illetve a G5 OLED televízió képminőségét és falra simuló kialakítását ötvözi, ezzel pedig kábelmentesen értelmezi újra az otthoni szórakozás élményét.

Az M5 új mércét állít fel a prémium kategóriás vezeték nélküli otthoni szórakoztatás terén. A True Wireless technológia lényege, hogy nincs szükség kábeles kapcsolatra a televízió és a hozzá csatlakoztatott külső készülékek között, köszönhetően az LG saját fejlesztésű, veszteségmentes vezeték nélküli videó- és hangátviteli megoldásának, a Zero Connect Box-nak. Az M5 szakadozásmentes, gördülékeny 4K felbontású képmegjelenítést garantál akár 144 Hz-es képfrissítési rátával és alacsony bemeneti késleltetéssel, azaz a vezetékes kapcsolatnak megfelelő teljesítménnyel büszkélkedhet.

Az M5 kiemelkedő minőségű vezeték nélküli kapcsolatot garantál a bemeneti forrással még a profi játékosok számára is, akiknek különösen fontos a rendkívül gyors válaszidő. Az LG OLED evo sorozat örökségére építve az M széria tagjai is kompatibilisek mind az NVIDIA G-SYNC®, mind az AMD FreeSync™ Premium technológiával, így folyamatos és akadozásmentes játékélményt nyújtanak még gyors tempójú és nagyfelbontású (4K és akár 144Hz) akciójelenetek közben is. Az Intertek is igazolta az M5 által kínált rendkívül gyors, kevesebb mint 0,1 ms-os válaszidejű, pontos, éles és folyamatos játékélményt.

Az M5 tökéletes választást jelent azok számára, akik a prémium játékélmény mellett rendezettebb környezetre is vágynak. A hagyományos tévék hátulján több port található a gyakran használt HDMI-eszközök, például játékkonzolok csatlakoztatásához, így a nézőknek oda kell sétálniuk a készülékhez, hogy bekapcsolják az eszközöket vagy bemenetet váltsanak. Az M5 esetében azonban ezek a portok a Zero Connect Box-on találhatók, így például a konzolokat könnyen elérhető helyre – egy közeli polcra, szekrénybe vagy a kanapé mellé – helyezhetik a felhasználók, a tévé és a szórakoztató eszközök között pedig nincs szükség kábelekre.

Az M5 a házimozi-rajongók számára is kiváló választás, mivel támogatja a Dolby Atmos, Dolby Vision és Filmmaker® Mode technológiákat, így pontosan olyan térbeli hangzással és olyan képi világgal szólalhatnak és jelenhetnek meg a tartalmak, amilyet a rendezők eredetileg elképzeltek. A második generációs α (Alpha) 11 AI processzorral működő készülék az AI Picture Pro segítségével nagyobb színmélységet és részletgazdagságot, az AI Sound Pro pedig magával ragadó 11.1.2 csatornás hangzást kínál. Az LG továbbfejlesztett Brightness Booster Ultimate technológiája a hagyományos OLED modellekhez képest akár háromszorosára is képes növelni a képernyő fényerejét. A televíziók ráadásul automatikusan módosítják a környezeti fényviszonyokhoz mérten a képernyőbeállításokat is. Az M5 megkapta az UL Solutions „Tökéletes Fekete” és „Tökéletes Szín” tanúsítványait, valamint az Intertek 100 százalékos színhűségre és 100 százalékos színmennyiségre vonatkozó tanúsítványait is. A TÜV Rheinland „Tökéletes” minősítése szintén bizonyítja, hogy az M5 még erős nappali fény mellett is képes megőrizni a kép tisztaságát.

Falra simuló kialakításával és kábelmentes megoldásával az LG OLED evo M5 magával ragadó szórakozási élményt nyújt, a vezetékes kapcsolat során megszokott, kompromisszumok nélküli teljesítménnyel.

„Az LG 12 éve vezeti a globális OLED TV piacot, a vezeték nélküli televíziózás terén betöltött szintén vezető szerepünkkel pedig az otthoni szórakozás új korszakát nyitjuk meg”

– mondta Park Hyoung-sei, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának elnöke.

„Az OLED evo M5 jól példázza az innováció és a csúcsminőségű otthoni szórakozás iránti elkötelezettségünket.”

Az LG OLED evo M5 világszerte 97, 83, 77 és 65 hüvelykes képernyőméretekben kerül forgalomba. Magyarországon a 65 hüvelykes modellt vásárolhatják meg hamarosan az érdeklődők, amely már most megtekinthető az LG hazai bemutatótermében. A televízióiról további részletek a vállalat angol nyelvű weboldalán olvashatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Kingston új formátummal bővíti NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-i választékát

A Kingston Digital Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások vezető nemzetközi gyártójának, a Kingston Technology Company, Inc.-nek a flash memóriákra specializálódott társvállalata, a mai napon bejelentette, hogy a korábbi 2280-as modell mellett bevezetett egy új formátumot azon felhasználók számára, akik nagy sebességű, alacsony fogyasztású NVMe-tárhelybővítést szeretnének kompatibilis laptopokhoz és kézi játékkonzolokhoz. Ez a NV3 PCIe 4.0 NVMe M.2 2230 SSD.

A Kingston NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 egy kis méretű, egyoldalas M.2 2230-as (22 x 30 mm) kialakítású SSD, amely a korlátozott tárhellyel rendelkező rendszereknek kínál akár 2 TB-os2 tárhelybővítést. A Gen 4×4 NVMe-vezérlővel felszerelt NV3 2230 akár 6000/5000 MB/s3 olvasási/írási sebességre képes. A használatával kialakított rendszerek sokkal jobban reagálnak, és képesek különböző méretű terhelések kezelésére.

„Örömünkre szolgál, hogy új taggal bővíthetjük NV3 2230 SSD-ink családját, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a készülékek képességeinek javítása mellett a felhasználói élmény tekintetében is szintet léphessenek, legyen szó akár munkáról, akár játékról”

– mondta Tony Hollingsbee, a Kingston EMEA-régiójának SSD-üzletért felelős vezetője, majd hozzátette:

 „Az NV3 2230-at a sebesség és a megbízhatóság jellemzi, így egyaránt ideális mindazon alkotók és játékosok számára, akik készen állnak a jobb teljesítményre.”

Az NV3 2230 SSD 500 GB-tól 2 TB-ig terjedő kapacitásban biztosít tárhelyet számos alkalmazás, fájl, játék és egyebek számára. Az NV3-hoz 1 éves, ingyenes Acronis® True Image for Kingston szoftver, valamint a Kingston SSD Manager alkalmazás is jár, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a meghajtóállapot és a lemezhasználat figyelését, a meghajtó firmware-jének frissítését és az adatok biztonságos törlését.

További információkért látogass el a kingston.com címre.

Az NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 SSD jellemzői és műszaki adatai:

  • Formátum: 2 2230
  • Interfész: PCIe 4.0 x4 NVMe
  • Kapacitás: 500 GB, 1 TB, 2 TB
  • Szekvenciális olvasás/írás:
    • 500 GB – 5000/3000 MB/s
    • 1 TB – 6000/4000 MB/s
    • 2 TB – 6000/5000 MB/s
  • NAND: 3D
  • Tartósság (írt bájtok összesen):
    • 500 GB – 160 TB
    • 1 TB – 320 TB
    • 2 TB – 640 TB
  • Tárolási hőmérséklet: –40 °C ~ 85 °C
  • Működési hőmérséklet: 0 °C ~ 70 °C
  • Méret: 22 mm x 30 mm x 2,3 mm
  • Súly:
    • 500 GB – 2,6 g
    • 1 TB és 2 TB – 2,8 g
  • Üzemen kívüli rezgés: 20 G (20–1000 Hz)
  • MTBF: 2 000 000 óra
  • Garancia/támogatás: Korlátozott 5 éves garancia ingyenes műszaki támogatással

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss